Progresul, martie-iunie 1863 (Anul 1, nr. 1-72)

1863-04-20 / nr. 27

FOAEA PUBLICAŢIUNTLOR OFICIALE DINRESORTUL CURTEA DE APEL DIN laşii, Sâmbătă 20 Aprilie 1863, postale. Inserarea unui rând de 35 literi costa un leu, cursul fiscului. IN JASS1 prenumeratiunea se fara la Tipografia Minervel laotul lung. Diarul se pubea în toate dilele afară de serbatori. Abonamentul pe an lil lei, pe patru luni 37 lei. In bnotdetele României, prenumeratiunea se face la biirourile lasii 20 Aprilie. Revista Politică Monitoriul Oficial din 12 April, publica o circulari a D-lui Ministru de Interne câtre Prefecturi, prin care li se arata, ca dupa legea votata de Adunare în iedinţia de la 21 Deceravri 1862, pentru unificarea ontribuţiuneî personale, și după discuţiunea generala.'umerii, decimele ((recinelele) ce se înplinea de la contribuabili în virtutea.art. 105și 107 din Regulamentele ambelor Principate s’au escins din atribuţiunele Ministeriului de Finanţie. Satele au pastrat facultatea, ca pentru întimpinarea serviciilor lor locale sâ’şî creede însuşi venituri. Domnul Ministru trimite apoi prefecţilor un model de budget comunalii, şti invita ca trimeţind fie câriî comune câte un esemplar dit» acest budget, prin sub-prefecţî, sânt însârcine de a lamuri pe largă locuitorilor natura şi necesitatea acestei instituţiunî ce se simte de urgenţie a se introduce acum în reorganisarea comunelor. "Tot în acelaşi No. al Monitorului, se publica o circulară a Ministeriuluî Cultelor ,şi al instrucţiune! publice câtrâ prefecţii districtelor de dincoace de Milcov, şi prin care li se ordoneazâ a opri orice tăiere de lemne în pâdurele clerului, cu începere de la întâi April. Seirile din afara sunt de o mica însemnătate. La nota Guvernului francesc, prin care au cerut ca Guvernul italiană sâ se asociere cu celelalte puteri în mijlocirea ce au făcut lângă Curtea de San-Petersburg în causa Poloniei. Ministrul trebilor din afara al Regelui Victor Emanuel au respins, câ deși doresce ca concursul Italiei sâ poatâ contribui la buna isprava a stâruinţilor Europei în favoarea Poloniei, totuşi regele îşi pâstreazâ întreaga sa libertate de acţiune, din causa condiţiunelor politice particulare în care se aflâ Italia. Intr’acestu timp, insurecţiunea polona merge însă crescând. Independinţia Belgicâ publicâ mai multe depeşte telegrafice de la teatrul resbelului, din care resultâ câ: a) în Lituania Narbuts au sfărâmat în ’/,, April, un corp rosianu lângâ Pilownia; b) câ la 16 Wislouk s’au bâtut cu succes lângâ Lyzmory, şi câ ţieraniî au fraternisatu cu insurgenţii ; c) câ în districtul Kalis, sunt trii corpuri de insurgenţi, comandate de 30 oficeri francesî; d) câ revoluţiunea s’au întins pânâ în Volhinia şi în Podolia; e) câ marele Duca Constantin, se pregâtesce a pârâsi Varşovia. Ost-Deutsche-Posta publica şi ea o depeşa din Cracovia cu data din ‘Var, April, dupâ care Mosakowski la Pazurek in apropiere de Olkusz, ar fi bâtut un detaşiataent rusescu.Tot acest diarîî asigura câ ministrul Francesc din Bruxella au invitaţii pre guvernul Belgiei de a se asocia cu mijlocirile marelor puteri în privinţia Poloniei. Fmeile despre un resbelu între Anglia şi America din dind sporescu. Gazetta New-York-Tribune asigura ca ministeriul american au trimis la Londra o nota, prin care face pre Anglia respundetoare, daca va urma a învoi în porturile sale durarea de corăbii corsare pentru sezesioniscî. Generalul Forey, comandantul trupelor Francese din Mexico, au ajunsă la o mila de oraşiul Puebla, si în 24 Mart c. n oscirea sa se şi făcuse stăpâna de înâlţimele din prejurul