Országos Filharmónia Műsorfüzet, 1972. január-június (1-25. szám)

1972-02-28 / 9. szám

felé (9.: A félbeszakított szerenád, 11.: Puck tánca), vágyakozva fordul az antik világ, különösen a hellenizmus felé (1.: Delphi táncosnők). A soro­zat záródarabja, a Minstrels bájos, ironikus humora a zeneszerző 1890-es angliai élményei nyomán, a mind divatosabb music-hall-ok légkörét idézi. A Children’s corner hangvételével rokon mű. A Prélude-ök zongorahangjából már teljesen hiányzik bármilyen, a ro­mantikára emlékeztető stílusjegy — legfőképp: a virtuóz­ elem. Az akva­­rellek újfajta, „bensőséges, folyékony dalolása”, a zongora szinte soha ki nem használt színdús hangzásvilága, a körvonalak „latin élessége” — az öregedő Debussy bölcs, az elmúlt évtizedek eredményeire, újításaira visz­­szatekintő összegezése, vallomása. A Prélude-ök második kötete három évvel később, 1913-ban követi az elsőt. Gerencsér Rita HÍREK A ZENE VILÁGÁBÓL aki Nagy sikerrel ma zongoraművész é­lünk! Budapesten a Teth Gyula vezénylet És a spanyol kertek , ezen kívül több violt tokozott be Magyarországon Carlos Rivera perui ilyen minőségben hazája első követeként járt ná­­it magyar Állami Hangversenyzenekarral lépett fel No­ével De Falla — ugyancsak igen ritkán hallható — én című művét adta elő. A perui zongoraművész ki városunkban is vendégszerepelt. 29

Next