Pesti Hírlap, 1927. május (49. évfolyam, 98-122. szám)

1927-05-25 / 118. szám

1927 május , szerda. PESTI HÍRLAP A TURATUTON RÉSZTVEVŐKET ÉRINTŐ KÖZLEMÉNYEK. FONTOS Üzemanyag. A Steaua közli, hogy a KMAC f. hó 26—27. turauton töltőállomásait az első napon Parádon, és második napon Veszprémben rendezte be. Kéri a részt­vevőket, hogy ha speciális üzemanyagaiból, a „Record Itex"-ből vagy pedig a legnagyobb hatásfokot kiadó „Su­per Rex"-ből óhajtanak tetszés szerinti mennyiséget, úgy azt a központtal még a mai napon tudassák, nehogy ki­szolgálásuk akadályokba ütközzék. Ezen bejelentésnek pontosan tartalmaznia kell az üzemanyag minőséget („Rex", „Rekord Rex", „Super Rex?"), a szükségelt mennyiséget és hogy ebből a verseny alatt hol és milyen mennyiséget óhajt felvenni. A Steaua ismert sportérzékének tudjuk be, hogy üzemanyagellátását a versenyzőknek ilyen gondosan végzi és azt is, hogy az olajokból 20 százalék és a hajtóanya­gokból 5 százalék engedményt ad a résztvevőknek. Olaj. A Magyar Castrol-képviselet felhívja a ver­senyzők figyelmét arra a körülményre, hogy ugyan az XL jelzésű olajok mindenkép a legnagyobb igénybevéte­leknél is alkalmasak, mégis ajánlatos az igen magas for­dulatú motoroknál, ugym.: Bugatti, Amilcar stb. R. jel­zésű Castrol-olajat használni. « AUTOMOBIL ÉS MOTOR­KERÉKPÁR ALKATRÉSZEK FELSZERELÉSEK 6693 MICHELIN PNEUMATIK fedett FORD ALKATRÉSZEK Az­­»jó magyar szövegű FORD ÁBRÁS KATALÓGUS PENGŐÁRAKKAL MEG­JELENT. AUTOMOBIL és PNEUMATIK RT. BUDAPEST, VI., JÓKAI-TÉR 5. Itt Az osztrák Tourist Trophyt is Thumshirn nyerte. Egy héttel a budapesti verseny után futották le az osztrák TT-versenyt is a már ismert 18.1 kilométeres körpályán. Magyar részről értékes győzelmet szerzett Stanzer Gyula (Rex Acme) a 250 kcm. kategóriában. Az abszolút győzelmet itt is a nürnbergi Thumshirn ragadta magához, aki ezzel is igazolta budapesti győzelmének realitását. A verseny eredményei: 1. 175 kcm. (181 km.). 1. R. Runtsch (Puch) 2 óra 32 p. 56 mp. 2. H. Höhet (Puch) 2:35:53. 3. H. Sandler (Puch) 2:48:26. II. 250 kcm. (172 km.). 1. Stanzer Gyula Buda­pest (Rex Acme) 3:33:19. 2. H. Weisz (Rex Acme) 3:54:32. III. 350 kcm. (307 km.). 1. M. Gayer (Chatel Lea) 4:00:28. 2. F. Cimpa (AJS) 4:03:55. 3. K. Mühleg­ger (AJS) 4:11:42. IV. 500 kcm. (307 km.). 1. G. Thumshirn Nürn­berg (Ardne JAP) 3:51:31. 2. J. Steltzer München (BMW) 3:59:54. 3. Ii. Gall (BMW) 4:11:15. A Magyar Athletikai Club futárversenye. Egé­szen szokatlan feltételű, rendkívül érdekes versenyt rendez a Magyar Atlétikai Club június 4-én és 5-én motorkerékpárok és automobilok számára. A kétnapos verseny három szakaszra oszlik. Az első napon Bu­dapestről indulnak el a gépek, a cél Balatonalmádi, a második napon Balatonalmádiból jönnek vissza a résztvevők Budapestre. A három szakasz közül az el­sőt, körülbelül 120 kilométert, éjjel kell megtenni­, az indulás ugyanis kerékpároknak éjjeli tizenegy, automobiloknak pedig éjjeli tizenkét óra lesz. Az éj­jeli menetből három kilométert lezárt lámpákkal fut­nak be a résztvevők. A második szakasz, mely szin­tén körülbelül 120 kilométer, részben éjjelre, részben nappalra esik. A harmadik szakaszban kell a leg­nagyobb távolságot, körülbelül 130 kilométert meg­tenni és a 130 kilométerbe 15 kilométer hosszúságú szakasz van beiktatva, az utakról letérve, hegyen­völgyön át, akadályokon keresztül. Ezen az útvona­lon távolról fel nem ismerhető „Állj.