Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-09-16 / nr. 112

Prefectura district. Suceava. No. 10,103. Tinerii Vasilie Şcihopu din comuna Paltinişu sorţul 21, Costachi Levereiuc Crucea 32, Necolai Butnariu, din Madel 51, plasa Muntele, Gheorghie Maria Necolal, Costachi Sava Dolheştil 52, Iorgu Vârnav Liteni 53, Necolai Smaranda Babi, Dolheştii 65 plasa Şomuzul, loan Ştefan Rusu sau Sitariu, Manolia 14, Toader Rusu, Draguşenii 33, Hie argat la loan Vasilie a Tomii, Dumbroviţa de jos 53, Toader Gafiţa, loan Iordachi Ianus Bâreştii plasa Moldova, Vasilie Gheorghie Anastasiu, Ilârmâneştii 59, Bereu David la maistrul velniţei, Paşcanii 99, plasa Siritul şi Iţie sân Herşcu Iţie 14, Froim Iucul Solomon 15, Meer sin Strul 23, Iancu Maria Gheorghie Stoleriu 00, David sin Iancu Cia- UKU 20, Dumitru loan Dumbraviţanu 29, Strul Moisa Cibotariu 03, Ghiţa Munteanu 65, târgul Folticenii acest district, trăgând în anul 1862 pentru 1861, la consiliul de revizie pânâ astâzi încâ nu s’au înfăţoşat, fiind consideraţi de absenţi, şi dar prin aceasta li se face deşteptare, câ dacâ pânâ în termin de 20 zile nu se vor prezenta la revizie, în urmâ prinzindu-se vor fi daţi ca desertori în giudecata criminală ostâşascâ, conform circularei No. 29300 din 1860, dar oploşitorii pedepsiţi dupâ legile în vigoare. Prefectura district. Tutova. No. 17,436. A conta banilor 350 galb. şi a lor procent, de la 21 Octomvrie 1858 şi pânâ la numărătoare, ce s’au constatat în competenta administrativa, ca I. V. A. Negru, plenipotentele D-nei Catinca nâscuta Anastasiu, are a lua de la D. Gheorghie Bugiac, obligatoriul pentru D. Petru Bugiac, care au priimit asemenea bani de zestre de la foasta sa soţie Catinca Anastasiu, asigurându-se de la debitorii 1 1 şurâ grâu amânt, în mărime de 7 st. şi 6 palme lungimea şi 2 st. şi 6 palme laţiraea, socotit 46 chile 10 demerlil, 1 şurâ grâu roşu, în mârime de 10 st. lungul, 3 st. latul, socotit 70 chile, 1 şurâ grâu roşu, în mârime de 7 st. lungul, socotit 49 chile 5 demerlil, 1 şurâ grâu roşu, în mârime de 4 st. lungul, socotit 28 chile, 1 şurâ orzîi, în mârime de 4 st. lungul, socotit 24 chile, toate aceste asigurate pe moşia Pupezenii, se publicâ ca toţi acei ce ar vroi sâ cumpere productele arătate, sâ se înfăţoşeze la Camera acestei Prefecturi dupâ împlinirea terminalul de 40 zile socotit de la data Foaeî, când are a se fini mezatul cu forma cuvenitâ. A No. 1672. In comuna Bălăbăneşti acest judeţu, pripâşindu-se un bou la pâr plăvan, coarnele ţapoşu inferat la cel din stânga cu litera K. E. şi cu 2 julituri la coastâ şi la pântece în partea stângâ, se publicâ aflarea păgubaşului, care în termen legiuit, sâ se prezenteze la Prefectură cu dovezi de proprietate, spre a ’i se elibera. Municipalitatea de Iași. No. 2552. Dupâ cele publicate prin Foaea No. 99 din 22 August, Consiliul Municipal publicâ de a 2-a oară darea în antrepriză a înbrâcâmintei pompierilor, D-nii concurenţi se vor prezenta cu garanţiile necesare la 2 şi 3 Octomvrie, fiind licitaţiea şi la 4 strigarea cu recurs de 24 oare. No. 2573. Dupâ cele înserate în Foaea No. 95 şi 107, ziua recursului de 24 oare, pentru antreprizuirea etajuluî apaltului