Ózdi Vasas, 1963 (6. évfolyam, 1-51. szám)

1963-10-19 / 42. szám

XX/V.) E heti számunkba Jegyzetek a pártbizottsági ülésről (2. oldal) Még lehet szocialista üzem az oxigéngyár (3. oldal) A politechnika jelene, jövője (4. oldal) Régi korok nyomában (4. oldal­) Sport (6. oldal) 9 Világ proletariat, egyesültetek! Az Ózdi Kohászati Üzemek MSZMP bizottságának hetilapja VI. évfolyam 42. szám. Ára: 50 fillér. 1963. október 19. ÚJABB CSATLAKOZÁSOK A FINOMI FELHÍVÁSHOZ A közlekedésiek vállalása Dolgozóink előtt részletesen ismertettük a versenyvállalás pontjait, megtárgyaltuk az­­azokból ránk háruló feladato­kat, s egyhangúlag elfogadtuk versenykihívásukat. Jó munkaszervezéssel az éves kiszállítási terv 101,1 százalékos vállalását magun­kévá tesszük. Az exportanyag kiszállítás­ra vállalt 101 százalékos vál­lalásukhoz csatlakozunk. A tételes kiszállítás érde­kében a rakodáshoz az igé­nyelt kocsikat kiállítjuk. Vállalásunknál figyelembe kell venni azonban azt a tényt, hogy a szükségletet a rendel­kezésre álló, leadásból felsza­badult kocsikból fedezzük, üresen a MÁV csak a legrit­kább esetben indít üzemünk­höz kocsikat, hiány esetén munkánk csak a kocsik szor­galmazására, sürgetésére szo­rítkozhat. A sikeres munka érdekében a többletrakodás biztosítása­ként a megrakott kocsik helyé­be üres kocsikat a kívánsá­gunknak megfelelően időben és mennyiségben becseréljük. A dicséretre méltó vállalá­sok sikeres teljesítése érdeké­ben javasoljuk még­ a grafi­ko­­nos kiszolgálás bevezetését. Kérjük a számadások időbeni kiadását, valamint az üteme­zett, folyamatos rakodás vég­rehajtását. Közlekedési üzem vezetősége A MEO is támogatja Közöljük, hogy a finomheng­germű kikészítőinek és szállí­tási dolgozóinak versenyfelhí­vását a finomhengerműi MEO dolgozóival ismertettük, akik azt örömmel vették tudomásul. Dolgozóink ígéretet tettek,, hogy munkájukkal a verseny­­vállalás minden pontját támo­gatni fogják és javasolták, hogy a versenyvállalást a követke­zőkkel bővítsék ki: Gyakran előfordul, hogy egyes anyagoknál a hibát a raktárban (pl.: átvételnél) ve­szik észre. Ez főleg export anyagoknál fordul elő. Ilyen esetben az anyagot a hiba ki­javítása végett a kikészítőbe visszaszállítják. Ezeknek a ja­vításoknak a gyors elvégzését javasolják a vállalásba bele­foglalni. Ugyanis az ilyen elma­radt tételek, nagymértékben hátráltatják a tervszerű kiszál­lítást. Javasolják továbbá a válla­lásba belefoglalni, hogy az ex­port anyagok „Signó” címkéi­nek elkészítéséről idejében gondoskodnak. Ez szintén az export anyagok kiszállításának meggyorsítását szolgálja. Felhívás аж éves terv teljesítésére Legfontosabb feladataink а IV. negyedévben Annak kihangsúlyozásával, hogy а IV. negyedévben előt­tünk álló tervek minden vo­natkozásban nagy feladatot je­lentenek, azok teljesítéséért mennyiségi, minőségi, önkölt­ségi, termelékenységi, fejlesz­tési, beruházási, készletgazdál­kodási, munkásvédelmi, mun­kafegyelmi és egyéb vonatko­zásban nagy küzdelmet kell folytatni. Az alábbiakban külön kiemeljük legdöntőbb felada­tainkat, hogy ezzel elősegítsük fizikai, műszaki és adminiszt­ratív dolgozóinknak a párt, szakszervezet és a KISZ aktí­váinak széleskörű mozgósítását. Legdöntőbb feladatunk ren­delőink ütemes ellátása és en­nek érdekében a vállalati mun­ka oly megszervezése, amely biztosítja, hogy az év végén fennálló tételes kötelezettség a finomhengerműben 1800 tonna, a durvahengerműben 1200 tonna és vállalati szinten 3000 tonna alatt legyen. Ennek érdekében: 1. A finomhengermű mini­mum 4000 tonnával teljesítse túl IV. negyedéves termelési tervét és ezzel törlessze le a III. negyedév végén fennálló 2740 tonnás lemaradását. 