Pentru Socialism, mai 1970 (Anul 20, nr. 5059-5083)

1970-05-31 / nr. 5083

buminlcä 31 mai 1970 VIZITA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU (Urmare din pag. 1) Popel, directorul Fabricii de uleiuri comestibile din Slobozia. Primit cu îndelungi aplauze, cu urale puternice a luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Dragi tovarăși. Doresc în primul rînd să vă adresez dumneavoastră, locuitorilor orașului Slobozia și ai întregului județ Ialomița, un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a guvernului Republicii noastre socialiste. (Aplauze puternice, orale). Am vizitat astăzi lucrările ce se desfășoară de mai multe zile pe malul Dunării pentru a face față apelor în creștere ale fluviului. Am rămas foarte plăcut impresionați și sîntem satisfăcuți de hotărîrea, abnegația și eroismul cu care oamenii muncii, ostașii, membrii formațiunilor patriotice și tineretul din detașamentele de pregătire militară — inclusiv studenții veniți din București — acționează pentru a asigura consolidarea și înălțarea digurilor, pentru a salva de la inundație zeci de mii de hectare, pentru a apăra recolta. Sunt convins că lucrările realizate, munca pe care o desfășurați vor fi încununate de succes, că și în acest județ — ca, de altfel, și în alte părți ale țării — vom reuși să facem față situației, să învingem pericolele pe care le provoacă furia apelor. (Aplauze puternice). Cunoașteți că am avut — și avem încă — inundații în multe zone ale patriei noastre, acestea au provocat pierderi deosebit de grele, atît populației din orașe și sate, cît și întreprinderilor, unităților agricole, economiei noastre naționale. Dar trebuie să menționez că, datorită măsurilor ce s-au luat, muncii eroice desfășurate zi și noapte de zeci și sute de mii de cetățeni ai patriei noastre, s-au evitat pierderi și mai mari. De aceea, doresc să adresez, și cu acest prilej, mulțumiri și felicitări atît celor care în zona Dunării continuă să se lupte cu apele, cît și celor care în întreaga patrie au desfășurat o muncă titanică zăgăzuind, în măsura posibilului, stihiile naturii. (Aplauze puternice, prelungite). Desigur, tovarăși, nu are rost să vorbim doar despre ceea ce a fost. Fără îndoială, asta ar fi fost situația dacă am fi avut o primăvară bună. Dar răspunzînd într-un singur glas, într-o deplină unitate de voință și de acțiune, întregul nostru popor luptă în continuare pentru a stăvili apele, pentru a înlătura pagubele provocate, a reface locuințele, întreprinderile, instituțiile, cooperativele, pentru a asigura desfășurarea normală activității. Menționez că, de pe aș acum, cea mai mare parte a întreprinderilor, cooperativelor și instituțiilor din zonele care au avut de suferit de pe urma inundațiilor, și-a reluat activitatea; multe din ele lucrează cu întreaga capacitate. (Aplauze puternice, prelungite). întregul nostru popor a răspuns chemării partidului, ajutînd la refacerea grabnică a bunurilor distruse, la reluarea cursului normal al activității, la ajutorarea celor care au fost loviți de calamități. S-au strîns sute și sute de milioane de lei, s-au donat îmbrăcăminte, alimente, mii și mii de oameni au mers în localitățile sinistrate spre a contribui la repunerea în producție a unităților de producție. Vor începe în curînd, chiar în zilele următoare, lucrările de reconstrucție a locuințelor. Așa cum ați văzut, din Hotărîrea publicată astăzi în presă, printre celelalte măsuri adoptate s-a hotărît ca 5.000 de apartamente să fie construite peste plan, din contribuția statului, în orașele care au avut de suferit. (Aplauze