Nógrád Megyei Hírlap, 2015. szeptember (26. évfolyam, 201-226. szám)

2015-09-11 / 210. szám

Koncerttől a tűzijátékig... Bá­nyterenye. A város ön­­kormányzata kétnapos prog­ramra hív minden érdeklődőt szeptember 11-én és 12-én, pénteken és szombaton a vá­rosháza előtti térre. Ma délután két koncerten is tombolhatnak a könnyűzene kedvelői: 17 óra­kor az Offroad zenekar lép szín­padra, 19 órától pedig a Hooligans ad elő koncertet. Szombaton 9 órától kispá­lyás labdarúgásra lesz lehető­ség a műfüves pályán. A köz­ponti események pontban délben kezdődnek az Ófalusi Hagyományőrzők és a Maconkai Tánccsoport Jó ebéd­hez szól a nóta” című előadásá­val, majd a Tarka-barka óvodá­sok mutatják be műsorukat. A Savaria Táncshow-t artistabemutató követi, Rekop György humorbonbonjai után, 15.30 órakor pedig Csepregi Éva énekel a színpadon. Pol­gár Peti zenés, szórakoztató produkciója után gólyalábas interaktív bohóc show-t láthat a közönség. Nagy-Majdon Jó­zsef, Bátonyterenye első embe­re a testvértelepülések polgár­­mestereivel közösen 18.30 órakor köszönti a rendezvény résztvevőit, majd a Republic élő koncertje következik. A na­pot 21 órakor tűzijáték zárja. A helyszínen mindvégig je­len lesznek a kirakodók és vá­sárosok, az arcfestés, a kézmű­ves foglalkozás és az ugrálóvár pedig a gyerekek szórakozá­sát gyarapítja majd. A felnőt­tek egészségügyi­­ szűréseken vehetnek részt, de kvíz és totó is várja őket ajándékokkal. A Kézműves Cukrászat jóvoltá­ból Bátonyterenyén is bemu­tatkozik az ország tortája, kéz­műves fagylaltok kíséretében. Nap a Napnak Salgótarján. Méltóbb helyet követel a napenergiának a Ma­gyar Napelem Napkollektor Szövetség (MNNSZ) szeptem­ber 12-én, szombaton a város főterén, ahová várják a nap­energia hasznosításában érde­kelt cégeket, vállalkozókat, szervezeteket és a tájékozódni vágyó lakosságot. Történel­münk múltja és kikényszerített jelene a szén, az olaj, a gáz és az atomkorszak. A jövő a meg­újuló energia és annak terem­tője, a napkorszak kell, hogy le­gyen. Ennek mielőbbi eljövete­le érdekében szervezik meg a Nap napját a megyeszékhely központjában. A rendezvényt 10 órakor nyitják meg ünnepélyesen a Fő téren. Ez után napelemet telepítenek hálózatra termelő üzemmódban az MM­SZ me­gyei tagvállalatai, vállalkozói, valamint sziget üzemmódban Nógrád megye ipari szakkö­zépiskoláinak 3 fős diákcso­portjai. Az akkreditált tanúsít­ványszerző szakképzés nyil­vános napját tartják napelemszerelőknek, illetve a telepítésért felelős műszaki vezetőknek. A tudásmegosztó program keretében lesz kiállí­tás és díjazásos szellemi fotó. A lakosság részére tanács­adást tartanak a családi nap­erőművek technikai és pénz­ügyi kivitelezéséről. A progra­mokat 17 órakor zárják le ün­nepélyesen. További információ kérhető a bocsoimre@gmail.com e­­mail címen és a 0670 4539914-es telefonszámon. Tőzsér Viktor (Folytatás az 1. oldalról.) lifft-infom­áció. Az M3-as au­tópályáról lehajtva Salgótarján irányába, a 21-es számú főút 21- es kilométer­szelvényében talál­ható szurdokpüspöki csomó­pontban egy autó sem közleke­dett a lezárt dupla sávos aszfalt­szakaszon, csupán az úttest mel­lett parkoló gépkocsik töltötték meg a területet. A velük érkező személyek sokasága mind azért érkezett a helyszínre déli 12 órá­ra, hogy részese legyen annak az évek óta várt rendezvénynek, ami a Salgótarján és Hatvan kö­zötti gyorsabb közlekedés lehe­tőségét jelenti. A Himnusz hangjai után el­sőként Szabó Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fej­lesztés- és klímapolitikáért, va­lamint kiemelt közszolgálta­tásokért felelős államtitkára - egyben a hevesi térség ország­­gyűlési képviselője - úgy fo­galmazott: előbbre léptünk a majd 10 kilométer hosszúságú útszakasz megépülésével, de nem lehet hátradőlni a szék­ben, hiszen van még mit tenni a 21-es főút vonatkozásában. Az utat nevezzük köldökzsi­nórnak - mondta -, aki itt nőtt fel, itt született tudja, hogy mi­lyen fontossággal bír. Munka­helyteremtés szempontjából is jelentős, ugyanis forgalom-nagy­­ságrend szempontjából hazánk­ban az első tíz között szerepel.