Obiectiv, iunie 2004 (Anul 3, nr. 480-503)

2004-06-17 / nr. 492

4 ()bi<viti N Reportaj Dezvăluiri din culisele politicii sibiene joi, 17 iunie 2004 Reporter sub acoperire (VIII) Discotecă pentru Johannis, un punct electoral uitat de Petre Inclezan Urmare din pagina I Prin serialul de față, al cărui ultim episod urmează să-l citiți, am încercat să aflăm care sunt ingredientele unui partid mai mult sau mai puțin organizat, cine sunt bucătarii și ce fel de metode de preparare a campaniei electorale au folosit aceștia. Infiltrarea reporterului obiectiv în partide a fost una de pur observator, cu scopul de a vă familiariza în ale punerii în scenă în ceea ce privește culisele politicii, dincolo de ceea ce este lăsat la vederea unui simplu ochi de spectator. Odată cu mine, orice tânăr cu conștiință politică, sau nu, a putut trece pragul curiozității, și a putut înțelege cât de cât ce presupune să fi un membru de partid. Nu-mi rămâne decât să declar nule cele șase carnete de membru obținute pe această cale precum și celelalte 10 adeziuni completate și să sfătuiesc liderii de partid să mă șteargă din evidența lor ca tânăr partizan. în TSD nu se mai intră așa ușor Adeziunea socialilor democrați diferă de toate celelalte prin faptul că are menționată și o recomandare din partea unui membru mai vechi, pe baza căreia poți intra în partid. Deoarece eu m-am înscris „din proprie inițiativă” și nu cunoșteam pe nimeni am primit recomandarea de la liderul organizației, deci am intrat fară probleme. După mine și în urma scurgerilor de informații, nu se mai dau recomandări persoanelor care sunt total necunoscute, în timp ce mă aflam la „locul de muncă” am intrat în vorbă cu colegii care trebăluiau și ei de-ale partidului. Așa am aflat despre relațiile partidului cu presa, relații nu prea cordiale cu ziarul de față, iar asta de când cu publicarea articolului în care un coleg a prezentat o petrecere dezmățată a TSD, la Avrig. O altă confirmare a bunei relații cu ziariștii de la Obiectiv am aflat-o în timpul ședinței în care s-a făcut lista presei invitate la petrecerea TSD din Belissima. Ziarul Obiectiv a fost omis din rândul invitaților, omisiune constatată de secretarul partidului care a cerut . Cosmin Ionescu a dorit să afle „care mai sunt realțiile cu obiectivul”, iar răspunsul a fost scurt: „nu prea bine.” . Previziunile dezastrului de după furtuna alegerilor Cosmin Ionescu le-a atras atenția la ședințe colegilor, că pe durata campaniei electorale pretinde o implicare serioasă la care juniorii să pună umărul conștiincios deoarece dacă nu vor câștiga alegerile nu vor mai avea nici o șansă. „Suntem primii vizați să ni se ia capul. Opoziția deja mușcă, ei se văd deja cu alegerile câștigate” a replicat liderul TSD. Pentru ca întâlnirile să continue în condițiile de bun augur de până atunci, trebuia muncit din greu. „Conspirație” împotriva PSD „Orașul gropilor”, cum a fost denumit Hermannstadtul lui Johannis, le-a dat socialdemocraților mari bătăi de cap. Pe lângă faptul că sediul județean PSD a fost luat cu asalt de gropile pentru lucrările de asfaltare, limitând astfel accesul cu autoturismul, poluarea fonică a stresat ședințele și închisă în cinstea candidaților la primării și consilii. Invitațiile trebuiau date cu mare grijă numai simpatizanților, pentru a nu se repeta nefericitul episod de la Biertan în care niște reprezentanți ai opoziției au strigat instigativ „Ceaușescu PCR!”