acestui oraşu. Sciri mai noue, Corespondinţia generala din Viena, cu data din '%« April asigura, câ ordinile imperiale pentru convocarea vieţii Transilvaniei, s-au şi espediat câtrâ can-I celaria aulică din Transilvaniea, şi câ aceastâ adunăre este convocata în oraşul Sibiiu pentru dioa del Iulie. I PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 6947. Conform cu regularisirea fâcutâ de D. Ministru al Cultelor, comunicată Prefecturei prin telegrama No. 11885, se publicâ închirierea prin licitaţie pentru 2 ani, începători de la 23 April anul 1863 şi înainte, a dughenilor N. 4, 5, 7, 8 şi 9, din acest oraş uliţa Mare, hanul No. 12, numit a lui Costraşu, uliţa bisericei Buna-Vestire, dughenile Mitropoliei No. 4, 5, 6, 16, 17, 19 şi 22 uliţa Sf. Vineri, 3 dughene din uliţa podul Vechiu, ale Sf. Necolai Domnesc, 1 dugheană din târgul de sus, 2 dughene cu 4 bucătarii din târgul de sus, 1 dugheana de lângâ Bârboiu podul Vechili, 4 dughene numite a Vlădica Mardarie, din podul Vecină, toate din Iaşi, ale monastirei Neamţul, casele de lângâ bac sau feredeul Turcesc, ale scoalelor, casele de lângâ poarta Universitâţei din Iaşi a scofelor, dughenile No. 1, 2, 3, 4, 5 şi 6, de pe podul Vechiu din Iaşi, ale schitului Orgoescul, D. concurenţi dupâ 15 zile de la data foaei, sâ se presenteze în camera Prefecture! când are a se ţine licitaţiea, iar condiţiile de închiriere le vor videa în ziua licitaţiei. Prefectura district. Iaşii. * No. 3002. In priivire ca la înplinirea terminului de 40 zile, publicat prin Foaea No... 21, din 29 Ianuarie, pentru vânzarea Ucitativa naiticlancă de 1 cal, 1 naiteciancâ de 2 cal veche înbracatâ, un falton pe arcuri inglizescî închis, o pâreche hamuri de 2 cal cu cheptî, 1 pâreche hamuri nemţesc! cu giugurî, 1 sanie de 2 cal de tabla sinuita, 1 iapa şarga, un cal balan şi o bivoliţa, ce sunt înplinite de la D. Paval Samsonov, spre îndestularea D. Alecsandru Şumuleanu, cu o suma bani, nu sau înfăţoşat concurenţi spre a le cumpără acele obiecte, se publica din nou în termen de 40 zile vânzarea acelor obiecte, cu desceptare ca concurenţii ce ar fi, sâ se înfăţoşeze în camera acestui posti, dupâ înplinirea terminului citată spre aterisire, iar vroind a se informa despre calitatea lor în timpul publicaţiei se pot adresa la subprefectul de Codru, de câtre care sau făcut acea asigurare, fia sei încarce la darea meritabila, de la trilunia a 4-a anul 1862. No. 3865. D. sub-Prefectu a plasei Prutului de sus, prin raportul No. 621, arata, ca contribuabilul loan Hriţcu, din comuna Şipotenii, au pribegit, se publica spre sciinţa autorităţilor respective, ca oriunde sar gâsi sei încarce la darea meritabila, de la trimestrul l-iu anul curent. Prefectura district. Fâleiiu. No. 6129. Tânărul Micu loan, din comuna Târziei, carele au tras la sorţi în anulă curentu No. 69, sau făcut nevăzut, mai înainte de a se presenta la Consiliul de revizie, se publicâ aflarea lui prinderea si triimeterea aice, cunoscând câ dacâ el singur pânâ în terminul legiuită nu va urma a se presenta se va considera ca soldat desertoriu. No. 6300. Pe moşiea Urlaţii, au picat de pripas o vacâ în pâr porumbă, coarnele înainte şi cu dangaua litera G, se publica în termin de 3 luni de zile pentru desceptarea proprietariului şi înfâţoşarea aice cu dovezile cuvenite, la neurmare se va vinde licitativa. No. 6215. Tânărul Morariu Vasile, din comuna Podoleniî, carele în anul 1860, au trasă la sorţi No. 139, fâcânduse nevăzut mai înainte de a se presenta la Consiliul de revizie, şi dupâ masurile luate pânâ acum nu sau putut afla unde