A M. Kir. Vallás- és Közoktatásügyi Minisztérium Oktatófilm Kirendeltségének hivatalos közleményei, 1942 (7. évfolyam, 1-12. szám)

í­f­ í­r* 1 % • ^ I TARTALOMJEGYZÉK I. Cikkek Bakonyi Kálmán: A hurokfilm befűzése — — — — — — — — — 16 Fontos tudnivalók — — — — — — — — — 333 Biró Béla dr.: Klasszika-filológiai és művészettörténeti oktatófilmek — 39 A magyar művészettörténet oktatófilmje — — — — 110 Bognár Gyula: Néphagyományaink és a népművelés filmjei — — — — 57 Bukovszky Ferenc dr.: A film szerepe a matematikatanításban —­­— — — 310 Prof. Christian Casel- Oktatófilmek készítése és alkalmazása a nevelésügyi elvek mann. alapján — —­ — — — — — — — — — 4 Dobosy Ferenc: Filmes bemutató órák — — —­ — — — — — — 62 Erődi Kálmán dr. (ek): A fővárosi oktatófilmek készítése — — — — — — 258 Farkas László dr.: A Székesfővárosi Pedagógiai Filmbizottság tagjainak újabb kijelölése — — ■— — — — — — — — 15 A székesfővárosi központi kirándulások és a filmoktatás 44 A nagyvárad—kolozsvári kirándulás előkészítése oktató­filmekkel — —­­— — — — — — — — 119 H. Friessner: A film, mint a katonás szellemű nevelés eszköze a német iskolákban — — — —• — — — — — — 130 Geszti Lajos (gl): Kis cikk a filmdíjakról •— — — — — — — — 13 Előszó és utószó a „Mit mondanak a jelentéslapok" című közleményekhez — — — — — — — — — 133 Beszámolás az 1940—41. tanévről — — — — —— 157—172 Erődi Kálmán — — — — — — — — — — 245 Hajducki József: Az oktatófilm képkompozíciója — —­­— — — — 46 Horváth Károly dr.: A film nemzeti öntudatra is nevel — — — ■— — — 140 Kertész István dr.: Budapest Székesfőváros filmoktatása számokban — — 146 A pedagógusok és a filmügy — — — — — — — 268 Kiss József: A falu és a film — — — — — — — — — ■—1 82 Kisaszondi János: Érdekes iskolai kísérletek — — — — — — — — 38 Koczkás Gyula dr.: A fizikai tárgyú oktatófilmekről — — — — — — 55 A film a magyar önismeret szolgálatában — — — —* 107 Kuchárik József: A film és a testnevelés — — — — — — — — 115 Molnár Béla: A kakukk-problémákról — — — — — — — — 281 Molnár Imre: A fizikai tárgyú oktatófilmek a székesfővárosi polgári iskolákban — — — —■ — — — — — — 262 Noszlopi László dr: Film és gyakorlati pályára nevelés — — — — — — 117 O. K.: A jelentéslapokról — — — -— — — -—- — — 37 Mit mondanak a jelentések? — — — — — 65, 93, 134 Mit mondanak az évkönyvek? — — — — — 289, 320 Oldal Anna: A kis balta — — — — -—• — — — -— — — 97 WÍÍMPÍO«'-Néhány szó­­a műtörténelmi oktatófilmről — — — — 256 Repnyr János dr.: ,*, . Mit tanítsunk a középiskolában Eötvös torziós ingájáról 277 's­ Csak d­részffáléven felülieknek — — —• — — -—­ — 68 Stolmar űj tan^é^s új tanmenet, filmtanmenet — — — — — 299 Szabó Gábor: Néhál­y szó az „Eötvös torziós ingája“ című filmünk TM TM ■ .... keletkezéséről — —­ — — — — — — — 128 Szabó P­ál_Zoltán dr.: A földrajzi fiknek és a tanári gyakorlat — — — — —• 88 Szemes Gábor: Filmet a népművelésnek — ■—­ — — — — — — 23 Az oktatófilm és a korszerű szemléltetés — — — — 249 Szilas László: A természettani tárgyú oktatófilmek a székesfővárosi kereskedelmi középiskolákban — — — — — 330 Tóth Bartók Jenő: UJJ filmjeink trükkfelvételei — — -- — — — — 63 Uberkovich Gábor dr.: Filmesztétikai nevelés az iskolában — — — —• — 108 Urbányi C. József: A mesefilmekről — — — — —­ — — — — — 96 Vágó Elemér: Film a tanyavilágban — — — — — — — — — 85 Zachradnitzky Sándor: A bábtrükk technikája — 100 Zivuska Alfonz: Az iskolai filmvetítés — -- — — — — — — 201—243

Next