efiriilor de gioc fiind la 29 a curentei, însă în privire câ în acea zi e sârbâtoare şi a doua zi luni este mezatul tiutimului turcesc, Consiliul cu prilejul publicare! de a treia oară, avanseazâ spre obşteasca ştiinţă, câ o aşa zi de recurs s’au regulat pentru marţi 1 Octomvrie No. 2576. Dupâ cele publicate prin Foaea No. 95 şi 107, pentru antreprizuirea etatuluî tutunului turcesc, ziua recursului de 24 oare fiind la 28 a curentei, iar în acea zi prilejinduse a fi sâmbâtâ când evreii nu pot concura, Consiliul cu prilejul publicâreî a treia oară, avanseazâ spre obşteasca ştiinţă, câ asemene zi de recurs s’au terminat a fi luni la 30 a curentei. No. 2587. Dupâ cele publicate prin Foaea No. 102 din 27 August, Consiliul publicâ de a doua oară darea în antrepriză facerea a 2 bucăţi zidiţi necesar pentru trâiniciea podului barierul Albineţi, doritorii se vor prezenta la 6, 7 şi 8 Octomvrie viitor, fiind zilele de licitaţie cu recurs 24 oare. Municipalitatea de Baeail. No. 529. Se publică pentru a doua oară tacsia de 6 parale la oca carne şi 10 parale la oca luminări seu, cu termin la 3, 4 şi cu peritoeca la 6 Octomvrie şi cu respect de 24 oare. PROGRESUL No. 533. Fiind câ dupâ publicaţiile urmate prin Foile No. 63, 83 şi 98, nu s’au ivit îndestul concurenţi a da un preţ avantajos la tacsia de 30 par. a tiutimului românesc, se publicâ pentru cea de pe urmâ datâ acest erat cu termin la 3, 4 şi 5, cu peritoaea la 6 Octomvrie şi cu respect de 24 oare. Municipalitatea de Botoşani. No. 1491. Conform legiuirei mezatului, Municipalitatea publicâ a 3-ea oarâ ţinerea licitaţiilor antreprizuirea adaosului băuturilor la 19 a curentei, 1 şi 2 Octomvrie, cu recurs de 24 oare dupâ publicaţiile din Foaea No. 92 şi 104. Municipalitatea de Bârlad. No. 769. Se publică terminul de 40 zile pentru antrepriza curâţire a stradelor şi a vindere! furajului a 2 cal, arâtate în Foaea No. 83, fiind câ preţurile ce s’au declerat sunt înpovârâtoare casei. No. 764. Asigurarea comunitâţei acestui oraş cu carne de vacâ şi miel, pe un an începător delal-iu Octomvrie, prin prescriptul verbal încheiet în unire cu D. Prefect, s’au regulat a se esecuta tot cu modul de traiu şi dupâ condiţiile ce se aratâ : 1) Municipalitatea are dreptul de a avea la despoziţia sa 3 trunchiuri la locurile unde ar voi şi a specula, cu tâerea şi vinderea carnei, unde interesul ar chiema-o în folosul comunal, 2) instrucţiile privitoare la tâerea vitelor şi celor părtinitoare, urmeazâ a fi în toatâ vremea observate şi esecutate de partea competentă, 3) nu va putea nimenea din cel ce sar obliga la aşa întreprindere, a trece în proprietatea altuia dreptul trunchiului sâu de câsâpie, ce mai ales este dator a tâca şi a vinde carne totdeauna cu îndestulare şi a o vinde fârâ mârginire de preţ, 4) nimenea din cel ce se vor angaja la aseminea întreprinderi sau oamenii sâî, va putea caz de abatere, a se folosi cu streine protecții; 5) prin urmare tot acel ce se va obliga la asemenea speculâ cu condițiile mai sus arâtate, va binevoi ca pânâ la 24 ale curentei sâ declare prin înscris în casa Municipală a sa obligație, fiind câ numai acelora le va fi învoit tâerea şi vinderea cârnei de