Pesti Műsor, 1995. május (44. évfolyam, 18-21. szám)

1995-05-11 / 19. szám

Száll a groteszk szárnyán... Szereti a szabadságot. Szerette már tiné­dzser korá­ban is. Ami­kor szülővárosában, Debrecenben, jobbára a flasztert koptatta az is­kolapad helyett. Később felcsa­pott mozibüfésnek, virágboltban dolgozott eladóként, sőt, kipró­bálta a plakátragasztást is. Az élet kínálta epizódszerepeket elunván jelentkezett a Színművé­szeti Főiskolára. Négy éve diplo­mázott. Azóta megjárta a Víg­színházat, több szezont vendé­geskedett Kaposvárott, s ,,szaba­don úszott” egészen az Új Szín­házig, ahová Székely Gábor hívá­sára szerződött le tavaly ősszel, állandó tagnak. Pedig Magyar At­tila változatlanul vonzódik a sza­badsághoz. Vagy mégsem...? — Tudod, amikor megérkezem valahová, sze­retnék útra kelni... Amikor útközben vagyok, alig várom, hogy megérkezzem.... De mihelyst megérkeztem, újra indulhatnékom támad... — mondja eltöprengve. Mindenesetre ,jövet-menet” jelentős szerepe­ket bíznak rá. A Csiky Gergely Színházban csu­pa „baráti” figurát alakít. Philinte A mizant­rópban, Soma a Kakukk Marciban, s Mercutio a Rómeó és Júliában. Mind ez idáig egyetlen filmfőszerepében, a Melodrámában meglepően hiteles. Egy tétova, kissé zavart srácot ját­szik, aki apja hollétét igyekszik felkutatni. Kár, hogy Gothár Péter alkotása pár hét múlva eltűnik a — magyar filmek számára kijelölt — süllyesztőben. Attila szerencsére nem. Vándor­­útja során a Játékszínbe kerül. S ha már ott van, három felvonáson keresztül röhögteti a közönséget, Moldova Az ifjú gárda című da­rabjában. Teszi mindezt kiváló partnerek olda­lán, a társulat Benjáminjaként — különösebb megilletődöttség nélkül. — Megcéloztad a groteszket? — kérdem­ magát a szerep — feleli —, nekem is vannak eddig még ki nem élt rendezői ambícióim. S valószínűleg ugyan­úgy viselkednék, mint a darab­béli fiatalember, aki a lehetetlen körülmények dacára, megszál­lottan próbálja létrehozni az elő­adást. Tehát én nem akarok gro­teszk lenni, a helyzet kell tragi­komikus hatást.­­ Tragikomikus pillanatokban bővelkedik Szép Ernő Patika cí­mű darab­ja is, amelynek férfi fő­szerepét Novák Eszter rendező rád osztotta. Ezúttal azonban merőben más a feladat. Hiszen a történet a húszas-harmincas években játszódik, s Balogh Kál­mán patikus segéd is, úgy tetszik, eléggé „korszerűtlen”fiatalember... — Én pedig úgy gondolom, nagyon sok Balogh Kálmán él közöttünk. Akik nyíltan mernek val­lani érzelmeikről... Akikben megvan a másik ember (sorsa) iránti érdeklődés... Igaz, a világ megváltozott közöttünk. Nem előnyére. A nyílt, tiszta megnyilvánulások lassan kimen­nek a divatból. — Te viszont hiába is próbálnád lefedni érzel­meidet két héttel a premier előtt... — Látszik rajtam? Hát, igen... Rettegek... Bol­dog vagyok... Minden bajom van... — Emlékszem arra az Örkény Egyperces no­vella tévéváltozatára, amelyben az állathang­utánzó művészt alakítottad. Aki, miután a cir­kuszigazgató visszautasítja produkcióját, kissé megbántva, ám csicseregve kiröpül a nyitott ablakon... — Értelek... Igen, Szép Ernőnek és hőseinek is ez a mániája. Kiszakadni a megszokott, lapos, szürke világból. És elröpülni... Hm... Megpró­bálom. Hátha sikerül. Kiss Péter Adta Hágták Attia h­angulatos műsorral nyitották meg a HungarHotels ínyenc Hetek sorozatának indiai hetét a budapesti Erzsébet Szálloda éttermében, ahol Havas Judit és Knoll Nelli előadóművész, valamint Klimó László szitárművész lépett fel. Igaz, amire ezek a sorok megjelennek, az indiai hétnek ugyan már vége, ám a szállodalánc többi tagja — ahogy lapunkban is olvasható — június elejéig várja éttermeiben az ínyenceken

Next