­" felirású táblák is lesznek, hol a versenyzőknek hirtelen le kell fé­kezni. A versenyen négy motorkerékpárból vagy autóból alakult csapatok vehetnek részt. VEGYEN, mert: 1. olcsó, 2. jó, 3. könnyen kezelhető, 4. keveset fogyaszt, 5. minden alkatrészt azonnal szállít­­ot 8072 képviselet Budapest, VIII. R­óczNut 19. Automobil és Traktorkereskedelmi RT. Telefon : Józse 460—38 és 428—40. A Morris-kocsi turautja. Megemlékeztünk már arról a turautról, melyet Lord Cardigan, az ismert angol úrvezető, egy Morris 15.9 HP seria-kocsin ab­szolvál és melynek Hága — Hamburg — Berlin — Posen — Varsó — Prága — Bécs — Budapest — Te­mesvár — Bukarest — Szófia — Athén — Konstanti­nápoly az, útiránya. Lord Cardigan szombaton, este futott be Budapestre kocsijával, mely az eddigi utat a legcsekélyebb üzemzavar nélkül tette meg. Az Astoria-szállóban lefolyt intervjú keretében elmon­dotta, hogy mily rossz útviszonyokkal kellett Len­gyelországban megküzdenie, melyek sikeres legyőzé­se remélni engedi, hogy további útját is defektus­mentesen futhatja le. Ez valósznűnek is látszik, mert a Morris-kocsi úgyszólván semmi nyomát sem mutatja az eddigi — igazán respektábilis — teljesít­ményének. Megalakult az Alföldi Touring Club. Vasárnap tartotta meg Békéscsabán az autósok és motorkerék­párosok nagy érdeklődése mellett az Alföldi Touring Club alakuló közgyűlését, melyen ügyvezető elnökül Beliczey Miklóst választották meg. A klub első ver­senyét pünkösdkor rendezi. HARLEY- DAVIDSON MOTORKERÉKPÁROK 8083 MAJLÁTH, BUDAPEST, VI., HUNYADI-TÉR 12. RÖVID HÍREK. Új typusú Renault, a „kis hathengeres" 15/60 HP. gép 3­2 literes, 4­6 üléses megérkezett. Renault egyik legsikerültebb konstrukciója ez, kényelmes, utainkra alkal­mas, kitűnő rugózású alváz a legmodernebb karosszériá­val. Ára 12—14.000 P között váltakozik. Új jelentős angol gyártmány képviselet. A „New­ Hernley." Igaz jó h­íre van Angliában. Kivitele becsüle­tes munkára vall. Sok fut belőle a szigetországban. Típusai 300, 350, 500 és két henger 750. A képviselet szolidságát mutatja, hogy árai igen alacsonyak lesznek. Állítólag már 1300 P-ért kapni 300-asat. Az ismert kerékpáros és moto­ros szakember, Zamecsnik Gyula (Sörház­ utca) kezén öröm­mel látjuk ezen gépek terjesztését. Feltűnést keltett a nagy ,,Rower"-sportkocsi meg­jelenése. Rower kitűnő angol gyártmány, érdeklődéssel né­ztünk a túraúton való szereplése elé. Állítólag Páchy Ta­más a Brooklandi pályán 147 km-et futott vele óránként-Félév alatt több mint 100 Harley Davidsonnal sza­porodott a motorkerékpár létszám. Nagy szám ez és mi sem bizonyítja jobban ezen gépek használhatóságát és utainkra való alkalmasságát mint ez. Kimondottan erős túragépek, melyek biztosan állják még a mi rossz utainkon is a strapát. Az abszolút megbízhatóság. U H A teljes üzembiztonság. Budapest, 1927. május 1­-én. T. Székely Garage az „INTERNATIONAL" automobilok vezérképviselete BUDAPEST, VI­IL, Práter­ utca 44/B. Egy kedves kötelességet vélünk teljesíteni az „INTERNATIONAL" teherautomobilokkal szemben, amikor 12 hónapi használat után a következőket adtuk szíves tudomására . Két "INTERNATIONAL" teherkocsink van Önöktől állandó — vásár-, és ünnepnapokon is tartó — üzemben és azokra az üzemanyagon kívül más kiadásunk nem volt. A 12 hónap alatt egy percnyi üzemzavarunk nem volt és u­gy a kocsik abszolút megbízhatósága, val­amint olcsó üzeme feletti megelégedésünket a legteljesebb mértékben ezennel örömmel nyilvánítjuk ki. 7W/es tisztelettel 6692 k­f. Lüsz Sámuel és Fia­t/iil. Gyulay Pál­ utca 8. SPORT. A szerda sportja. Atlétika. Főiskolai verseny, BEAC-p.., d. u. fél 4. KISOSz­Kpesti kerületének egyéni és csapatversenye, BBTE-p. d. u. 3. BIRKÓZÁS. Milyen