Népújság, 2013. október (65. évfolyam, 226-252. szám)
2013-10-23 / 245. szám
Maros megye legolvasottabb napilapja! LXV. évfolyam 245. (18537.) sz., 2013. október 23., szerda Ára: 1,50 lej (előfizetőknek 0,88 lej) 6. oldal Valóban távol állunk még az ideális helyzettől. A tapasztalat viszont igazolja azt is, hogy a gazdák kezdenek felnőni a kor követelményeihez a legeltetést, istállózást illetően, ami igen fontos a tenyésztés szempontjából. (Versenyhelyzetben a szarvasmarha-tenyésztés) 5. oldal A történet Aglája Veteránéi önéletrajzi könyvéből származik A mindössze néhány ecsetvonásnyi változtatáson átesett mű nem pusztán nem csorbult, hanem még gyarapodott is a mozivásznon. (Aglája) Forgalomcsillapító szigetek fékezik a sebességmániás autósokat Tudósításunk a 4. oldalon Fotó: Antalfi Imola élelmiszer &QUALITY FOOD 1918 December 1 sugárút, 215 szám. (FORTUNA megálló) MINŐSÉGI ÜZLET KÜLÖNLEGESSÉGEKKEL! Krómban őrzött történelem Tudósítás a 2. oldalon Fotó: ClassicCarClub.ro Fizessen elő, és ajándékba kap egy 2014-es falinaptárt! Előfizetési ár egy hónapra: 21,80 lej. Ha előfizet, jobban jár, biztosan megkapja, 40%-kal olcsóbb és havonta kétszer 30%-os árkedvezményt nyújtunk a személyi jellegű hirdetéseire. Je érje be kevesebbel! NÉPÚJSÁG az igényes olvasó lapja! HETEM HATSZOR! 7. oldal Az 1956-os magyarországi forradalom szelleme a szétszaggatott nemzetrészek magyarságát is magával ragadta Itt, a Székelyföldön volt a legnagyobb támogatása a változást ígérő eszméknek, a megtorlás áldozatainak száma is ezt bizonyítja. (Szellemi irányítója volt az 1956-os forradalomnak) Másodszorra is elbukták Tavaly ilyen idő tájt az Oltchim Rt. privatizációjának az elbukásától volt hangos a média. Akkor ugyanis Dan Diaconescu üzletember-politikus nyert a csődközelben levő vállalat magánosítására kiírt liciten, majd nem fizette ki a vételárat, esett hát az üzlet. Idén a CFR Marja privatizációja, jobban mondva annak elbukása borzolja a kedélyeket, olyannyira, hogy az államfő is nyilatkozott az ügyben. A CFR Marja magánosítására kiírt versenytárgyaláson idén júniusban a Gruia Stoica üzletember tulajdonában levő Grup Feroviar Román (GFR) nyert, neki kellett volna kifizetnie a több mint 200 millió euró vételárat. Ezúttal a potenciális vásárló fizetett volna, csakhogy az állam nem teljesítette a privatizációs szerződésben előírtakat. Nem sikerült idejében benyújtania a Versenyhivatalhoz a teljes dokumentációt és megszereznie a hivatal jóváhagyását, illetve a hitelező bankintézetek nem bólintottak rá a részvényesstruktúra módosítására. Kis ideig vita folyt azon, hogy a Gruia által garanciaként befizetett 30 millió eurót visszatartsa-e az állam vagy sem, azonban a CFR Marfa privatizációjával kapcsolatosan az ügyletben érintettek valamint a különféle szaktanácsadó cégek szakértők, ügyvédi irodák megállapították, senki nem hibás a privatizáció kudarcáért. Gruia tehát várhatóan visszakapja a pénzét, a magánosítást pedig újrakezdik. Traian Basescu államfő megszokott stílusában azt állította, hogy a miniszterelnök egy hozzá közelálló Antalfi Imola (Folytatás a 3. oldalon)