Pesti Műsor, 1947 (3. évfolyam, 1-52. szám)

1947-10-17 / 43. szám

„fffcg'l­23-18 nagy ráflia és keresztrejiuény men­­­en­ei ára i­»b forint fmvil 74 Pest/ Műsor 53 híre Októberi színházi menet­rend. 21. : Művész Színház főpróba. 22. : Művész­­ Szính­­áz premier, Pódium premier. 21.: Magyar Színház főpróba, Belvárosi Színház premier. 25.: Magyar Színház premier, Fővárosi Operett premier. 50.: Nemzeti főpróba (d.­e ). 31.: Nemzeti premier. 2 A Nemzeti Színház egy héttel elhalasz­totta az Orosz kérdés bemutatóját. Még a bemutató hetében megkezdődik a munka a soronkövetkező darabból: a­ III. Ri­chard van soron Major Tamással a cím­­szerepben, Nádasdy Kálmán rendezésé­ben. n A Magyar Színház ezévi megnyitása majdnem napra egybeesik a színház fennállásának ötvenedik évfordulójával. A Magyar Színház 1897 október 1-én tar­­totta első előadását, amikor is a „Gé­­sdk“ került színre, főszerepében Fedák Sám­mi. Most a Navarrai Margit pre­mierjének a bevételét a trínchíd javára fordítják és ez alkalommal minden hely egységes ára 25 forint. A régi Magyar Színház operettel nyitott és a színház most visszatér régi műfajához, 4 górt" előmunkálataihoz. A Zsugori tud­­valévőleg Moliére Fösvényének magyar rokokóba áttett változata, Döbrentei és Simányi múlt századbeli magyarítása alapján. Az előadásra kiszemelt társulat m­­eg­hallgatta Baráti Dezső vetítésképes előadásai a magyar rokokóról, utána megkezdődött a darab­ elem­­­ etc. Jitkó Pál vezetésével folyttal­ a kiáltás­, amelyek­ben most is csak a Madách Színház törzs­ társulata vesz részt, élén Öreg­ess Zoltán, ital és Sorthy f­yörg­gyel. A próbákat legalább­ három hónapra tervezik és így a Zsugori bemutatójára január előtt nem kerülhet sor, ami annál könnyebben meg­oldható, mert a Fiúk, lányok, kutyát, változat Inna! a közönség érdeklődésének közép­part­­jába­n álla­­­tak.­­ Igen érdekes terv áll közvetlenül még­ valós­u­l­ás előtt a Színiakadémián, ahol százötven személyes színházat építenek. Ebben a helyiségben színházi és filmstú­dió-előadásokat tartanak, amelyek egy­ része a nagyközönség számára is hozzá­­férhető lesz. Az előadásokat az úgy­neve­­­zett „Élő színháztörténetem“ című soro­zat nyitja meg. Hont Ferenc, az akadé­mia igazgatója reméli, hogy az építke­zések befejezte után már decemberben át­adhatja a nyilvánosságnak ezt a leg­ ti jobb kultúrintézményt. A Napok kérdése, hogy Galam­b Sándor­­ megkapja a Rottenbiller­ utcai Kis Szín­­ház koncesszióját, ahol nyomban meg­­kezdik az előadásokat az Actio C­atho­­lica védőszárnyai alttt. Az Actio Catholica részéről Beresztóczy Miklós prelátus intézi a színház dolgait. Mű­sortervükön elsőrendű ki­­társulat és főként magyar szerzők műt is szerepel­­nek, amelyeknél a katolikus szempont főképpen abban a negatívumban mutat­­kozik, hogy a színrekerülő művek ne álljanak szemben a katolikus világné­zettel. '“">4 yu>­■ >p /ÍU^I MAGYAR­­ ÁLLAMI OPERAHÉSZ Telefon: 121—362. Pénteken, október 11.én Bérlet, B-sorozat, 3. szám. DON JUAN K. 7. V. 1411. Dalmű 2 felvonásban. _______________ Szövegét írta: Da Ponte. Zenéjét szerezte: Mozart. Fordította: Harsányi Zsolt. Vezényli: Klemperer Ottó. R­endezte: Nádasdy Kálmán. A díszleteket Oláh Gusztáv, a jelmezeket Márk Tivadar tervezte. A táncok koreográfiáját Cieplinski János tervezte. ­ Don GonZalo-------Fodor János Donna Anna —'— Osváth Júlia Don Ottavio-------Kösler Endre Don Juan Losonezy György Donna Elvira — Rigó Magda Leporello — --------Székely Mihály Masetto--------— Reményi Sándor Zerlina-------------— Gyurkovics Mária TARTALOM: I. felv.: Don Juan spanyol főúr belo­pódzott, a kormányzó leányának, Donna Annának hálószobájába. Anna a sötétben azt hitte, hogy vőlegénye Ottavio jött. Amikor ráeszmél tévedésére, sikoltozni kezd, Don Juan az arcát eltakarva kiszalad a házból. Megjelenik a kormányzó, kardot rántanak és Don Juan a párbajban meg­öli ellenfelét.­­ (Változás.) Don Juan új kalandra les. Az­ őt üldöző hitvesét, Donna Elvirát­­ inasára, Leporellóra hagyja, aki Elvirát urának szerelmi históriáival akarja kiábrándítani. Don Juan most Zer­lina elcsábítását kíséreli meg, Elvira ezt meghiúsítja. Donna Anna és Ottavio együtt keresik a gyilkost. Elvira is csatlakozik hozzájuk. Juan, akit Anna nem ismert fel, szintén felajánlja segítségét, Anna az Elvi­rával veszekedő és távozó Juanban mégis felismeri a gyilkost. (Változás.) Juan biz­tosra veszi Zerlina meghódítását és Lepo­rellót küldi a leányért, akivel Masetto, a vőlegény is eljött. De bosszúra szövetkezve részt vesz álarcosan az estélyen: Anna, Ot­tavio és Elvira. (Változás.) Juan a bálte­remt i egy mellékszobába erőszakolja Zer­­linát. Masetto mikor a sikoltozást hallja, betöri az ajtót, de Juan Leporellóra fogja a gaztettet s mikor a három álarcos felfedi kilétét, a zűrzavarban meglép. II. felv.: Juan most Elvira szobalányát akarja há­lójába keríteni, de helyette Elvira jelenik meg az erkélyen. Juan ismét bizalmába férkőzik. Majd Leporellóval kalapot és kö­penyt cserél és így ad szerenádot a szoba­lánynak. Jönnek a parasztok, hogy Don Juanon bosszút álljanak. A gitáros alak, akit Leporellónak néznek, útbaigazítja 9 K­i hol talál ? Belvárosi — — 1­ — 0 Fővárosi Ope­r­e­tt — — — — — 11 Hanffversenyina­ptár — — — — 10 Kamara — — — — — • — , 5 Keresztrejtvény — — — — — 14 Madách — * — +++++ _ 6 Medgyaszay_ - - - - -3 Művész — — — -T-------— 7 Nemzeti — — — — —­­— — 4 Opera — — + — — —■ — 1,2,3 'Pesti ' — — —■1 — — — — —­ 5 Pódium — — — — — — — 9 Rádió — — — — — — — — 8,9 Sportcsarnok — — — — — — 15 Víg ---------------- - 3 Vígopera — — _ — _ 11

Next