Pedagógiai Szemle, 1968. július-december (18. évfolyam, 7-12. szám)

1968 / 7-8. szám

AZ országos PEDAGÓGIAI INTÉZET FOLYÓIRATA Felelős szerkesztő: BAKONYI PÁL Szerkeszti a Szerkesztőbizottság: DR. BODÓ LÁSZLÓ, KOMÁR KÁROLY, DR. KONTRA GYÖRGY, KOSARAS IST­VÁN, TIHANYI ANDOR, DR. ZRINSZKY LÁSZLÓ Szerkesztő: DR. VERESS JUDIT Szerkesztőség: Budapest, VII., Gorkij fasor 17—21. Telefon: 225-050 Szerkesztőségi fogadónapok: hétfő, péntek Kiadja az Ifjúsági Lapkiadó V., Budapest, V., Révay u. 16. — A kiadásért felelős Tóth László igazgató Terjeszti a Magyar Posta Előfizetés: A Posta Központi Hírlap Irodá­nál (Budapest V., József nádor tér 1. és bármely postahivatalnál Ellőfizetési díj egy évre 72 Ft — Csekkszámlaszám: egyéni 61 256, Közületi 61066 (vagy átutalás az MNB 8. sz. egy­számlájára.) Megjelenik havonta 68.747 Egyetemi Nyomda, Budapest Fel. vez.: Janka Gyula igazgató TARTALOMJEGYZÉK 1968. 7—8. szám. Az ember küzdelme a tudásért ........... 677 Marx Károly születésének 150. évfordulóján Varga Dénesné: A szocialista művelő­déspolitika alapelvei Marx műveiben 589 Papp István: Az ember mindenoldalú fejlődésének gondolata Marx munkás­ságában ................................................... 694 Zlinszky László: Pedagógiánk filozófiai alapjai és a marxi filozófia ................... 598 A NEVELÉS ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA Didaktikai tanácskozás.................................... 604 Nagy Sándor: A didaktikai kutatások helyzete és a további feladatok........... 605 Székely Lajos: Az egészségnevelés hely­zete az iskolában ................................... 619 Daróczy Sándor: A közvélemény állapota középiskolai kollégiumi tanulóknál ... 632 Nagy József—Tankó Imréné: A huszas számkörbeli számolási készség vizsgálata 648 Harsányi István: A pedagógus szerepe a tömegkommunikációs eszközök korsza­kában ............................................................ 657 Zsoln­ai József: A beszéd mint pedagógiai eszköz ............................................................ 668 Karlovitz János: Fiatal (kezdő) pedagógu­sok szakmai problémái .............................. 675 NEVELÉSTÖRTÉNET Nemzetközi Neveléstörténeti Munkaérte­kezlet ... .­.................................................. 692 N. A. Morozova: A. Sz. Makarenko „Peda­gógiai hősköltemény”-e megírásának története ........................................................... 695 SZEMLE Papp István: Fizika és világnézet ............. 706 A középiskolai tanárhiányról (UNESCO­­RIE) .................................................................... 712 Az új gazdasági mechanizmus megvalósu­lásának pedagógiai kihatásai (1) ........... 717 A NEVELŐMUNKA MŰHELYÉBŐL Kónyáné Petheő Judit: A közösségi neve­lés lehetőségei az építőtáborokban........... 719 Kincses György: Pécskörnyéki fiatal neve­lők .................................................................... 731 Krajnyák Nándor: Óvónőjelöltek önálló­ságának fejlesztése ................................... 736 Csetényi Sándorné: Fiatal óvónők felké­szültsége, munkája ................................... 744 Gyurtács András: A félelem hatalma ... 748 KÖNYVEK Magyar Pszichológiai Irodalom (B. P.) ... 755 Képes Történelem — Képes Földrajz (Vö­rös Károlyné) ........................................... 756 KRÓNIKA A diákok II. országos parlamentje (Vass István) ............................................................ 759 Leveleinkből .................................................... 761

Next