Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-10-19 / nr. 133

iuaî mult ascultaţi, asemene şi acei ce vor datori falitului, sâ nu’î încredinţeze nici un ban, câci vor fi apucaţi la a doua plata, ci sâ aducâ în depozitul acestui Tribunal, deşteptându-se pe creditorii falitului ca la împlinirea mencionatului termin, sâ se prezenteze la Tribunal spre a alege curatorul cerut de legi. No. 13912. Asupra averei declaratului de falit supusul rosienescu evreul Iosepu Svartî, prin lucrările acestui Tribunal deschizindu-se concurau de faliment, pe o parte s au înaintat cuvenitele lucrări pentru asigurarea averei numitului, iar pe de alta se publica edictul în termin de 40 zile contat de la data Foaei, pentru deşteptarea tuturor acelor ce ar ave orice soiu de pretențiuni asupra falitului, ca sa o reclame în terminul mencionat la acest Tribunal cu dovezi legale, câci în urma în temeiul § 2011 din Codul Civil nu vor mai fi ascultaţi, de asemene sânt deşteptaţi şi toţi acei care ar avea a da ceva falitului, ca sâ nu’i încredinţeze nimicii în mâna lui, sau a altuia cuiva, decât sâ aducâ în depozitul Tribunalului, câci la din contra vor fi supuşi la o a doua plata, totodatâ se vesteşte încâ pe toţi creditorii numitului falit, atât acei cunoscuţi până acum din lucrări, cât şi acei carii se vor mai arata din nou, ca la respirarea mencionatului termin, sa se prezinteze la Tribunal pentru ca sa voteze numirea curatorilor cerutţî de § 1986 din Codul Civil. Secţia a 3-a. No. 4422. Actul adeverit provizor de acest Tribunal, prin care Dna Maria Iasinschi, au vândut Ds. Grigorie Teodorii o pereche casa cu locul lor aflătoare în Iaşi, de vale de chiristigie, şi publicat prin Foaea No. 16 din 26 Mart anul curent, întârinduse acum şi statornic, se face obşteşte ştiut. No. 4421. Legalizindu-se de acestu Tribunal obligaţia pe suma de 200 galbeni, cu care D-lui Franţ Caminschi, s’aîî împrumutat de la D-lui Alecsandru Manu pe termin de un an, cu procent legiuit şi sub siguranţă fondul binalelor sale cu locul lor vecinie aflatoare aice în oraş şi în faţa medeanuluî Sf. Iepiridon, se face obşteşte ştiut. No. 4403. Legalizindu-se de acestTribunal garanţia cu care D. Dimitrie Dimitriu, au garantat pentru funcţia de şef registraturei Direcţiei poliţienească a Prefecturei oraşului Iaşii, în fondul caselor cu locul lor aflâtoare în dosul bisericei Sf.Adormiri numita Vulpea, se face obşteşte ştiut. No. 4262. Evreul Leiba Smilovieî, prin petiţia adresatâ acestui Tribunal, au cerut a se scoate în vânzare de buna voe, casele cu locul lor vecinie, în mărime de 4*/2 st. faţa, ear de giur împregiur 20 st. ce le are aice în Iaşi la suburbia feredeilor, cu mezat de 40 zile, pe puterea documentelor şi fârâ pricini, în urmarea caria Tribunalul cercetând titlul proprietăţii, care este actul legalizat provizoriu şi statornic de Giudecâtoria Iaşi, secţia l-a, la 11 Ianuarie 1855 sub No. 1, şi gâsindu-se valabil, pe acest temeiu şi câ soţia vânzâtoriului au declarat câ nare lipsuri de zestre, au încuviinţat ceruta vânzare de bunâ voe pe puterea titlului arătat, se publica în termin de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra arătatele binale cu locul lor, sa se înfăţoşeze la acest Tribunal după respirarea citatului