­­ Régi vágyunk, hogy Hatvan és az országhatár között létrejöj­jön egy olyan közlekedés, ahol biztonságosan tudunk munká­ba járni és biztonságosan tudjuk az életünket élni. A beruházás szemlélteti a kormány célkitű­zését, miszerint minden megyei jogú városnak kétszer kétsávos úttal kell bekapcsolódnia az or­szág vérkeringésébe. A térség Magyarország egyik leghátrá­nyosabban érintett területe. A gyárak vonatkozásában épp Sal­gótarjánban és Bátonyterenyén volt a legtöbb olyan üzem, amely megszűnt - fogalmazott Szabó Zsolt, aki reményének adott han­got, hogy a fejlesztésnek köszön­hetően munkahelyteremtő vál­lalkozások és multinacionális cégek fognak majd a környékre települni. Piros betűs, a keleti iparme­dence szempontjából nagyon fon­tos napnak nevezte szeptember 1-ét Becsó Zsolt, Kelet-Nógrád or­szággyűlési képviselője, aki rö­ Újabb útszakasz segíti a felzárkózást vid időutazásra invitálta a közön­séget, a 21-es számú főút négysá­vosításának 16 évig visszatekin­tő múltjának felidézésével. Emlé­keztetett, hogy 1999-ben a térség gazdasági dinamizálása érdeké­ben arról tárgyalt Katona Kál­mán, akkori közlekedési minisz­terrel - egy, a Salgó Rallyn felál­lított kamionban -, hogy Salgó­tarjánt és környezetét időszerű lenne négysávos úton összekötni Budapesttel. Ezzel a megállapo­dással indult el a fejlesztés 2001- ben több részletben. Hangsúlyozta: a mostani fej­lesztés minden állomás közül a legfontosabb, ami az elmúlt öt évben megvalósult számos egészségügyi és turisztikai be­ruházás mellett készülhetett el. Ez teszi lehetővé, hogy mind Ke­let-Nógrád, mind Nyugat-Heves ténylegesen fel tudjon zárkózni és be tudjon kapcsolódni az or­szág gazdasági vérkeringésébe. Hozzátette: még mindig hátra van 26 kilométer a teljes négynyomúsítási programból. Örömét fejezte ki, hogy a kezde­tektől részese lehet a fejleszté­seknek, de szeretne még ott len­ni akkor is, amikor pont kerül a 21-es főút felújításának a végére. Loppert Dániel, a Nemzeti Inf­rastruktúra Fejlesztő Zrt. kom­munikációs igazgatója ismertet­te a beruházás számait. Elmond­ta, hogy a reményeik szerint a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel való egyeztetések után a terve­zett sebesség szerint 110 km/órával haladhatnak majd az autók a jelenleg 90 km/órával igénybe vehető szakaszokon is. A cél a sebességnövelés, a gyor­sabb haladás volt, 15 perccel csökken a menetidő a települé­sek számára az M 3-as autópálya elérése tekintetében. Fizikai el­választás található a kétszer két sáv között, 3 turbókörforgalom, az iskolába járó gyermekek vé­­delme érdekében 3 gyalogos fe­lüljáró, valamint egy vadátjáró épült a Szuha-pataknál. A kivite­lezés teljes költsége 13,5 milli­árd forint, amelyből a nógrádi részre 5,5 milliárd forint jutott. A költség 85 százaléka európai uniós, a maradék hazai forrásból tevődik össze. A kivitelező Swietelsky Ma­gyarország ágazati igazgatója, Flegyi Zoltán ismertette a kivite­lezési munkálatokat a 2013-as vállalkozói szerződések aláírá­sától a 2015. augusztus 31-i be­fejezésig. Kiemelte azokat a kö­rülményeket, amelyek nehezítet­ték a munkálatok előrehaladá­sát. Megemlítette, hogy a meglé­vő út forgalmának fenntartása mellett kellett megépíteni egy új bal pályát, majd a közlekedési vonalat folyamatosan terelni. A régészeti feltárások is elhúzód­tak, hiszen egyebek mellett unikális, 15 ezer éves jégkorsza­ki mamutleletekre és egy késő rézkori település nyomaira buk­kantak. A köszöntő beszédeket követő­en a szónokok ünnepélyesen át­vágták a nemzeti színű szalagot a szurdokpüspöki felüljáró alatt, és hivatalosan is átadták a forga­lomnak az új útszakaszt. Mind azért érkeztek, hogy részesei legyenek az évek óta várt rendezvénynek U i *1

Next