Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-01-16 / nr. 6

No. 6. ICUifJLA ri IA. FOAEA PUBLICAŢIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CTJRŢeI DE IAŞI, AIEL IN JAS SI prenum eraţi u n r a se face la Tipografia Minervei, ulitia Chiristegiel. Diarul se publica de la 36 coaie pe sep axnana. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei____________ Iaşii Joi 16 Ianuarie 1864. In districtele României, prenumeratiunea se face la biirourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere costa un leu, cursul fiscalul, Iaşii 16 Ianuarie. Depeşă Telegrafică, Bucureşti 15 (27) Ianuarie. Astâzî Mercur!, Adunarea au votat cu o majoritate de 71 bile albe în contra 15 negre, condiţiunele împrumutului de 49 milioane, pentru ajutorul locurilor Sînte şi pentru cumpararea materialului armatul, condiţiunele sunt acele sprijinite de Guvern. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura district. Iaşi. No. 88. Soldatul Copene Gheorghie din escadronul 1-iîi de jandarmi, luând cu sine amoniţie de îmbrăcăminte, calul şi arme, s’aîi făcut nevâzut, luându-se informaţie câ s’ar purta cu un bilet fals prin sate, se publica aflarea lui. No. 106. Tânărul Istrati Lungul căzut la sorţi, fâcându-se nevâzut din comuna Dancii, în etate 22 ani, statul de mijloc, pârul capului negru, ochii negri, sprincenile negre, nasul mare, gura potrivită, nesteţile negre, barbarade, îmbrăcat cu suman râu, cojoc, câcîulâ neagrâ pe cap, cu opinci îmAlțat la picioare, osebite semne rare, se publicâ aflarea si trimeterea lui la aceasta Prefectură. No. 108, în comuna Todirel, au picat de pripas o vacă de viţel, la pâr galbânâ şi puţin plâvae, coarnele latişă, şi viţelul ei mic, la pâr porumb, dupâ cum D. sub Prefect de Codru, prin raportul No. 5810 încredinţazâ, se publicâ aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze la această Prefectura spre a s’o priimi. No 14,882. Pe moşiea Tâuteştiî aîi picat de pripas 2 vaci, cea 1-iîi la trup de mijloc, la pâr porumbâ murgâ, cu coarnele greblişâ, înferatâ la cornul stâng cu litera I. g., şi cea a 2-a la trup micâ, la pâr murga, coarnele greblişe, înferatâ la cornul stâng cu fer necunoscut, dupâ cum I). sub- Prefect de Copou, prin raportul No. 2513 încredinţazâ, se publicâ aflarea păgubaşului lor, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre a le priimi. Prefectura district. Bacâu. No. 21,660. Urmând a se vinde la 18, 19 şi 20 a curentei luni Ianuarie 1864, un No. de 9 stoguri lân, aflate pe moşiea Schitului Frumoasa, se publica spre ştiinţa concurenţilor ce vor vroi a le cumpăra, cu avansare, ca la acele zile sâ se prezinte în Camera sub-Prefecturei Tazlaul de sus, unde urmează a se face mezatul. No. 25.680. Pentru îndestularea D-lui Leon Corman, cu banii de la Ioan Pavel, asigurându-se 2 boi, 4 capre și un car mare, se publicâ terminul de 40 zile, ca muștereii sâ se prezinte în Camera sub-Prefecturei Tazlaului de jos în târgul Valea- Râ, unde are a se face mezatul. No. 21,730. Pentru îndestularea D. Maior Alecu Ioachim, cu banii ce are a lua de la D. Petrachi Pândele, asigurându-se 100 merţe popuşoî pe moşiea Bâsâştii de jos, a debitorului, se publicâ terminul de 40 zile, ce muştereii ce vor fi doritori, la împlinirea terminulul, sâ se prezinte în Camera sub-Prefecturei Tazlâului de sus, în târgul Moineştii, unde are a se face mezatul. No. 21.732. Pentru îndestularea D. Colonel Iorgu Stratulat, cu banii ce are a lua de la jidovul Halm Iosep, asigurându-se 1 vaca cu viţel, 1 capâ, 2 gîuncane, 1 câruiţâ legată în fier, se