Progresul, martie-iunie 1863 (Anul 1, nr. 1-72)

1863-06-01 / nr. 57

mind pensii din Visterie sau bani scutelniceşti, ca se grăbească a înfăţoşa sau a trimite Comisiei titlurile ce vor fi având la un aşadrut, spre verificare, câci precum este otârât de Guvern, aceia cărora titluri nu se vor înfăţoşa, se vor socoti între acel cu drituri stinse, şi se vor fi şterge din lista plăţilor. O dată cu titlurile zise feţele ce vor fi având fii minori, vor da ştiinţa de numele lor, cu dovadă de legitimitatea lor, şi de vârsta lor. Vornic T. Burada, I. Alecsandrescu, C. Poliz. Prefectura district. Iaşii. No. 0202. Spre îndestularea Epitropiei Sf. Mormânt, cu banii ce D. Costachi Eni, posesorul moşiei Mânjeşti şi Budeştii, datoreşte din câştiurî, asigurân- duse 71 stoguri fânii, care urmând a se vinde lici- tativ, se publică în termin de 40 zile, ca concurenţii ce ar fi la înplinirea terminului, să se înfăţoşeze la Prefectură, dar voind a se informa de calitatea acelui fânfi, în timpul publicaţiei se pot adresa la D. sub Prefect de Stavnicu, de câtra care sau făcut asigurarea. No. 5519. Spre îndestularea evreului Mihel Nailihtu, cu suma de 600 lei, ce are a lua de la D-lui Sândulachi Iosipescu, înplininduse de la D. Iosipescu, 2 gonitorî, la pâr plâvani, din care unul ţapoşu şi unul butace, 1 vacă plâvae, ţapoşe, şi o giuncâ gonitoare, la coarne ţapoşe, şi la pâr plâvae, care urmând a se vinde licitativ, se publică în termin de 40 zile vânzarea acestor vite, cu deşteptare ca concurenţii ce ar fi, sâ se înfăţoşeze în camera acestei Prefecturi după înplinirea terminului citat spre aterdisire, dar vroind a se informa despre calitatea lor în timpul publicaţiei se pot adresa la D. sub-Prefect a plasei Bahluiu, de câtra care sau făcut ace asigurare. No. 5780. D. sub-Prefect de Bahluiu prin raportul ei No. 1572, comunică că în comuna Totoeştii au picat de pripas o capâ la pâr murgă închisă, coada, coama neagră, puţin ţintatâ în frunte, la falca, din astânga are puţin semn, lângâ grebân puţină pată alba are, sâ publicâ aflarea păgubaşului care cu dovezi sâ se înfăţoşeze la Prefectură spre a s’o priimi. No. 5782. D. sub-Prefect de Stavnic prin raportul ei No. 785, face cunoscuţii, că pe moşiea Voineştii au picat de pripas un calu la pâr murg închisu cu coama neagră, sâ publicâ aflarea păgubaşului care cu dovezi sâ se înfăţoşeze la Prefectură spre a s'îl priimi. No. 5784. D. sub-Prefect de Stavnic prin raportulu No. 813, comunica, că pe moşiea Mogoşeştil, au picat de pripas un calu de 4 ani, păru rolbfi închis, coama mică galbânâ, coada idem, ţintat în frunte, breazu la botfi, la urechea dreaptă spinticatii în furculiţă, şi potcoviţii de amândouâ picioarele de dinainte, sâ publicâ aflarea păgubaşului care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre al priimi. Prefectura district. Bacâu. No. 8134. Pentru îndestularea casei râpos. Iordachistrate, cu restul din câştiurile moşiei Sirbeştii a Sf. Gheorghie şi Sf. Dimitrie, urmând a se vinde D. posesor 5 stoguri fân,şi 12 merţe orzu, se publica în termin de 40 zile, ca muştereil ce ar fi doritori a cumpără asemene obiecte la înplinirea terminului, sâ se presenteze în camera acestei Prefecturi, unde are a se face mezatul. No. 8136. Pentru îndestularea