Néptanítók lapja 74. évfolyam, 1941

Tartalomjegyzék

I. Iránycikkek. Oldal Bognár Gyula: Katona József nagy műve és a magyar nemzetnevelői rend . • • • 1146 Böhm Péter: A helyi lélek 45 Drozdy Gyula: A kasza és kard 629 A hazatért honvédzászlók 269 — — A magyar kenyér ünnepe 687 A Nagyasszony szózata 933 A nyolcosztályos népiskola tantervé-­­ nek életbeléptetése . 686 1 Boldog magyar újévet 1 Gróf Teleki Pál 313 — — Hóman Bálint nyolc éve a magyar kultúrpolitika élén 433 Huszár Károly 1033 Köszöntünk Délvidék 349 Te Deum és Veni Sancte 789 Domanovszky Sándor úr­: Mátyás király emlékezete 225 Gyallay Domokos: Szent István szellemében 737 Havas István: Herczeg Ferenc 322 Hamvas József: Széchenyi közgazdasági nemzetnevelése 138 Hertelendy Jenő drA hivatást szeretet ta­y­nító nemzetépítő munkája * 435 — — Öt év tapasztalatainak távlatából ... * 936 Hóman Bálint dr­: A magyar életközösség­ről 473 Kemenes Illés dr.: Báró Eötvös József 133­2 Kósa Kálmán dr.: A nemzetnevelés idő­szerű kérdései 271 Magyar dalt a magyar gyermeknek.. 434 Kovács János dr.: A tanítói munka és ér­tékelése 274 Madarász István dr.: A karácsonyi szent éj varázsa 1193 Máté János: Nevelői gondolatok Széchenyi István gróf születésének százötvene­dik évében 315 vitéz Nagy Iván dr.: Magyarok és bulgárok 179 vitéz Nagyághy Józsefné: A magyar vise­let nemzeti jelentősége 94 Padányi-Frank Antal dr.: A nemes tanító felé : 845 Petri Pál dr. Klebelsberg Kuno 1092 Róder Pál: Hivatás és pályaválasztás 1 586­­Somogyi István: Nemzetpolitikai szolgálat 89 . Nemzeti egység a politikában ás a pedagógiában 757 Somos Lajos dr­: Előkészítés a honvéde­lemre 1085­­ Szombatfalvy György: Tehetségmentés a falusi népiskolában 987 Váradi József: Széchenyi küldetése 841 Wagner Ferenc dr.: Széchenyi és a nem­zetiségi kérdés 945 Zsohár Gyula: Mentsük meg veszendőnek indult népművészeti értékeinket 235 II. Pedagógiai cikkek. Albert Antal: A téli gazdasági iskolák mű­ködése és jelentősége 1104 Ambrus Béla: A gyermek családi életre való nevelése 6 Oldal Antal Fülöp: Tanítói egyéniségek 438 Árvay Ödön: A földrajz, mint a számolás, mérés példatára 98 Bakk Péter: A falumúzeum 792 Barabás András: A nevelés a nyolcosztá­lyos népiskola tantervének általános útmutatásaiban 993 Bárd Ferenc: A p­ébániai iskolától a nyolc- I . osztályú népiskoláig ... 1­989 \ \­ Bernáth­ István dr: A kriminálpedagógia jövő feladatai 354 Bognár Gyula: Széchenyi a mai népisko­lában 851 Bojtár Imre dr: A német felsőbb népisk­ola 352 Csery Zoltán: Az anya és gyermekgondo­zás Olaszországban 144 Csete József: Hogyan javítom a VI. osz­tályban gyermekeim fogalmazványát helyesírási szempontból 478 Drozdy Gyula: A beszéd és értelemgyakor­latok történeti kialakulása 1044 — — A gyermek lelkének berendezése .... 135 —­­ A helyesírás tanításának főbb esz­közei • 1155 -1 A művészi olvasás 182 • A szubjektív és objektív tehetségvizs­gálat­­0 • 632 „A tanító néni mindig becsap" ...... 535 — — Katolikus családi nevelés. (Sch­nei­der Dormuth könyve) 481 Földi Sándor: Apró képek Gárdonyi G£za tanítói működéséből 1006 Garai József dr.: A személyiség nevelése* • • 593 Garamvölgyi Endre: A tanterem esztétikába 240 Gyarmath­y Aurél: A dacos gyermek 690 — — A testnevelés helyzete a népiskolában 1199 Gyenes Zoltán: A legújabb lélektani kuta­tások eredményei a nevelés szolgála­tában 531 Hogyan küszöböljük ki a gyermek lelkéből a fogyatékosság és félelem­érzést!­800 Honthy Géza: Értékelésre való nevelés 545 Horgász Imre dr.: A serdülők nevelése 188 Horváth Károly: A térkép története 693 Huszár Pál: Katonai nevelés. (Saád Fe­renc dr. könyve) 48­­Jankovics Miklós dr.: Az 1941. évi Népis­kolai Tanterv és Útmutatások né­hány vezető nevelési elve 1196 Jenei Aladár dr­: Hogyan kell környezet­tanulmányt készíteni? 323 Katona Erzsébet: Tudásvágy a pusztán •­­185 Karácsonyi Imre: Érdekesség és eszmélte­tés a földrajztanításban 3 Kenessey Péterné: Típusoktatás a rajzórán 538 Kisházi Mihály: Iskolaszövetkezetek a ne­velés szolgálatában 96 Kiss József: Hazatért iskolánk díszítése és felszerelése 1206 Kollarics Ferenc: Nevelés a rajztanítás leg­alsóbb fokán 140 Lengyel Endréné: Anyák iskolája 630 Ligeti Dezső: Kell, vagy lehet ..fölvezetni"1­­54 Madzsar Imre dr.: Az akadozva olvasó gyermek 1038 Tar­talomj­egy­zék.

Next