Obiectiv, martie 2004 (Anul 3, nr. 407-433)

2004-03-04 / nr. 410

• Știri pe scurt • CICLISM Turul Italiei fără nume sonore la start Preferând să-și conserve forțele pentru Turul Franței, cicliștii de renume mondial Lance Armstrong și Jan Ullrich nu vor participa la Turul Italiei, au anunțat organizatorii Il Giro. 20 de echipe, printre care Sacco a deținătorului titlului Gilberto Simoni și Vini Caldirola a lui Stefano Gazzelli, simnt pregătite pentru a intra în cursa de trei săptămâni ce se va desfășura în perioada 8-30 mai. Pentru Turul Franței, care va avea loc in iulie, US Postal, echipa lui Armstrong și T-Mobile, echipa lui Ullrich, au preferat să se rezerve pentru Marea Buclă. Cotidianul italian Gazzeta dello Sport, co-organizatorul competiției, a subliniat că dacă decizia acestor echipe trebuie respectată, acest tip de „forfeit” devine „din ce în ce mai puțin acceptabil”. FOTBAL. FRANȚA Moldovan, nominalizat la fotbalistul lunii februarie Atacantul român Viorel Moldovan, de la FC Nantes, se numără printre cei trei candidați la titlul de cel mai bun jucător al lunii februarie din campionatul Franței, alături de spaniolul Fernando Morientes (AS Monaco) și sârbul Danijel Ljuboja (PSG). Premiul simbolic este acordat de Liga Profesionistă de Fotbal, în colaborare cu postul de televiziune Canal+ și ziarul L'Equipe, iar votul cititorilor și telespectatorilor va fi decisiv în alegerea jucătorului care îi va succede în palmares lui Didier Drogba (Marseille), desemnat cel mai bun jucător al lunii ianuarie. Morientes a marcat un singur gol în luna februarie în campionat. Ljuboja a înscris două, în timp ce Moldovan a reușit o serie impresionantă de 10 goluri, în 9 meciuri. STRANIERI Daniel Chiriță a marcat pentru Zenit St. Petersburg într-un meci amical de fotbal desfășuat în cadrul turneului pe care îl întreprind în Olanda, echipa rusă Zenit St. Petersburg a învins, ai scorul de 3-2, formația ucraineană Metalurg Donețk Rușii au deschis scorul prin fundașul român Daniel Guriță (min 3), l-au majorat prn internaționalul ms Radimov (11), pentru ca în min. 33 să ajungă la 30, grație reușitei cehului Kind, după care Kucher (34) și Demetradze (72) au redus din handicap. Chiriță este cunoscut mai ales suporterilor giuleșteni, după ce fundașul dreapta a jucat mai mulți ani la Rapid. Chiriță a mai jucat la Petrolul Ploiești, Universitatea Craiova FC Național București și Șahtior Donețk. HOCHEI Favoritele au câștig de cauză în Superligă în ziua a doua a turneului de la Miercurea Ciuc, ultimul al actualei ediții în Superligă națională de hochei pe gheață, echipa locală Sport Club a învins pe Sportul Studențesc cu scorul de 7-2 (3-1, 1-1, 3-0), în timp ce Steaua București a dispus de Progym Gheorgheni cu scorul de 6-3. în clasament continuă să conducă Steaua, cu 38 puncte (21 joaii), urmată de SC Miercurea Ciuc, 35 p (22 s), Dinamo, 20 p (21 j), Progym, 15 p (22 j), și Sportul Studențesc, 0 p (22 j). Cadou pentru Mircea Sandu din partea UEFA într-o telegramă adresată de Uniunea Europeană de Fotbal (UEFA) președintelui Federației Române de Fotbal, Mircea Sandu(foto), forul european îi mulțumește conducătorului fotbalului românesc pentru colaborarea pe care au avut-o cele două părți în ultimii 12 ani, de când Sandu a fost membru într-una din comisiile UEFA. „Sunteți un membru marcant în comisiile UEFA, de 12 ani și cunoașteți în ce măsură apreciem colaborarea noastră. Pentru a marca această aniversare, președintele UEFA, Lennart Johansson, va înmâna un mic cadou, în semn de mulțumire, cu ocazia Congresului de la Limassol”, se arată