Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-10-23 / nr. 136

9 PROGRESUL chirierea emiselor case cu începere de la Sf. Gheorghie viitor 1864, pe atâta timpii pe cât cu banii plâtiţî înainte s’ar acoperi datoria, netrecând peste 5 ani obicinuiţi în ţarâ, şi dupre condiţiile cu care se închirieazâ binalele Clerului, administrate de Ministeriul Cultelor, şi dar se publica în termin de 40 zile ca concurenţii ce vor fi de a lua în chirie arătatele case, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în toate zilele de mezat ce ar mijloci în cursul citatului termin, şi mai ales în cea 1-iîi Vinere dupâ ecspirarea lui, când are a se efectua adjudecaţiea asupra celui ce ar da mai folositorin preţ, cu banii aduşi în depoziţii, urmând concurenţii în ziua de adjudecaţie sâ fie pregătiţi cu garanţiea cerutâ de art. V. de la pag. 137 Colecţia a Il-a, dar încât priiveşte pentru starea acaretelor şi încăperea lor, urmeazâ ca D-nii concurenţi sâ se încredinţeze singuri, râmâind ca la darea în stâpânire a caselor sa se aplice legiuirea de la pag. 280 a Colecţiei a 2-a, pentru formarea inventarului. No. 3845. Dupâ mijlocirea Prefecturei districtului Iaşii cuprinsâ în adresa No. 4517, urmând a se scoate în vânzare via Ds. Anton Necolau aflătoare în podgoria Bârnova, supusâ la dare de dejunâ câtrâ Monast. Socola, spre îndestularea Ds. Costachi Cimbalâ cu suma de 12193 lei şi a lor procent, în urmarea cârtea prin adresa No. 1111, s’au invitat pe Tribunalul Secţia l-iu ca sâ facâ o localnicâ cercetare dacâ via este a lui Necolau, şi de are asupra ei stâpânire, sâ facâ cu a formelor îndepliniri în fiinţa megisşilor hotarnicâ încunjurâtoare, arâtând prin ea şi acaretele înbimâtâţirile ce vor fi pe ea, de la el cu adresa No. 10724 s’aîi priimit o asemene hotarnicâ (care se publicâ mai gios în toatâ a el cuprindere) prin urmare Tribunalul pe temeiul mijlocire! Prefecture!, au încuviinţat silnica espropriere a arâtatel vii pe puterea citatei hotărnici, şi dar se publicâ în termin de 6 luni ca toţi acei ce vor ave vreo pretenţie în contra acestei vânzârî sau asupra măsurilor din hotarnicâ, sâ o reclame la instanţa competentă, dând în ştire şi acestui Tribunal. HOTARNICÂ. Anul 1863, luna August în 21 zile, sub iscâlitul Candidat Giudecâtoriel districtului Iaşi Secţiea l-iu dupâ lucrările înaintite în urmarea însârcinârei ce ’i s’au pus de câtrâ a sa Camerâ prin adresa No. 13774, cu carei s’au recomendat în original acea Giudect. Secţia a 3-a No. 1111, spre a face ruâsorişte şi hotarnicâ viei din podgoria Bârnova a Ds. Anton Necolau, lămurire de starea acaretelor, care urmeazâ a se scoate în vânzare prin mezat spre îndestularea Ds. Costachi Cimbalâ cu o somâ banâ, dupâ mijlocirea Prefecture! districtului Iaşii cuprinsâ în adresa No. 4517, astâzî la zioa terminului au păşit la faţa locului, unde megieşii n’aîi fost următori dupâ invitaţia ce li s’aîi fâcut, aşa dar dupâ ce mal întâi s’aîi luaţii informaţie, câ datornicul Anton Necolau are stâpânire asupra acel vil, apoi cu stânjinul de 8 palme, a cârnea palmâ se însemnează pe marginea hotarnicei, s’au fâcut mâsorişte pomenitei vil în urmâtoriul chip, adecă: 70 si. partea despre râsârit, alăturea cu gardul