Obiectiv, iunie 2003 (Anul 2, nr. 181-205)

2003-06-21 / nr. 198

12 ( )l»ICH:ti' UEFA și Champions League România bate cu mingea în poarta Europei Dinamo - Metalurgs Liepaja (Letonia), Steaua - Neman Grodno (Belarus) și Rapid - Anderlecht Bruxelles (Belgia) sunt meciurile stabilite ieri, la sediul UEFA din Nyon, pentru turul preliminar al Cupei UEFA și Champions League. Dinamo va întâlni formația letonă Metalurgs Liepaja pe 14 august, la București, în timp ce returul va avea loc pe 28 august, în Letonia. Steaua va întâlni formația Neman Grodno (Belarus) în deplasare, pe data de 14 august, iar returul se va disputa pe 28 august, la București, în cazul în care vor câștiga, Steaua și Dinamo se vor califica în primul tur al Cupei UEFA (prima manșă în 24 septembrie, a doua manșă în 15 octombrie). Rapid București va întâlni Anderlecht Bruxelles, în turul al doilea preliminar al Ligii Campionilor. Meciul tur se va disputa la București, pe data de 30 iulie, în timp ce returul este programat pe 6 august, la Bruxelles. Dinamo -i Metalurgs Liepaja în urma tragerii la sorți de la Nyon, antrenorul Ioan Andone speră ca Dinamo să se califice în primul tur al Cupei UEFA: „încă nu avem nici un fel de informații despre această echipă, și de aceea nici nu pot spune dacă suntem sau nu favoriți, în orice caz, fotbalul românesc este la nivel mult peste cel letonian. Eu am mare încredere în jucătorii mei, în echipă, și sper să trecem în primul tur al Cupei UEFA. Asta ne dorim”, a spus Andone. Spl Steaua -■> Neman Grodno Victor Pițurcă consideră că ar fi o catastrofă pentru Steaua să piardă în întîlnirile cu adversara din Belarus. Tehnicianul Stelei apreciază că dubla manșă cu formația Neman Grodno va fi foarte dificilă. „Chiar dacă deocamdată această echipă nu spune nimic, cred că va fi foarte dificil. După ce mă voi documenta și voi obține mai multe informații îmi voi putea face o părerea despre formația din Belarus. Cred că dacă vom pierde, va fi o catastrofă pentru noi”, a spus Pițurcă. Antrenorul stelist consideră că echipa sa este avatajată de faptul că va juca primul meci în deplasare. Cros Olimpic Doroftei dă startul Campionul mondial la box profesionist Leonard Doroftei, va da startul Crosului Olimpic de la Constanța, care va avea loc, duminică, de la ora 9.00, în cadrul manifestărilor dedicate Săptămânii Olimpice. Startul Crosului Olimpic se va da din fața Sălii Sporturilor, iar participanții vor alerga pe traseul Bulevardul Tomis - Bulevardul Mamaia - Radio Constanța. Leonard Doroftei a sosit, în această săptămâna la Constanța, fiind cazat la hotelul Iaki din Mamaia. Sport Rapid -Anderlecht Bruxelles Formația Anderlecht Bruxelles a încheiat sezonul trecut pe poziția a doua a clasamentului Belgiei, după FC Bruges, la care evoluează internaționalul român Alin Stoica. în cazul în care Rapid va câștiga dubla manșă cu Anderlecht, formația bucureșteană se califică în turul al treilea preliminar al Ligii Campionilor. Antrenorul Mircea Rednic a declarat, vineri, că întâlnirea dintre Rapid București și Anderlecht Bruxelles din turul al doilea preliminar al Ligii Campionilor poate reprezenta o revanșă. „Am pierdut un campionat în fața celor de la Anderlecht pe cînd evoluam la Standard, iar cei de la Dinamo au fost eliminați anul trecut de belgienii de la FC Bruges. Acum este ora revanșei”, a menționat Rednic. Mircea Rednic consideră că Anderlecht este cea mai bună echipă cu care putea juca Rapidul. „Anderlecht este o echipă cu experiență în cupele europene și nu ne va fi deloc ușor. Echipa belgiană are prima șansă”, a adăugat