Néptanítók lapja 73. évfolyam, 1940

Tartalomjegyzék

IV Oldal Kiss Lajos dr.: A népművelői lelkület főbb sajátságai ... 11 vitéz Kocsis László: Katonás nevelést! • ••• 238 Korponai Imre: A fogalmazás megbeszé­lése a IV. osztályban 739 Kovács Gabiiella: A bábjáték értéke a gyermek életében 1082 Kovács János dr.: A tanító és felügyelője 403 Kuchárik József: A játékok nevelő hatása 748 Lendvay Béla: A törekvés, a vágy és a kí­vánság szerepe a nevelésben 975 Az emlékezetvizsgálat eredményei a módszerben 355 Iskolai élet berendezése a jellemneve­lés szolgálatában 555_ Loczka Alajos dr.: Gazdasági szakoktatá­sunk időszerű feladatai 503, 548 Magyar Margit: A szótagképolvasó mód­szer ismertetése 405 Mózner János: Évzáró vizsga a népiskolá­ban 364 Szabadság, szabadosság és fegyelem tanítás közben­­ Murai István: Julián barát nyomdokain 352 Padányi-Frank Antal dr.: Legyünk méltók az újból megnagyobbodott Magyaror­szághoz 830, 883 — .— Hogyan kapcsolódtam — mint kör­zeti iskolafelü­gyelő — egyes osztályok nevelői munkájába? 1­640 Paikert Géza dr.: Az amerikai magyar fel­világosító könyvtár 931 Pártos Ferenc: A nevelés és az eszmények 1081 Révy Kornél dr.: A m. kir. vallás- és közok­tatásügyi minisztérium magyar nép­dalsorozata hanglemezeken.. 147, 315, 508 Rózsa József: A néprajz és népsmeret sze­repe a nevelésben 73 EL. Röder Pál: Öntudatos magyarság: 320 Sebestyén Kálmán: Az iskolában nyújtott ismeretek alkalmazása az életben • • • • 97 Somody József dr.: A csendes foglalkozta­tások tervszerűsége 693 Sörös Miklósné: A magyar ifjúsági vörös­kereszt csoportjainak működése az 1938—39. tanévi statisztika tükrében.. 18 Stefán Béla dr.: Magyarosabb népnevelést 837 Számadó Ernő: Magyar mozdulathagyo­mány és a gyermekek tánca 186 Szegedi Imre: A képzőművészet az iskolá­ban 150, Székelyné Solymos Bea: A finn győzelem lelki titka a népnevelés ...trr. 184 Hogyan bányássza ki a „Diákkaptár" a gyermeklélek nemzetgazdasági ér­tékeit? 605 Szén Sándorné: Az önkeveslő gyermek 933 Sziklay Árpád: A gyermek egyéniségéhez való alkalmazkodás 834 Szilas Ernő: A természettan és vegytan ta­nításának kapcsolata az élettel 453 Sztrika Margit: A közömbösség gyógyítása, a kedélynevelés fontossága 49 Tesléry Károly dr.: A tanítói továbbképző és nyelvgyakorló tanfolyamok 801 Tolnai István dr.: A jellem sajátosságai 742 Tóth Ervin: Az olasz nevelés új feladatai 888 Tóth István: A veszteglő és felvezető osz­tályrendszer 1076 Tóth Zoltán dr.: Hogyan alakítja az iskola a gyermek félelmi és szorongásos ál­lapotait? 644 Újvári Gyula: Az élmény pedagógiája • • • • 925 Vágó Elemér: Bábjáték az iskolában 799 Vikár Sándor: Játékos hangjegytanítás.... 790 Oldal Vörös József: Több nevelést, kevesebb tan­anyagot 1 3 Vörös Károly: Egy falusi gyermek küzdel­mei 1026 Zombor Zoltán dr.: Az iskolai kiállítások jelentősége 511 III. Gyakorlati pedagógia. ifj. Adányi István: Mesére épített rajztaní­tás a II. osztályban 196 Balázs Lajos: A vízisikló 155 Barátonyi Valéria: A kör fogalma 1084 Drozdy Gyula: Az 5 szétbontása 804 Gajdán Eszter: Mennyi csipkét horgoljak kerek terítőcskémre? 416 Gyarmathy Aurél: A mi csacsink 279 Bevonultunk Erdélybe, Székelyföldre 844 Halálmadár szállott a ház falára .... 986 Halmai József: Finnország 242 Juhász Mária Plant­illa: Számolás és mérés 516 Király János: Tűzoltócsákány rajzolása szemlélet után 458 Kiss József: Ízléses tanterem 368 Kmetykó János: Tervminták a 15 perces népiskolai testnevelés vezetésére 658, 703 Korponai Sándor: Isten szegénykéi 940 Molnár Sándor: A szénsav és szerepe az életben 21 Porteleky Margit: Községünk népművészete 755 Ray Rudolf: Tanítási tervezet­e 944 Rudischné Molcsán Olga: A „mi Székely­földünk" 893 Szomor József: Új kerítés készítése 109 Törökné Krizsán Emma: A juh 62 simonyi Vargha László: Nagyjaink életének ismertetése a VII—VIII. osztályban • • 561 Vágó Elemér: Lám, megmondtam kisgerlnce 323 Vásárhelyi György: Erdély 611 Vécs Ottó: Ábrázoló földrajz 1034 IV. A magyar nyelv tanítása a nem ma­gyar tannyelvű népiskolában. Bertalan Rózsa: Az ember testrészei 1086 Brucskó János: Az I,­­ hang és betűk meg­ismertetése a nem magyar tannyelvű iskolában 1036 Drozdy Gyula: A magyar beszédre való ta­nítás főbb elvei 848 Mit csinálnak az állatok? 897 Nem magyar anyanyelvű gyermekek megszólaltatása magyarul 850 Névragozás a nem magyar anya­nyelvű iskolában 989 Tanítási tervezet 944 V. Pedagógiai szeminárium. A bácsalmási járás pedagógiai szeminá­riuma . 425 A csanádegyházmegyei róm. kat. népisko­lai tanítók tavaszi pedagógiai szemi­náruma Szegeden 467 A „Derecskei Szemináriumi Kör" tavaszi szemináriuma 466 A gyomai járás pedagógiai szemináriuma Endrődön 202

Next