de la drum mergător prin podgorie, din marginea viei Ds. Necolai Condurachi Ciolacu pânâ în a Ds. Enacachi Mârgârint, 65 st. 4 palme partea despre meazâ-noapte, alăturea cu hatul despârţitoriu de via Ds. Enachachi Mârgârint, din marginea gardului de la drum de vale, pânâ în marginea lui de la drumul de la deal, 86 st. 6 palme partea despre apus, alăturea cu gardul de la drumul de la deal, din marginea viei Ds. Enacachi Mârgârint pânâ în a lui Necolai Condurachi Ciolacu, şi 53 st. partea despre meazâ-zi, alâturea cu hatul despârţitoriu de viea Ds. Necolai Condurachi Ciolacu pânâ la locul de unde întâi s’au început cu măsura, pe acest locu se aflâ 4 pogoane vie lucrătoare şi puţinâ livadă prin ea, o casâ veche proastâ cuprinzătoare de 2 odâî şi o tindâ, pâreţii de vârâtuci, , acoperită cu stuh, cu gard viea la faţă şi la fund despre drumuri, dar despre megieşi numai hotare, supusâ la dare de dejunâ câtrâ Monast. Socola, fiind înposesuitâ de câtrâ D. Anton Necolaîi pe timp de 6 ani Ds. Dimitrie Pantaziu, cu contract din 1862, August, cu preţ de 48 galbeni pe toţi anii, din care bani dupâ contractu se cunoscu priimiţi pe 3 ani, pentru care s’au fâcut hotarnica de faţă. (Isc.) Candidat Antipa. Tp'iEsnaM.i de laiul Sennin 1. Hotarnica de faţâ fiind sevârşitâ prin lucrarea Candidatului acestui Tribunal D. Antipa, conforma însârcinârei ce au avut, se legalizazâ potrivit formelor spre a se triimete Tribunalului Secţiei a 3-a. (Is.) Chendrino, A. Stoeanovici, Dr. Cimbalâ. No. 10725, 1863, August 31 zile. (L. P.) No. 3248. Dupâ mijlocirea Prefecturei oraşului Iaşi, cuprinsă în adresele No. 18319 şi 22630, urmând a se scoate în vânzare moara Ds. Costachi Dimitriu, aflătoare în acest oraşu, cu aplicaţia :legiuire! de la pagina 152 din Colecţia J-iu, spre îndestularea creditorilor sâî şi anume: Banca Naţionalâ cu 1000 galbeni, cu dobândă de la 19 (7) Dechemvrie 1857, Pavâl Ivanovici cu 46 galbeni, cu dobândă de la 20 August 1859, Fişei Sloîmovicî cu 200 galbeni, cu dobândâ de la 1 Iunie 1858, Spiţerul Slalder cu 92 lei 15 parale, evreul Altâr Cleper cu 1417 lei, cu dobândâ de la 1858 Dechemvrie 4, din care au priimit 12 galbeni şi Bancheriul ’Meer Hofer cu 350 galbeni, cu dobânda de la Dechemv. 17, 1858, s’au însărcinat pe D. N. Ciurea Supleantul al acestui Tribunal ca sâ facâ hotarnicâ locului şi inventariu de starea acaretelor, lămurind de nu sânt închiriete, cui, pe cât timp, şi cu ce preţu, precum şi despre modul râspunderei câştiurilor, de la el cu adresa No. 151 s’au priimit o asemene hotarnicâ (care se publicâ mal gios în toatâ a eî cuprindere) şi avându-se în priivire câ de şi prin hotarnica citatâ D. Supleant Ciurea arată câ moara nu s’ar fi găsit în stâpânirea debitorului, fiind vândutâ în particular câ trâ Isacu Soru, însă pe priivire câ dovada nu s’au înfăţoşat pentru aceastâ vânzare dupâ cum D. Supleant încredinţazâ, apoi Tribunalul pe temeiul mijlocirilor Prefecture! oraşului Iaşii au încuviinţat sâlnica vânzare a mencionatei mori pe puterea citatei hotărniii, şi dar se publicâ ca toţi acei ce vor ave vreo pretenţie în contra acestei vânzârî sau a mâsurilor din hotarnicâ, sâ o reclame la instanţa competentă în termin de 6 luni, dând