termin, precum si după trecerea şi a deosebitelor 15 zile de respect, când în zi de mezat la stăruinţa şi cu multemirea vânzatoriului are a se efectua adjudecaţia, asupra celui ce ar da mai folositoriu preţu. No. 4420. Adeverindu-se de acest Tribunal numai încât priveşte identitatea semnaturei, foaia prin care jidovul Nusem Crupariu, da zestre la însoţirea fiicei sale Peisa Kuba, cu jidovul Şalm Solomon, în lucruri şi bani suma de 453 galbeni, se face obşteşte ştiut. No. 4133. De acest Tribunal legalizindu-se obligaţia de 601 a galbeni cu care evreul Moisa Lelbu din Iancu, s'au înprumutat de la I. Dimitrie Budachevici pe termen de un an cu procent legiuit şi sub siguranţie de amanet fondul binalelor cu locul lor vecinie aflătoare aicea în Iaşi la mahalaua Ieredeului Turcesc, cu care numitul au asigurat o altă asemenea suma inprumutata tot de la D. Budachevici, se face obşteşte ştiut. No. 4434. La 11 Octomvrie anul curent, fiind cea întâi Vinere zi de adjudecaţie după împlinirea terminului de 40 zile publicat în Foaea No. 102 din 27 a trecutei luni August, pentru vânzarea de veci a caselor Ds. D. Iorgu Sigara, din împregiurâre neputându-se efectua adjudecaţia, acest Tribunal au încuviinţat amânarea unei asemenea pe a treia Vinere socotitâ de la data Foaeî, se publica spre ştiinţa concurenţilor ce vor fi de a cumpâra zisul fond, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în atâtata zi, când are a se urma adjudecaţia asupra celui ce ar da mai folositor preţ, cu banii aduşi în depozit. No. 4423. Dupâ publicaţia inserata în Foaea No. 231 din 22 Octomvrie 1862, pentru închirierea sau vânzarea de veci a binalelor Ds. Necolai Stihi din Iaşi pe lângă podul Bucșenescului, spre îndestularea Ds. Anica Panaitescu cu o suma bani, terminul de 6 luni a publicare cu acele 15 zile de respect espirând, și în cursul lor vreun caz în predecâtor ne ivindu-se, Tribunalul din moivul cerireîi sale creditoarei, au încuviinţat înaintarea şi a licitaţiei de 40 zile cu încercarea şi a închirierea, se publică terminul de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi de a lua în chirie aratatele finale sau a cumpâra fondosul lor, dupâ lâmurirele publicate mai înainte, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în toate vinerile zile de mezat ce ar mijloci în cursul citatului termin, şi mai ales în cea 1 iu Vinere dupâ espirarea lui, când are a se efectua adjudecaţia asupra celui ce ar da mai folositor preţ, din care are a se opri şi tacsa cuvenita fiscului, urmând concurenţii a-şi lua singuri informaţii despre starea acaretelor, şi în ziua de adjudecaţie sa fie pregătiţi cu garanţia ceruta de art. 5 din legea de la pagina 137 Colecţia a II-a, iar vânzarea fondului şi eliberarea actului are a se efectua în conformitate cu regulamentul publicat în Monitorul de Bucureşti No. 210 din anul contenit, şi cu cumpărătorul ce ar fi, are a se conforma rostirea § 1530 din Codul Civil. No. 4444. Adeverindu-se de acest Tribunal procura prin care D. Costachi Casiade, înputerniceşte pe D. Alecsandru Cotinescu a stărui la Tribunalul de Botoşenî, spre a încasui banii 300 galbeni, ce ar fi reclemat de la D-lui Gheorghie Apostolai, cu înscrisul din 15 Mai 1861, şi pentru care suma Tribunalul ar fi