într-o scrisoare, semnată de Lars-Christer Olsson, director general al UEFA. Cel de-al 28-lea Congres ordinar al UEFA va avea loc pe 22 și 23 aprilie, la Limassol (Cipru). Ronaldo, la Real până în 2008 Fotbalistul brazilian Ronaldo(foto), care activează în Spania, la Real Madrid, și-a prelungit contractul cu gruparea lusitană până în iunie 2008, a anunțat clubul Real Madrid. Clubul amintește, într-un scurt comunicat publicat pe site-ul său de internet, că înțelegerea cu brazilianul, cel mai bun marcator al campionatul spaniol, expiră în 2006, cu o opțiune pentru încă un sezon suplimentar. „Cele două părți au convenit, în final, să prelungească contractul până pe 30 iunie 2008”, se arată în comunicat. Ronaldo va anunța prelungirea contractului și într-o conferință de presă, care va avea loc în aceste zile, la Madrid. Lucescu le-a dat socotelă bașkanilor . Lucescu a fost convocat la o ședință de conducere a clubului, în care i s-au cerut motivațiile returului de campionat slab de până acum După ce au pierdut șefia în Super Ligă, în fața rivalilor de la Fenerbahçe, bașkanii lui Beșiktaș Istanbul au cerut o întâlnire cu tehnicianul român, pentru a explica de ce echipa nu mai merge ca în anul 2003. Președintele „vulturilor”, Serdar Bilgili, împreună cu vicepreședinții clubului, Husnn Gureli și Muzaffer Nasiroglu, precum și șeful secției de fotbal, Haomet Bedir Kunun, au stat față în față cu Lucescu, dorind să afle motivele insucceselor, cât și ce strategie va aborda tehnicianul român în viitor, pentru ca echipa din Kara Kartal să revină pe locul 1 în clasament și să reușească să-și mențină titlul de campioană. Mircea Lucescu(foto) a recunoscut că echipa sa nu a jucat bine în ultimul timp și a spus că acest lucru se întâmplă din cauza problemelor de concentrare și a lipsei încrederii în forțele proprii. Tehnicianul român s-a plâns și de jocul dur al fotbaliștilor echipelor adverse și de prestația arbitrilor. „în scurt timp, ne vom reveni. Vom juca mai bine și vom urca din nou în clasament”, a precizat Lucescu. După ce a ascultat argumentele lui Mircea Lucescu, Serdar Bilgili și-a exprimat sprijinul față de tehnicianul român, căruia i-a spus că îl va susține în orice situație: în opinia lui Lucescu, jucătorii nu se mai concentrează ca înainte, nu mai au încredere în propriile forțe și după avansul considerabil din turul campionatului, „alb-negrii” s-au crezut deja campioni. După meciul pierdut de BJK, în fața concitadinilor de la Istanbulspor, coroborat cu victoria lui Fener în fața Galatei. ..vulturii" au fost depășiți de echipa lui Daum la golaveraj. Zyiati, penalizat de Rapid Mijlocașul echipei Rapid, Noureddine Zyiati, va fi sancționat de conducerea clubului, deoarece a tratat un eventual transfer la Universitatea Craiova, fară acordul grupării giuleștene, informează site-ul oficial al clubului. „Zyiati este jucătorul nostru și va rămâne în mod sigur la Rapid, așa cum am stabilit împreună cu el și cu antrenorul Dan Petrescu, în urmă cu trei zile. Pentru că, pe 1 martie, în ziua lui liberă, jucătorul a tratat cu Universitatea Craiova, fără a înștiința clubul cu care mai are contract încă un an și jumătate, vor fi luate împotriva lui măsuri drastice, care se vor stabili în cadrul conducerii", a declarat președintele Ioan Becali. Conducerea clubului Rapid s-a declarat de acord cu amânarea, pentru o săptămână, a începerii returului. Formația giuleșteană va întâlni, astăzi, de la ora 18.00, la baza Pro Rapid, intrun meci amical, divizionara B Dacia Mioveni, iar duminică, de la ora 19.00, pe stadionul Giulești, echipa FC Argeș. -