Nógrád Megyei Hírlap, 2015. szeptember (26. évfolyam, 201-226. szám)
2015-09-11 / 210. szám
Koncerttől a tűzijátékig... Bányterenye. A város önkormányzata kétnapos programra hív minden érdeklődőt szeptember 11-én és 12-én, pénteken és szombaton a városháza előtti térre. Ma délután két koncerten is tombolhatnak a könnyűzene kedvelői: 17 órakor az Offroad zenekar lép színpadra, 19 órától pedig a Hooligans ad elő koncertet. Szombaton 9 órától kispályás labdarúgásra lesz lehetőség a műfüves pályán. A központi események pontban délben kezdődnek az Ófalusi Hagyományőrzők és a Maconkai Tánccsoport Jó ebédhez szól a nóta” című előadásával, majd a Tarka-barka óvodások mutatják be műsorukat. A Savaria Táncshow-t artistabemutató követi, Rekop György humorbonbonjai után, 15.30 órakor pedig Csepregi Éva énekel a színpadon. Polgár Peti zenés, szórakoztató produkciója után gólyalábas interaktív bohóc show-t láthat a közönség. Nagy-Majdon József, Bátonyterenye első embere a testvértelepülések polgármestereivel közösen 18.30 órakor köszönti a rendezvény résztvevőit, majd a Republic élő koncertje következik. A napot 21 órakor tűzijáték zárja. A helyszínen mindvégig jelen lesznek a kirakodók és vásárosok, az arcfestés, a kézműves foglalkozás és az ugrálóvár pedig a gyerekek szórakozását gyarapítja majd. A felnőttek egészségügyi szűréseken vehetnek részt, de kvíz és totó is várja őket ajándékokkal. A Kézműves Cukrászat jóvoltából Bátonyterenyén is bemutatkozik az ország tortája, kézműves fagylaltok kíséretében. Nap a Napnak Salgótarján. Méltóbb helyet követel a napenergiának a Magyar Napelem Napkollektor Szövetség (MNNSZ) szeptember 12-én, szombaton a város főterén, ahová várják a napenergia hasznosításában érdekelt cégeket, vállalkozókat, szervezeteket és a tájékozódni vágyó lakosságot. Történelmünk múltja és kikényszerített jelene a szén, az olaj, a gáz és az atomkorszak. A jövő a megújuló energia és annak teremtője, a napkorszak kell, hogy legyen. Ennek mielőbbi eljövetele érdekében szervezik meg a Nap napját a megyeszékhely központjában. A rendezvényt 10 órakor nyitják meg ünnepélyesen a Fő téren. Ez után napelemet telepítenek hálózatra termelő üzemmódban az MMSZ megyei tagvállalatai, vállalkozói, valamint sziget üzemmódban Nógrád megye ipari szakközépiskoláinak 3 fős diákcsoportjai. Az akkreditált tanúsítványszerző szakképzés nyilvános napját tartják napelemszerelőknek, illetve a telepítésért felelős műszaki vezetőknek. A tudásmegosztó program keretében lesz kiállítás és díjazásos szellemi fotó. A lakosság részére tanácsadást tartanak a családi naperőművek technikai és pénzügyi kivitelezéséről. A programokat 17 órakor zárják le ünnepélyesen. További információ kérhető a bocsoimre@gmail.com email címen és a 0670 4539914-es telefonszámon. Tőzsér Viktor (Folytatás az 1. oldalról.) lifft-infomáció. Az M3-as autópályáról lehajtva Salgótarján irányába, a 21-es számú főút 21- es kilométerszelvényében található szurdokpüspöki csomópontban egy autó sem közlekedett a lezárt dupla sávos aszfaltszakaszon, csupán az úttest mellett parkoló gépkocsik töltötték meg a területet. A velük érkező személyek sokasága mind azért érkezett a helyszínre déli 12 órára, hogy részese legyen annak az évek óta várt rendezvénynek, ami a Salgótarján és Hatvan közötti gyorsabb közlekedés lehetőségét jelenti. A Himnusz hangjai után elsőként Szabó Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkára - egyben a hevesi térség országgyűlési képviselője - úgy fogalmazott: előbbre léptünk a majd 10 kilométer hosszúságú útszakasz megépülésével, de nem lehet hátradőlni a székben, hiszen van még mit tenni a 21-es főút vonatkozásában. Az utat nevezzük köldökzsinórnak - mondta -, aki itt nőtt fel, itt született tudja, hogy milyen