Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-03-26 / nr. 39

ului toate înlesnirile şi lămuririle atingatoare de scoatere de sub împresurare a locurilor ce din vreme în vreme s'ar fi cuprins atât de locuitori cât şi de câtre megieşi. 14) Veniturile capitalului de desărcinare a pământului cuvenite proprietâtei pentru aceste moşii, se înţelege de sine câ râmân esclusive a Ministeriulul, şi posesorul n’are nici un drit pe acele. 15) Paile aşternute sub vite, cum şi gunoiul nu este posesorului slobod a le vinde sau a le scoate atâtâ de acea moşie, ce au sâ se întrebuinţeze spre îngrâşarea pâmântelor stăpâneşti, sa şi a preface locuri de fânațu în locuri de arâturâ. 16) De asemene nu este posesorul ertat de a trece acestâ posesie la altâ persoanâ fârâ îngâduirea Ministeriului, și mai ales pământurile nu se pot trece la țeraniî de loc. 17) Decâ posesorul acareteie de la 23 April 1864, cum zice al 7-le punct acestui contract, n’ar vroi sâ priimescâ şi sub orî ce pretecst în stâpânirea moşiei dupâ contract sâ între, el va pierde în folosul Ministeriului atât arâturile de tomna trecutâ şi de prima vara acestui an pregătite de dânsul, câtîi şi întregii câştiul depus înainte ca garanţie, care atunci se va socoti ca arvonâ, şi Ministerial râmâne de’ndatâ şi fârâ amesteculu lui adjutoriu veri unei autorităţi în dreptate, moşia acesta pe compta lui a o slobozi în posesie, fârâ nici un felu de împrotivire lui, şi a se despăgubi pentru neajunsul ce ar fi de la acesta din nou împosesuire pânâ la suma contractului pe toţi anii pânâ la espirarea aceluia, din orîce avere mişcătoare sau nemişcâtore a posesorului, fârâ a’i râmâne veri un cuvânt de pretenţie sau jâluire, sau apârare, şi chiar direct din garanţia depusâ. Dacâ din noua împosesuire s’ar arata un câştiît mai mare, apoi acel plus sâ râmâie în folosul Ministerien!, fârâ veni o pretenţie din partea posesorului. 18) Hotărâtor se stipulează, câ nici un punct acestui contract nu poate fi despărţit de la altul. Aşa dar decâ posesorul în chipul condiţionat şi la timpul cuvenit nu va îndeplini veri-un punct acestui contract, atunce Ministeriul râmâne liber a îndatori pe el prin locurile competente la îndeplinirea acestor condiţii, sau fârâ a considera terminul posesiei a socoti contractul ca desfiinţat, a-l departa pe el din posesie, obiectele posesiei în secuestraţie a le trage, secuestrul singur al alege şi al numi, fârâ nici o împotrivire din partea posesorului, mai departe Ministerium îndrituit la nedeplinirea condiţiunilor toatâ cauţiunea de posesorul depusâ ca strofa o retrage, şi moşia compta lui dupâ art. 17, a o da în posesie fârâ nici un fel de împotrivire din partea posesorului, pagubele ce se vor pricinui proprietâtei din neîndeplinirea condiţiilor acestui contract, se vor împlini de câtre Ministeriul din averea posesorului aflâtore pe moşie sail oriunde aiurea şi din garanţie. De aceia Ministeriul este îndatorit spre siguripsirea unei asemene despâgubiri sâ opreascâ ca amanet ori ce s’ar afla pe acea moşie a posesorului, precum: pâne, vite şi ori ce altâ avere mişcâtore pânâ la isprâvirea procesului de liquidaţie. 