vacâ şi miel, se face obşteşte ştiut Municipalitatea de Galaţi. No 2058. Dupâ publicaţiea din Foaea No. 94, la 23 a curentei luni fiind strigarea f -iu, pentru antreprizuirea adaosului pe vin şi rachiu pe timpul anului viitor, începător de la 1 ianuarie 1864, iar strigarea a 2-a şi a 3-ea, terminându-se a fi la 25 şi 26 tot a curentei, cu adjiudecaţie dupâ 24 care, se puplica arâtatul termin spre deşteptarea concurenţilor. Municipalitatea de Ismail. No. 631. Pentru antreprizuirea pe timp de 3 ani a eclerajului acestui oraş prin 200 fanare, şi facerea din nou încâ a 80 fanare cu lampe şi stâlpii lor pe lângă cele 120 ce sunt în activitate, s'a însemnat zile de mezat la 29 Septemvrie, 4 şi 7 Octomvrie anul curent, se publicâ spre obşteasca ştiinţâ, ca concurenţii ce ar fi, sâ se înfăţoşeze în Camera acestui Consiliu la zilele arâtate mai sus, cu garanţiile legiuite, având atuncea a se desevârşi adjudecaţia dupâ condiţiile aflate în Consiliu. Municipalitatea de Roman. No. 1910. Pentru antreprizuirea pe anul 1864 a luminarisirei oraşului, are a se opera mezat în 18, 19, şi 26 a curentei, se publica spre obşteasca ştiinţâ, ca concurenţii de a lua zisa antrepriză, sâ vie cu garanţii în această Municipalitate spre a se fini mezatul. No. 1909. Pentru arendarea eratuluî tacsiel pe rachiu şi vin pe anul 1864, are a se opera mezatul în 18, 20 şi 25 a curentei, se publică spre obşteasca ştiinţâ, ca concurenţii de a lua acest erat, sâ vie cu garanţii în această Municipalitate spre a se fini mezatul. Municipalitatea de Tecuciu. A No. 796. In zilele de licitaţie cunoscute din publicaţiile făcute prin Foile No. 50, 60, 84, 91 şi 99, nearâtându-se vreun concurent pentru obiectul mangeriilor din acest oraş, sau terminat altă zi de licitaţie la 29 a lunci prezente Septemvrie, când se inviteazâ pe toţi concurenţii a se prezenta încamera acestei Municipalitâţi de legiuitele garanţii spre a se da finit mezatului, totodatâ sunt invitaţi şi D-nii concetăţeni a se aduna la Municipalitate în ziua arâtatâ de 29 Septemvrie, ca la caz de a nu se găsi concurenţi, sâ se chibzueascâ osebite mijloace de asigurarea acestui obiect. No. 794. în zilele de licitaţie cunoscute din publicaţiile făcute prin Foile No. 50, 59, 84, 91 şi 99, nearâtându-se vreun concurent pentru obiectul casâpiilor din acest oraş, s’au terminat altă zi de licitaţie la 29 a luneî prezente Septemvrie, când se invită pe toţi concurenţii ce vor dori a se angaja cu ţinerea acestui obiect prin mâsurâ de traiu sau cu contract, sâ se înfăţoşeze în Camera acestei Municipalitâţi cu legiuitele garanţii spre a se da finit mezatului, totodatâ sunt invitaţi şi D-nii concetăţeni a se aduna la Municipalitate în ziua arătată de 29 Septemvrie, ca la caz de a nu se găsi concurenţi, sâ se chibzueascâ osebite masuri de asigurare a acestui obiect. No. 804. In zilele de 16, 20 şi 22 a curentei luni Septemvrie, având a se ţine licitaţie cu adjudecaţia dupâ 24 oare, pentru antrepriza cdlerarei acestui oraş cu gaz în conta D. Avram Mandai, antreprenorul actual, pe timp de la adjudecaţie şi pânâ la finitul anului curent, se publicâ a 3-ea oarâ, ca toţi concurenţii ce vor fi, sâ se prezinte la Municipalitate