I. Lusic Neculau, cu banii 231 lei 17 par. de la D. Costachi Boea, asigurânduse 1 caldare rachiu, se publica în termin de 40 zile, ca muștereii ce vor fi doritori a cumpără asemenea cablare la înplinirea terminului, sâ se presinte în camera Poliţiei T. Ocna, unde are a se face mezatul. No. 8173. Pentru îndestularea D. Leon Cofman, cu banii ce are a lua de la I. Ioanfi Pavela, din comuna Nâsoeştil, asigurânduse 2 boi, o vacă şi un car mare, se publica în termin de 40 zile, ca muştereii ce vor fi doritori a cumpără asemene înpliniri la înplinirea terminului, sa se presinte în camera acestei Prefecturi, unde are a se face mezatul. No. 8256. Jidovul Iancu sân Lupu Bendel din acest oraș și, prin suplica ce au adresat se tânguește că, un vecsol de 1000 lei a jidov. Solomon Ilerscu sân Lupu, scris în limba evreeascâ cu data din anul 615 luna Tomez în 25, încredinţat de Rabinul Iţicfifacum mort, ) 1’au perdut şi acum sau îndestulat de la numitul, se publicâ ca ori unde s ar ivi sâ se socotească ca o hârtie albă. No. 8360. Pentru îndestularea D-lor Sotir Metals» şi Alecsandru Zintu, cu banii ce are a lua da la PROGRESUL, unii din locuitorii comunei Berzunţu, asigurânduse 3 viţel, 14 giuncani, 7 vaci, 1 capră, 2 oî, sâ publicâ terminul de 40 zile, ca muştereii ce vor fi doritori a cumpără aseminea vite, la înplinirea aratatului termin, sâ se prezite în camera sub Prefecturea Tazlau de gios în târguşorul Valea Râ unde are a se face mezatul. No. 8427. Pentru îndestularea casei Comâneştilor cu banii 9000 lei de la D. Dimitrie Travidaf,asigurânduse 2 cal de trâsurâ, o trâsurâ de cal, o pâreche hamuri de cal, 2 bol, o câruţâ de bol, 46 oi cu mei, 9 ol aplicatoare, 3 berbeci, 23 mieluţî, 11 berbecuţi, 4 oi mari şi o caprâ cu un eolu, sâ publicâ terminul de 40 zile, ca muştereii ce vor fi doritori a cumpără aseminea vite, la înplinirea terminului k de sus sâ se prezinte în camera sub-Prefecturei Tazlau de sus în târgul Moineştii unde are a se face mezatul. Prefectura district. Botoşanii. No. 6607. Pe moşia Costeştii, picând de pripas o capâ, în pâr murga deschisâ, chioarâ de ochiul drept, târâ alte semne, precum sub-Prefectul de târgu prin raportul No. 1082, încredinţazâ, se publicâ în termin de 3 luni, pentru aflarea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite sâ se înfăţoşeze aice de a o priimi. No. 6604. Pe moşia Botoşanca, picând de pripas un cal, în pâr murg, pântânog de piciorul stâng dinapoi, şi în spinare stricat de şe, precum sub Prefectul de târgu, prin raportul No. 1066, încredinţazâ, se publicâ în termin de 3 luni, pentru aflarea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite, sâ sâ înfăţoşeze aicea de al priimi. No. 6602. D. sub-Prefect de târgfi, prin raportul No. 1195, aratâ, câ pe moşia Cucorâniî, au picat de pripas o eapâ, în pâra roaibâ închisă, pântânoagâ la piciorul stâng dinapoi, cu pete albe pe spinare de şe, şi cu un semn ca de fer pe şoldul stâng dinapoi, se publicâ în termin de 3 luni, spre aflarea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite, sâ se înfâţoşeze în lâuntrul terminului ca sâ’şî priimeascâ vita perdutâ. Prefectura district. Cahcula. No. 2882. Fiindu câ nici la espirarea terminului de 40 zile publicat prin Foaea No. 36, nu