2. A durvahengermű mini­mum 4000 tonnával teljesítse túl készárú tervét, és ezzel törlessze le­­. III. negyedév végén készáruban nyilvántar­tott 2433 tonnás lemaradását. 3. A blokksor, a készhen­gersorok és a finomhenger­mű jó anyagellátása érdeké­ben, 4000 tonnával teljesítse túl IV. negyedévi öntecsbe­­tét-tervét, és ezen belül leg­alább a terv szintjén teljesít­se blokkbuga-gyártási kötele­zettségét. 4. A lemezsorok a szállítási­­szinten mért III. negyedév végi 3200 tonnás tételes hát­­ralékot, az év végére csök­­­kentsék legalább 500 tonna alá. 5. A rendelkezésre álló lét­szám és az eszközök felhasz­nálásával mindkét hengermű kikészítő részlege küszöbölje ki az anyagtorlódást és mun­káját úgy szervezze meg, hogy tételes kötelezettségből kikészítetlen áru csak a de­cember­­31-i utolsó műszak hengerléséből maradhasson. A szállítási részlegek pedig egyenletes teljesítéssel bizto­­sítsák a kitűzött 3000 tonnás tételes hátralék szintjének tartását. 6. A társüzemek, karban­tartóink, a kiszolgáló részle­gek és a főosztályok munká­juk magas színvonalú meg­szervezésével messzemenően segítsék elő a két hengermű célkitűzéseinek teljesítését, ezen belül a sorozatok tonna/ óra teljesítményének növelé­sét, és az üzemidő maximális mértékű kihasználását. 7. A martinacélmű dolgo­zóinak elsőrendű feladata, hogy éves tervük teljesítése mellett biztosítsák a blokk­sor egyenletes meleg öntecs ellátását, a durva- és finom­hengermű programszerű ter­melését, a hengerelhetőség javítását, a járulékos terme­lés és a selejt csökkentését. 8. A nagyolvasztómű dol­gozói éves tervüket minimá­lisan 10 000 tonnával teljesít­sék túl, ezen belül egyenle­tes és jó minőségű nyersvas ellátással adjanak lehetősé­get a martinacélmű minőségi munkájának javításához és teremtsék meg az 1. sz. kohó üzemeltetésének feltételeit. 9. Beruházási és felújítási vonalon a hátralevő önkeze­­léses munkákat a kitűzött terveknek­­megfelelően kar­­bantartóink végezzék el. 10. A martinacélműi téli jó anyagellátásának biztosítása érdekében gyárrészlegeink a hulladékgyűjtési kötelezett­ségeiknek tegyenek eleget és ezt a munkát kapcsolják ösz­­sze még a téli kedvezőtlen időjárás beköszöntése előtt, megfelelő tisztaság és rend kialakításával. Ezen célkitűzések sikeres teljesítése megkívánja dolgo­zóink széleskörű mozgósítását, a munka verseny mozgalóm le­hetőségeinek teljes mértékű felhasználását, a soron kívül következő műszaki és terme­lési tanácskozások magas szín­vonalú megszervezését. A ki­tűzött feladatok teljesítése je­lenteni fogja vállalatunk éves munkájának és üzemi szintű el­végzését, megfelelő nyereség­részesedés elérését, mindany­­nyiunk munkájának erkölcsi és anyagi elismerését. Ózd, 1963. október 10. Pethes András s. k. párttitkár Válóén Elek s. k. szb-titkár Kovács Miklós s. k. KISZ-titkár Csépányi Sándor s. k. vezérigazgató Megtakarítás a javából Napjainkban mind többször olvashatjuk az újság hasáb­jain, hogy az üzemek, a gyár­­részlegek nagyszerű megtaka­rításokat érnek el, hogy ezek­kel a megtakarításokkal hatal­mas, vagy olykor szerényebb összeggel járulnak hozzá az üzemi önköltség csökkentésé­hez. durvahengerműi henger­eszterga dolgozóiról, akik szerénységből elhallgatták azt a komoly eredmé­nyüket, amely az üzemi ön­költségcsökkentési tervet pozi­tíven befolyásolja. Sokakban vetődhet fel a kérdés, vajon mit