2111 Szada, 2012 (10. évfolyam, 1-12. szám)

2012-10-01 / 10. szám

2111 SZADA­Z KÖZIGAZGATÁS Karcsúsodon a Gödöllői járás Pest megyében 18-ra nőtt a járások száma P­est megyében a korábban tervezettnél hárommal több járás és járási központ jön létre 2013. január 1-től, így Pest megyében 18 járási hivatalt alakítanak ki. A Gödöllői járáshoz a korábbi tervektől elté­rően „csak” 15 település tartozik majd. Olyan terv is volt, amely szerint Gödöllő vá­rosán kívül még 6 város és 20 község polgá­rainak kellett volna Gödöllőn intézni ügyes­bajos dolgaikat, s ez esetben 178 ezer lakost szolgált volna ki a Gödöllői járás. Csökken­tették azonban a járás területét, így már csak 140 ezer fő tartozik majd a Gödöllői járás­hoz. Szadát a kezdetektől fogva a Gödöllő­­höz sorolták. Ide tartozik Csömör, Dány, Erdőkertes, Gödöllő, Isaszeg, Kerepes, Kis­­tarcsa, Nagytarcsa, Pécel, Valkó, Vácszent­­lászló, Veresegyház és Zsámbok. A kormány döntése alapján újra életre­­­ hívják a járási rendszert, amelynek cél­­Ja­­ja egy olyan modern struktúra kialakí­tása, amely hozzájárul a mai közigazgatásnál hatékonyabban működő rendszer létrejötté­hez. A járások kialakítása a közigazgatás átfo­gó, a közjót szolgáló átalakításának, a „Jó Ál­lam” kialakításának egyik eleme. 2013 ja­nuárjától országszerte 175 járási, a főváros­ban pedig 23 kerületi kormányhivatal kezdi meg működését. A nagyobb településeken ügyintézésre a járási hivatalok részeként mű­ködő, hétfőtől péntekig 8 órától 20 óráig nyitva tartó kormányablakokban lesz lehető­ség. A járások és a járási székhelyek kialakítá­sának alapelve az volt, hogy a megyék hatá­raihoz igazodva az állampolgárok számára biztosítsa az államigazgatási szolgáltatások­hoz való gyors és könnyű hozzáférést, és a je­lenleg létező ügyintézési helyszínek lehető­ség szerint maradjanak meg. A járási hivatal AJÁNDÉKOK, VIRÁGOK és KOSZORÚK teljeskörű választékát kínálja az AJÁNDÉKOS VIRÁGOS!­a Posta mellett. Telefon: 06/608/3261 fokhoz kerülnek főszabály szerint a jegyző - kivételesen a polgármester, illetve a polgár­­mesteri hivatal ügyintézője - hatáskörébe tartozó államigazgatási, valamint a megyei kormányhivatalok szakigazgatási szervei ki­stérségi, körzeti, városi kirendeltségeinek, ügyfélszolgálatainak, irodáinak feladat- és ha­táskörébe tartozó ügyek. Azok az ügyek, amelyeknél szükséges a helyi viszonyok isme­rete (pl. birtok­védelem, helyi adóvégrehaj­tás, hagyatéki eljárás) vagy az azonnali helyi reagálás, pl. katasztrófahelyzetben, ill. né­hány, a helyi önkormányzatok feladataihoz kapcsolódó törvényi szintű hatáskör a javas­lat szerint szintén a jegyzőnél maradna, töb­bek között a hajléktalan ellátással, a távhő­szolgáltatással kapcsolatos feladat is. A járási hivatalhoz kerülnének ugyanakkor a gyám­ügyi igazgatási feladatok, egyes, jelenleg a jegyzőnél lévő közlekedésigazgatási felada­tok, a hadigondozási feladatok, kereskedelmi engedélyezési feladatok, illetve a jelenleg jegyzői hatáskörben ellátott idegenrendésze­ti feladatok. A járási hivatalok tehát kizárólag államigazgatási ügyeket vesznek át, nem ön­­kormányzati feladatokat. A járási hivatalok szervezetébe kerülnek az okmányirodák is, emellett