Obiectiv, octombrie 2003 (Anul 2, nr. 284-310)

2003-10-18 / nr. 299

Nr. 299, sâmbătă, 18 octombrie 2003 Sport Cupa UEFA Nu am scăpat de englezi și de ruși . Steaua va juca în Ghencea cu Liverpool, iar Dinamo va juca primul meci în deplasare, cu Spartak Moscova Steaua București va întâlni formația FC Liverpool în turul doi al Cupei UEFA. Steaua va disputa primul meci acasă, pe 6 noiembrie, urmând ca partida retur să aibă loc pe 27 noiembrie, la Liverpool. Echipa Dinamo București va întâlni formația Spartak Moscova în cadrul turului doi al Cupei UEFA, s-a stabilit, ieri, în urma tragerii la sorți efectuate la Nyon. Dinamo va disputa primul meci în deplasare, pe 6 noiembrie, meciul retur urmând să aibă loc pe 27 noiembrie. Pițurcă, temător Antrenorul Victor Pițurcă a declarat, ieri, după tragearea la sorți, că FC Liverpool, adversara Stelei în turul doi al Cupei UEFA, deține prima șansă de calificare: „îmi pare rău să o spun, dar prima șansă o are Liverpool. Oricum, văd că ne-a prins bine, până acum, postura de outsideri. Când am spus că aș prefera în turul doi tot o echipă anglo-saxonă, m-am gândit la Manchester City. Liverpool este peste nivelul acesteia și peste cel al lui Southampton, are în lot circa 18 internaționali. Chiar dacă n-a avut un început prea bun de campionat, aflându-se doar pe locul opt, când te uiți peste lotul lor, ai un sentiment de respect, dar mai ales teamă”, a spus Pițurcă. Tehnicianul stelist a precizat că, față de Southampton, FC Liverpool joacă fotbal, deși, în anumite momente, stilul se păstrează și că îi cunoaște foarte bine pe fotbaliștii englezi, pe care i-a urmărit de multe ori jucând. „Dacă joci cum trebuie și câștigi cum a făcut-o Dinamo cu Șahtior, cu 1 -0 sau 2-0, știi ce ai de făcut în manșa a doua. Dar, parcă, este mai bine când joci acasă ultimul meci”, a spus antrenorul FC Steaua, care a adăugat că nu numai Michael Owen poate fi considerat pericolul numărul unu al formației engleze. Victor Pițurcă nu crede că Dinamo a avut mai mult noroc la tragerea la sorți. „Nu cred că Dinamo a fost mai norocoasă, deși, dacă este să comparăm echipele, Liverpool este mai valoroasă decât Spartak Moscova, însă nici Dinamo nu va avea meciuri ușoare. Liverpool este cea mai tare echipă cu care am fi putut pica. Dacă am fi avut șansă să jucăm cu PAOK Salonic, Wisla Cracovia sau chiar Panna, era altceva”, a comentat antrenorul FC Steaua. Și englezii se tem de Steaua, după ce au pățit-o Antrenorul formației Liverpool, Gerard Houllier, a declarat, ieri, după tragerea la sorți a partidelor din turul doi al Cupei UEFA, că Steaua este cea mai dificilă adversară pentru echipa sa. „Pot spune că Steaua este cea mai dificilă adversară pentru noi”, a spus Houllier. Gerard Houllier a menționat că Steaua este o echipă bună, cu jucători talentați. „Este prima echipă din Europa de Est care a câștigat Cupa Campionilor Europeni. Am mai jucat la București cu o altă echipă (n.r. - Rapid), în urnă cu câțiva ani, când am câștigat Cupa UEFA și sper ca aceasta să fie de bun augur pentru noi”, a spus tehnicianul echipei engleze. Președintele executiv al „cormoranilor”, Rick Parry, a declarat, pentru site-ul oficial al UEFA, că meciul de la București va reprezenta o mare provocare. „Cunoaștem orașul foarte bine. Sper că experiența echipei noastre va fi decisivă în confruntarea cu Steaua. Cupa UEFA este foarte importantă pentru noi și sper să repetăm succesul de acum doi ani”, a spus oficialul