Pedagógiai Műhely, 1995 (21. évfolyam, 1-6. szám)

1995 / 1. szám

Tartalomjegyzék Kiss Gyula (1915-1994)........................................................................................................ 3 KÖZOKTATÁS Pedagógus vélemények a Nemzeti Alaptantervről.....................................................................5 Pataki József A közoktatás fejlesztésének stratégiája című----------------------------------------------------------6 Pásztor Attiláné Impresszióm a Nemzeti Alaptantervről.........................................................................................8 Trefánné Bagdi Gizella Általános értékelés az alapfok anyanyelv és irodalom műveltségi területéről....................11 Lippai Gergelyné Rövid észrevétel a matematika műveltségi területről az 1 -4. évfolyamon.......................14 Finna Istvánná Együtt a természet és környezetvédelem..................................­..............................................15 Kóderné Gömöri Anna Angol nyelvvel kapcsolatos várakozások részben teljesültek...............................................16 Bakó Attiláné-Boroska Miklós-Szalontai Tibor Észrevételek a NAT matematikai koncepciójához....................................................................17 Mélykúti János Kérdések a Nemzeti Alaptanterv (NAT) első olvasata okán-------------------------------------19 Kálnay Istvánná-Sarka Lajos Első benyomások a NAT 1994. decemberi változat Kémia anyagáról-----------------------21 Agárdy Sándor Gondolatok az 5. NAT-tervezet biológia tantárgyi koncepciójáról---------------------------24 Demeter Pálné-Rádulyné dr. Fazekas Judit A Földünk-környezetünk műveltségterület nem kap megfelelő teret—.—.....................25 Dévényi Sarolta 'A Nemzeti Alaptanterv.—---------------------------------------------------------------------------------27 Informatika-számítástechnika----------------------------------------------------------------------------29 Virányi István Életvitel és gyakorlati ismeretek mint a NAT egyik műveltségterülete..............................30 14.Sz. Általános Iskola Testnevelés Munkaközössége "Apróbb vélemények a NAT testnevelés tantárgyi követelményeiről...................... 32 MŰVELŐDÉSPOLITIKA Margócsy József: Váci Mihály, a pedagógus (1924-1970)..................................................................................34 Egy kiállítás lábjegyzete............................................................................................... 37 MÚLTUNK-JELENÜNK I.Szabó József: Általános iskoláink fél évszázada........................................................................... 40 Fedinec Csilla: Kárpátalja főbb iskolatípusai 1938-1944 között......................................................................45 Kujbusné Mécsei Éva: Evangélikus tanítók a XIX. század eleji Nyíregyházán......................................................50 SZEMLE Székely Gábor Közszolgálat és pedagógusképzés..................................................­..........................................56 Miklós Elemér Humanitásértékeinkről öt tételben............................................................ 57 Szűkebb pátriánk irodalmi helyrajza.............................................................................---------59 Minya Károly Példaanyag-változás a helyesírási szabályzatban....................................................................61 Nagy Endre Dankó Imre PappD. Tibor:

Next