tudnak ezek az esztergá­lyosok megtakarítani, amikor csak az újonnan kapott henge­rek megmunkálását bízzák rá­juk? Nos, ez említett önköltség csökkentést éppen a hengerek esztergálása közben érik el, mégpedig hatalmas összegben. Régi, használt — már ócskába utalt — nagy hengereket dol­goznak át kisebbre. * Vashengerekből évente kb. 20 tonnát dolgoznak át és így 200 000 forintot, míg az acél­hengereknél 80 tonnát, 1 mil­lió 300 000 forintot takarítanak meg. 1948. óta látják el átdol­gozott hengerekkel a trió-pla­­tinasorozatot és a tartósort. A műhely három brigádja szerződést kötött a szocialista brigád cím elnyerésére és együttesen a „szocialista mun­ka műhelye” címért dolgoznak. A hengerek átdolgozásánál el­ért szép sikereiket nem lehet személyekre korlátozni. A mű­hely mind a 24 dolgozója ki­veszi e munkából a részét. Persze mindezt az előírt prog­ramozáson felül teszik. Tóth elvtárs, a műhely veze­tője felnyitja a „mindenttudó” könyvet. Hengerek számai, származása, súlya, megmunká­lásának ideje van bevezetve. S ott találjuk a külön megjegy­zést is: „átdolgozva”. Megszá­molhatjuk őket, ez évben már 14 munkadarab mellé van ez a különös ismertetőjel bevezet­ve, s ahogy Tóth elvtárs mond­ja, ez évben még 6 db-hoz ke­rül ez a megjegyzés. Az a cél­juk, hogy minden évben több és több átdolgozott hengert kapjanak a sorozatok. Megtakarításuk jelentős az üzemük önköltségcsökkenté­sében, és büszkék lehetnek a durvaiak a hengereszterga ki­csi, de igen lelkes kollektívá­jának munkájára. % Egy percre csökkent A tűzállóanyaggyárnál Farkas Károly és Tóth Béla villany­­szerelők az S. M. 143-as szovjet téglaprésnél újítást vezettek be. A téglaprésnél többször előfordult, hogy a gyártási me­net nedvesebb anyagnál meg­­állt, ilyenkor a prés lendkere­két kézi erővel, stangázva visz­­szafelé kellett járatni. Ebből kifolyólag a próbaüzemelteté­sek alkalmával több esetben kiesés is adódott. Ezt a műve­letet az újítók saját szerkesz­tésű fázisfordító kapcsoló be­építésével a meghajtó motor­ral végzik, ezáltal a kiesett időt egy percre csökkentették le. Műszaki könyv- és dokumentációs kiállítás A Műszaki Könyvtár ezúton is értesíti a dolgozókat, hogy 1963. október 28 és november 2 között a TECHNIKA HÁ­­ZA-ban Műszaki könyv- és dokumentációs kiállítást ren­dezünk az Országos Műszaki Könyvnapok alkalmából. A kiállítás célja — szemlél­tető módon is tovább fokozni a szakkönyvek, a műszaki iroda­lom népszerűsítését a szakem­berek és a dolgozók között. Mindenki előtt nyilvánvaló, hogy manapság — amikor a technikai haladás igen nagy mérvű — a szakirodalomra, annak tanulmányozására elen­gedhetetlenül szükség van. A­­ kiállítást a Műszaki Könyvtár olvasótermében 1963. október 28-án nyitjuk meg, rö­vid előadás keretében. A megnyitó ünnepség elnö­ke: Makri Pál főosztályvezető. Előadó: Csank Jenő könyv­tár­vezető. A megnyitó ünnepségre és a kiállítás megtekintésére min­denkit szeretettel várunk. Műszaki Köny­vtár Határidő: »»m»ownt»tH»H»—ни»«m»w ! december 1 ! ПИ«Н«ИШ«И«»»»НИИИ»«*«|»ИИ4 »MMtMMM MIW* Az I-es kohó átépítése megfelelő ütemben készül, így minden re­mény megvan arra, hogy a lerövidített határidőre megkezdődhet benne a vasgyártás. Első képünkön a ferdefelvonó szerelését láthatjuk. Fontos része a kohónak az A gépház. Ez a képünk még akkor készült, amikor a gépház párkányát zsaluzták, öntőcsarnok nélkül természetesen nem üzemelhet a kohó. Az át­építés során ezt a részt is felújították, így történt a vasszerkezet szerelése. (aouk Sotkovszki)

Next