Pilóta, 1995 (4. évfolyam, 1-12. szám)

1995-07-01 / 7. szám

TARTALOM Vendégségben, edzésképpen 5 III. Junior Vitorlázórepülő EB7 Vitorlázórepülő NB8 Round Hungary '95 10 Peti a bajnok! 14 Gödöllői katlancsata 16 10. Sárkányrepülő VB 19 Szűkén, de meglett 20 Kisebb gond lesz a választás 21 Keresztkérdések siklóernyősöknek II. 22 Apci juhbécé! 23 Pilótamesék 24 MRSZ-infó 25 Börze 25 PILÓTA A Magyar Repülő Szövetség folyóirata Felelős kiadó: dr. Hegedűs Dezső, az MRSZ főtitkára A lapot minden kedves munkatársunk készíti, akinek irása vagy fotója, rajza megjelenik, Daka Olga és Hemmert László, valamint Schrank­ Ambrus Sándor főszerkesztő gondozásában. A szerkesztőség címe: 1093 Budapest, Lónyay u. 44. VI. em. Postacíme: 1450 Budapest, Pf. 21. Telefonszáma: 217-7085, 217-0351 Telefax: 217-7222 Előfizethető a szerkesztőségben, kapható az EXTRA HÍR árusainál a metróállomásokon Ára: 98- Ft ISSN 1216-8793 Címoldalunkon Rabnecz Gábor, a Dunaferr sárkányosa hasít a cél és a MOL Kupa elnyerése felé, az idei Round Hungaryn Ha nem is csonka, de rövid versenyszezont zártak vitorlázórepülőink. Kényszerűségből, azaz anyagiak híján távol maradtunk a világbajnokságtól, a hazai bajnokság pedig két versenyre korlátozódott, ugyanazon okból. Reméljük, hogy egyedien jellegzetes marad ez az esztendő, amelyről dr. Hegedűs Dezső mondta el a véleményét, gondolatait Egy kurta szezon végén - Elégedett voltál a rendező klubok munkájával? Úgy is, mint az MRSZ főtitkára, s úgy is, mint a versenyek sportbizottságának vezetője. - Elégedett voltam és vagyok utólag is, mert szinte problémamente­sen zajlott le a nemzeti bajnokság is Dunaújvárosban, és az Alföld Kupa is Szegeden, ami a rendezők munkáját illeti. Ha mégis problé­mák adódnak, azok általában arra vezethetők vissza, hogy vékonyak az anyagiak, ezért az infrastruktúra nem világszínvonalú, időnként üzemzavarokat okoz. - Közbevetőleg: úgy tűnik, hogy Dunaújváros a több éves pangás után felállt, sorra rendezik a jó és nagy versenyeket.­­ Igen, Dunaújváros felállt. Élt egy tévhit, hogy Dunaújvárosban nem jó az időjárás, ami egyszerűen abból fakad, hogy az emberek nem gondolják végig a dolgot, úgy látszik, elfelejtették, amit a klasszikusok tanítottak, hogy az eseményeket dialektikusan, a kör­nyezetükben kell vizsgálni. Dunaújvárosban valóban sokszor volt rossz, vagy gyenge időjárás, de ennek egyszerűen az az oka, hogy a rendszerváltás előtti Kohász Kupa sorozat mindig a Medárd idősza­kában volt, és ott is, meg az ország minden más részén is a Medárd, vagy tudományosan a közép-európai nyári monszun nagyon változé­kony időjárást hoz. Másrészt akkor a katonai repülésnek sokkal na­gyobb volt az intenzitása, nemcsak a magyar légierőnek volt több pénze repülni, de itt voltak a szovjetek is, és a katonai repülés szem­pontjából Dunaújváros valóban rossz helyen feküdt, mert szinte vala­mennyi repülőtér légtere érintette a Dunaújvárosi reptér körzetét, tehát igen gyakori volt a tilalom. Emlékszem olyan Kohász Kupára, ahol hat ragyogó időjárású repülőnapon végig tilalom volt, utána pedig megjött a rossz idő, úgyhogy az egyik kategóriát nem is tudtuk értékelni.­­ De napjainkra ez­ megváltozott.­­ Megváltozott, és abban az időszakban, amikor hazánkban sok év statisztikai átlaga szerint nagyon jó az időjárás a vitorlázórepüléshez, tehát július közepén-második felében, mint beigazolódott. Dunaújvá­rosban is nagyon jó. -Van egy rejtett kincsünk a vitorlaversenyek rendezéséhez, a meteorológiai szolgálat. Jól működött az idén? - A meteorszolgálat, maguk a meteorológusok természetesen remek munkát végeztek, mint mindig, a műszerek, az eszközök rendben működtek, a gond a gépkocsi, amely igen rossz állapotban van. A vi­torlázórepülő szakbizottság most azon gondolkodik, hogy értékesíte­ni kell, helyette vásárolni egy lakókocsit, és azt berendezni a műsze­rekkel. Gond azonban, hogy a nehéz, antennákat a mostani masszív gépkocsi elbírja, egy lakókocsi azonban nem. - A hadsereggel nem lehet együttműködni? Hiszen ha valahol még meg tudják javítani, akkor náluk, mert hogy előttünk a honvédségé volt. - Igen, de ha megjavították, még mindig nagyon nagy a fogyasztása, ez típustulajdonság. Ezenkívül két-három rendezvényt terhel a kocsi egész évi általános költsége, s ez így aránytalanul magas teher. 3

Next