Pesti Műsor, 1994. november (43. évfolyam, 44-47. szám)

1994-11-24 / 47. szám

60 Pénteken, 25-én, bérletszünet, este 7-kor, vége kb. 10-kor (B. helyárak). GIACOMO PUCCINI: BOHÉMÉLET Dalmű négy képben Olasz nyelvű előadás Sz.ét Giuseppe Giacosa és Luigi Iulica írta. A magyar nyelvű felira­tokat Romhányi Ágnes készítette. D.: Oláh Gusztáv. J.: Márk Tivadar. R.: Nádasdy Kálmán. Színpadra állította: Palcsó Sándor. Karigazgató: Szalay Miklós. V: Török Géza. Rodolphe — Kelen Péter; Schaunard — Póka Balázs; Marcel — Ötvös Csaba; Colline — Rácz István; Mimi — Kin­cses Veronika; Musette — Zempléni Mária; Benoit — Lózsy-Bíró János; Alcindor — Szilágyi Béla: Parpignol — Pet­ra József. Történik: 1830 körül, Párizsban. Párizs művészvilága, a Quar­tier Latin élete tárul elénk. A bohémnegyed lakói küzdel­mes hétköznapjaikat látszólag könnyedén élik. Egy kibonta­kozó szerelem, Mimi és Ro­dolphe, a költő között, s az új­jászülető Musette-Marcel kap­csolat vidám napokat hoz életükbe. Mimi azonban a nyomorban halálosan meg­betegszik, és a vígan induló játék tragédiába torkollik. dől összeállította: Jármai Gyula. Rácz Zoltán összekötő zenéjét az Amadin­­da Ütőegyüttes adja elő. D.: Kézdy Lóránt mv. r.: Schaffer Judit. Balett­mester: Metzger Márta. V: Dala Péter. Anna — Pongor Ildikó (26-án, 27-én), Hágai Katalin (30-án), Karenin — Szakály György (26-án, 27-én), Jezerinszky Sándor (30-án), Kitty — Wolf Katalin; Levin — Michael Shannon mv. (26-án, 27-én), Cserta József (30-án), Vronsz­­kij — Ifj. Nagy Zoltán, Dolly — Kövessy Angéla (26-án, 27- én), Szabadi Edit (30-án); Lí­dia grófnő — Metzger Márta (26-án, 27-én), Lencsés Éva (30-án), Borzas, Halál — Ko­­váts Tibor (26-án, 27-én), Sol­ti Csaba (30-án). Anna Karenina és Vronszkij gróf egy bálon szeret egy­másba, s a nő hamarosan el­hagyja a férjét. Gyermekük is születik, ám Karenintől szár­mazó fiát Anna csak titokban látogathatja. Társadalmilag és érzelmileg egyaránt lehe­tetlen, kiszolgáltatott helyzet­ben van, s ez idővel pokollá teszi az életüket. Egyik vesze­kedésük után Anna elindul el­ső találkozásuk színhelyére, a pályaudvarra... Szombaton, 26-án, bérletszünet, vasárnap, 27-én, bérletszünet, szerdán, 30-án (Tiszay-bérlet, 2. előadás), este 7-kor, vége kb. 10-kor (B. helyárak). ANNA KARENINA Balett három felvonásban Csajkovszkij zenéjére Tolsztoj regényét balettszínpadra al­kalmazta, koreográfiáját tervezte, rendezte és betanította: Pártay Lilla. A balett zenéjét Csajkovszkij művei­Hétfőn, 28-án, este 7-kor. TÁNCMŰVÉSZEK A TÁNCMŰVÉSZETÉRT GÁLAMŰSOR I. rész Négy hivatásos néptánc­együttes műsora. II. rész Válogatás a magyar kore­ográfusművészet palettájáról. III. rész Harangozó-Borodin: Polovec táncok. Kedden, 29-én (Kórody-bérlet, 1. előadás), este 7-kor, vége kb. 10-kor (A. helyárak). VAJDA JÁNOS: MARIO ÉS A VARÁZSLÓ Opera egy felvonásban A szövegkönyvét Thomas Mann kisre­génye nyomán Bakkon Gábor írta. R.: Békés András. D.: Székely László mv. r.: Wieber Mariann mv. Karigazgató: Szalay Miklós. V: Török Géza; Cipolla — Tóth János; Mario — Csányi László; Gyapjúinges — Gerdesits Ferenc; Angiolie­­ri asszony — Takács Mária; Ró­mai úr — Lózsy-bíró János; An­­giolieri úr — Sárkány Kázmér. Egy kis tengerparti üdülőhely színháztermében gyülekezik a közönség. Megjelenik a híres illuzionista, Cipolla, hosszan szemügyre veszi a közönsé­get. Ekkor a Gyapjúinges fia­talember gúnyosan jó estét kí­ván, mire a bűvész szigorúan megleckézteti. Ezután követ­keznek a mutatványok, majd Cippola táncra szólítja fel a közönséget... GIACOMO PUCCINI: GIANNI SCHICCHI Vígopera egy felvonásban Sz.: G. Foranzo. F.: Nádasdy Kálmán. R.: Fehér András. D.: Forray Gábor. J.: Márk Tivadar. V. Török Géza; Gianni Schicchi — Gárday Gábor; Lauretta — Lóry And­rea; Zita anyó — Farkas Éva; Rinuccio — Berkes János; Gherardo — Korcsmáros Pé­ter; Nella — Markovics Erika; Fried Péter; Simone — Hantos Balázs; Marco — Szilágyi Bé­la; Ciesca — Számadó Gab­riella; Spineloccio — Kecskés Sándor; Jegyző — Ambrus Ákos; Pinellino — Tóth G. Zol­tán; Guccio — Szilágyi Gábor. A gazdag Buoso Donáti meg­halt, de vagyonát nem a ro- Gherardino — x x x; Betto —

Next