puternice, orale, se scandează „Ceaușescu, Ceaușescu"!). Desigur, tovarăși, și pînă acum, în întreaga noastră activitate, nu toate rezultatele obținute în construcția socialistă, în creșterea bunăstării poporului s-au evidențiat unitatea și hotărîrea de muncă a națiunii noastre socialiste; această unitate nu s-a manifestat însă niciodată cu atîta tărie — aș putea spune — ca în aceste zile grele. Aceasta este o dovadă a nivelului înalt de conștiință a națiunii noastre socialiste, a hotărîrii întregului popor ca, strîns unit în jurul partidului, să facă totul pentru a învinge orice greutăți, pentru a asigura edificarea în ritm tot mai intens a socialismului, victoria comunismului în România. (Aplauze puternice, orale, se scandează „Ceaușescu — P.C.R.l"). Avem convingerea că, datorită măsurilor luate, angajamentelor asumate de clasa muncitoare, de țărănime, de intelectualitate, de bărbați, femei, tineri și vîrstnici, de a asigura prin muncă intensă o producție sporită, recuperarea pierderilor din unitățile care au avut de suferit de pe urma inundațiilor, sarcinile de plan pe acest an vor fi în întregime realizate în industrie; avem, de asemenea, perspectiva ca prin muncă intensă și în agricultură, cu toate greutățile provocate de calamitățile naturale, să obținem o recoltă bună. Sîntem încredințați că lucrătorii din agricultură, cooperatorii, inginerii vor face totul pentru a recupera pagubele și a asigura o bună recoltă în acest an. (Aplauze puternice, orale, se scandează: „Ceaușescu-P.C.R."). Am vizitat în județul dumneavoastră două întreprinderi industriale, precum și o întreprindere agricolă de stat și o cooperativă agricolă. Am constatat că și în acest județ — ca de altfel, în întreaga țară — oamenii muncii desfășoară o activitate însuflețită, plină de elan, pentru a-și îndeplini obligațiile, pentru a contribui la învingerea greutăților provocate de calamități. De asemenea, am constatat cu bucurie că lucrătorii din agricultură, cooperatorii au obținut rezultate bune, că, în general, pe cîmpiile Bărăganului, recolta se prezintă bine. Avem convingerea că oamenii muncii din județul Ialomița —muncitori, țărani și intelectuali — își vor aduce din plin contribuția la realizarea planului pe acest an, la învingerea greutăților, și — în acest fel — la asigurarea mersului înainte al patriei noastre socialiste. (Aplauze puternice, urale)- Doresc să adresez felicitări tuturor muncitorilor din județul Ialomița, țăranilor cooperatori, lucrătorilor din agricultură, intelectualilor și să le urez noi succese în activitatea lor. (Aplauze puternice, orale). Firește, tovarăși, în aceste săptămîni ne-am concentrat mult atenția și eforturile pentru învingerea greutăților provocate de calamitățile naturale. Dar, totodată, ne-am preocupat și ne preocupăm ca aceste greutăți, aceste calamități, să nu influențeze activitatea din celelalte părți ale tării, potrivă, căutăm să organizăm Dimîn așa fel munca, încît, în ansamblu, să asigurăm desfășurarea în condiții cît mai bune a activității economice și sociale. Facem acest lucru convinși că succesele pe care le obținem în construirea socialismului, în ridicarea bunăstării poporului nostru, reprezintă o contribuție concretă la dezvoltarea și întărirea sistemului mondial socialist, la creșterea influenței socialismului în întreaga lume. (Aplauze puternice, prelungite). Preocupîndu-ne în mod susținut de dezvoltarea construcției socialiste în patria noastră, noi am considerat și considerăm, totodată, necesar să ne aducem contribuția activă la dezvoltarea cu tarile socialiste, cu colaborării partidele