Magán leánygimnázium, Pestszenterzsébet, 1939
nár Alice. — Mikszáth Kálmán: A madárfészek. Felolvasta: Ekler Mária. — A természet szépségei. Irta és felolvasta Egyed Edit. — Erdő mélyén. Ének. Június 17-én: Évzáró formaünnepély. Műsora : Ellenvonulás. Hiszekegy. — Váltófűtés labdával IV.— V. o. — Szabadgyakorlatok I—III. o. — Népi énekesjáték. — Versenyfutás I.—VII. o. — Játékos váltófutás I. o. — Mozgásos gimnasztika IV.—VII. o. — Szökdelő verseny II.—III. o. — Magasugrás I.—VII. o. — Talajtorna I.—VII. o. — Zsinórlabda VI.—VII. o. — Szózat. Elvonulás. Június 25-én: Évzáró ünnepély. Műsor: Bódás János: Ki van jelölve a helyed! Szavalta Upor Mária IV. o. t. — Erdő mélyén. Száraz tónak. Kánonok. Karének.— Ady Endre: Üzenet egykori iskolámba. Szavalta Benkő Ilona VII. o. t. — Az igazgató évzáró beszéde. — Jutalmazások. Az ifjú lélek szívesen ünnepel. A kiválasztottak, avagy az önként szereplésre jelentkezők — miként az önképzőkör előadásain — szívesen vállalkoztak a kitűzött feladatok elvégzésére s többé-kevésbé, inkább többé mint kevésbbé jól oldották meg azokat. Az előadások külső sikere elkönyvelhető, de a lélekre tett hatás le nem mérhető. A figyelmes gyermek mindenesetre többet nyert, mint a figyelmetlen. A megemlékezések, ünnepélyek értelmét ismeretekkel gazdagították, érzelmi világát nemesebbé tették, akaratát a jó cselekvésre irányították. Gyermekeink jóindulatúak, leleményük kifogyhatatlan, ha egyes alkalmakkor társaiknak örömet szerezhetnek. A nyolcadikos növendékek ballagásakor már napokkal a nagy, esemény előtt törték a fejüket a búcsúzóknak készítendő apró meglepetéseken, hogy a távozás napját nekik minél kedvesebbé és emlékezetesebbé tegyék. De máskor is, Mikuláskor, karácsonykor, húsvétkor is minden alkalmat megragadtak, hogy osztálytársaiknak — mindenkinek egyformán — apró kis örömöket szerezzenek. Szeretnénk hinni, hogy bizonyos társaszellem alakul ki növendékeink között, mely tud dolgozni, segíteni önmagán és társain s munkás hétköznapok után tud ünneplő lélekkel megállni nemzeti sorsunk határkövei előtt s rövid pihenő, erőgyűjtés után elindulni s tovább haladni a göröngyös magyar életúton. Színház, előadások. A fővárosi ifjúsági színialőadások közül a következőkön voltak ott jelentkező tanulóink tanári vezetéssel: A Nemzeti Színházban: Racine: Andromache, Pereskedők; Galamb Sándor: Első diadal; Järviluoma Artúr: Északiak. A Városi Színházban: Madách: Az ember tragédiája. A Belvárosi Színházban: Kodolányi János: Földindulás. (VIII. o.) A növendékek a tanulmányaikhoz kapcsolódó és az azokat kiegészítő színielőadások megtekintésén kívül részt vettek a helybeli ifjúság kulturális életének megnyilvánulásaiban. Pestszenterzsébeten az állami Kossuth Lajos-gimnázium Máriakongregációjának január 4-i műsoros előadását nézték meg; a helybeli állami Szent Erzsébet polgári leányiskolának zenekari hangversenyét hallgatták meg január 21-én; ugyancsak a polgári leányiskola február 2-án rendezett magyaros előadását is megnézték; néhány VI.VIli. osztályú tanuló részt vett az állami Kossuth Lajos-gimnázium táncdélutánján február 4-én; megnézték társaik ritmikus tanfolyamának bemutatóját; meg