19) Decâ posesorul la sfârşitul posesiei n’ar trada toate dupâ contract sau n’ar deșerta moșia, atunci s’a proceda dupâ art. 18 de sus, și afarâ de aceia va fi posesorul îndatorit a plâti Ministeriului câte 4 galb. pe fie care zi ce ar prelungi ocuparea moșiei peste terminul contractului. 20) Posesorul se lepfidâ de învingerea dretului pentru drest care scurtare a prețului peste jumătate. 21) Cu sfârşitul posesiei se desființeazâ contractul de faţâ însuşi de sine, şi dacâ posesorul ar pretenda o prelungire posesiune!, atunci trebue el sâ se arate cu un contract înscris şi întărit, câ pe învoeii din gurâ nu se va lua sema, macar şi prin marturi ar vroi sâ dovedeacâ, aşişderea se cuprinde şi de plata câştiurilor care numai prin scrise evitanţii de la Ministeriu se pot dovedi. 22) în privinţíi câ împosesuitele moşii cu părţile lor se află în mână mortâ, aşa dar vânzarea lor nu este ertatâ, de aceia posesorului întabularea dretului de posesie nu este de nevoe, şi acest contract nu se pote nici întabula nici prenota pe numitele moşii şi părţile lor. 2) No. 8085. Fiind câ la licitaţia ţinută la zioa de 29 ale lunei Fevruarie anul curent, nu s’a fi oferit preţuri avantajoase pentru arendarea pe termen de 5 ani, cu începere de la 23 Aprilie viitorii, a moşiei parte din Cepliniţa, proprietatea Statului (foastâ a Monastirei Bistriţa de dincolo de Milcov), se publicâ din nou spre generala cunoştinţa, câ pentru moşia în chestie are sa se ţie licitaţie cu oferte sigilate, în localul Onoratei Curţi Apelative din Iaşi la ziua de 28 Martie curent, conform jurnalului de la 11 Ianuarie anul curent, şi în presenţa comisiunii compuse de D. Prefect de Iaşi, Preşedintele Curţei Apelative de acolo şi D. Casier local, condiţiunile de arenduire sânt cele trecute în Monit. No. 145 anul 1863, precum şi în Foaea Progresului, înse ce modificările aduse art. 13 şi 17 din sus menţionatele condiţiunî, doritorii de a lua în arendă această moşie, îşi vor depune ofertele D-lor însoţite de cauţiunile prevăzute la art. 23, din condiţiunî şi în deosebite plicuri ambele sigele biectului de arendat şi Prefectura district. Bacâu. No. 3491. De câtra D. sub-Prefect a plasei Tazlâul de sus, urmând a se da în antrepriză la zilele de 29, 30 şi 31 a curentei luni, adaosul de 4 parale la oca de carne cuşerâ şi moldovineascâ, pentru a se ţine luminarisirea târgului Moîneştî, se publică pentru ştiinţa concurenţilor ce ar fi, ca sâ se înfăţoşeze în Camera acel sub-Prefecturî la arătatul termin. Prefectura district. Roman. No. 2794. La 31 a curentei urmând a se da în antrepriza prin oferte, tacsia unor obiecte necesare la arestul districtual, se publicâ spre cunoştinţa concurenţilor, carii la împlinirea terminului, sâ se prezinte în pretoriul Prefecture! cu oferte în regula, unde vor vedea şi devizul ce e format. Prefectura district. Suceava. No. 2379. Constatarea declaraţiei D. Emanoil Sihni, câ pretenţia D. Iancu Cchiriacos, pentru o somâ bani ce’i reclama, ar fi efectiva, s’aîi regulat a se face pentru 10 Aprilie viitoriu, înse la neurmarea vreunia feţe numai în prezenţa acel stârnitoare se va constata, se publicâ spre ştiinţa şi cunoştinţa celor în drept a se înfâţoşa. Municipalitatea de Bârlad. No. 306. Se publicâ de a 3-a oarâ terminul de 3, 4 şi 5 