în zilele arâtate, asociaţi de legiuitele garanţii. No. 808. La 16, 20 şi 22 a curentei luni Septemvrie având a se ţine licitaţie cu adjudecaţia dupâ 24 oare, pentru antreprisa facere t unul foişorii de paza incendiului, o butcâ, 2 pârecli caloşi şi 2 cojoace, necesare soldaţilor de santinelâ de la comanda pompiereascâ, dupâ cum s’au avansat prin Foaea No. 101, se publicâ a 3-ea oarâ dupâ al 2-lea rând de mezat, ca concurenţii ce vor fi, sâ se prezinte în Camera acestei Municipalitâţi cu legiuitele garanţii. No. 810. In zilele de 16, 20, şi 22, a curentei luni Septemvrie, având a se ţine licitaţie în Camera acestei Municipalităţi cu adjudecaţia dupâ 24 care, pentru facerea unei reterezi, se publica a 3-ea oarâ aflarea concurenţilor, ca asocieaţî de legiuitele garanţii sâ se prezenteze la Camera acestei Municipalitâţî în zilele arâtate. Municipalitatea de Vilcova. No. 263. Se publica de a 2 oarâ darea în antrepriză a eratelor, cantariul, vinul, cotul, vinurile străine, berea, păcura, anguratul, cherestelele şi ghecelul, ca doritorii concurenţi sâ se înfăţoşeze la 20, 21 şi 22 a lunea Septemvrie, când urmeazâ a se face strigările, iar adgiudecaţia definitivă se va face la cea de pe urmâ concurenţa ce va urma în Camera Municipalităţi dupâ a treia strigare. No. 277. Se publicâ de a 2 oarâ, darea în antrepriză a tacsei de lei , la vadra rachiu ce se importă în acest târgu, ca concurenţii ce vor vroi de a lua asemine antrepriză, sâ se înfăţoşeze în zilele de 19, 20 şi 21 a luneî Septemvrie când urmeazâ a se face strigările, iar adgiudecaţia definitivă se va face la ce de pe urmâ concurenţă ce va urma în Camera Municipalităţii dupâ a treia strigare. PUBl 1Caţi judecătoresc! Juilecât, district, laşii Secţia l-a. No. 10203. Dieata remasâ de la râpos. Pohârniceasâ Smaranda Patron, se publică în toatâ a ei cuprindere, dinpreunâ şi cu moartea în termin de 100 zile, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor acelor ce ar ave vreo pretenţie, sâ o reclame la acest tribunal în arătata vreme. D I E A T A. De vreme ce întâmplarea cea viitoare, este neprevăzută şi însuşi îngerilor necunoscută, pentru câ numai la Dijeu toate sânt cunoscute, drept aceea, eu Smaranda soţie a râpos. Paharnic Vasile Patron din mahalaua Tatarasiî, am socotit mai înainte pânâ a nu mâ cuprinde sfârşitulu vieţei mele, şi pânâ îmi sânt minţele întregi şi sănătoase, sâ fac această dieatâ, şi sâ dovidesc gândul meu cătrâ moştenitorii mei cei aleşi, carii voesc sâ chivirnisascâ averea me mişcătoare şi nemişcătoare, dupâ trecerea me din vieaţâ, şi întâi mâ rog lui Dumnezeu ca unul milostiv, sa mierte mulţimea păcatelor mele, ce am greşit ca om în astă lume, mâ rog şi tuturor creştinilor cui şi ce voi fi şi greşit sâ mâ erte, şi de mine încâ se fie ertaţî toţi câţi îmi vor fi greşit, şi ori ce râu mi-ar fi făcut, dupâ aceasta mai întâi de toate las ca sâ mi se facâ progrebante şi pomenirile cele obişnuite pânâ la împlinirea de 7 ani, asemine milele şi serindunele ce las la biserica Sf. Necolai din Ciurchi, sâ se dele deplina, car dupâ aceste nepoata me ce adevărată de soră anume Profiriţa, soţia legiuita a Ds. Iordachi Chelaraşu, voese cu toatâ a