Evangélikus főiskola, Pozsony, 1867

Egyéb közös tantárgyaik a latin irály, a homiletikai és a liturgikai gyakorlatok. Ó szövetség magyarázata, mint a harmadéveseknél. Bevezetés az ó szövetségbe, a harmadévesekkel közösen. Egyháztörténet középkor és újkor, füzetek nyomán, heten­ként 4 órában tanító Csecsetka. Bibliai archaeologia: szolgaszemélyzet, fenyítőjog, törvény­kezés, rendőrség, tisztátalan állapotok, istentisztelet, szentsátor és annak szerei. 2 órában hetenként a nyári félévben Kámory. 3. Az elsőéves theologusok tantárgyai. Új szövetség magyarázata: a parabolák és más jellemző sza­kaszok a történelmi könyvekből, füzetek nyomán, néha latin irályi gyakorlatokkal, hetenként 3 órában tanítá Lichner. Bölcsészet: az elméleti, füzetek nyomán az első félévben 3 órában, másodikban bölcsészet története 3 órában, Purgstaller sze­rint tanítá Emerítzy. Neveléstan, füzetek szerint és gyakorlati oktatástan, Pálfy könyve nyomán, 2 órában, tanítá Emerítzy. Ho­mis etika, füzetek szerint a téli félévben hetenként 3 órá­ban tanítá Szeberényi. Tudományisme, füzetek szerint, 2 óra. Csecsetka. Észjog, Gros-Greguss tankönyve nyomán, 2 óra. Csecsetka. Egyháztörténet közösen a második theologiai osztálybeliek­kel, 4 óra. Csecsetka. Héber nyelv, Ballagi és Gesenius nyelvtanai nyomán. Gya­korlásul a Ballagi nyelvtanában találtató gyakorlatok 1­ 143 lapig, 3 óra. Kámory. Bibliai archaeologia közösen a másodéves theologusokkal. A szláv nyelv következőképen tárgyaltatott: 1. a theologiai és a félgymnasiumi tanulókkal 2 csoportban: 1. alak- és mondattan, irályi gyakorlatok, szavalás. Olvasó­könyv biblia. 2 óra hetenként. 2. irályi gyakorlatok, szavalás, az önképző intézetben. 1 óra. II. az algymnasiumi tanulókkal: nyelvtan, olvasás, elemezés, emlékelés, szavalás, irályi gyakorlatok, 2 óra. Tanította Liska.

Next