Evangélikus főiskola, Pozsony, 1869

Új szövetség magyarázata, a harmadévesekkel közösen. Homiletikai gyakorlatok, 1 óra Szeberényi. Egyéb közös tantárgyaik: a latin irály, 1 óra Boleman. Ó szövetség magyarázata, mint a harmadéveseknél. Bevezetés az ó szövetségbe, a harmadévesekkel közösen. Egyháztörténet ókor, füzetek nyomán, hetenként 4 órában tanító Csecsetka. Bibliai archaeologia: áldozatok, áldozatszerű cselekvények, ünnepek. 2 óra nyári félévben. Kámoly. 3. Az elsőéves theologusok tantárgyai. Új szövetség magyarázata: 3 óra. Glatz. Bölcsészet: az elméleti, füzetek nyomán az első félévben 3 órában, másodikban bölcsészet története 3 órában, Purgstaller szerint tanítá Emerítzy. Neveléstan, füzetek szerint, és gyakorlati oktatástan, Pálfy könyve nyomán, 2 órában tanítá Emerítzy. Homiletika, füzetek szerint a téli félévben hetenként 3 órá­ban tanít. Szeberényi. Katechetica füzetek szerint, 2 félévben. Szeberényi. Homiletikai és liturg. gyakorlatok, 1 óra. Szeberényi. Tudományisme, a téli félévben füzetek szerint, 4 óra Cse­csetka. És­zjog, a nyári félévben Gros-Greguss tank. nyomán, 4 óra Csecs. Egyháztörténet közösen a második theologiai osztálybeliek­kel, 4 óra Csecsetka. Héber nyelv, Ballagi és Gesenius nyelvtanai nyomán. Gya­korlásul a Ballagi nyelvtanában találtató gyakorlatok 1—123,148—158 lapig, 3 óra. Kámoly. Bibliai archaeologia közösen a másodéves theologusokkal, a nyári félévben 2 óra hámoly. A szláv nyelv következőképen tárgyaltatott a theologiai és a félgymnasiumi tanulókkal 2 csoportban: 1. alak- és mondattan, irályi gyakorlatok, szavalás, olvasó­könyv, biblia. 2 óra hetenként. Liska. 2. irályi gyakorlatok, szavalás, az önképző intézetben: 1 óra Liska.

Next