Népújság, 2011. október (63. évfolyam, 228-253. szám)

2011-10-19 / 243. szám

Maros megye legolvasottabb napilapja! LXIII. évfolyam 243. (17934.)sz., 2011. október 19., szerda Ara: 1,20 lej (előfizetőknek 0,73 lej) a dé­f. iUtáén­si irodánk nyitvatartási programja: naponta: 8-16 óra között, szombat: zárva, vasárnap: 10.30-14.30 óra között Telefon: 0265/268-854, 0742-828-647. 2. oldal Bár az utóbbi napokban éjszakánként nulla fok alá süllyedt a hőmérséklet, a marosvá­sárhelyi Rozmaring utcai hajléktalanszál­lóban alig páran kerestek menedéket. Őket is a helyi rendőrök menekítették be a hideg elől (Inkább fagyoskodnak, minthogy lemondjanak az italról) , a Irtai v. Aludi A kötet válogatója, Székely Ferenc a Sütő Andrástól kölcsönzött meta­forára, a címben található bánat­madárra utalva így zárta szavait: mindannyiunkban lakozik egy „ madár ”. (Örömmadár a szívünkben) 9. oldal A Marosvásárhelyi Tanács legutóbbi soros ülé­sén több olyan határozattervezetet hagyott jóvá, amely a csődbe jutott Energomur Rt. felszámo­lására vonatkozik. Többek között kinevezték azt a bizottságot, amely felügyeli, követi a cég leltá­ri tárgyainak értékesítését. (Fogyasztó nélkül maradt az Energomur Rt.) Megugrott a téli gumik iránti kereslet Fotó: Nagy Tibor Tudósításunk a 6. oldalon Előfizetők lehetősége: fTl |­rsfdi''- 8f \ ákjAi'p\ÉB|áp1' ( () |j ]( 4 |( ;} H | ffTplJlfcV / / * » '! HETENTE HATSZOR! NÉPÚJSÁG Előfizetés postai kézbesítőknél és a postahivatalokban Ha előfizet. Jobban jár, biztosan megkapja.olcsóbb és havonta kétszer 30%-os árkedvezményt nyújtunk a személyi jellegű­ hirdetéseire. niHikku­k Kiállítás: Kristályok, ékszerek, féldrágakövek 2011. október 29-23. Néprajzi Múzeum, Rózsák tere 11., naponta 9-19 óra között Szervező: Maros Megyei Múzeum, Mineralia szervezet Fordított arányban Három embernek kellett meghalnia ahhoz, hogy két teljes napon át a hírcsatornák folyamatosan arról közvetítsenek, hogy Romániában töb­ben veszítik életüket a közutakon, mint másutt háborúkban, statisztikák szerint naponta öten. „Nagyon fontos személy” gázolta halálra azt a három embert, aki teljes jóhiszeműséggel, szabályosan közlekedett, mit sem sejtve, hogy egy fekete terepjárót vezető VIP tévésztár pillanatokon belül véget vet reményeiknek, terveiknek, jövőjüknek, életüknek. Mindamellett, hogy „ a vizsgálat folyamatban van ”, hogy találgatják a baleset okait, a gépkocsivezető betegségeit, hosszú beszélgető­műsorokban arról is vitatkoznak, hogy mit kellene tenni ahhoz, hogy kevesebben veszítsék életüket karambolokban. Fontos és szinte tabunak számító témák: miért került ki a KRESZ-ből az időszakos orvosi ellen­őrzésekre vonatkozó előírás? Miért nem kötelező legalább tízévente elvégeztetni néhány orvosi vizsgálatot, amelyek ugyan megfoszthatják az embert a jogosítványától, de esetleg nem következnek be a vasárna­pihoz hasonló tragédiák? Miért lehet „megúszni” a jogsi felújításakor az orvosi ellenőrzést? Ha az ember eléggé figyelmetlennek bizonyult és lejárt a jogosítványának érvényessége, miért lehet csak úgy, egykettőre „ elintézni a pecséteket”? Miért van az, hogy a szakorvosok, akiknek jelenteniük kell a forgalmi rendőrségnek, ha páciensüknél olyan betegséget állapítottak meg amely lehetetlenné teszi a jogosítvány megszerzését. Maros megyében pél­dául az új KRESZ megjelenése óta (2006) egyetlen ilyen esetet sem jeleztek az orvosok? Ha jeleznének is, a szóban forgó személy esetében törvényszéki orvostani vizsgálatnak kell megerősítenie vagy cáfolnia a diagnózist, ám az érintett nyugodtan fügét mutathat, elutasítva e felülvizsgálatot, amelynek költségeit sem tudni, ki fedezi... Azt is komolyan elemezni kellene, hogy az ország újinfrastruktúrájá­nak jelenlegi állapota milyen mértékben okozója a baleseteknek? Mert az arány fordított: az egyre csak romló, tönkrement utakon egyre több modern, nagy teljesítményű járgány száguld, mind nagyobb és nagyobb sebességgel és agresszív sofőrökkel a volán mögött. Az idő drága, siet­ni kell, rohanni a családhoz, barátokhoz, kedveshez, üzleti megbeszé­lésre, munkahelyre, „leszedni" másokat az útról... Máris fogadásokat tesznek: megússza-e Haidu a börtönt vagy sem? Tippelni lehet, de azt a három embert, akik számára az élet a fekete Mercedes becsapódásával véget ért, bármi is történjen, nem hozza visz­­sza semmi és senki. Antalfi Imola Közúti baleset négy halálos áldozattal Hétfőn éjjel Vidrátszeg határában súlyos közúti baleset történt, amely­nek következtében négy személy a helyszínen életét vesztette, ketten pe­dig sérüléseket szenvedtek. A 27 éves A. C. fogarasi lakos az egyik ka­nyarban a nagy sebesség miatt elvesztette uralmát a gépkocsi fölött és áthajtott az ellenkező sávba, ahol frontálisan ütközött a B. T. 51 éves ma­gyarországi állampolgár vezette haszonjárművel. A személygépkocsi négy utasa a helyszínen elhunyt, a haszonjármű vezetője könnyebb sérü­­lésekkel megúszta a balesetet. A vészhelyzeti felügyelőség a feszítővágó­val, egy tűzoltókocsival, a rohammentő-szolgálatosok három mentőautó­val siettek a helyszínre, ahol három személyen már nem tudtak segíteni. Az áldozatokat nehezen tudták kiemelni a személygépkocsiból. A mentés és a helyszínelés ideje alatt a közlekedést mindkét irányba lezárták, több óráig állt a forgalom az E60-as országúton. Integrált hulladékgazdálkodás A Környezetvédelmi és Erdészeti Minisztérium által szorgal­mazott országos integrált hulladékgazdálkodási infrastruktú­ra kiépítésében fontos szerep jut a tervek kivitelezéséért fele­lős önkormányzatoknak. A minisztérium Környezetvédelmi Operatív Programja 1,2 milliárd eu­ró uniós támogatást biztosít az önkormányzatoknak hulladékbegyűjtő és -kezelő kiépítésre. Az unió által pozitívan elbírált terveket az önkormány­zatoknak 2015-ig kell kivitelezniük — nyilatkozta Borbély László környezetvédelmi és erdészeti miniszter október 18-án, a parlament (Folytatás a 3. oldalon)

Next