Pesti Műsor, 1982. február (31. évfolyam, 5-8. szám)
1982-02-10 / 6. szám
Csütörtökön, 11-én, pénteken, 12-én, szerdán, 17-én Kezdete este 7-kor, vége 10 előtt (Csak 16 éven felülieknek!) CHICAGO Musical két részben Zenéjét szerezte: JOHN KANDER írta: Fred Ebb és Bob Fosse. Fordította: Prekop Gabriella. A verseket fordította: G. Dénes György. Rendezte: Seregi László. Díszlet:Csányi Árpád mv. Jelmez: Wieber Mariann mv. Koreográfia : Bogár Richárd. Koreográfus aszszisztens: Richter Károly. Játékmester: Hegedüs László. Karigazgató: Rónai Pál Zenei munkatárs: Elekes Ágnes. Vezényel: MAKLÁRY LÁSZLÓ ( Halász Aranka (11-én, 12-én) Kishonti Ildikó (17-én) Medgyesi Mária Varga Tibor Csongrádi Kata Udvarias Katalin Megyeri Mária Arányi Adrienn Kapeller Anasztázia Henkel Gyula Tímár Kati (11-én) Nagy Annamária (12-én, 17-én) Börzsönyi Mihály Ladányi Árpád Tauz Lajos Csanaki József Magasházy István Horváth Dezső Richter Károly Matl György Fogarasi Endre Horváth Dezső Gürkl Géza Chicago női börtönének lakói tárgyalásukra várnak. A legnagyobb sztár köztük Velma Kelly, róla ír minden újság, védője, Billy Flynn, a sztárügyvéd. Velma dicsősége Roxie Roxie Hart , 1 J Velma Kelly , S ! Billy Flynn S S C ! Amos Hart S S S S Galambos Erzsi Felföldi Anikó Farkas Bálint (11-én) Harsány Frigyes (12-én, 17-én) Hadics László (7-én, 17-én) Mucsi Sándor (12-én) Morton mama ■ ! S Mary Sunshine ! i Konferanszié S S Alíz Annie June . . . . . . . Ágnese , I ! i l , Mona Fred Casely S I S S Kitty Fogarty őrmester ; Aaron ügyvéd , ! 1 írnok........................; Harrison ügyvéd : 1, Riporter . . I ", ; Bíró ••••••• orvos Harry : : i : ! ; Fegyikr . I S ; "; Szabómester : ! ! 1 Gazdag úr Sí:; FŐVÁROSI OPERETT SZÍNHÁZ Fomntéteres szerepein — A Toledói szerelmesek Calistója egyszemélyben hősszerelmes, kóbor lovag és drámai sorsú bonviván... — Valahogy így — kezdi a beszélgetést Virágh József. A Calisto hároméves pályafutásom alatt a tizedik főszerepem, de azt hiszem, ilyen összetett, ilyen „minden benne van” figurával még nem találkoztam. Amikor kézhez vettem a darabot, meglepett operai hangvétele, a szerep széles hangterjedelme, hiszen csaknem két és fél oktávot kell énekelnem! — Milyen nehézségekkel küzd Calisto? — A hálátlan szereppel! Ugyanis az Operett Színház közönségének szokatlan ez a drámai sorsú bonviván, aki értelmetlen és véletlen gyilkosság áldozata lesz. A mi közönségünk, a mi színpadunkon szép melódiákhoz,, könnyű és mindig happy endes szerelmes történetekhez szokott. Ilyen értelemben a nézők mást kapnak, mint amit várnak. — Újszerű gondot jelent az urb-mikrofon, nem hallom vissza a saját hangomat, így nincs önkontrollom. Erre a megoldásra mindenképpen szükség volt, mert a musical hangszerelése, a zenekar gyakori fortissimói ezt követelik. Ilyenkor az ember a hangtechnikus kezében van, ha ő nem a kellő másodpercben nyúl a potméterhez, nem akkor erősít, halkít, lágyít, amikor arra szükség van, elvesztünk. — A történet kulcsa Calisto és Melibea találkozása. Ehhez a Rómeó és Júlia mélységű szerelemhez nincs idő nekifutásra: meglátom, megszeretem és ■meghalok érte. Hogy ilyen (Ikládi László felvétele) rövid idő alatt ezt élethűen tudtam eljátszani, kénytelen vagyok egy kb ..trükköt” alkalmazni: az előadás két és fél órájára igazán beleszeretek Melibeába. —Kozsán— GEHD