comuniste și muncitorești, cu mișcarea antiimperialistă. După cum cunoașteți, chiar în această perioadă am avut în București multe întîlniri cu șefi de state, cu reprezentanți ai altor țări, cu conducători și delegați ai altor partide și mișcări de eliberare națională; am mers, de asemenea, la Moscova, considerînd că nu putem neglija problemele internaționale chiar în condițiile greutăților pricinuite de inundații. Dimpotrivă, tocmai datorită faptului că există o asemenea situație, trebuie să dezvoltăm o activitate internațională mai intensă, convinși că solidaritatea și unitatea tuturor popoarelor, a tuturor forțelor progresiste constituie o garanție a mersului înainte, a asigurării păcii. (Aplauze puternice, prelungite). Noi nu am uitat nici în aceste zile că în diferite părți ale globului pămîntesc continuă războiul, că este necesar să acționăm, să facem totul pentru a se pune capăt politicii de dominație și dictat, colonialismului, pentru a impune în viața internațională relații de colaborare și înțelegere, principiile deplinei egalități în drepturi, ale respectării independenței și suveranității naționale, dreptul fiecărui popor de a-și hotărî soarta așa cum dorește. Sîntem Convinși că aceste principii vor triumfa. (Aplauze puternice). Imbinînd preocupările naționale cu cele internaționale, partidul și poporul nostru își îndeplinesc astfel atît obligațiile față de ele înșile, cît și față de mișcarea comunistă și muncitorească internațională, de cauza socialismului, a păcii progresului în lume. In felul acesștia demonstrăm că între interesele naționale și solidaritatea internațională există o strînsă unitate, că numai imbinînd în mod armonios preocuparea față de naționale — asigurînd problemele creșterea bunăstării și dezvoltarea socialismului în propria țară — cu solidaritatea internațională, noi ne facem datoria de detașament mișcării comuniste, al forțelor păal cii din întreaga lume. (Aplauze puternice). Doresc să aduc, și cu acest prilej, mulțumiri tuturor statelor care, în aceste zile, și-au exprimat simpatia față de poporul nostru, au oferit, sub diferite forme, ajutor; doresc să mulțumesc, de asemenea, tuturor organizațiilor internaționale care ne-au dat sprijinul lor, cetățenilor din diferite țări ale lumii care au trimis ajutoare pentru sinistrații din România. In toate acestea noi vedem o manifestare a simpatiei și stimei de care se bucură poporul nostru în rîndul celorlalte popoare ale lumii pentru politica sa de prietenie și colaborare cu toate națiunile, pentru politica sa de pace. (Aplauze puternice, orale). Exprimînd mulțumirile noastre tuturor celor care ne-au ajutat și ne ajută, îi asigurăm de simpatia și solidaritatea noastră. Poporul român este și va fi întotdeauna pentru prietenie și pace cu toate popoarele lumii. (Aplauze puternice). In încheiere, vă urez încă o dată, dumneavoastră, locuitorilor orașului Slobozia — localitate care începe să devină o frumoasă capitală de județ — tuturor locuitorilor județului Ialomița, noi succese în muncă ! Vă doresc multă sănătate și fericire! (Aplauze puternice, prelungite, orale, se scandează îndelung „Ceaușescu — P.C.R.l”). Luînd cuvîntul în încheierea adunării populare, primul secretar al Comitetului județean de partid arată că oamenii muncii de pe aceste meleaguri, în frunte cu comuniștii, nu vor precupeți nici un efort pentru îndeplinirea în mod exemplar a angajamentelor luate în producție de toate colectivele din industria și agricultura Ialomiței, pentru ca și acest județ să-și aducă o contribuție substanțială la recuperarea pagubelor provocate