Népújság, 2015. június (67. évfolyam, 121-145. szám)

2015-06-03 / 122. szám

Maros megye legolvasottabb napilapja! LXVII. évfolyam 122. (19013.) sz., 2015. június 3., szerda Ára: 1,50 lej (előfizetőknek 0,88 lej) KÖZÉLETI NAPILAP N­yerjen kirándulást HÜSZESÍSSEL 5. oldal Gógánv­ár alján, e dombok szelíd ölelé­sében rejtőző bájos kis faluban együtt ünnepeltek elszármazottak és otthon maradottak, a holland testvértelepülés­ről érkezettek meghívottak („Megélni, megmaradni, jövőt építeni­­ a szórványvidék határán”) Gyermeknap az Aquaservnél Tudósításunk a 2. oldalon Fotó: Nagy Tibor MAROSVÁSÁRHE­L­Y Mára sejt! tér, 21 szám 0733-553.976 Nyárádszerepa Tűzoltó utca, 1 szám 0733-553.973 * Marosvásárhely (Tudor negyed! Dec.­­ 1918-as sugárút, 126 szám 0755-088.379/0265-250.475 • Szászrégen Szabadság sugárút 12/2 szám 0733-553.971 TOVÁBBI KEDVEZMÉNYEK AZ ÜZLETEKBEN . n­­oj­a a 20% KEDVEZMÉNY * a RODENSTOCK lencsékre. Este 7 óra után újra ingyenes a belépés a Víkendre Tudósításunk a 2. oldalon Fotó: Nagy Tibor 9. oldal A magyar Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottsága csütörtöki ülésén foglalkozik azokkal a nézőket riasztó szabályokkal, amelyek miatt azok sem tudnak kimenni focimeccsre, akik szeretné­nek - mondta Kósa Lajos kedden sajtótájékoztatón újságírói kérdésre válaszolva (A rendészeti bizottság foglalkozik a futball­­nézőket elriasztó szabályokkal) #fr­m ______________________ Akadályverseny - de meddig? Több mint 160 millió lejbe került és három évig tartott, míg a 15-ös út felújításához szükséges enge­délyeket nagy sokára kibocsátotta a megrendelő, az Országos Útügyi Vállalat, és a munkálatot befejezte a kivitelező. Ennyi idő telt el a szerződéskötéstől az átadásig. Aztán tavaly, szeptember 11-én a kor­mányfő és miniszterek jelenlétében nagy felhajtással felavatták a „befejezett” munkát, bár ezt követően a marosszentgyörgyi szakaszon még hónapokig javít­gatták az útburkolatot, tették-vették az aknafedőket. Aztán azt hittük, végre elkészült az út, és négy sávon suhanunk át Marosszentgyörgyön, illetve azt, hogy legalább két évig bírni fogja az aszfalt a nagy gép­kocsiforgalmat.. . A kínkeserves három év alatt sokszor írtunk a sze­gélykövek miatti lakossági és hatósági felháboro­dásról (mellesleg nemcsak a Maros megyeiek kifo­gásolták az amúgy sem túl széles úttest elkeskenye­­dését eredményező, a balesetveszélyt növelő sze­gélykövek elhelyezését, hanem a Beszterce megyeiek is), az aknafedőcirkuszról, a betonfalbotrányról, az útügyi igazgatóságnak, kivitelezőnek, forgalmi rend­őrségnek pedig mindenre volt frappáns válasza. Pár hete ismét építőteleppé változott a szentgyörgyi út, akár akadályversenyt is lehetne szervezni a településen. A naponta ingázó autóveze­tők bosszúsága bizonyára nem szempont az útügy­­nek, a balesetveszély azonban reális, és ezt a sós fürdő tájékán radarozó rendőrök is jól tudják. Antalfi Imola (Folytatás a 3. oldalon)

Next