Ország-Világ, 1968. július-december (12. évfolyam, 27-52. szám)

1968-09-25 / 39. szám

A hölgyet, bevallom, mi kombináltuk össze az apart kis csontvázzal. Cél­szerű lenne együtt árusítani őket. Aki a baba rózsás pofikája, a mezők üde lehelletét árasztó, színpompás szivacs­cafatok láttán oktalan derűvel telne el, s még azt képzelné, hogy szép az élet, vessen egy pillantást a méla csontvázra. Memento móri! Mondják, hogy a csontvázat autók ablakába szokták akasztani. Nem rossz. És még egy fel­használási lehetőség, a közelmúlt tapasztalatai alapján: cukrászdákban, a ..Mai fagylaltja­ink” — tábla mellé. A Ne Ieqqünli «ftee&öufesefe! Barátaim szerint, olyan reszkető izgalommal szoktam megállni a mindent árusító trafikok kirakatai előtt, mint legalábbis egy, a keleti bazárok eg­zotikumába belefeledkezett, balek európai turista. Elképzelhetik hát, mi­lyen örömet éreztem, amikor lehetőséget kaptam rá, hogy az Ország-Vi­lág hasábjain népszerűsíthessem néhány kedvencemet, a kirakatok ak­tuális hőseit Kérem, ha egy mód van rá, osztozzanak lelkesedésemben. Ibert Flórián és Farkas János dinami­­k­­us szobra arra döbbent rá, hogy mi­­­­lyen mérhetetlen fejlődésen ment át a sportoló plasztikus művészi meg­jelenítése, mondjuk Myron Diszkoszvető­je óta. A mozdulat kecses szépsége, a futball lé­nyegének mesteri megragadása minden bi­zonnyal felvidítja azokat a Fradi- és Vasas­szurkolókat is, akiket elkeserített csapatuk hullámzó szereplése. A szobrokat alkotó és sokszorosító, ihletett művészek a valósághű ábrázolás talaján álla­nak, mégis hatottak rájuk a huszadik század formabontó törekvései. Valószínűleg ennek köszönhetjük, hogy kedvenceink kezén mind­össze négy ujj található. S végül: a bájos fali kerámia. Soká­ig kacérkodtam vele a kirakatban, haboztam, megvásároltam-e vagy sem. A holtpontról egy felismerés mozdított ki. Rájöttem ugyanis, kit tisztel­hetek a hetyke kislány személyében, aki a kerítés mögül figyeli a pocsolyában fürdő­­ző libákat. Juliska ő, a csongorádi kisbíró unokája. Torda István ( V.­­)

Next