a járási hivatal szakigazgatási szerveinek ügy­félszolgálati kirendeltségei is (pl. földhiva­tal, nyugdíjbiztosító stb.), biztosítva, hogy 2013 végére valóban megvalósulhasson minden járás területén az egyablakos ügyin­tézés. A járásszékhelyek mellett - a jelenleg működő okmányirodák bázisán - kialakítás­ra kerülnek a járási hivatalok integrált ügy­félszolgálatai, azaz a járási kormányablakok. A kormányablak rendszer kialakítását köve­tőően még várhatóan egy évig működni fog­nak a fővárosi, megyei kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái, hogy az állampolgá­rok ügyeinek intézése során az új rendszer­re történő átállás ne jelentsen fennakadást. Hogy a folyamat mielőbb beindulhasson, a járási hivatalok ingyenes használatába kerülő inger- és ingatlanvagyon elemek, valamint az átveendő köztisztviselők számának és felada­tainak meghatározása érdekében a szakmi­nisztérium - a KIM Vagyonkezelő Központ, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgál­tatások Központi Hivatala, valamint a fővá­rosi és megyei kormányhivatalok közremű­ködésével - felmérést végeznek valamennyi települési önkormányzatnál. A járási hivatal személyi állományát részben a polgármesteri hivatalokban dolgozó, államigazgatási feladatokat ellátó köztisztviselők, részben pe­dig a megyei kormányhivatal helyi és körzeti szintű szakigazgatási szerveinek kormány­­tisztviselői alkotják majd.(Szada két státuszt ad át.) A járási hivatalokról szóló megállapo­dást az érintett 15 település polgármesterei október 18-án írják alá Gödöllőn. Pest megyei járási hivatalok illetékességi te­rületei 1. Aszódi Járási Hivatal Aszód, Bag, Domony, Galgahévíz, Gal­­gamácsa, Hévízgyörk, Iklad, Kartal, Túra, Vácegres, Verseg 2. Budakeszi Járási Hivatal Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Bu­daörs, Herceghalom, Nagykovácsi, Páty, Perbál, Remeteszőlős, Telki, Tök, Zsámbék 3. Ceglédi Járási Hivatal Abony, Albertirsa, Cegléd, Ceglédber­­cel, Csemő, Dánszentmiklós, Jászkara­­jenő, Kőröstetétlen, Mikebuda, Tápió­­szőlős, Törtei, Újszilvás 4. Dabasi Járási Hivatal Bugyi, Dabas, Hernád, Inárcs, Kakucs, Örkény, Pusztavacs, Tatárszentgyörgy, Táborfalva, Újhartyán, Újlengyel 5. Dunakeszi Járási Hivatal Csornád, Dunakeszi, Fót, Göd 6. Érdi Járási Hivatal Diósd, Érd, Pusztazámor, Sóskút, Száz­halombatta, Tárnok, Törökbálint 7. Gödöllői Járási Hivatal Csömör, Dány, Erdőkertes, Gödöllő, Isa­szeg, Kerepes, Kistarcsa, Mogyoród, Nagytarcsa, Pécel, Szada, Valkó, Vác­­szentlászló, Veresegyház, Zsámbok 8. Gyáli Járási Hivatal Alsónémedi, Felsőpakony, Gyál, Ócsa 9. Monori Járási Hivatal Bénye, Csévharaszt, Gomba, Gyöm­rő, Káva, Monor, Monorierdő, Nyáregy­háza, Péteri, Pilis, Vasad 10. Nagykátai Járási Hivatal Farmos, Kóka, Mende, Nagykáta, Pánd, Sülysáp, Szentlőrinckáta, Szent­­mártonkáta, Tápióbicske Tápiógyör­­gye, Tápióság, Tápiószecső, Tápiósze­­le, Tápiószentmárton, Tóalmás, Úri 11. Nagykőrösi Járási Hivatal Nagykőrös, Kocsér, Nyársapát 12. Pilisvörösvári Járási Hivatal Pilisborosjenő, Piliscsaba, Pilisjászfalu, Pilisszántó, Pilisszentiván, Pilisvörös­­vár, Solymár, Tinnye, Üröm 13. Ráckevei Járási Hivatal Apaj, Áporka, Dömsöd, Kiskunlacháza, *

Next