de calamitățile recente din țara noastră, la realizarea integrală a planului pe 1970. Mitingul ia sfîrșit într-o atmosferă de puternic entuziasm. •4. Vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu, a celorlalți conducători de partid și de stat în județul Ialomița, asemenea celorlalte întîlniri din aceste zile de pe cuprinsul patriei, a prilejuit o nouă și vibrantă manifestare a unității de monolit a națiunii noastre socialiste în jurul partidului comunist, al Comitetului său Central, a demonstrat plenar forța orînduirii noastre socialiste. Din munca și roadele ei, din abnegația celor care pun stavilă apelor, a celor care pe ogoare și în uzine se străduiesc, zi și noapte, să dea țării valorile materiale de care ea are atîta nevoie, din angajamentele reînnoite ale acestor zile desprindem hotărîrea de neclintit a tuturor fiilor pămînt de a munci în așa acestui fel încît și ultimul an al cincinalului să fie încheiat cu succes, este încă o dovadă a spiritului de responsabilitate, a înaltului patriotism al constructorilor României socialiste. UNDE MERGEM O Ih sala cinematografului Popular cu începere de la ora 11 are loc spectacolul de sfîrșit de an al cercului de balet ce funcționează în cadrul Casei de cultură a sindicatelor. In holul Casei de cultură a sindicatelor se poate viziona expoziția de pictură a membrilor cercului de pictură din cadrul Școlii generale nr. 11 din Baia Mare condusă de către prof. Tre 1la Várhelyi Imola. Expoziția cuprinde pictură din domeniul natură statică, portrete, desen tematic și decorativ etc. Expoziția este dedicată Zilei internaționale a copilului. • Galeriile Fondului plastic de pe str. G. Coșbuc nr. 14 găzduiește expoziția de pictură, sculptură, grafică și artă decorativă cu vinzare. Sumele încasate vor fi donate pentru ajutorarea familiilor sinistrate. • Cu începere de la ora 9 în Sala sporturilor de la Liceul nr. 3 are loc faza județeană a campionatului R.S.R. la volei juniori și junioare, participă echipe din Sighetul Marmației, Vișeul de Sus, Borșa, Seini și Baia Mare. • La ora 10 pe terenul 1 Mai din cartierul Ferneziu are loc meciul de fotbal dintre echipele divizionare din categoria B: Metalul Hunedoara — Minerul Baia Mare. cinema Duminică 31 mai 1970 BAIA MARE : Dacia: Bănuiala; Minerul: Doi bărbați pentru moarte; Tineretului: Taina leului: 1 Mai: Bun pentru serviciu auxiliar; BAIA SPRIE: Valea păpușilor; SIGHETUL MARMAȚIEI: Splendoare în iarbă; VIȘEUL DE SUS: In împărăția Leului de argint; BORȘA: Războiul domnițelor; BAIA BORȘA: Asasinatul s-a comis luni; CAVNIC — Minerul: Apele primăverii; Gutinul: Don Juan fără voie; TG. LAPUȘ: Vera Cruz; ȘOMCUȚA MARE: Corabia nebunilor; SEMI: Vă place Brahms? CÎMPULUNG LA TISA: Lupii albi; BĂIUȚ: Diura; BĂIȚA: Omul momentului. Luni 1 iunie 1970 BAIA MARE — Dacia: vacanțe; Minerul: Fecioara Marile care-mi place mie; Săsar (fost Tineretului); Vă place Brahms?; Mai: Noile aventuri ale răzbunătorilor: BAIA SPRIE: Acuzatul nu s-a prezentat; SIGHETUL MARMAȚIEI — Muncitoresc: O șansă dintr-o mie; VIȘEUL DE SUS: Fata pierdută; BORȘA: Păcatul dragostei; CAVNIC : Minerul: Popasul; Gutinul: Mina cu briliante; TG. LĂPUȘ: Winnetou în Valea Morții; ȘOMCUȚA MARE: Cum stăm tinere?; SEINI: Carl von Ossietzky; CÎMPULUNG LA TISA: Operațiunea Belgrad; BĂIUȚ: Ani clocotitori. Tîrgurile lunii iunie . Pe cuprinsul județului programate în luna iunie sînt 10 tîrguri de țară. Conform programului stabilit de către Direcția comercială a județului acestea se vor desfășura la următoarele date: 1 iunie în municipiul Sighetul Marmației și comuna Șomcuta Mare, 2 