fontossággal bír. Munkahelyteremtés szempontjából is jelentős, ugyanis forgalom-nagyságrend szempontjából hazánkban az első tíz között szerepel. Régi vágyunk, hogy Hatvan és az országhatár között létrejöjjön egy olyan közlekedés, ahol biztonságosan tudunk munkába járni és biztonságosan tudjuk az életünket élni. A beruházás szemlélteti a kormány célkitűzését, miszerint minden megyei jogú városnak kétszer kétsávos úttal kell bekapcsolódnia az ország vérkeringésébe. A térség Magyarország egyik leghátrányosabban érintett területe. A gyárak vonatkozásában épp Salgótarjánban és Bátonyterenyén volt a legtöbb olyan üzem, amely megszűnt - fogalmazott Szabó Zsolt, aki reményének adott hangot, hogy a fejlesztésnek köszönhetően munkahelyteremtő vállalkozások és multinacionális cégek fognak majd a környékre települni. Piros betűs, a keleti iparmedence szempontjából nagyon fontos napnak nevezte szeptember 1-ét Becsó Zsolt, Kelet-Nógrád országgyűlési képviselője, aki rö Újabb útszakasz segíti a felzárkózást vid időutazásra invitálta a közönséget, a 21-es számú főút négysávosításának 16 évig visszatekintő múltjának felidézésével. Emlékeztetett, hogy 1999-ben a térség gazdasági dinamizálása érdekében arról tárgyalt Katona Kálmán, akkori közlekedési miniszterrel - egy, a Salgó Rallyn felállított kamionban -, hogy Salgótarjánt és környezetét időszerű lenne négysávos úton összekötni Budapesttel. Ezzel a megállapodással indult el a fejlesztés 2001- ben több részletben. Hangsúlyozta: a mostani fejlesztés minden állomás közül a legfontosabb, ami az elmúlt öt évben megvalósult számos egészségügyi és turisztikai beruházás mellett készülhetett el. Ez teszi lehetővé, hogy mind Kelet-Nógrád, mind Nyugat-Heves ténylegesen fel tudjon zárkózni és be tudjon kapcsolódni az ország gazdasági vérkeringésébe. Hozzátette: még mindig hátra van 26 kilométer a teljes négynyomúsítási programból. Örömét fejezte ki, hogy a kezdetektől részese lehet a fejlesztéseknek, de szeretne még ott lenni akkor is, amikor pont kerül a 21-es főút felújításának a végére. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója ismertette a beruházás számait. Elmondta, hogy a reményeik szerint a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel való egyeztetések után a tervezett sebesség szerint 110 km/órával haladhatnak majd az autók a jelenleg 90 km/órával igénybe vehető szakaszokon is. A cél a sebességnövelés, a gyorsabb haladás volt, 15 perccel csökken a menetidő a települések számára az M 3-as autópálya elérése tekintetében. Fizikai elválasztás található a kétszer két sáv között, 3 turbókörforgalom, az iskolába járó gyermekek védelme érdekében 3 gyalogos felüljáró, valamint egy vadátjáró épült a Szuha-pataknál. A kivitelezés teljes költsége 13,5 milliárd forint, amelyből a nógrádi részre 5,5 milliárd forint jutott. A költség 85 százaléka európai uniós, a maradék hazai forrásból tevődik össze. A kivitelező Swietelsky Magyarország ágazati igazgatója, Flegyi Zoltán ismertette a kivitelezési munkálatokat a 2013-as vállalkozói szerződések aláírásától a 2015. augusztus 31-i befejezésig. Kiemelte azokat a körülményeket, amelyek nehezítették a munkálatok előrehaladását. Megemlítette, hogy a meglévő út forgalmának fenntartása mellett kellett megépíteni egy új bal pályát, majd a közlekedési vonalat folyamatosan terelni. A régészeti feltárások is elhúzódtak, hiszen egyebek mellett unikális, 15 ezer éves jégkorszaki mamutleletekre és egy késő rézkori település nyomaira bukkantak. A köszöntő beszédeket követően a szónokok ünnepélyesen átvágták a nemzeti színű szalagot a szurdokpüspöki felüljáró alatt, és hivatalosan is átadták a forgalomnak az új útszakaszt. Mind azért érkeztek, hogy részesei legyenek az évek óta várt rendezvénynek U i *1