Obiectiv, ianuarie 2003 (Anul 2, nr. 62-84)

2003-01-15 / nr. 70

Nr. 70 (105), miercuri, 15 ianuarie 2003__________ Formula 1 Mosley vrea din nou schimbări în FI ♦ Max dorește să limiteze costurile echipelor și să introducă restricții de viteză ♦ Măsura avantajează echipele mici în detrimentul marilor „team-uri” din Formula 1 Președintele Federației Internaționale de Automobilism (FIA), Max Mosley (foto), dorește să continue schimbările din Formula Unu. Patronii echipelor vor fi convocați în această săptămână și, așa cum se zvonește, vor vota măsuri de limitare a costurilor și restricții de viteză. Se aude că Mosley dorește să elimine sistemele electronice care ajută la controlul tracțiunii, la nici doi ani de când acestea au fost reintroduse în F1. Mosley se va întâlni azi cu șefii echipelor, în Anglia. Este probabil ultima șansă de a mai schimba ceva, înainte de începutul sezonului, în luna martie. Mosley este dezamăgit de lipsa de inițiativă a celor implicați în FI și de aceea el este cel care va propune noi schimbări. Multe figuri importante din FI atrag atența că sportul se află în pragul unei crize economice. Echipele găsesc cu greu sponsori, iar multe nu au nici acum banii care să le asigure că vor ajunge la finalul sezonului 2003. Grupările cu bani se opun eliminării controlului de tracțiune, care oferă piloților un start perfect. Echipele mai mici susțin eliminarea acestuia, un lucru care le va economisi bani. Și așa, se spune că mașinile de F1 au devenit prea simplu de condus, iar unii îl numesc pe Schumacher „Bunicuța”. Sezonul trecut, echipele care și-au permis au cheltuit peste 17 milioane de dolari în proiecte de cercetare, motoareși așa mai departe. Cele care nu și-au permis, au stat la coada grilei, cu degetul în gură, strângând din dinți. Mosley vrea ca săptămâna aceasta să schimbe câteva lucruri în acest sens. Sport__________________________________ Obiectiv 13 . Openul Australiei Liderii mondiali trec greu în turul 2 ♦ Adrian Voinea a reușit calificarea în turul următor ♦ Serena Williams s-a chinuit să o învingă pe franțuzoaica Emilie Lott ♦ Hewitt a avut nevoie de 5 seturi ca să se califice mai departe Serena Williams (foto) și Lleyton Hewitt (foto) s-au calificat cu greu în turul al doilea al Openului australian. Williams a avut nevoie de trei seturi strânse pentru a trece de franțuzoaica Emilie Lott, în timp ce Hewitt a purtat o bătălie dură cu veteranul venit din calificări, Magnus Larsson, pe care l-a învins, în cele din urmă, cu 6-3,3-6,6-1,6-7 (3), 6-2. Adrian Voinea s-a calificat în turul secund printr-o victorie în trei seturi asupra brazilianului Andre Sa. „Nu cred că am jucat la capacitate maximă”, a spus Williams, care a făcut 55 de greșeli neforțate și a fost la un singur game de eliminare în setul secund, când Lost a condus cu 6-5. Serena a revenit și a forțat tiebreakul, pe care l-a câștigat la 4 după ce condusese cu 5-1. In setul decisiv, prima jucătoare a lumii a irosit două mingi de meci la 5- 4, însă a fructificat-o pe a treia două ghemuri mai târziu. Kim Clijsters a trecut ușor în turul următor, cu o victorie cu 6- 2, 6-1 asupra americancei Samantha Reeves. Hewitt a avut nevoie de cinci seturi ca să-l învingă pe Magnus Larsson, care a impresionat în setul al patrulea, când l-a dominat pe australian cu o serie de lovituri de dreapta. Suedezul a câștigat tiebreakul cu o nouă lovitură câștigătoare de dreapta, egalând