.Petrecerea TSD-istă și-a limitat astfel accesul pentru evitarea unor incidente nefericite. Ultimul dans pentru primar Animatorii petrecerii a fost cei din trupa Avokat a cărui lider, care poartă în suflet, bineînțeles, imaginea simpatică a celor trei trandafiri. Această trupă gen 3 Sud Est, cu coregrafie și versuri reciclate, dar și nelipsitele imitații, avea prin discografia la purtător și melodia „Ultimul dans” pe care a dedicate primarului Johannis, spre plăcerea și gâdilarea orgoliului candidatului PSD la primărie, Petre Inclezan. Astfel au dansat candidații PSD cot la cot cu junii pe melodia generoșilor avocați, cu gândul la actualul primar, care ei sperau să dobândească statutul de „fost.” Discotecă pentru Johannis La această dedicație specială făcută de trupa interpretatoare de playback, Petre Inclezan a recunoscut că oferta candidaturii sale e incompletă: „Am uitat să adaug un punct în oferta programului. Să facem o discotecă la Primărie, să danseze și Johannis“ Zâmbind complice, seniorii și juniorii și-au continuat dansul în buna dispoziție de până atunci. Numai că voioșia petrecerii de atunci n-a anticipat tocmai pe măsură și rezultatele numărării voturilor. Seniorii fură drepturile de autor ale junilor Ziua de 1 iunie, teren fertil propagandei electorale, a intrat în calendarul strategiilor de a pune PSD într-o lumină bună. Tinerii social democrați au venit cu ideea dăruirii de dulciuri pentru ploii care sunt aduși de părinți în parc. Ideea a atras atenția seniorilor care au preluat-o și au materializat-o, ei fiind avantajați de un fond mai mare de bani. Astfel tinerii au rămas cu ochii în soate și drepturile de autor luate. Și fetele au un cuvânt în TLD Singurul partid care are un grup de acțiune al fetelor este PSD. Acestea se întâlnesc separat de ceilalți tineri colegi, punând țara la cale în stil feminin. Cea mai notabilă activitate pe care o derulează lunar este cea a strângerii obiectelor de îmbrăcăminte și dăruirea acestora celor defavorizați, în plus se mai discută, ceea ce la alte partide nu se prea întâmplă, despre doctrina și statutul de partid, pentru a li se face cunoscut cine este și ce vrea PSD-ul. Rezultatul schimbă ținuta Imaginea șefului organizației de tineret social democrat era todeauna bine întreținută de statura dreaptă din costumul albastru cu cravata roșie, specifică. După rezultatul alegerilor și la ultima ședință la care am participat eu, Cosmin Ionescu a venit îmbrăcat în trenning cu privirile rătăcite undeva prin gropile asfaltului din curtea resedistă. Pe fața lui se citeau ușoare urme de dezamăgire dar și resemnare, după felul cum strângea mâna. Ultima ședință Ultima întâlnire la care am participat la TSD a fost în prima zi după aflarea rezultatelor. Atmosferă încordată și fețe posomorâte, în cele 15 minute cât a durat așa zisa ședință, la final o voce timidă a răbufnit. Tânărul social democrat nu s-a sfiit să critice listele promovate de partid în alegeri la Consiliul Județean și la Consiliul Local. Adina KATONA Relațiile cu presa Munca mea la TSD, de monitorizare a presei pentru partid consta în arhivarea tuturor articolelor apărute în presa scrisă pe timpul campaniei electorale (unde intrau bineînțeles și materialele scrise de mine), plus publicitatea, întâlnirile cu presa „Tocmai dimineața la ora zece când a venit doamna Puwak în vizită i-au apucat hărnicia. Plus că a trebuit să facă și un ocol pentru a junge la sediu” s-a arătat nemulțumit Cosmin Ionescu. „Ceaușescu PSD! ” Top de final ■ TSD ocupă locul întâi ca fiind cel mai disciplinat și mai conștiincios partid, cu cel mai autoritar vicepreședinte, în persoana lui Răzvan Ionescu și cel mai spontan președinte, Cosmin Ionescu. ■ Locul întâi cu cel mai charismatic lider îl ocupă OTRM- ul. Radu Părean s-a remarcat prin atmosfera destinsă creată în sânul organizației pe care o conduce. ■ Cel mai devotat candidat, poate fi considerat cel al PNȚCD, Ovidiu Spătaru care a lipit afișe, umăr la umăr cu tinerii din partid. ■ Partidul cel mai idealist este PUNR, care vrea să își consolideze organizația de tineret chiar dacă nu are decât un membru în ea. ■ Cei mai harnici sunt tinerii democrați care nu s-au sfiit în campania electorală să pună mâna pe mături și lopeți și să facă curățenie pe o stradă din oraș. Sperăm să își păstreze același elan și pentru alte acțiuni.