iunie la Seini, 9 iunie la Vișeul de Sus, 10 iunie în comuna Ulmeni, 15 iunie în municipiul Baia Mare și comuna Ocna Șugatag, 21 iunie la Suciu de Sus și 26 iunie la Ariniș. Totodată în ziua de 3 iunie în comuna Ardusat se va desfășura tradiționalul tîrg al purceilor. ) / PENTRU SOCIAtIA WS și Cercul de balet de la Casa de cultură a sindicatelor din Baia Mare. 13 mai a.c. Ploaia cădea fără întrerupere. Apele riurilor creșteau văzînd cu ochii, amenințînd să se reverse peste păminturi și case, peste oameni. La inițiativa Comandamentului județean de apărare contra inundațiilor, doi specialiști de la D.S.A.P.C., Gheorghe Papadopol și Coriolan Moraru, s-au urcat în avionul de utilitate sanitară pilotat de Simion Oțoiu și au întreprins un zbor de recunoaștere. Timpul era extrem de nefavorabil. Vizibilitatea era minimă. Comandantul stației Aviasan cunoștea insă bine aparatul de zbor și locurile pe unde trece: bazinul Someșului, văile Sălajului și Lăpușului, bazinul Tg. Lăpuș. 1 Totul a fost trecut pe hartă, ? însemnat. 1 14 mai a.c. Tot personalul stației Aviasan a fost mobilizat. 1 In acea zi pilotul Simion Oțoiu a decolat de 6 ori. La Ulmeni observă că apa a rupt calea ferată. Se fac fotografii pentru documentare. La Arie ișu de Cîmp se parașutează alimente, apă, material sanitar și un aparat de emisie-recepție. Se întreprinde apoi un zbor de recunoaștere peste Gutîi, la Sighetul Marmației și Vișeul de Sus, împreună cu dr. Mihai Pop, directorul Direcției sanitare județene. Se iau măsuri de dezinfectare a surselor de apă potabilă, se parașutează în continuare alimente, material sanitar. La Sighetul Marmației, dr. Tiberiu Circa, împreună cu șoferul Horozan nu cunosc odihna timp de 4 zile la rînd; la Borșa, dr. Ștefan Constantin întreprinde acțiuni sanitare salvatoare; la Baia Mare se formează echipe de voluntari cu medici specialiști care se deplasează de urgență la Arieșu de Cîmp, Colțirea, Ulmeni, Tămâia etc., colectivul de farmaciști din Baia Mare face pachete cu medicamentele necesare celor izolați, Simion Oțoiu, împreună cu oficiantul sanitar Ioan Moșu și sora medicală Rozalia Cupaș, zboară, zboară deasupra localităților și parașutează pachete, bidoane cu apă. La Cehu Silvaniei se parașutează singe, de la Tg. Lăpuș se transportă bolnavi. Mecanicul șef al stației, Mihai Pop, și mecanicul Nicolae Crăciun se îngrijesc zi și noapte de aparate. Dispecerii de serviciu Elena Toth Pal și Adriana Oțoiu recepționează apeluri, transmit ordinele primite de la comandament. In aceste zile se întoarce din Călărași cel de-al doilea aparat de zbor al stației pilotat de Ion Cărăușu. Pilotul nici n-are timp să se odihnească. Zborurile de recunoaștere continuă spre Satu Mare. Trebuie reperat totul, amănunțit, pentru a se putea lua măsuri. In Maramureș apele descresc. Cresc în schimb la Satu Mare. Aparatele de zbor se îndreaptă într-acolo parașutînd peste 400 kg medicamente, material instrumentar steril pentru chirurgie, se transportă copiii sinistrați și se răspîndesc manifeste cu recomandări igienico-sanitare. Pe lingă personalul calificat al stației au depus eforturi și muncitorii Pavel Hoban și Simion Hulbar. Acum e liniște in stație. Aparatele de zbor se odihnesc și ele. Cei doi piloți care povestesc evenimentele, ca și întregul personal al stației Aviasan din Baia Mare, nu văd nimic deosebit în acțiunile întreprinse. Ei și-au făcut doar datoria. Așa cum și-au făcut-o și o fac încă toți cetățenii patriei loviți de urgia apelor. AL. POIENARU La datorie Foto: A. ȘUTH Prin ample acțiuni (Urmare din pag. 1) dar, de la laboratorul pentru