antrenorul giuleștean. Site-ul UEFA notează că echipa Anderlecht Bruxelles va avea un start dificil în compania campioanei României, în turul al doilea preliminar al Ligii Campionilor. Managerul general al clubului Anderlecht Bruxelles, Michel Verschueren, a declarat, pentru site-ul uefa.com, că nu se aștepta să întîlnească un adversar atît de dificil în turul al doilea preliminar al Ligii Campionilor. „Nu ne așteptam să avem un adversar atît de dificil, însă vom face totul pentru a ne califica. Meciul va fi de un nivel foarte ridicat. Scopul nostru principal este să ajungem în faza grupelor”, a afirmat Verschueren. Fotbal, transferuri Farmache a semnat cu Farul Fundașul echipei Sportul Studențesc, Răzvan Farmache, a semnat, vineri, un contract pe o perioadă de cinci ani cu FC Farul Constanța. Președintele FC Farul Constanța, Marcel Lică, a declarat că gruparea constănțeană s-a înțeles și cu Sportul Studențesc în privința sumei de transfer, deoarece Farmache se afla încă sub contract cu clubul din Regie. Lică nu a dezvăluit suma de transfer și a precizat că valoarea acordului noului fundaș se situează la nivelul mediei contractelor de la Farul Constanța, în această săptămână FC Farul i-a mai transferat pe Cristi Bălașa de la FC Argeș, pentru o perioadă de trei ani, și pe atacantul Radu Doicaru de la Callatis Mangalia, pentru patri ani. Nr. 198, sâmbătă, 21 iunie 2003 Aventurile Victoriei și ale lui David „Păpușa” Beckham se pensează și folosește lenjeria nevestei . Victoria Beckham a dezvăluit presei japoneze că soțul ei își pensează sprâncenele și folosește cremă de corp pentru a-și menține pielea catifelată, informează ediția electronică a ziarului britanic „The Sun”. Fosta Posh Spice, care cu patru ani în urmă dezvăluia că soțului ei, fotbalistul David Beckham, îi place să-i poarte lenjeria intimă, a făcut noi mărturisiri despre obiceiurile acestuia. Cei doi se află în Japonia pentru o campanie de promovare a unei linii de produse cosmetice, în vârstă de 28 de ani, fotbalistul-vedetă al Marii Britanii s-a crispat, potrivit „The Sun”, când a auzit-o pe soția sa declarând: „Lui David îi place să i se facă tratamente faciale și masaje. De asemenea, îi place să-și penseze sprâncenele”. Potrivit soției sale, Beckham este un adevărat fan al unei anumite creme de față, căreia cuplul îi face publicitate. Puțin jenat, Beckham a continuat cele declarate de Victoria: „îmi place să am grijă de mine. Cred că este important ca un bărbat să aibă grijă de el”. Oficialii filialei Adidas din Singapore au anunțat că s-au epuizat toate tricourile echipei Real Madrid, după anunțul privind transferul mijlocașului englez David Beckham de la gruparea Manchester United la clubul spaniol, informează cotidianul „As”. Potrivit publicației citate, tricourile s-au epuizat în toate cele 80 de magazine în care sunt distribuite în Singapore; în Singapore, prețul unui tricou originar al echipei Real Madrid este de 86 de dolari, în timp ce o copie a acestuia se vinde cu 57 de dolari. Lucky-loser la Wimbledon Hănescu vs. Albert Portas Jucătorul român de tenis, Victor Hănescu, îl va întâlni pe spaniolul Albert Portas în primul tur al turneului de Grand Slam de la Wimbledon, care va debuta luni. Hănescu, numărul 96 în clasamentul ATP Entry System, a acces pe tabloul principal de simplu de la Wimbledon, deși a abandonat în ultimul tur al calificărilor, la scorul de 6-3,0-1, în fața grecului Konstantinos Economidis. Românul a declarat forfait pentru că nu a vrut să forțeze, întrucât știa că, prin abandonul olandezului Richard Krajicek, este