Pesti Hírlap, 1930. március (52. évfolyam, 50-73. szám)

1930-03-12 / 59. szám

1930. március 12., szerda. P t á I i st i­íz LAP­ ­ AUTÓ ÉS MOTOR. Autók rohama Daytona Beach strandján. A legközelebbi napokban a floridai Daytona Beach melletti strandpályán megkezdődik az élethalálharc az autóvilágrekordért. Öt gép­ monstrum igyekszik Sir Scgrave angol őrnagy tavalyi 372.20 kilométeres gyorsasági rekordját megdönteni. Mindegyik vezetője 400—480 kilométeres eredményben bízik. Az idén öt ország vesz részt a versenyen. A legnagyobb érdek­lődés természetesen Kaye Don 4000 lóerős Sunbeam­­kocsija, az „Ezüst golyó" eredménye iránt mutatko­zik. A vakmerő angol vezető már Daytona Beach­­ben van. Angliát még egy másik kocsi is képviseli, Campbell Malcolm, a híres délafrikai versenyző is in­dul egy egész rejtélyes gépen. Németországot egy Benz-gép képviseli. Amerika színeiben a philadel­phiai M. White startol. Állítólag indul ezenkívül még két amerikai gép és pedig India­napolisból egy 24 hen­geres Duesenberg-gép és Miamiból J. C. Lockwe­il gépe. Olaszországból, indul állítólag Bernhardt őr­nagy, Franciaország pedig egy Bugatti-gépet indít. A rekordkísérletekre máris rengeteg idegen érkezett Daytona Beachbe és környékére. Milliomosok tö­mege jött el megszemlélni a gépmonstrumok szágul­dását, amely vagy diadalkoszorút vagy kudarcot, de nagyon könnyen megsemmisülést is hozhat. A vak­merő sportemberek ugyanazon a pályán fognak ro­hanni, amelyet 1928-ban Frank Lockhardt és 1929- ben Lee Bible vére áztatott. Budapest, VI., Révay-utca 7. Kiég nem nyílt meg a bécsi országút. Az elter­jedt olyan értelmű hírekkel szem­ben, hogy a buda­­pest—bécsi főútvonalnak a folyamatban levő átépí­tési munkák miatt elzárt budapest—győri szakasza a fél úttestnek, vagy padkának helyenkénti igénybevé­telével végig járható volna gépjárművek számára, a­­Magyar Touring Club óva inti az autózó közönséget, nehogy ezeknek a híreszteléseknek hitelt adjon. Külö­nösen arra hívja föl a Magyar Touring Club a figyel- javításokat és üzem­anyagot takarít. & vpRWi A ut 1 felső utnai­­ a csepp. BtAn.i Jti ‘ATm-1I3 benzinből Kapható minden szaküzletben. met, hogy a Leányvár és Süttő közötti szakasz tel­jesen el van zárva a forgalom elöl és a közelében levő bátyus és agyagos mezei utak csak kis megter­­helésű­ lovaskocsikkal járhatók. A budapest—bécsi forgalom tehát egyelőre vagy a Budapest—Bicske— Tóváros—Tata—Nagyigmánd—Győr, vagy pedig a Buda­ipest —Székesf­eérvár—Mór—Kisbér—Győr vona­lot­­ nyolódik le. Mindez autóhoz. Készítés, Javítás, Budapest, Szentkirályi­ utca 31. szám. — Telefon: 1. 434—49. Csökken a részletüzlet Amerikában. Az Egyesült Al-­­­lantokban a részletre vásárolt személykocsik száma lassú csökkenést mutat. 1926-ban az újonnan vásárolt gépeknek még 68,2%-át vették meg havi részletfizetés ellenében, m­íg 1929-ben az arányszám csak 58% volt. Öreg taxik máglyahalála. Veterán bérautókkal gyor­san és könyörtelenül végeznek Amerikában. Philadelphiá­ban nemrég 500 ilyen kiszolgált alkotmányból hatalmas máglyát hordtak össze és meggyújtották. Német balesetstatisztika. A német birodalom terüle­tén az elmúlt évben 25.000 ember lett szerencsétlenség áldozata. Ebből 0500 közlekedési balesetek alkalmával pusztult el. Packard mindenütt győzött, ahol csak megjelent: meg kel­lett hódolni előtte. A vezérhelyet, ú­gy foglalta el, mint természetes, ősi örökségét. Amióta a Packardé az első hely a világ autói között, még egyetlen vetélytársa sem tudta azt számára vitássá tenni. De ez érthető is: drá­gább kocsik lehetnek és vannak, de jobbak, mint a Packard: nincsenek! ÉRDEKLŐDJÖN EGY PACKARD TULAJDONOSNÁL. P­ACKARD vezérképviselete: URBAN ALFRÉD és Dr. BARNA FRIGYES Budapest, IV., Apponyi-tér 1. Telefon: Automata 840—10. Oli­mi AIM item, jóizlésű­ és takarék Akkor magyar utakon csal magyar hathengeres­­GO­ SUPEJ OS 80 c RS liter? IX kocsit használjon. A M.A.G. R.T. vezérképviselője : REIMAN GYULA Budapest, V., Vörösmarty­ tér 3. Telefon: 838—16. Központosítják a Steyr és az Austro-Daimler- Puch eladási szervezetet. A Steyr-művek és az Austro Daimler— Puch-művek autóeladási szerveze­teinek összevonására az első lépések már megtörtén­tek, amennyiben a Steyr-művek a Ferenciek-tere 9. sz alatti helyiségében az eladási tevékenységet megszün­tetik és már a mai naptól kezdve az eladást az Austro Daimler—Puch-cég Liszt Ferenc-tér 9. sz.. alatti he­lyiségeiben eszközük. Ugyanekkor az Austro Daim­ler—Puch-cég a Dráva-u. 5. sz. alatti műhelyei a VT., Lehel­ u. 25. alatti Metropol-garagéba helyezi át. l­./.en változással kapcsolatos további intézkedéseket a rö­videsen megtartandó közgyűlés fogja elhatározni. 1m fi í TOX Ifi s I s XI ► X $ t Ifi Ifi lil X13 m 3 s F­ nagyobb kapaszkodóképesség, biz­tonság, tartósság és kényelem mellett kocsija szépségét is emeli, ha Good­yeart használ. Ez is magyarázza, hogy miért „fut több autó Goodyear gumin, mint bármilyen más gyártmányon“. Vezérképviselet:APART AUTOMOBIL RT., Budapest, VI. kerület, Andrássy­ út 37. Telefon: Automata 136 —28.

Next