s’au prezentat concurenţi pentru cumpărarea a 2 boi înpliniţî de la loan Codreanu spre îndestularea jidovului Manoil Zavilovici, se publicâ din nou vânzarea acestor boi în termen de 40 zile, la înplinirea cârtea concurenţii ce se vor ivi sâ se prezinte în camera Poliţiei reşidenţiale unde urmează a se ţine licitaţia. Prefectura district. Romand. No. 8315. Pentru darea în antrepriză facerea a 2 dulapuri necesare concileriei Prefecture!, în mărime amăndouâ câte de 8 palme înălţimea şi 6 palme lăţimea, de lemn de teiu, lustruite în colier negru, cu despărţituri în nâuntru şi încuetorile trebuitoare, se publicâ din nou ca concurenţii, sâ se presinte în camera acestei Prefecturi la zilele de 25, 26 şi 27 a curentei luni Iunie, unde are a se face mezatul şi haredituirea asupra persoanei ce ar lasa cu mai îngrosit preţu. Prefectura district. Tutova. No. 7996. A conta baniloru ce D-lui Alecsandru Iorca, are a lua de la D. Gheorghie Lefter, asigurânduse de la datornicii un cal, se publica ca toţi acei ce ar voi se’l cumpere, sâ se înfăţoşeze la camera acestei Prefecturi după înplinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, când are a se fini mezatul cu forma cuvenită. No. 7997. Pentru îndestularea D. Iordachi Obreja, cu suma banilor 883 lei 8 par ce cu încrisoare a lua dela D. Ştefan Scântec, din comuna Petrosu, asigurânduse de la debitoriu 2 bol, 1 vaca cu manzat, 1 câruţâ de 2 bol, 1 ţol de cânepâ, 1 bardă, o sapă veche, o tigae, şi 1 tingire aramă, se publicâ ca toţi acei ca ar voi se cumpere vitele şi lucrurile aratate, sâ se înfăţoşeze la camera acestei Prefecturi dupa înplinirea terminului de 40 zile socotit de la data Ioael, când are a se fini mezatul cu forma cuvenita. No. 7998. A conta banilor ce D. Iordachi Obreja, are a lua de la Vasile Stoica, Gheorghie Scântee, Gh. Isacu si Costachi Paliciu, asigurânduse de la datornici, 55 vedre vina în 2 vase, 1 vacă şi 1 giuncan, bo publicâ ca toţi acei ce ar voi sâ cumpere vinul şi vitele aratate, sâ se înfăţoşeze la Camera acestei Prefecturi dupâ înplinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, când are a se fini mezatul cu forma cuvenită. Municipalitateale Iaşi. No. 1437. Contractul eratului trasurelor şi de birjă din Iaşi, respirând la 1 Ienuarie anul viitoru 1864, Consiliul Municipal conform regulilor pentru mezaturi, publica în termen de 40 zile, darea în antreprizâ a acestui erat pe timp de 3 ani de la 1 Ienuarie, după condiţiile de mai gios, iar concurenţii de a lua o aşa antreprizâ se vor înfăţoşa în Camera Municipalitâţei spre târguire, cu garanţiile şi declaraţiile prevăzute în condiţii, îndatâ dupâ 40 zile de la data Foaei. CONDIŢII. Dupâ care Consiliulu Municipal de laşi, vinde în antreprizâ eratul trâsurelor de buja din Iaşi, pe timp de 3 ani începătorii de la 1 Ienuarie 1864 de când ecspirâ contractul astăzi lucrâtorifi, şi până la asemine lunâ şi zi a anului 1867, precum mal gios se aratâ: 1) Ori care muşterefi va pute concura la mezatfi, dacâ mai întâii va depune o garanţie în numărătoare de 500 galb., sau în fondosa de îndoitâ valoră preţâluitâ dupâ toate formele, fârâ de care nu va fi priimit, ear ace garanţie o va priimi înapoi dupâ adgiudecaţiea eratului, râmâind îndatoritâ persoana asupra cârnea se va desâvârşi hareciul, a da siguranţa conform cu rostirea art 14, din acele condiţii. 