situația în meci, însă Hewitt a dat dovadă, în setul decisiv, de spiritul de luptă care l-a făcut să ajungă în vârful ierarhiei ATP. Hewitt a câștigat setul al cincilea la 2 și s-a calificat în turul secund, alături de alți favoriți, precum Marat Safin, David Nalbandian, Roger Federer sau Fernando Gonzalez. Neplăcerea zilei a furnizat-o dublul finalist de la Roland Garros, al 15-lea cap de serie, Alex Corretta, care a fost învins cu 6-7 (3), 7-6 (9), 7-6 (6), 6-3 de compatriotul său Feliciano Lopez. Adrian Voinea a reușit să se califice în turul al 2-lea la primul turneu de Mare Șlem al anului, printr-o victorie cu 6-2, 7-6 (7-2), 6-4 asupra brazilianului Andreea, sfertfinalist la Wimbledon anul trecut. Voinea este singurul nostru reprezentant rămas pe tabloul principal, după ce Andrei Pavel a abandonat cu o zi înainte în fața italianului Renzo Furlan. în turul următor, Voinea îl va avea ca adversar pe americanul Andy Roddick, al nouălea favorit, cel care l-a învins, ieri, pe croatul Zeljko Krajan. Dakar 2003. Seria ghinioanelor continuă O mină a explodat în timpul etapei a 11-a ♦ Un camion de la KTM a sărit peste o mină ♦ Japonezul Shinozuka a ieșit din spital după accidentul suferit în etapa a 8-a O mină a explodat, duminică, în timpul etapei a 11-a a raliului Paris-Dakar, la granița dintre Libia și Egipt, dar nu au fost înregistrate victime, a anunțat organizatorul competiției, Hubert Auriol. Un camion al echipei KTM (foto) a sărit peste mină, în urma exploziei fiind avariată numai partea din dreapta spate a autovehiculului. Incidentul s-a produs în zona de graniță dintre Libia și Egipt, rezervată soldaților egipteni. Trecerea concurenților prin zona respectivă a fost oprită pentru scoaterea de pe traseu a camionului echipei KTM și pentru securizarea zonei. Cele 28 de mașini și 13 motociclete care nu au trecut granița în momentul exploziei au rămas în Libia. Pilotul japonez Kenjiro Shinozuka a părăsit spitalul din Tunis, el revenindu-și rapid după accidentul grav suferit în etapa a 8-a a raliului Dakar. Driverul de la Mitsubishi a precizat că nu are de gând să renunțe la concursuri. „Mă simt mai bine și nu mai am dureri. După ce mă voi restabili complet, voi continua să particip la raliuri”, a spus Shinozuka, învingător în Paris-Dakar în 1997. Handbal feminin Sorții au hotărât ♦ Echipele noastre și-au aflat adversarele din primul tur al cupelor europene iari la prânz a avut loc tragerea la sorți a optimilor de finală ale Cupei EHF la handbal feminin, competiție în care formația Oltchim Râmnicu Vâlcea va evolua în prima manșă în deplasare, pe 15 sau 16 februarie, cu HC Sonic Osijek (Croația), în timp ce Rapid va întâlni în primul joc acasă echipa maghiară Cornexi Alcoa. Returul acestor partide se va disputa pe 22 sau 23 februarie. Marți la Viena a avut loc și tragerea la sorți a Cupei Challenge la handbal feminin, faza optimilor, în care Universitatea Ursus Cluj va întâlni în primul joc în deplasare, pe 15 sau 16, formația bulgară Pirin Blagoevgrad, în timp ce Selmont Baia Mare va juca împotriva echipei austriece . Ramnenburg prima manșă în deplasare, în optimile de finală ale Cupei Cupelor la handbal feminin, echipa română Silcotub Zalău va întâlni în primul meci acasă, echipa turcă Anadolu University SC, conform tragerii la sorți desfășurate ieri la Viena. Meciurile se vor juca luna viitoare, la date ce vor fi stabilite ulterior. Pagini realizate de și D. P.