publicâ terminul de 40 zile, ca muştereii ce vor fi doritori, la împlinirea terminului, sâ se prezinte în Camera sub- Prefecturei Tazlâului de jos, în târgul Valea-Râ, unde urmeazâ a se face mezatul. No. 21.789. Pentru o vacâ la pâr plavanâ, cu coarnele greblişe înainte, pişcatâ la urechea dreapta, şi zmultâ de coadâ puţin, avansatâ de sub-Prefectul Bistriţa de sus, cu referatul No. 2917, câ au picat de pripas în comuna Iteştii, se publicâ spre ştiinţa pâgubaşuluî, care în lâuntrul legiuitului ter- ■ min de 3 luni, sâ se înfăţoşeze cu dovezi spre a o priimi. Prefectura district. Botoşani. No. 16.032. Terminul de 15 zile, publicat prin Foaea No.... pentru vânzarea cailor secvestratî de la D. Garabet sin Tanasa, spre îndestularea D. Lupu Buzne, fiind zădărnicit, se publica din nou un asemenea termin, spre deşteptarea concurenţilor, carii în cea mai de pe urmâ zi, socotitâ de la data Foaeî, sâ se prezinte la Poliţia oraşului. No. 17.308. Urmând a se vinde prin licitaţie 2 vaci mari, 1 viţicâ micâ, 3 mânzaţi şi 3 mânzate, ce prisosesc peste zestrea monastirei Vorona, se publicâ terminul de 40 zile, pentru vânzarea acestor vite, şi muştereii ce se vor arâta, sâ se înfăţoşeze în Camera Prefecturei în cea liu zi dupâ espirarea terminului spre târguire. Prefectura district. Belgrad. No. 9372. Din raportul sub-Prefecturei Plasei Cahula-Prut No. 6325, luându-se încredinţare cum câ în colonia Curci, au picat de pripas o vacă plăvană, la trup de mijloc, coarnele ţapoşe, fârâ dangâ, de 6 ani, se publica spre cunoştinţa generală ţi presentarea păgubaşului cu dovezi în terminul legiuit spre a o repriimi. Prefectura districtului Calmi. No. 95, D. sub-Prefect de Costangalia prin rapor- tul No. 4586, informează câ pe moșia Trifeştil , au picat de pripas, un cal negru deschis ciopârtatic de coadâ, pe de o parte s’au înaintit lucrările cuve- j nite prin district, ear pe de alta se publicâ terminul legiuit de 3 luni spre ivirea pâgubaşuluî care cu dovezi legale, sâ se presinte la aceastâ Prefectură spre a ’i se da întru îndestulare. No. 97. D. sub Prefect de Tigheciu prin raportul No. 2204, informează, câ pe moşia Capaclia au picat de pripas un mânz murg deschis şi breaz, pe de o parte s’au înaintat lucrările cuvenite prin district, care de alta, se publicâ terminul legiuit de 3 luni spre ivirea pâgubașuluî, care cu dovezî legale sâ se presinte la aceastâ Prefectura, spre a ’i se da întru îndestulare. No. 4226. Pentru despăgubirea Ds. Dimitrie Cara-Vasilie cu suma de 10 galb., costul a nişt fân cosit samavolnic de pe proprietatea Ds. de către locuitoriul loan Munteanu sin Bucâţica, împlinindu-se de la numitul 2 vaci, se publicâ terminul de 40 zile, ca dupâ respirarea terminului, concurenţii sâ se înfăţoşeze la aceastâ Prefectură. Prefectura district. Corurluiu. No. 15083. Spre îndestularea fiscului cu suma de 3087 lei 6/4u şi 2 bani, ce Dumnealui Gheorghie Cernat, datoreşte din impozitul fonciar pe trimestrul l-iu şi al 2-le anul 1862, pentru proprietăţile sale, parte din Umbrâreştî şi parte din Vârlezi, prin Domnul sub-Prefect de Prut, împlinindu-se 8 chile 10 bănuţi grâu amâmt, se publica în termin de 40 zile, vinderea acestor producte, cu deşteptare ca concurenţii ce vor fi de a cumpără, la respirarea terminului sâ se înfăţoşeze în pretoriul Prefecturei, unde are a se săvârşi mezatul. Prefectura district. Dorohoiu. No. 55. Domnul Poliţai Târgului Herţa prin raportul No. 932, încunoştiinţazâ, câ în noaptea de 16 spre 17 a trecutei de câtrâ Abhoda, s’au găsit intr’un sânţi o cârufâ proasta