regulat închirierea binalelor debitorului, autorizindu'l a da orice hârtie şi a priimi acea sumâ din Tribunal sau locul unde s’ar depune. No. 4453. D. Theodor Vasiliu prin suplica din 17 Iunie trecut, declarându-se la acest Tribunal de concurent la vânzarea moşiei Cucuteni l a D. Costachi Luca cu suma de 25.012 galbeni, Tribunalul la ziua de adjudecaţie au întins strigările cuvenite, în nefiinţă însâ a I. Vasiliu, care n’au urmat a se presenta, şi fiind câ alţi concurenţi n’au fost cu mai mare preţ, au adjudecat numita moşie asupra D. Vasiliu cu arătatul preţ, aşa dar avându-se în privire câ dupâ căutarea ce ’i s’au făcut nu s’au putut afla spre a se înmâna adresa cu No. 3822, cu care s’au făcut cunoscut a aduce în depozit prețul de 25,012 galbeni în termin de 10 zile, se publica terminul de 15 zile, spre deșteptarea D. Vasiliu ca sâ aducâ în depozit prețul cu care s’au adjudecat fondul Cucutenilor asupra sa dupâ zisa declarație, câci la din contra se va proceda la revinderea pe conta sa potrivit legilor și formelor statornicite în asemenea. Judecat, district. Bacâil. No. 9293. D. Petru Tincu prin suplica câtrâ acest Tribunal au cerut a se scoate în vânzare de buna voe, moșiea Hâlâsenii din acest district cumpărată de la Generareasa Snil, în mârime de 46 fălci 40 prăjini, cu procesul ei de înpresurare şi pe puterea documentelor, se publică terminul licitaţiei de 40 zile, spre deşteptarea muştereilor, carii sâ se înfăţoşeze la Tribunal în toate Vinerile ce vor mijloci în lâuntrul acestui termin, cum şi la cea 1-ifi Vinere dupâ a lui împlinire zi lucrătoare, când are a se efectua mezatul pentru de veci. No. 8820. D. Nerone Lupaşco, unul din clironomii râpos. Manolachi Lupaşco, fiind emancipat de Comisiunea epitropiceascâ cu actul din 1858 No. 2149, pe venitul averei sale, şi acuma venind şi la etatea legiuita şi demn de a se ocârmui de sine şi pe avutul remas, se face obşteşte ştiut. No. 8868. Moşica Urminisu partea casei interdictului Costachi Leondari, lămurită prin lucrarea Ds. Candidatului Ganea în câtime de 373 fâlci 68/3 prăjini, urmând a se arenda de Tribunal pe timp de 3 ani, începători de la 23 Aprilie 1864, se publică terminul licitaţiei de 40 zile, spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi, sâ se arate la Tribunal în toate Vinerile terminuluî la strigările ce au a se face, cum şi la cea întâiu. Vinere dupâ a lui împlinire, când are a se face adjudecaţia dupâ condiţiile ce au a se pune înaintea concurenţilor, pregătiţi fiind şi cu garanţiile necesare. Judecătoria district. Falciu. No. 5379. Se publică terrarn de a 3-ea Vinere de la data Foaei, fârâ scăderea zilelor vacante, pentru vânzarea sau înposesierea viei D. Filip Angliei, spre îndestularea D. Dimitrie Mahovici cu 1300 lei şi procent, dupre lâmurirele cuprinsâ în Foaea No. 165 din 1862. No. 5327 Şepte ţidlute de alegerea pământului din moşiea Vutcanii, se publica în toatâ a lor cuprindere cu termin de 6 luni, ca toţi acei ce vor avea vreo pretenţie cu orice drita asupra pământului aleş, sâ o reclame în lâuntrul acelui termin la Tribunal cu legale dovezi, câci în urma nu se vor considera. TIDULA DE ALEGERE No. 3. Anul 1861, luna Septemvrie l-iu, subsemnatul Preşedinte al Tribunalului Civil de Fâlciu, la observaţiea ce au făcut lucrâriî operatâ de fostul Candidat al Tribunalului D. Gherţu, pentru obşteasca alegire a moşiei Bâtcanii râzeşascâ, din dovezile prezentate de Ioniţâ Dima, a spiţei de neam, ’i s’au cuvenit a mai trage din moşiea Bâtcanii suma mai gros însemnată, (care de și de câtrâ Candidat ’i s’au alesu dupâ ţidula ce posedeazâ din 6 Noemvrie I 1859, însâ în urmă la finitul ecstractuluî o anulează spre a nu’șî ave validitate). 