Pesti Műsor, 2000. június (49. évfolyam, 22-26. szám)

2000-06-22 / 25. szám

POP 2000. június 22-28. Találkozás Mátrai Zsuzsával Ördögből angyal lehet­nél. Látod, ez a szerelem. Hol van az az idő — Mátrai Zsuzsa sok ma­gyar slágert énekelt, ma is gyakran felcsendülnek a rádiókban. És énekelt világslágereket is, még­hozzá a Maxim s a Mou­lin Rouge sztárjaként. — Erre a beszélgetésre az édesanyádtól érkez­tél... — Nyolcvannyolc éves, két esztendeje a hét minden napján nála va­gyok, reggeltől estig. — A szüleid mit szóltak ahhoz, hogy ezt a pályát választottad? —­ Nem akarták, féltet­tek. Én már az óvodában énekeltem, de igazából nem is énekesnő­, hanem színésznő szerettem vol­na lenni. A szüleim ezt annyira nem akarták, hogy benyomtak az Al­kotmány utcai közgaz­dasági szakközépbe. Ké­pesített könyvelő va­gyok, statisztikus meg ilyesmi. — Te könyvelsz magad­nak? — A, nem értek én eh­hez! Nem is tudom, hogy végeztem el az is­kolát... — Hogy lettél mégis éne­kesnő? — A tehetség valahogy előtör... Fiatalon egyéb­ként az édesapám is zongorista volt... Egy énekes barátom elvitt Majláth Júliához, az érettségi táján már jár­tam hozzá, ő fedezett fel. Most újra éneklem egy régi számot, mert a Csinibaba című filmbe is bevették. Ez az Élj vele boldogan! című tviszt. — Mit szóltál a filmhez? — Nagyon tetszett. Meg­hívtak a bemutatójára, végigröhögtem az egé­szet. Akik benne éltünk abban a korban, tudtuk, hogy ilyen volt. Sliccert szoknyában jártunk, ló­farokban hordtuk a ha­junkat és bambit ittunk. Egy adalék a korhoz: azt a számot, amiben azt mondtam, hogy „Te kis hamis! Hol itt az ibo­lya?”, a hatvanas évek­ben Bors Jenő, a lemez­gyár igazgatója nem en­gedte lemezre venni, mert „túl frivol”. — Mennyire esik rosszul, hogy múlik az idő, hogy a fénykor véget ér? — Nem zavar. Huszonöt évig csináltam a revüt, felléptem a Kamara Va­rietében és emellett jár­tam az országot, ismer­ték a dalaimat. Amikor 84-ben abbahagytam az éjszakát, ezért nem ke­rültem légüres térbe. Ma is megyek mindenfe­lé, látom, hogy igény van a dalokra, a nosztalgiá­zásra. — Kik jártak a mai Já­tékszín helyén álló Ka­mara Varietébe? — Nagyon vegyes közön­ség. Voltak, akik a ne­vekre jöttek — a műso­rokban minden sztár megfordult. Voltak, akik csak úgy beestek a Nyu­gatiból, és ott várták meg, amíg indul a vona­tuk. Benne voltam az utolsó műsorban is, 1972 május ötödikén. — És kik jártak a Ma­ximba, a Moulinba? — Majdnem száz száza­lékban külföldiek, Buda­pest By Night-csopor­­tok, nem is igen énekel­tem magyarul. És a ha­zai felső tízezer: ügyvé­dek, orvosok, maszekok. Ők jöttek le nyaranta Füredre, a Marinába is. — Sokat dolgoztál. — A Maximban napi két előadás volt... Akadtak hónapjaim, amikor a Ka­mara Varietében megcsi­náltam a délutáni és az esti előadást, utána elro­hantam a Maximba, az első előadás után a Béke kupolába, és onnan még vissza a Maximba. — Nem fáradtál el? — Fiatal voltam. Néha még a Pipacsba is el­mentünk mulatni a Ma­ximból, már­mint privá­tok... — Ehhez a tempóhoz ha­talmas önfegyelem kell. — Mindig maximalista voltam a szakmámban. És a fejem mindig ott volt, ahol kellett, mindig tudtam, mit hová te­gyek. — Amit kerestél, félretet­ted? — Nem úszott el a pénz, amiért sokan irigyeltek. — A magánéleted meg­sínylette ezt a hajtást? — Nem tudom. A magán­élet is fontos volt. Szü­letett egy fiam, Ameri­kában él, jazz-zongoris- Nen lapu alia

Next