este dus, acârnea signalment este: vrâsta 22 ani, statuii de mijlocă, faţa smadâ, pârul capului sprincenile negre, ochii verzi, nasul lungâieţii, musteţile înfireazâ, osebite semne nu are, înbracat cu sacraanu negru, cojoc, ciubote de ţara, în cap căciulă neagră, în cămeşa, izmene de ţară, se publicâ dovedirea numitului, prinderea şi triimeterea aicea, adâogânduse câ dacâ numitul nu va urim a se presenta singur în lâuntrul terminului hotărât va fi tratat ca un soldat desertor. Prefectura district. Neamţu. No. 5070. Dintre tinerii ce au trasă la sorţi, în plasa Muntele, pentru contigentul anului 1860, fiind îndesiţi un însemnatorin immer şi anume : Ilie Andrieş Ciubotariu, scoţind numerul sorţului 21, din corauna Chişirigu, Petrea sân Gheorghie Pâvâluca 288, idem, Florea Ungureanu 289, idem, Gheorghi Gavril Soceanu 93, idem, Avram sân Halm 267, din Tarcan, Costantin Godacu 264, idem, Bereu sân Emil 318, din Galu, Iancu sân Aron 321, din Pângarați, Toader Mitronici 44, din Langa, Petrea sân Simion Ghinde 307, din Buhalniţa, Dumitru loan Râţoiu 276, din Bicaz, loan sân Ştefan Sâcuiu 283, idem, Altar sân David 329, din Vaduri, ţara a se sei unde anume se gâsescă, din care cauza nu se poate complecta numerul recruţilor ce mai sânt râmâşiţâ, şi fiind câ de Ministeriu se pretinde cu necontenire complectarea lor, se publicâ spre obsceasca sciinţâ, câ dacâ aceadea pânâ în termin de 20 zile de la data foaei, nu se vor înfăţoşa la Consiliul de revizie, ori când se vor prinde, şi nu vor da dovezi câ nu au fost îndosiţî, se vor da în giudecata criminalâ ostaşascâ. Prefectura district. Covurluîu. No. 43b. D. Poliţai de oraşu, prin raportul No. 3075, încredinţazâ, câ în sara de 10 a trecute! luni Martie, saîi gâsit pe uliţile oraşului o vacâ, la pâr porumba închisa, şi cu un corn rupţii fără alte semne, acâmia proprietar nu se scie cine este, pe care preţeluindu-o în suma de 190 lei, au dato în păstrarea hangiului Simion Mitachi, cu plată pe fiecare zi la peâ fâna, fiind aproape afara, se publicâ pentru aflarea păgubaşului, care în termin legiuit, sâ se înfâiţoşeze aice cu dovezi legale spre a i se elibera vita. Prefectura district. Dorohoiu. No. 3863. Pentru câ temninula de 5 a curentei, pentru vânzarea licitativ a 105 oca făina de grâu şi 1 sfeşnic de alamă, pâretaru, asigurate de la jidovul Iosif Pitariu din acest oraşu, sau zădărnicit din cauza ca nu sau înfăţoşat nici un concurent, se publicâ alt termin de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi, sa se înfăţoşeze aicea în zioa espirârei terminului spre târguire. No. 3864. Pentru câ dupâ urmărirea fâcutâ, nu sau aflat în comuna Concescu pe contribuabilul loan Sucevanu, precum D. sub Prefect a plasei Prutului de sus, prin raportul No. 622, arata, se publica spre desceptarea autorităţilor respective, ca ori unde sar a- 1 Prefectura district. Romanii. No. 5825. Pe eliberatul din oaste loan Gheorghie Gorova, ne aflânduse în comuna Râchitenii acestor judeţu, spre a se încarca la dare de la triimestrul respiratiu, se publica spre cunoscinţa autoritâţilor compitente, ca ori unde sar afla sâ se sporească la darea meritabilâ, de la timpul zisă. Prefectura district. Tecuciu. No. 4417. In mahalaua Bulgarii acest oraşfi, au picat de pripas un bou, la pâr porumb, cu coarnele latişe, şi în comuna Slobozia Stânişâşuil, au picat de pripas o vacâ cu viţelu, la pâr porumba gâlbie, cu coarnele ţapoşe, inferată la cornul drept, se publicâ în termin de 6 luni, ca proprietariul unor asemene vite, sâ se presenteze la Prefectura cu legiuitele dovezi în nauntrul terminului. A