englez. Andone vede șanse egale Antrenorul echipei Dinamo, Ioan Andone, a afirmat, ieri, că formația sa are șanse egale în dubla manșă cu Spartak Moscova, din turul al doilea al Cupei UEFA. „Sorții ne-au hărăzit o echipă bună, a treia formație din spațiul exsovietic pe care o vom întâlni în acest an. Cred că avem șanse egale de calificare și sper ca jucătorii mei să aibă aceeași atitudine ca și în întâlnirea cu Șahtior. Ținând cont că primul meci este în deplasare, o să încercăm să ne luăm o opțiune în privința calificării, ceea ce este cel mai important”, a declarat Andone, care a adăugat că, deocamdată, nu are prea multe informații despre adversar. Antrenorul dinamovist spune că echipa sa ar fi avut șanse egale de calificare, indiferent de formația pe care umna să o întâlnească. „Nu sunt nici bucuros și nici entuziast că am picat cu Spartak. Eu spun că aveam șanse egale, indiferent de formația pe care urma să o întâlnim, fie că era Lens sau Perugia. Nu cred că exista vreo echipă cu care, dacă am fi căzut, am fi spus că nu avem nici o șansă. Nu cred că dacă picam cu Schalke sau cu Valencia aveam șanse mai mici”, a afirmat Andone. Andone a afirmat că fundașul Flavius Stoican va juca cu Spartak Moscova. „Din câte știu eu, Stoican nu este încă transferat la Șahtior și, oricum, nu se poate face nici un transfer până în luna decembrie. Stoican s-a antrenat, astăzi, alături de ceilalți coechipieri și a intrat în programul echipei Dinamo”, a afirmat Andone, care a adăugat că nu poate face o comparație între Spartak și Șahtior, deoarece nu are date suficiente despre formația rusă. Fedotov se aștepta la Dinamo Antrenorul echipei Spartak Moscova, Vladimir Fedotov, a declarat că formația Dinamo București, pe care gruparea rusă o va întâlni în turul doi al Cupei UEFA, i-a lăsat o impresie puternică., Am avut un presentiment că vom avea parte de acest adversar. Nu știu de ce m-am gândit la Dinamo, nu pot să explic. Am văzut de mai multe ori echipa Dinamo și mi-a lăsat o impresie puternică. Forța românilor a fost confirmată de faptul că au trecut mai mult decât convingător de Șahtior Donețk, cu scorul general de 5-2. De aceea, este necesar să tratăm această confruntare cu toată seriozitatea”, a spus Fedotov. Tehnicianul rus, în vârstă de 60 de ani, a afirmat că va studia programul meciurilor echipei din Șoseaua Ștefan cel Mare, pentru a veni la București și a o vedea la lucru. Fedotov a mai adăugat că i-ar fi plăcut ca echipa sa să joace primul meci în deplasare. Tragedie Ioli Crișan a fost condus pe ultimul drum . Fostul jucător al Craiovei Maxima a murit, marți, de TBC,într-un spital din Craiova Aproximativ 150 de persoane au participat, ieri, la înmormântarea fostului fotbalist al Universității Craiova, Zoltan Crișan. Au fost prezenți majoritatea facilor colegi ai lui Crișan de la Universitatea Craiova, oficialitățile județene, Mircea Salomir - observatorul meciului cu Poli A.E.K. Timișoara - din partea F.R.F., arbitrul Anton Heleșteanu și un grup de suporteri timișoreni. Cortegiul funerar a plecat de la biserica „Trei Ierarhi” și s-a îndreptat către sediul clubului; în fața sediului a fost scoasă o masă pe care se aflau un tablou, o vază cu flori și o lumânare. în momentul în care cortegiul funerar s-a apropiat de sediul clubului, obiectele aflate pe masă au căzut. De la sediul clubului s-a mers la stadionul „Ion Oblemenco”, iar de acolo, cu autocarele, s-a plecat spre cimitirul Sineasca. Slujba