Pedagógiai Szemle, 1972. január-június (22. évfolyam, 1-6. szám)

1972 / 1. szám

AZ ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI INTÉZET FOLYÓIRATA Felelős szerkesztő: BAKONYI PÁL Szerkeszti a Szerkesztő Bizottság: DR. BÁTHORY ZOLTÁN, DR. BODÓ LÁSZLÓ, CSER ANDOR, KOSARAS ISTVÁN, TIHANYI ANDOR, DR. ZRINSZKY LÁSZLÓ Szerkesztő: DR. VERESS JUDIT Szerkesztőség: Budapest, VII., Gorkij fasor 17—21. Telefon: 225-050 Szerkesztőségi fogadónapok: hétfő, péntek Kiadja az Ifjúsági Lapkiadó V. Budapest, V., Révay u. 16. A kiadásért felelős TÓTH LÁSZLÓ igazgató Terjeszti a Magyar Posta Előfizethető bármely postahi­vatalnál, a kézbesítőknél, a Posta hírlapüzleteiben és a Posta Központi Hírlap Irodánál (KHI. Budapest V., József ná­dor tér 1.) közvetlenül, vagy postautalványon, valamint át­utalással a KHI 215—96162 pénzforgalmi jelzőszámra. Előfizetési díj: 72,5 Ft. Megjelenik havonta 71.7074 Egyetemi Nyomda, Budapest Fel. vez. Janka Gyula igazgató TARTALOMJEGYZÉK 1972. 1. szám Markója Imre: Törvény az ifjúságról.......... 1 Az 1971. évi IV. törvény az ifjúságról ... 3 A NEVELÉS ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA Petrikás Árpád: Az iskolaközösség nevelő­munkájának fejlesztési vonalairól.......... 8 Lervin, A.: A nevelés általános és iskolán belüli rendszere ........................................ 18 Tantervelméleti tanulmányok 30 Horváth József: A modern nyelvoktatás néhány problémája a grám­ai szeminá­rium tükrében......................................... 30 Varga Lajos: Gondolatok a természettu­dományok tanításának továbbfejleszté­séről ........................................................ 38 Vendégh Sándor: Az általános és szakmai művelődési anyag korszerű tartalma, aránya, kapcsolata a szakközépiskola tantervében ................................................ 50 SZEMLE Fehér Ferencné: A fakultatív oktatás rend­szere a Szovjetunióban ......................... 64 A NEVELŐMUNKA MŰHELYÉBŐL Hajdú Ferenc: A testnevelés mint az egészségnevelés eszköze ......................... 14 Dobiné Mónus Erzsébet: Testnevelés és sport az érzelmileg sérült fiatalok éle­tében ............................................................... 80 KÖNYVEK Tantervelméleti művek................................. 89 Bloom—Hastings—Madaus: Kézikönyv a tanulást formáló-segítő és azt összegező­lezáró értékelésről (Báthory Zoltán); Husen-Boalt: Neveléstudományi kutatás és oktatásügyi reform (Kozma Tamás); A tantervi reform feladatai (Ballér End­re...................................................................... Analfabétizmus a cigánytársadalomban 95

Next