Pedagógusok Lapja, 1995 (51. évfolyam, 1-24. szám)

1995-10-17 / 17. szám

12 HIRDETÉS PEDAGÓGUSOK LAPJA IDÉN IS -TÁBOR • A vakációt ezen a nyáron is JEKA-táborral kezdtük. Tavaly Ausztriában jártunk, s nagyon jól éreztük ma­gunkat: a táj gyönyörű, házunk kényelmes, az ellátás színvonalas és jól szervezett volt, a JEKA munkatár­saira mindenben számíthattunk. Idén Olaszországot választottuk. • Egy szép júniusi reggelen indultunk a békéscsabai Belvárosi Általános Iskola és Gimnázium elől. Auszt­rián át vezető utunkat Grazban szakítottuk meg egy rövid pihenő és városnézés kedvéért, s másnap reg­gel érkeztünk meg a varázslatos kis alpesi faluba, Martel­lba. • Első nap csak a környékkel ismerkedtünk, s alig tudtunk betelni a háromezer méteres csúcsok, s a meredek hegyoldalak között húzódó völgy látványá­val. Másnap azonban már kora reggel nekivágtunk a jéghideg vizű patak mentén kanyargó útnak. A fá­rasztó, de gyönyörű tájakon át vezető túra során ezernyolcszáz méter magasra kapaszkodtunk fel. Jól elfáradtunk, de még nem volt vége a napnak. A gyors vacsora után a falubeliek nyárköszöntő ünnep­ségén vehettünk részt. • A következő napokban azután hol kirándultunk a közeli városokba (Laces, Meránó), hol ismét hegyet másztunk. Egyik nagyobb, autóbuszos kirándulá­sunk a Garda-tóhoz vezetett. Délelőtt fürödtünk, délután a híres Garda Landba váltottunk belépője­gyet. Az ár borsos volt, de bent már semmiért nem kellett fizetni, hát alaposan kipróbáltuk a fantaszti­kus vidámpark teljes kínálatát. • A táborozás egyik fénypontja kétségtelenül Velen­ce volt. Bár az út hosszú, az élmény mindenért kár­pótol. Ponte Sabbioniból, bérelt hajóval érkeztünk, s a város tenger felől kibontakozó gyönyörű panorá­mája sokunk számára életre szóló élmény marad. Egy nap persze csupán arra elég, hogy belekóstol­junk a csodákba, s mi igyekeztünk is minél több ne­vezetességet megnézni, minél többet fotózni. • A fényképek még sokszor felidézik e csodálatos nyolc napot: a ragyogó hegyi legelőket a barátságos pásztorokkal, a szállásunkhoz közeli JEKA-házban nyaraló lett csoport kedves diákjait, az itthon sosem látott hegyeket, a kétezer méter magasra kúszó felvo­nókat, a kristálytiszta patakokat, vagy a völgyben csillogó tavat. Jövőre megint JEKA-tábor? Rigó Katalin Belvárosi Általános Iskola és Gimnázium, Békéscsaba Velencei kirándulás Fürdés a Carda-tónál Gyalogtúra az Alpokban