controlul semințelor sunt în permanență pe teren și depun evidente eforturi pentru a găsi loc de lucru pentru tractoare. Dar, deocamdată, așa cum ni s-a spus și am văzut, acest lucru nu este posibil. Cooperatorii din Ulmeni sunt conștienți de această stare de fapt, dar nu stau indiferenți. Cu ferăstraie cu lopeți și tîrnăcoape, și securi, ei sapă canale de scurgere a apei, taie copacii lăsați de apă și curăță terenul de alte numeroase impurități. Alături de ei, mecanizatorii, participă și ei la degajarea terenului. Este greu, dar nu-i încotro. Pîinea trebuie asigurată cu orice preț. Așadar, cu excepția unor locuri unde practic este imposibil să se lucreze, specialiștii și cooperatorii sunt la datorie și răspund cu cinste chemărilor organelor și organizațiilor de partid de a nu pierde nici o clipă, de a nu precupeți nici un efort pentru asigurarea reușitei producției agricole Timpul probabil pentru luna iunie în Maramureș Luna iunie se va caracteriza printr-o instabilitate destul de pronunțată, cu ploi, mai ales sub formă de averse însoțite frecvent de descărcări electrice. Cantitățile de precipitații vor fi în general apropiate de normal, cu excepția regiunilor din sudvestul și sudul țării, unde vor fi ceva mai mari. Din punct de vedere termic, vremea va fi ceva mai răcoroasă decît în mod obișnuit. 1—6 iunie: Vremea va fi în general frumoasă, la început cu cerul variabil, apoi va deveni treptat instabilă. Cerul se va înnoura și vor cădea ploi temporare. Vîntul va prezenta intensificări de scurtă durată. Temperaturile minime între 5— 15 grade, iar maxime între 16— 24 grade, izolat mai ridicate. 7—11 iunie. Vremea va fi in curs de ameliorare, devenind în general frumoasă. Cerul va fi variabil. In cursul după-amiezilor vor cădea averse locale de ploaie însoțite de descărcări electrice. Temperatura, în creștere: minimele între 7—17 grade, iar maximele între 19—28 grade. 12—17 iunie. Vreme în general instabilă, mai ales în a doua parte a intervalului. Cerul va prezenta înnourări mai accentuate. Ploile vor fi sub formă de averse însoțite de descărcări electrice și vor fi însemnate din punct de vedere cantitativ. In rest, aversele vor avea un caracter local. Vînt potrivit cu intensificări temporare. Temperaturile minime între 6—16 grade, iar maximele între 18—26 grade. 18—22 iunie. Vremea va fi călduroasă la început, apoi se va răci treptat. Cerul va fi temporar noros. Vor cădea ploi sub formă de averse însoțite de descărcări electrice. Vînt potrivit cu intensificări trecătoare. Temperaturile minime între 10—20 grade, iar maximele între 18— 26 grade, izolat mai ridicate la început. 23—27 iunie: Vreme instabilă și răcoroasă, mai ales în primele zile. Cerul va fi mai mult noros. Vor cădea ploi temporare și sub formă de averse însoțite de descărcări electrice. Vînt potrivit cu unele intensificări din sectorul vestic. Temperaturile minime între 8—16 grade, iar maxime între 16—23 grade. 28—30 iunie. Vremea se menține instabilă, dar se va încălzi ușor. Cerul va fi variabil, mai mult noros. Vor cădea averse locale de ploaie. Vînt potrivit cu intensificări temporare, predominînd din sectorul vestic. Temperaturile minime între 8—16 grade, iar maximele între 18—24 grade, local mai ridicate. N. CIORICA directorul institutului meteorologic central București C. STOICA șeful secției sinoptice și aeronautice Caietul Ne aflăm la Mireșu Mare pe tarlaua de legume și zarzavaturi de lingă malul Someșului. Fete tinere prășesc cu spor varza și gultoarele. Cu 15 zile în urmă, plantele acestor culturi se aflau acoperite de un strat de apă gros de