eredményt értek el két év alatt a párizsi magyar birkózók? Párizs, május. (A Pesti Hírlap tudó­sítójától.) A Párizsi Magyar Egyesület most számol be kétéves működéséről egy Párizsban nyomatott és a magyar nemzeti színekkel díszített füzetben. A beszámoló részletesen ismerteti azoknak a párizsi magyar ala­kulatoknak működését is, amelyek állandó kapcso­latot tartanak fenn az egyesülettel. Az összes ilyen magyar alakulatok és szervezetek közül az első hely — már az elért eredmények szempontjából is — föl­tétlenül a Párizsi Magyar Birkózó Klub­ot illeti meg, amely két év leforgása alatt a magyar birkózó sportnak elismerést, tekintélyt szerzett a francia fő­városban. Ha az ember a Párizsi Magyar Birkózó Klub kétéves történetét olvassa, csak akkor látja, hogy még 1925 elején is, milyen nehézségekbe ütközött egy magyar sportegyesületnek megalakítása Párizsban. Kísérletezések történtek minden oldalról, de a kí­sérletezéseknél nem is jutottak tovább. A nemzet­közi szervezetekben élő munkásság ugyanis hallani sem akart arról, hogy olyan magyar sportegyesület alakuljon meg Párizsban, amely nem az interna­cionális vörös szín jegyében születik meg. Többhó­napi eredménytelen kísérletezés után, végre Dvor­tsák Győző volt nemzetgyűlési képviselő, aki állan­dóan Párizsban él, vette kezébe ezt az ügyet s 1925 őszén sikerült neki megalakítania a Párizsi Magyar Birkózó Klub­ot. Sok energia, de még több szeretet kellett ahoz, hogy ez az egyetlen párizsi magyar sportegyesület a kitűzött programmjától egy milli­méternyire se térjen el s minden politikától mente­sen az maradjon, ami akart lenni: a sportot sze­rető, a sportot a sportért magáért kultiváló párizsi magyarok szervezete. A Párizsi Magyar Birkózó Klub­nak ma 65 ak­tív tagja van. Ha részletesen fel akarnánk sorolni azokat az eredményeket, amelyeket a párizsi magyar birkó­zók — két esztendő alatt — számtalan nehéz, nem­zetközi küzdelemben elértek, — hasábokat lehetne megtölteni ezzel. A leglényegesebbeket azonban föl kell említeni. És ezek között, az első nagy teljesít­ménye, az akkor mért egészen fiatal klubnak, 1925 őszén volt, amikor hatos csapatversenyben elhódí­totta a pálmát a hat belga bajnoktól. 1926 tavaszán a magyar birkózók három súlycsoportban nyerték meg a párizsi bajnokság címét. Ugyancsak ebben az esztendőben több országos versenyen mindig az első helyre küzdötték föl magukat a párizsi magyar birkózók. A sorozatos nemzetközi sikerek betetőzése volt aztán az, amikor most a közelmúltban a párizsi magyar birkózók az 1927. sportévre — a legtöbb pontszámot érve el a bajnoki küzdelemben — elhó­dították a párizsi bajnokság bajnokcsapatának dí­szes jelzőjét. A Párizsi Magyar Egyesület ennek a magyar szempontból is fontos sporteseménynek az emlékére egy rendkívül értékes kupát ajánlott fel a Birkózó Klubnak. A­z a kupa, amely a magyar ötvösművé­szet egyik legszebb munkája s amelyen a magyar címer büszkélkedik, örökös vándordíja lesz a Chal­lenge-coupe hongrois-nak. Ezt a kupát a Párizsi Magyar Birkózó Klub, mint első tulajdonos, felaján­lotta a Fédération Franç­aise de Lutte-nek. A Párizsi Magyar Egyesület­tel kapcsolatban levő különféle magyar alakulatok közül ilyen ered­ményeket felmutatni egy sem tud. A „magyar bir­kózó" név Párizsban, a francia sportkörökben ma a legismertebb név. Csanádi, Márton, Polgári, Elek neveit, akik a klubnak legkiválóbb tagjai, minden sporttal foglalkozó ember ismeri és becsüli Párizs­ban. Erb­entotte szalad a 5084 legtovább il I. Budapest, VI., Dessewffy­ u. 29 Telefon: 289 36, 144-71. 21

Next