direct calificat pe tabloul principal, din postura de luckyloser. Victor Hănescu, care peste o lună va împlini vârsta de 22 de ani, va participa, astfel, în premieră, la turneul de la Wimbledon, și, totodată, la al doilea concurs consecutiv de Grand Slam, după cel de la Roland Garros, unde a evoluat până în turul al treilea. Dacă va trece de Portas, Hănescu va juca în turul al doilea cu învingătorul partidei dintre argentinianul Juan Ignacio Chela, cap de serie numărul 32, și gemanul Tomas Behrend. Hănescu și Portas au mai jucat o singură dată în circuitul ATP, în 2002, la turneul de la Sevilla, pe zgură, unde spaniolul a câștigat în două seturi. Pe tabloul principal de simplu se mai află un tenisman român, Adrian Voinea, care îl va întâlni în runda inaugurală pe argentinianul Agustin Calleri, cap de serie numărul 23. • Știri pe scurt • Știri pe scurt • Știri pe scurt • Știri pe scurt. Fotbal. Cupa Confederațiilor Camerun a bătut Brazilia Selecționata de fotbal a Braziliei, campioană mondială, a fost învinsă, joi, la Saint-Denis, cu scorul 1- 0 (0-0), de reprezentativa Camerunului, într-un meci din grupa B a Cupei Confederațiilor, informează AFP. Golul naționalei cameruneze a fost marcat de Eto’o, în minutul 83. Partida a fost urmărită de aproximativ 46.000 de spectatori. Din echipa Camerunului a făcut parte și jucătorul echipei Steaua București, Nana Falemi, într-un alt meci din cadrul grupei B a competiției, naționala Turciei a învins, joi, la Saint-Étienne, cu scorul 2-1, reprezentativa Statelor Unite, vom lua parte la o competiție internațională. Cupa Continentală nu are nici o legătură cu federația română și nu numai că vom participa la aceasta, dar o vom și organiza, în luna septembrie, la Miercurea Ciuc”, a declarat, vineri președintele secției de hochei pe gheață a clubului din Miercurea Ciuc, Janos Kurko. Oficialii de la Sport Club Miercurea Ciuc, Hochey Club Csíkszereda și Clubul Sportiv Școlar Miercurea Ciuc au solicitat demisia președintelui FRHG, Marian Negoiță, amenințând, în caz contrar, cu retragerea din campionatul intern. Kurko a afimat că „dacă președintele FRHG nu-și asumă responsabilitatea pentru situația dezastruoasă în care se află hocheiul românesc și dacă nu realizează că el compromite acest sport, vom fi forțați să ne retragem echipele din campionatul intern”. Hochei Miercurea Ciuc are bani de Cupa Continentală Oficialii Sportclub Miercurea Ciuc susțin că participarea echipei în Cupa Continentală nu este pusă în pericol, întrucât acest lucru nu depinde de reprezentanții Federației Române de Hochei pe Gheață (FRHG). „Participarea echipei în Cupa Continentală nu este pusă în pericol, deoarece nici Eduard Pană și nici FRHG nu decid dacă noi Tenis Mauresmo nu merge la Wimbledon Jucătoarea franceză de tenis, Amelie Mauresmo, nu va participa la turneul de Mare Slam de la Wimbledon din cauza unei rupturi musculare intercostale, care nu îi pemite să servească, a anunțat, vineri, purtătorul de cuvânt al sportivei, Marie-Claude Previtali, infemnează AFP. Mauresmo a discutat cu antrenorul său, Loic Courteau, și a decis să nu participe la turneul de la Wimbledon. Amelie Mauresmo va reveni pe teren după turneul de la Wimbledon, când va începe antrenamentele pentru sferturile de finală ale Cupei Federației, reprezentativa Franței urmând să întâlnească echipa Spaniei, în perioada 19-20 iulie. Mauresmo nu a participat nici la primul turneu de Mare Slam al anului, Internaționalele Australiei, iar la Roland Garros a fost eliminată în sferturile de finală de jucătoarea americană Serena Williams.