a fost oficiată de patru preoți, iar fondul sonor a fost asigurat de o fanfară militară. Fostul internațional Zoltan Crișan a încetat din viață marți dimineață, la Spitalul Județean Craiova. Fostul atacant craiovean suferea de cinci ani de TBC și avea o cangrenă la un picior. Zoltan Crișan s-a născut pe 3 mai 1955, la Oradea. în 1974 a început să joace la Universitatea Craiova, echipă cu care a câștigat de două ori campionatul (1980, 1981) și de patru ori Cupa României (1977,1978, 1980 și 1983). El a acumulat 237 de meciuri disputate în Divizia A și a înscris 40 de goluri. Zoltan Crișan a fost selecționat de 46 de ori în echipa națională a României, pentru care a înscris de patru ori. Obiectivii Restul partidelor programate pentru turul 2 al Cupei UEFA: Dinamo Zagreb (Croația) - Dnepr Dnepropetrovsk (Ucraina) Borussia Dortmund (Germania) - Sochaux (Franța) Manchester City (Anglia) - Grocln (Polonia) FC Barcelona (Spania) - Panionios Atena (Grecia) Benfica Lisabona (Portugalia) Molde (Norvegia) Slavia Praga (Cehia) - Levski Sofia (Bulgaria) Rosenborg Trondheim (Norvegia) - Steaua Roșie Belgrad (Serbia Muntenegru) FC Valencia (Spania) - Maccabi Haifa (Israel) Spartak Moscova (Rusia) - Dinamo București (România) Gaziantepspor (Turcia) - RC Lens (Franța) Broadby IF (Danemarca) - Schalke 04 (Germania) Aris Salonic (Grecia) - Perugia (Italia) FC Utrecht (Olanda) - AJ Auxerre (Franța) Steaua București (România) - Liverpool (Anglia) Valerenga (Norvegia) - Wisla Cracovia (Polonia) PAOK Salonic (Grecia) - Debrecen (Ungaria) FC Copenhaga (Danemarca) - Real Mallorca (Spania) AC Paria (Italia) - Austria Salzburg (Austria) FC Basel (Elveția) - Newcastle United (Anglia) Hadjuk Split (Croația) - AS Roma (Italia) Genclerbirligi (Turcia) - Sporting Lisabona (Portugalia) Torpedo Moscova (Rusia) - Villarreal (Spania) Feyenoord Rotterdam (Olanda) - FK Teplice (Cehia) Girondins Bordeaux (Franța) - Hearts of Midlothian (Scoția) Rugby România întâlnește campioana mondială  în cel de-al doilea meci de la Cupa Mondială, România va întâlni azi campioana mondială și gazda competiției. Australia Naționala de rugby a României va disputa, azi, de la ora 9, al doilea meci la Cupa Mondială de rugby din Australia, la Brisbane, chiar în compania naționalei țării gazde. Selecționata României de rugby va disputa cel de-a treilea meci împotriva Australiei, la un turneu final. Primul meci s-a disputat în 3 iunie 1995 la Stellenbosch, în Africa de Sud, și s-a încheiat cu scorul de 42-3, pentru australieni. A doua întâlnire dintre cele două reprezentative a avut loc la Belfast, în ediția a patra a Cupei Mondiale, scorul final fiind de 59-9 în favoarea „cangurilor”. Brisbane este al 100-lea oraș în care joacă echipa Românei, primul fiind Paris, în anul 1919. __ Turcia Galatasaray pe Lucescu Vicepreședintele clubului Galatasaray, Ali Durusi, a declarat că nu regretă că, la finalul sezonului 2001 -2002, a decis, alături de ceilalți oficiali din conducerea grupării din Istanbul, să renunțe la serviciile tehnicianului Mircea Lucescu, a anunțat cotidianul „Sabah”. „L-am ales pe Fatih Terim deoarece nu ne-am gândit nu-l regretă la succesele de moment, ci la viitor. Avem obiective importante și suntem convinși că, împreună cu Fatih Terim, le vom realiza”, a spus Durusi. Oficialul turc a menționat că are încredere deplină în actualul antrenor al echipei Galatasaray.____________________________ Pagină realizată de D.P și I.J.