cu respecta de 24 oare la 6 a viitoarei luni April, antrepriza facere a cozilor ce ai a sta cu apâ pe stradele acestui oraşu, publicata în Foea No. 23. No. 307. Se publica de a 3-a oarâ terminul de 3, 4 și 5 cu respecta de 24 oare la 6 a viitoarei luni April, antrepriza facerea obiectelor trebuitoare scoalelor publice de bâetî, înserată în Foaea No. 23. No. 308. Se publica de a 3-a oarâ terminul de 5, 6 și 7 cu respecta de 24 oare la 8 a viitoarei luni April, antrepriza facere! din nou a 100 lampe cu tote ale lor, publicată în Foaea No. 23. No. 309. Se publica de a 3-a oarâ terminul de 5, 6 și 7 cu respecta de 24 oare la 8 a viitoare! luni April, antrepriza facere! a 10 banc! de fer grâdirveî publice, înserată în Foaea No. 23. Municipalitatea de Chilia. I)No. 256. La 3, 4 şi 5 a lune! Main anul curent, urmând a se antreprisui dejma de pe poştea acestui târg, Municipalitatea publica spre ştiinţa amatorilor, de a se ivi în pretoriul ei, însoţiţi cu garanţiile legiuite. Municipalitatea de Dorohoiu. No. 136. în priivire cu terminul de 40 zile publicat prin Foaea No. 23, se împlineşte la 4 Aprilie viitor, când urmează a se face r-ea strigare, pentru darea în antrepriza a orimindirovoei soldaţilor pompieri din acest oraş, se publicâ strigarea a 2-a şi a 3-a care au noi la 5 şi 6 April cu peritoaca de 24 oare, când atunce sâ se înfăţoşeze amatorii cu garanţiile cuvenite. Municipalitatea de Galaţi, No. 636. Dupâ publicaţia din Foea cu No. 23 din 24 Fevruarie, la 4 a viitoarei luni April este întâia strigare, pentru antreprizuirea venitului tacsier de 1/4 leu la 50 de lei din valora mărfurilor şi a productelor de import şi esport prin acest port, iar strigarea a 2 a şi a 3-a terminându-se a fi la 5 şi 6 tot a aceiaşi luni April, cu adjudecaţia dupâ 24 care, se publica arătatele termine ca doritorii ce vor fi, sâ se înfăţoşeze în Camera acestei Municipalităţi cu garanţiile legiuite. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Titran!, distr. Iasii Secţ. 1-iii. No.#2414. Dupâ încetarea din vieaţâ a D. Gheorghie Grigorovici, fost amplacat la Prefectura districtului Iaşii, râmâindul 2 copii minori, anume: Chiriţa si Costachii, se procedezâ la numirea tutelei ceruta de legi, mai înainte de a se efectua asemenea lucrare, s’a fi sevârşit din vieaţa şi acel copil, carii erau de drit la moştenirea părintelui lor, se publicâ terminul de 100 zile, spre deşteptarea tuturor persoanelor care se vor cunoaşte în drept la succesiea râmase pe urma numiţilor, cum şi a celor ce vor aveaori ce felu de pretenţiune credali, sâ se arate la acest Tribunal în arătatul termin. No. 2656. Hotarnica privitoare pe locul caselor de la podul lung, a Ds. Dimitrie Chişcâţel, se publicâ în toatâ a el cuprindere în termen de 6 luni, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor acelor ce ar avea vreo pretenţie cu orice drept asupra citatei hotarnice, sâ reclame la acest Tribunal în prescrisa vreme. H O T A R N I O A. Anul 1864 luna Ianuarie în 31, sub iscălitul Candidat Tribunalului districtului Iaşii Secţia I, dupâ lucrările înaintite în urmarea însercinâreî ce i s’aîi pus de câtrâ a sa Camera, prin adresa No. 9733, cu care ’i s au recomendat în originalii suplica