urigureascâ cu roţile sinuite, 3 orcicurî, 3 guri de ham cu ştreangurile lor, o osebita varga şi un strâjb în pâr murg fârâ alte semne, se publicâ spre deşteptarea păgubaşului, carele în terminul destinat de 3 lunî, sâ se înfăţoşeze aici cu dovezi legale, spre a’şî afla cuvenita îndestulare. No. 59. Din raportul Domnului sub-Prefect Plasei Herţa No. 3062, luânduse informaţie câ pe moşia Strunga s’au pripâşit un bivol cudalb, se publicâ spre deşteptarea păgubaşului carele în terminul legiuit de 3 luni, sâ se înfăţoşeze aice cu dovezile necesare, spre a ’i se face cuvenita îndestulare. No. 60. Din raportul Domnului Bub-Prefect Plasei Prutului de jos No. 2981, informându-se câ pe moşia Rădăuţii s’au pripâşit un mânzat în pâr murg închis, butuc la coarne, se publicâ spre deşteptarea păgubaşului carele în terminul destinat de 3 luni, sâ se înfăţoşeze aice cu dovezile necesare, spre a i se face cuvenita îndestulare. Prefecţii la district. Fâlciu. No 155. Urmând a se vinde 39 oi cu lapte, 11 sterpe, 2 capre, 5 mei şi 2 boi, a judecatului criminaliceşte Paval Mândru din comuna Duda, spre îndestularea prădaţilor de el şi al sei, Ioana Dieaconului şi Gheorghie Matasa din comuna Buneştii, se publica terminul de 40 zile, spre deșteptarea amatorilor, ce vor fi de a cumpăra animalele zise mai sus, carii sâ sa presinte în Camera Prefecture! în zioa terminului spre a aterdisi la mezat. Prefectura district. Ismail. No. 13363. Individul Ivan Selearenco, în vrâstâ ca de 35 ani, statul mai nalt de cât de mijloc, pârul negru şi creţii, ochii negri, faţa smadâ şi uscată, nasul gura potrivite, musteţile mici, barba rude, înbracat cu cojoc, osebite semne chiar de ochiul stâng, şi Nechita Coataninenco, el şi Sclearenco, statura naltâ şi supţire, ca de 28 ani, ochii caprii, faţa stricata de varsat, nasul gura potrivite, pârul capului negru şi creţii de tot, îmbrăcat cu cojoc, dezertând din arestul comisiei Neculaevca, au rămas de la el 3 vite cal, unul la pâr negru, la trup mic, coama în stânga, coada lungă, dunga dinapoi la şoldul drept litera D, H, albeaţa la ochiul drept, de 7 ani, în ce danga la litera D, nu se pre înţelege bine, unul la pâr rolb închis, la trup mare slab de tot, coama în dreapta, coada cam ciopârtaticâ La frunte şi bot alb, danga la amândouâ şolduri dinapoi litera T din dreapta, litera H din stânga, ca de 12 ani, şi unul negru la trup mic, slab de tot, coama în dreapta şi în stânga julit pe spinare de se, ca de 8 ani, se publica aflarea fugiţilor, cât şi a păgubaşilor vitelor. Prefectura district, Neamţu. No. 18091. întru îndestularea D-nei Elenco Cantacuzin proprietariţa moşiei Şerbeştil cu banii 1805 lei costul unor producte ce li se cuvine a lua de la evreul Marcu Gârcineanu, dupâ lămurirea datâ de sub Prefectura ocolului Piatra prin raportul No. 3165, împlinindu-se din averea jidovului, 100 merţa popuşoî, pe care dându-se în păstrarea judeţilor Comunei Girovu, se publicâ vânzarea acelor popuşoî licitativ cu termin de 40 zile, la împlinirea cârnea muştereil sâ se înfăţoşeze în Camera Prefecturei, când are a se face harecîluirea. No. 18093. în priivire câ dupâ din nou râfnealâ facutâ de D. sub Prefect ocolului Piatra şi prezentată prin raportul No. 3159, evreul Herşon Gârcineanu datoreşte iconomiei moşiei Dâneşti, cu banii 525 lei, asigurat,du-se de la Gârcineanu 15 merţe 2 stamboale popuşoî, 6 stamboale sacara, 2 mânzate, 1 piele de mânzat, 8 vase pentru vin risipite, 6 gâşte, 2 balerce goale, 1 ciubăr, 2 puține, 1 fedelești, 1 babe, 2 cofe, 1 chersan, 1 masă ci picioarele stri.