în ştire şi acestui Tribunal. HOTARNICÂ- în Numele Prea înălţatului Domn Alecsandru loan I, Stâpânitoria Principatelor-Unite Române. Anul 1863 luna Mai în 5 zile, subscrisul Supleant al Tribunalului de Iaşi Secţiea a 3-a, în urmarea însârcinârii puse mie prin adresa No. 109, pentru a face hotarnicâ şi inventaria de starea acaretelor moşiei Ds. Costachi Dimitriu, ce dupâ mijlocirea Prefecturei oraşului Iaşii, urmeazâ a se vinde spre îndestularea creditorilor Ds. astâzî la al 2-le termin pâşind la arătata moarâ şi în nefiinţa megieşilor, care dupâ chemârile ce li s’au fâcut n’au asistat, şi apoi încredinţându-mâ câ arătata moarâ nu este în stâpânirea datornicului, ce este vândutâ în particular de D. Dimitriu Ds. Isac Şoru, cu o zdelcâ, aceasta mi s’au spus de megieşi, înse dovadă nu mi s’au prezentat de nici o persoană, apoi cu stânj. domnesc de 8 palme am început operaţia, mai întâi faţa, unde am gâsit 37 st. şi 4 palme partea nordicâ, apoi măsurând şi partea osticâ, unde am gâsit 44 st. 4 palme şi 3 palmace, apoi măsurând partea sudicâ megieşitâ cu Deî Smaranda moaşa, unde am gâsit 34 st. 2 palme şi 2 palmace, 54 st. şi 3 palme fundul partea vesticâ, pe acest loc care este supus bezmânului câtrâ Monast. Sf. loan Gurâ de Aur, se aflâ o casâ cu păreţi parte în pacanturî şi parte în vălătuci veche, acoperitâ cu scânduri proaste, cuprinzătoare de 3 odăi, adecă, o pitârie şi o odae cu cupitoriu şi altă odae alăturea proastâ cu lut pe gios, osebite case în ograda parte de vălătuci şi parte de cârâmidâ, cuprinzătoare de 5 odâî vechi şi dărâmate la capătul lor, o şură veche de scânduri pentru trâsurâ, o încăpere mare de scânduri acoperitâ Cu şindilâ, în care se află în capâtul de la vale o moarâ de cal nelucrâtoare şi în proastâ stare, la mijloc un hambarin şi la capătul de la deal o şurâ, unde în vecin au fost moarâ, în altâ parte a ogrăzii un grajdiu de vârâtuci dărâmat şi picat la pământ, 2 fântâni în ogradă şi o hulubârie de scânduri proaste, ograda îngrădită de giur împregiur cu zaplaz de scânduri noue, cu poartă mare şi portiţâ de scânduri, cu lămurirea arâtatâ mai sus, s’au fâcut aceastâ hotarnicâ. (Isc.) Supleant N. Ciurea. Judecat. districtului Bacâu. No. 8986. Pentru a se face de D. Candidat I. Ganea, locală cercetare prin carte de blestami în cauza dintre Dimitrie Ludul cu loan Bordilaiul şi Ioniţa Pocitanie, pentru 9 st. 4 palme moşie din hotarul Pâdurenii, se publica terminul de 8 Noemvrie viitor, spre desteptarea celor ce fac parte, carii atuncea sâ asiste la fata locului cu dovezile cuvenite. No 9063. Spre plata banilor 500 galbeni ce D. Iancu Gheorghiu datoreste câtra casa râpos Panaite Ianole, urmând a se vinde de veci un loc cu acarete pe el din acest oraş, în consideraţie câ terroinul de 6 luni publicat prin Foaea No. 1 din 1 Martie trecut, s’au înplinit cu acele 15 zile legiuite, şi în lâuntrul terminului nu s’au ivit nici o reclamaţie, se publicâ terminul licitaţiei de 40 zile socotit de la data Foaei, ca concurenţii ce vor fi, sâ se înfăţoşeze la Tribunal în toate Vinerile ce mijlocesc, precum şi la cea întâi Vinere dupâ a lui împlinire zi lucrâtoare, când urmeazâ a se face adjudecaţia, pregâtiţî cu garanţia cuvenitâ No. 