Ds. Dimitrie Chişcoţel, spre a face mâsorişte şi hotarnicâ locului ce are aicea în oraş la uliţa podul lung, astăzi la zioa terminului au pâşit la faţa locului în unire cu delegatul Municipalitâtea, unde în prezenţa a unui megieş, anume Grigorie Corniţă, câci celalţi n’au fost următori dupâ invitaţiile ce li s’au fâcut, s’au făcut mâsorişte locului cu stânjinul domnesc de 8 palme, a câreia palma se însemnează pe marginea acestiea, în următorul chip, adecă : 4 st. 1 palma faţa la uliţa din marginea locului jidovului Iţic Ilicovicî şi pânâ în a Ds. Grigorie Corniţa, 19 st. lungul despre apus alăturea cu locul Ds. Grigorie Corniţa din faţa uliţei şi pânâ la marginea locului caselor D. Gheorghie Giurgevanu, lâsindu-se lârgimea trotuarului de 1 st. 3 palme, fiind despre meazânoapte alăturea cu locul D. Gheorghie Glurgevanu şi 19 st. lungimea despre râsârit alăturea cu locul jidovului Iţic Iţicovici, pânâ la locul de unde întâi s’au început cu mâsura, lâsindu-se şi la această plasâ lârgimea trotuarului de 1 st., alcătuind de glur-împregîur 45 st. 4 palme, pentru care s’au făcut hotarnica de latâ. Candidat Antipa, Delegat Eforiei C. Dimitriu. In prezenta mea s’au fâcut mâsoriştea. Grigorie Corniţă. In prezenta mea au iscâlit. Candidat Antipa. TpiasnaASA Hiei. de laiul Sernia la. Hotarniea de faţâ fiind sevârşitâ prin lucrarea Candidatului acestui Tribunal D. Dimitrie Antipa, potrivit cu însărcinarea ce au avut, se legaligazâ vremelnic, iar statornica întâriturâ se va fifce dupâ urmarea legiuitei publicaţii de 6 luni, care tot acum s’au înaintit, daca înse nu vor mijloci cazuri împledecâtoare. Chendrino, A. Stoeanovici, Dr. Cimbalâ. (L. S.) No. 34. Martie 10. No. 2844. De câtrâ acest Tribunal urmând a se închirie cu formă de mezat pe timp de 3 ani începători de la 23 Aprilie anul curent, casa cu dugheana situată în mahalauade din dosul Criminalului a mortului evreu Zelic Ianculovici, se publică aceasta închiriere cu termen de a 3 ea Vinere de la data Foael, spre cunoştinţa concurenţilor amatori de a se prezenta la Tribunal în acea zi, spre a se face adjudecaţia asupra persoanei ce ar oferi preţul cel mai avantajos pentru orfani. No. 3062. Prin lucrările acestui Tribunal, urmând a se închirie cu formă de mezat, dugheana din târgul Frumos, remasa de la râpos. Grigorie Ungureanu, pe timp de 3 ani începători de 23 Aprilie viitor, se publică această închiriere pentru a 3 ea Vinere de la data Foael, spre deşteptarea concurenţilor şi înfâţoşarea lor la acest Tribunal, când are ase face adjudecata asupra aceluia ce ar da mai folositor preţ. Secţia a 2-a. No. 3190. Urmând necesitatea se cunoaşte ce pretenţii sânt asupra avere! remase, pe urma repos, văduve Domniea Minosa lui Artino, se publicâ termimun de 100 zile socotit de la data Foael, cu deşteptare ca în lâuntrul acelui termin sâ se înfăţoşeze la acesttribunal cu reclamaţii sprijinite pe legale dovezi despre gradul înrudire, toţi acei ce se vor cunoaşte în drept de a moşteni pe reposata, iar cel cu pretenţii credale sâ’şil facă a lor reclamaţii la ramul administrativ, conform circularei Ministerialul Justiţiei No. 12350, publicată prin Monitoriul No 50 din 1860, dând în ştire ÿin vestul Tribunal.