2) La licitaţie se pot priimi şi supuşii streini cu următoarele însă condiţii: ca, în termen de 10 zile dupâ adjiudecaţie sâ fie datoria a înfăţoşa în Municipalitate înscrisa sa declaraţie adeverită de Consulatul protecţiei sale, în cuprindere câ în cât priveşte această antreprizâ atât în curgerea protezţiei contractului cât şi în toată vremea dupâ respirarea acestui contract va fi considerat întocmai ca pământean fârâ a se pute apara întru nimic cu agiutoriul protecsiei sale, nici însuşi nici vre un tovarăşi safi moştenitorii al său, ce pentru ori ce pricină va fi datoriia sâ supune întru toate condiţiiloru contractului cu care sâ va adgiudeca acest eratu,fiind în dreptate numai stăpânire! locale a da hotărâri în ori ce înpregiurârî atingâtoare de acest venit, iar dacă în terminul arâtat mai sus nu va urma a da zisa declaraţie, perzând garanţia depusă vremelnic în acest etat se va antreprizui câtrâ alte feţâ. 3) Se dă dreptate Ds. antreprenorului a lua pe fiecare lunâ de la toţi de obştie fârâ osebire de persoane ce vor ecsersa specula de birjârit hotărâta dare dupâ precedent, adecâ câte 40 lei 20 par. de la toată droşca câte în doi cal, câte 14 lei 16 par. pentru brişcă sau droşca pe răzoare cu un cal, câte 6 lei 12 par. de fie care câruţâ proastâ earâ’şî cu un cai, şi câte 4 lei 20 par. de fie care cotiugâ; toate aceste tacsii în cursul fiscului, conform ordinului Ministerium de Interne No. 4608, din 19 Fevruarie anul curent, spre care sfârşit în toată vremea la adunarea tacsiei cuvenite se va da de Poliţie antreprenorului câte un slujbaş de ajutoriu. 4) Nimene fârâ osebire de faţă nu va fi volnic a ave droşca sau brişcâ pe rezoare, şi câruţâ fârâ răzoare la birjă sau cotiugâ pentru transportat, fârâ a plâti darea hotârîtâ mai sus, bine înţâlegânduse câ eşind o singurâ zi la birja este datoria a plaţi întreg căşti fi unei luni, fârâ a se pute apara cu cuvânt câ au dat trâsurâ spre reperare. 5) . Oricare persoana ce va pune trâsura la birjă şi va eşi la uliţa, va fi datori a da de ştire antreprenorului spre a se înscrie numărul pe trăsura sa, căci la din contra urmare, trăsura aceea ce nu va avea numerarisirea antreprenorului va fi supusă unui streat în folosul casei Comune cu îndoitâ tacsie pe o lunâ. 6) Dl. antreprenorul este datoria ca toţi oamenii cel va ave rânduiţi pentru adunarea venitului trâsurelor s’îl mărginească cu asprime de la orice abus sau necuviinţă la care s ar aluneca spre asuprirea cuiva cu luare de un ban macar mai mult peste darea hotărâtă pentru fiecare trâsurâ, iar când unii ca aciea s ar dovedi cu asemine ne ertate urmări, vor fi supuşi înfrânârei ce li s ar hotârâ de Cârmuire fârâ a se pute ocroti cât de puţin cu vreo protecţie strâinâ, şi antreprenorul va fi râspunzâtoriu pentru nişte aşa a lor făptuiri, atât cu despăgubirea asupritului, cum şi cu strâfuirea pentru una dată cu 50 lei, pentru a doua cu 100 lei, iar pentru a triea oară cu 200 lei, în folosul Municipalitâtei, şi totodatâ se va depărta şi din antreprizâ, potrivit cu cele rostite la art. 10 de mai giosu. 7) întâmplătoarele pricini ce ar naște intre antreprenor cu particularii pentru vreo asuprire a-