Pesti Műsor, 1982. február (31. évfolyam, 5-8. szám)

1982-02-10 / 6. szám

Csütörtökön, 11-én, pénteken, 12-én, szerdán, 17-én Kezdete este 7-kor, vége 10 előtt (Csak 16 éven felülieknek!) CHICAGO Musical két részben Zenéjét szerezte: JOHN KANDER írta: Fred Ebb és Bob Fosse. Fordította: Pre­­kop Gabriella. A verseket fordította: G. Dénes György. Rendezte: Seregi László. Díszlet:Csá­­nyi Árpád mv. Jelmez: Wieber Mariann mv. Koreográfia : Bogár Richárd. Koreográfus asz­­szisztens: Richter Károly. Játékmester: Hege­­düs László. Karigazgató: Rónai Pál Zenei munkatárs: Elekes Ágnes. Vezényel: MAKLÁRY LÁSZLÓ ( Halász Aranka (11-én, 12-én) Kishonti Ildikó (17-én) Medgyesi Mária Varga Tibor Csongrádi Kata Udvarias Katalin Megyeri Mária Arányi Adrienn Kapeller Anasztázia Henkel Gyula Tímár Kati (11-én) Nagy Annamária (12-én, 17-én) Börzsönyi Mihály Ladányi Árpád Tauz Lajos Csanaki József Magasházy István Horváth Dezső Richter Károly Matl György Fogarasi Endre Horváth Dezső G­­ürkl Géza Chicago női börtönének lakói tárgyalásukra várnak. A legnagyobb sztár köztük Velma Kelly, róla ír minden újság, védője, Billy Flynn, a sztárügyvéd. Velma dicsősége Roxie Roxie Hart , 1 J­­ Velma Kelly , S ! Billy Flynn S S C ! Amos Hart S S S S Galambos Erzsi Felföldi Anikó Farkas Bálint (11-én) Harsány­ Frigyes (12-én, 17-én) Hadics László (7-én, 17-én) Mucsi Sándor (12-én) Morton mama ■ ! S Mary Sunshine ! i Konferanszié S S A­líz Annie June . . . . . . . Ágnese , I ! i l , Mona Fred Casely S I S S Kitty Fogarty őrmester ; Aaron ügyvéd , ! 1 írnok........................; Harrison ügyvéd : 1, Riporter . . I ", ; Bíró ••••••• orvos Harry : : i : ! ; Fegyikr . I­­ S ; "; Szabómester : ! ! 1 Gazdag úr Sí:; FŐVÁROSI OPERETT SZÍNHÁZ Fomntéteres szerepein — A Toledói szerelmesek Calistója egyszemélyben hősszerelmes, kóbor lovag és drámai sorsú bonviván... — Valahogy így — kez­di a beszélgetést Virágh József. A Calisto három­éves pályafutásom alatt a tizedik főszerepem, de azt hiszem, ilyen összetett, ilyen „minden benne van” figurával még nem talál­koztam. Amikor kézhez vettem a darabot, megle­pett operai hangvétele, a szerep széles hangterjedel­me, hiszen csaknem két és fél oktávot kell énekelnem! — Milyen nehézségekkel küzd Calisto? — A hálátlan szereppel! Ugyanis az Operett Szín­ház közönségének szokat­lan ez a drámai sorsú bon­viván, aki értelmetlen és véletlen gyilkosság áldozata lesz. A mi közönségünk, a mi színpadunkon szép me­lódiákhoz,, könnyű és mindig happy endes szerelmes tör­ténetekhez szokott. Ilyen értelemben a nézők mást kapnak, mint amit várnak. — Újszerű gondot jelent az urb-mikrofon, nem hal­lom vissza a saját hango­mat, így nincs önkontrol­lom. Erre a megoldásra mindenképpen szükség volt, mert a musical hang­­szerelése, a zenekar gya­kori fortissimói ezt követe­lik. Ilyenkor az ember a hangtechnikus kezében van, ha ő nem a kellő má­sodpercben nyúl a potmé­­terhez, nem akkor erősít, halkít, lágyít, amikor arra szükség van, elvesztünk. — A történet kulcsa Ca­listo és Melibea találkozá­sa. Ehhez a Rómeó és Jú­lia mélységű szerelemhez nincs idő nekifutásra: meg­látom, megszeretem és ■meghalok érte. Hogy ilyen (Ikládi László felvétele) rövid idő alatt ezt élethű­en tudtam eljátszani, kény­telen vagyok egy kb ..trük­köt” alkalmazni: az elő­adás két és fél órájára igazán beleszeretek Meli­­beába. —Kozsán— GEHD

Next