peste 2 metri. Lingă un boschet observăm ceva alb. E un caiet de desen, încercăm să-l desprindem de pe sol. E prea umezit, s-a lipit de pămint. Ne rămîn în mină doar cîteva zile. Dizolvată de apă inscripția de pe copertă este indescifrabilă. Uscam hîrtia la soare și abia după aceea percepem cu greu prenumele: „.. .Mariana din clasa a VII-a". De la care școală? Din ce localitate? Nu izbutim să aflăm. Un lucru e sigur. Caietul a aparținut unei fetițe dintr-o localitate lovită de recentele inundații. Apa i-o fi dus poate casa în care locuia Mariana, poate școala în care a învățat. Nu știm. Privim cu o strîngere de inimă caietul acesta de desen, căsuțele și pomii plini de roade desenați de Mariana. Ne pare rău că nu-i cunoaștem adresa să-i scriem cîteva rînduri, să o îmbărbătăm ca să nu plîngă după caiet, după cărți. Mariana și toți copiii din zonele inundate primesc alte caiete și alte cărți. Ei vor continua să învețe, să deseneze, să scrie versuri. Copiii din întreaga noastră țară, părinții lor, partidul și statul nostru sunt alături de ei. I. PETRIA s Is \ VV \{ \ V tV I V IFI Măsuri pentru inventarierea bunurilor calamitate Recent, Consiliul de Miniștri a stabilit o serie de măsuri pentru inventarierea bunurilor calamitate și evaluarea pagubelor ca urmare a inundațiilor din luna mai a.c. Intrucît, în împrejurările determinate de inundații, o serie de bunuri din patrimoniul organizațiilor socialiste, precum și ale cetățenilor au fost dislocate, s-a stabilit obligația pentru cetățenii care dețin bunuri de orice fel ce nu le aparțin să le declare în termen de 48 ore, celor care le aparțin sau, dacă aceștia nu le sunt cunoscuți, organelor de miliție. In același timp, hotărîrea prevede sancționarea, potrivit legii, a acelora care nu declară în totalitate și la termen bunurile ce nu le aparțin. Declararea acestor bunuri nu este numai o obligație ce trebuie respectată de fiecare cetățean, ci și o îndatorire patriotică de sprijinire a acțiunii pentru reîntregirea patrimoniului calamitat. (Agerpress televiziune Duminică 31 mai 1970 8.30 Deschiderea emisiunii. Microavanpremieră. 8.40 Gimnastică și muzică. 9.00 Viața satului. 10.00 Matineu simfonic. Poemul simfonic „Pinii din Roma" de Ottorino Respighi. 10.30 Teatru pentru copii. .,Barbă-Cot" de Ion Iliescu. 12.00 De strajă patriei. 12.35 Emisiune în limba maghiară. 13.35 închiderea emisiunii de dimineață. 15.30 Deschiderea emisiunii de după-amiază. Microavanpremieră. 15.35 Buletin de știri. 15.40 „El mundial '70". Din nou la mondiale — drumul parcurs pînă la turneul final din Mexic. Reportaj. „Vor juca în Mexic" — prezentarea echipei țării noastre. Reportaj. 17.10 Muzică populară instrumentală. Cîntă orchestra Ansamblului „Ciocîrlia". 17.40 Film serial: „Oliver Twist" (XI). 18.10 Magazin duminical. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.10 Film artistic „Trei camarazi". 21.50 Reportaj TV. Valențele puterii umane — film. 22.30 Canzonissima. Spectacol de varietăți realizat de studiourile italiene. 22.50 Telejurnalul de noapte. Sport. 23.30 închiderea emisiunii. Luni 1 iunie 1970 17.55 Deschiderea emisiunii. Microavanpremieră. 18.00 Buletin de știri. 18.05 De ziua noastră — emisiune pentru copii și școlari. Cîntătorul de copii al Radioteleviziunii. 19.00 Actualitatea în economie. 19.15 Anunțuri — publicitate. 19.20 „1001 de seri"; „Fata babei și Fata moșului". 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Roman — foileton „Casa Buddenbrook" (I). 20.50 Steaua fără nume. 21.50 Reportaj TV. 22.10 Rampa. 22.45 Telejurnalul de noapte. 23.00 închiderea emisiunii.