9127. Sub No. 9126, legalizindu-se obligaţia cu care D Vasilie Gherasim, s’au înprumutat de la D- Necolai Dimitriu cu 400 galbeni pe timp de un an şi sub siguranţia atât a fondului ce are în acest oraş pe şose, cât şi în marfa din dugheanâ, neevaluate acestea dupâ declaraţia creditorului, se face obşteşte ştiut. No. 9151. Dupâ publicaţia urmatâ prin Foaea No. 8 din 12 Martie trecut, ne ivindu-se nici unui caz în predecâtor asupra vânzâreî caselor cu locul lor din acest oraș a D. Gherasim Caravie, spre îndestularea Dne! Maria Cofleru cu o sumâ bani, în lâuntrul terminului de 6 luni cu acele 15 zile legiuite publicat prin citata Foae, se publicâ termenul licitaţiei de 40 zile socotit de la data Foael, ca concurenţii ce vor fi, sâ se adreseze la Tribunal în toate Vinerile ce mijlocesc, precum şi la cea întâi Vinere dupâ a lui împlinire zi lucrâtoare, când urmeazâ a se face adjudecaţia, pregâtiţî cu garanţiile cuvenite. No. 8822. Legalizindu-se sub No. 8821, obligaţia cu care D- Emist Sturza, s’au înprumutat de la D. Emanoil Crupenschi cu 250 galbeni pe timp de 6 luni, cu procent legiuit şi în siguranţia pârţei sale din moşia Râcâciunii acest district, se face obşteşte ştiut- Judecătoria district. Botoşani. No. 8973. Urmând a se vinde licitativ averea mişcâtoare remasâ dupâ râpos. Arhimandrit Marion, se publicâ terminul de 40 zile, spre ştiinţa amatorilor, câ vânzarea urmeazâ a se face în cea întâia zi de Mercur dupâ espirarea arătatului termin, în pieaţa oraşului de câtrâ unul din Supleanţii Tribunalului. No. 10.718. Casele din târgul Suliţa a falitului evreu Avram Nutu, urmând a se închirie prin mezat pe timp de 3 ani începători de la 26 Octomvrie acest an, se publicâ terminul de 40 zile, fârâ scâderea zilelor vacante, spre ştiinţa amatorilor, ca sâ se înfăţoşeze la Tribunal în lâuntrul lui în toate Vinerile spre a se urma strigări, şi în cea întâi dupâ espirarea a 40 zile adjudecaţiunea, ear dacâ aceasta ar pica în zi vacantă, mezatul se va defini în Vinerea ce va fi dupâ aceea lucrâtoare No. 12,123. Averea mişcâtoare remasâ dupâ râpos. Nicu Stihi, ace cuprinsâ în catagrafie, urmând a se vinde licitativ în pieaţa acestui oraş, de câtrâ unii din Supleanţii Tribunalului în cea întâi zi Mercur! dupâ espirarea terminului de 40 zile, se publicâ acest termin spre ştiinţa amatorilor şi a creditorilor râpos, sâ se prezinte la D. Supleantul spre rezultarea vânzâreî. Judecătoria district. Calcul. No. 3194. Se publicâ aflarea şi trimeterea la acest Tribunal a acusaţilor Ilie Dimitriu şi Dimitrie Salcovschi, (ischivaţi din arest,) pentru mai multe necuviinţi comise, a cârora signalemente sunt : Ilie Dimitriu, statul de mijloc, pârul capului castaniu, ochii albaştri, nasul gura potrivita, musteţile şi barba abie cresc, figura brunetă, osebite semne n’are, Dimitrie Salcovschi, statul nalt, figura rumânâ, ochii albaştri, musteţile şi barba castanii, nasul gura potrivite, pârul capului negru, osebite semne n’are. No. 3182. Se publicâ legalizarea fâcutâ de câtre acest Tribunal la 4 a curentei sub No. 14, garanţia prin care D. Dimitrie Cara-Vasile, asigureazâ în venitul proprietăţilor sale Cahula şi Roşu, suma de 3600 lei, salariul pe un an cuvenit D. Alecsa