1 sfânj, cumpărătură de la Vasilie Cârjanu, cu zapis din 15 Noemvrie 1859, din bătrânul Manoilu Timus, 4 palme baştină de pe soţia sa, 1 palmâ, 2 palmace asemene de pe pârintele seu Gheorghie, 2 palme, 5 palmace asemene de pe Costantin curgâtoriu din Ioana, 15 st. 3 palme 4 palmace, cumpârâturâ de la Capit. Ioan Bularda, bătrânul Gurâ-Lata, cu zapis din 10 April 1858, 4 st. dupâ ţidula de alegere din 3 Octomvrie 1857, tot din bătrânul Gurâ-Latâ, 9 st. râmâşitâ de la hotârâtura bătrânului Gurâ-Latâ, în contra așezărilor sale, 1 palmâ, 4 palmace baştinâ de pe pârintele seu Gheorghie, adecă: 30 st. 4 palme 7 palmace, 4 se cuvine a mai ave, dupâ cercetarea argumentelor ce am fâcut în prezenţa obştiei răzeşilor, din care scuzindu-se ce au vândut, adecâ : 5 st. lui loan Manolachi, 3 st. 1 palma lui Costantin Marcu, 3 st. daţi zestre ginerilui seu Necolai sân Ioniţa Bostan, şi 6 st. 3 palme şi 6 palma ce au cuprinsu aşezările sale din siliştele satului, casa, vie, livada şi locu de moarâ în sumâ de 130 prâjini, în totul facu 17 st. 4 palme şi 7 palmace, şi râmâşiţa de 13 st. 4 s’au dat în câmpul din sus de sat, alâturea pe din sus cu a lui Necolai Marcu, şi pe din gios cu a Preotului loan Dima, deosebindu-se cu semne despre megieşi. Fiind câ asemene lâmirire s’au fâcut în prezenţa răzeşilor şi cu a lor bunâ priimire, spre ştiinţa de recunoaşterea dreptului seu pe viitoriu, pe o parte 4 s’au eliberat aceasta, iar pe de alta ţidula eliberata de I). Candidat s’au desfiinţat ca una ce nu’şî mai poate ave validitate. (Iscalit) Preşedinte Butucea. ŢIDULA No. 33. De pământul cât s’au ales lui Gheorghie Niştreanu, dupâ spiţe şi cumpărături, din trupul moşiei Vutcaniî, precum în gios se arată: 6 st. 4 palme, 4 palmace, zestre de pe soţia sa Rucsanda, fiica Tudorei cât Vasilie Costea, 5 st. 4 palme cumpărătură de la Uie Petcu, cu zapis din 9 Septemvrie 1856, 4 palme, cumpârâturâ de la o mâtuşâ a sa Paraschiva, cu zapis din 1845, Dechemvrie 10, 1 palmâ, 6 palma de cumpârâturâ de la unul Niţâ, ficior Catrinii, 6 st. cumpârâturâ de la Nistor Acsinte, curgâtorifi din Vasile Berdilâ, 1 st. cumpârâturâ de la Sava Zarâ, dupâ ţidula din 3 Octomvrie 1857, bătrânul Gurâ-Latâ, 2 st. din bâtrânul Gurâ-Latâ, dupâ învoealâ cumpăraţi cu zapis din bâtrânul Chiriţa, adecâ : 21 st. 6 palme şi 2 palmace 4 se cuvine a ave, din care 4 st. 4 palme au cuprins aşezările din siliştea satului, vii, curâturi, locii de moarâ şi altele pe suma de 90 prăjini, socotite câte 4 st. la falce, 10 st. gospodi s au dat în câmpu, în megieşie marginea pe din gios cu a părintelui seu Vasilie Niştieanu, şi pe din sus cu a dascălului Arsenie, 145 prâjini socotite pe 7 st. şi 2 palme, 4 s’au mal dat pe la locurile slobode, adecâ: pe lângă mori şi în Rusii, ear stânjinit acel din gios în suma de » PROGRESUL