Katolikus gimnázium, Podolin, 1881

11. Az 1881­2. tanévben előadott tananyag vázlata. I. osztály. Osztályfőnök : Csintalan Pál. Vallástan. Hetenkint 2 óra. A ker. kath­. hitparancsok, szentsé­gek, szentelmények, ker. igazságok. Kézikönyv: Elemi katekizmus, ki­adja a Szt.­István társulat. Magyar nyelv. Hetenkint 6 óra. Olvasókönyv dr. Kármán Mórtól I. rész. K. k. dr. Simonyi Zsigmond „Magyar nyelvtana“ I. rész. a) Elbeszélő prózai és költői olvasmányok, — különösen a nép­­monda, magyar történeti monda, klasszikus mythos és néprajz köréből. Értelmes és kellően hangsúlyozott olvasás; az olvasmányok tartalmi magyarázása s az olvasottak szabadon való elbeszélése. Versek szavalása. b) Nyelvtan. Egyszeri­ mondat és mondatrészek ; fő- és mellék­­mondat megkülönböztetése. Mondattani alapon az egész alaktan. Szó­képzés : gyakorlati szócsoportok egybeállítása. Kéth­etenkint írásbeli dolgozat. Latin nyelv. Hetenkint 6 óra. K. k. Bartal-Malmosy „Gyakorló­könyve és alaktana.“ Megfelelő s tárgyi tekintetben is érdeklő olvas­mányok alapján a név- és igeragozás fontosabb alakjainak begyakor­lása. Az olvasmányokban előforduló szókincs elsajátítása. Hetenkint egy írásbeli dolgozat. Földrajz. Hetenkint 3 óra. K. k. „Magyarország és a Földközi tengert környező országok“, Visontay-Borbástól. Kapcsolatban a ter­mészetrajzzal. Mennyiségtan. Hetenkint 4 óra. K. k. Moőnik-Szabóky-féle. A tízes számrendszer ; a négy számolási művelet egész számokkal s tize­des törtekkel. A tört mint hányados és viszony ; közönséges törtekké való számolás. A méter-mérték ismertetése, időszámítás.

Next