Pedagógiai Szemle, 1982. január-június (32. évfolyam, 1-6. szám)

Cs. Nagy Lajos: A nyelvtantanítás és a nyelvművelés gondjai a ta­nítóképző főiskolán ........................................................................................ 7—8 605 Cs. Nagy Miklós: Fordítástudomány — fordításoktatás ....................... 12 1101 Nemes Ferenc—Gyarmati Elek: Megyei tudásszintmérések az okta­tás fejlesztése érdekében ............................................................................ 11 988 Pál László: A kriminálpedagógia tárgya és alkalmazási területei ... 10 900 Petrik Ferenc: A kriminálpedagógia növekvő jelentőségéről ........... 10 898 W. Polgár Veronika—Weszelovszky Zoltán: A tanítási idő alakulása történeti és nemzetközi adatok alapján ................................................ 1­12 Pongó István: Sakkoktatás az iskolai nevelésben ................................... 4 310 Seregi Judit—Tornai Éva: Általános iskolai felső tagozatos tanulók napirendjének vizsgálata ............................................................................ 7—8 589 Somogyi István—Kerékgyártó István: Személyiségformálás és spon­tán formálódás ............................................................................................ 1 4 Szekszárdi Ferencné—Hunyady Györgyné: Az osztályfőnök szemé­lyiségformáló munkája egy vizsgálat tükrében ................................... 6 499 Tornai Éva—Seregi Judit: Általános iskolai felső tagozatos tanulók napirendjének vizsgálata ............................................................................ 7—8 589 Tóth Béláné: Az ábrák megértésének kapcsolata az ábrázolás abszt­rakciós szintjeivel ........................................................................................ 1­42 Varga Bálint: Az országismeret fontossága az idegen nyelvek taní­tásában ............................................................................................................ 12 1089 Varga Lajos—Benedek András: Általános művelés és szakmai spe­cializáció a középfokú képzésben ............................................................ 2­99 Vastagh Zoltán: A szentlőrinci iskolakísérlet első tíz évének érté­kelése ................................................................................................................ 9 788 Vladár Ervin: Az ötnapos tanítási hét bevezetéséről ........................... 11 981 Weszelovszky Zoltán—W. Polgár Veronika: A tanítási idő alakulása történeti és nemzetközi adatok alapján ................................................ 1­12 Xantus Gyuláné: A tanulók személyiségének megítélése ................... 6 511 Zátonyi Sándor: A fizikatanulás és a motiváció változása ............... 11 1001 NEVELÉSTÖRTÉNETI TANULMÁNYOK Bajkó Mátyás: Megemlékezés Kazinczy Ferenc halálának 150. évfor­dulójáról ............................. 4 297 Báthory Zoltán: „ .. .hogyan lehet és kell eredményesen tanulni.” — Kiss Árpád gondolatai a didaktikáról .................................................... 12 1083 Felkai László: Századunk első országos kultúrvitája Magyarországon 11 1009 A. Jászó Anna: Irányzatok a XIX. század végi olvasástanításban I. 1­20 A. Jászó Anna: Irányzatok a XIX. század végi olvasástanításban II. 2­119 Kelemen Elemér: Neveléstörténet—helytörténet ............................... 7—8 655 B. Méhes Vera: 75 éve nyílt meg a Casa dei Bambini ....................... 12 1117 Mészáros István: Kodály és a neveléstudomány ................................... 11 963 Simon Gyula: Kiss Árpád példája ............................................................ 12 1061 Szecska Károly: A munkás- és parasztszármazású tanulók beiskolá­zásának történetéből — 1948—1956 ........................................................ 7—8 627 Vaskó László: Adalékok a nemzetiségi oktatás történetéhez — 1945— 1948 7—8 612

Next