Ország-Világ, 1967. január-június (11. évfolyam, 1-25. szám)

1967-05-10 / 19. szám

— Aranyos humor jellemzi munka közben is — súgja ne­kem magyarul Kun Zsuzsa. — Mivel foglalkozik itt Buda­pesten szabadidejében? — for­dulok Guszev mesterhez. — Alszom — nevet, de aztán hozzáteszi. — Rajongok a tudo­mányos népszerűsítő irodalom­ért. Most éppen a »Szenzációk nyomában« című könyvet olva­som, amely megoldatlan tudo­mányos kérdésekkel foglalkozik. Szól a csengő, folytatódik a pró­ba. Nekem minden tetszik, ami a színpadon történik, a mester percenként megállítja a táncot. Kun Zsuzsa szavaira gondolok: Guszev mesterien tanítja be a stílust, amely itt, a klasszikus balett minden lépésanyagának felhasználása miatt, különösen árnyalt, finom és gazdag. Franciás (Lajosok korabeli) hangulata lesz a játéknak. Ez határozza meg a pompás, mesés díszleteket, amelyeket a koreog­ráfiával összhangban Fülöp Zol­tán tervezett és a kosztümöket, amelyeket Márk Tivadar — igen! — költött. Elkészítésük a műhelyeket is próbára tette. A Csipkerózsika óriási szerep­lőgárdát igényel, 360 szereplőt is elbír, s ha nincs is ilyen nagy gárdánk, s ekkora színpadunk sem. (360 féle kosztüm azért lesz benne!) — a mese-balett, amely háromórás illúzió és műélvezet minden korbélinek, operaházunk balettművészeinek vonzó telje­sítménye. Guszev elutazik a bemutató után. A Csipkerózsika balett­mestere Fülöp Viktor lesz. Egy kis asztal mellett a nézőtéren végigüli a próbákat, jegyezget mint egy szorgalmas íródeák. Csipkerózsika a ligetben. Kun Zsuzsát és férjét, Sipeki Leventét (aki szintén szerepel a Csipkerózsikában) egy sétájuk alkalmával fényképeztük le Szöveg: Kóródi József Fotó: Ács Irén A pázsit virágról álmodik

Next