Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-06-01 / nr. 74

rmrrtatea tolerată. Dar en toata mărimea netului imperial, noi, totuşi, mărturisim că ne am fi bucurat foarte mult dacă am fi vizut ]de Români mai demni faţa cu modul manifestaţiunii lor de mulţămire câtrâ împârâtul, şi mai avail în espresiuni de acele care respiră un ton de umilinţă cu totul deplasată şi vade mai multă şcâdinţâ de bun simţ general şi de mândrie naţionala. — Principiul desvoltământuluî de naţionalitate şi limbă facte mari progrese în toate părţile. Boemii se lupta în ţeara lor cu Germanii pentru a dobândi dreptul de a fi educaţi în limba lor şi pentru a se propune învăţăturile prin şcolile din Boemia în limba boemă. O asemine Î notă esista la ordinea zilei în Ungaria, Galiţia, Polonia Rusiana şi Prusiana etc. şi în cele din urmă s’au manifestat şi în Finlanda. La dieta din urmă a acestei ţeri, Adunarea representanţilor ţerani Finlandesi au format un comitet pentru a redigea o petiţiune în scop de a cere de la împăratul autorizaţiunea ca să nu se mai numească în funcţiuni la administraţiune şi stabilimintele de . ? . 1 ". . . I educaţiune din ţeara lor precum şi la tribunalele şi administraţiunile comunale, decât persoane cu cunoştinţa limbii finlandice. Afară de aceasta, Adunarea cere autorizaţiunea de a întrebuinţa, esclusiv, limba finlandica la propunerea ştiinţelor în şcolile de toate gradele, şi la cas de refus, de a adopta limba svedică la propunerea ştiinţelor. Gstdeutsche Post ne spune că împăratul şi împâ- râteasa de Rusia, cu copii lor, vor sosi la 8 iunie în Königsberg, iar la 9 în Berlin unde vor sta până la 11, după care vor merge îa Kisinghen. Unele foi vor a şta că la această din urma localitate va veni mai la urmă şi principele Gordiakoff. _ ________________________ | PROGRESUL 40 zile, ca muştereii să se prezinte la sub-Prefectura Bistriţa de Sus, unde are a se face mezatul. No. 6605. Vitele asigurate de la I). Mihalachi Rafaila, spre îndestularea I). Iacob Ovanes, publicate prin Foaea No. 36, se publică vinderea lor în termin de 40 zile, ca muștereii să se prezinte în Camera sub-Prefecturei Tazluul de gios, unde are a se face mezatul. No. 6607. Asigurându-se un cal pentru îndestularea 1). Tachi Radovici de la D. Dimitrie Cuce, a conta banilor 8 galb., se publică în termin de 40 zile, ca muştereii să se prezinte în Camera Prefecturei, unde are a se face mezatul. No. 6835. Asigurându-se pentru îndestularea D. Leon Corman, de la D. Gheorghie Dimitriu, 2 boi, 2 giuncani, 1 vacă ca mânzat şi o vacă starpâ, se publică în termin de 40 zile, ca muştereii să se prezinte în Camera Prefecturi, unde are a se face mezatul. Prefectura district. Botoşani. No. 6881. De la D. Iancu Herescu, sechestrânduse 10 vaci cu viţei şi o gonitoare, în pretenţiunea D. Iancu Gheorghiescu cu suma de 2090 lei căpiţe şi a lor procent, de la 18 Dechemvrie 1862, ce după înscris reclamă, se publică vânzarea arătatelor vite în termin de 40 zile socotit de la data Foaei, ca amatorii ce vor fi să se prezinte aice, la împlinirea terminului, spre a se rezulta vânzarea, cu preţul ce va eşi la mezatul silnic, servind acest termin şi pentru deşteptarea debitoriului, ca vânzarea se va face cu orice preţu va eşi, aşa precum mezatul este silnic. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura Politiei Iaşii. % % No. 8413. Fiind că la terminul de 25 Mai, publicat prin Foaea No. 67, nu s’au prezentat în Camera Prefecturei nici un concurent de a lua cu chirie 2 du ghem, proprietăţi ale schitului Gorovei aflătoare în disparlira a V-a, uliţa Poduluî-Lung, pe timp de 4 ani, începători de la 23 April anul curent, după condiţiile publcate în Foaea No. 145, se publică din nou închirierea acestor binale, ca doritorii ce vor fi, să se înfăţoşeze în Camera Prefecture la 7 a curentei luni Iunie cu garanţiile cuvenite, unde vor depune şi ofertele sigilate, râmâind asupra persoanei ce ar da preţul mai folositoriu pentru Stat. Prefectura district. Iaşii. No. 5007. Conform ordinului Ministerialul de Culte, urmează a se da în arendă prin această Prefectură, toate viile ogrăzile, livezile etc. din acest district, ce erau în dispoziţie a superiorilor de Monastic, înainte de secularizare, pe termen de 4 ani, începători de la Sf. Gheorghie anul curent, şi până la asemenea lună şi zi a anului viitorii! 1868, s’aîî însemnat terminul la 5 a curentei luni Iunie, când atuncea urmează a se ţine licitaţia cu oferte sigilate în Camera acestei Prefecturi, se publică o asemenea spre deşteptarea concurenţilor, că vrând a ave oricare lămurire despre asemenea, mai înainte de împlinirea terminului se pot adresa la această Prefectură, unde li se vor da lămurire pre câtu se Va pute. No. 5197. In consideraţie, că în zioa de 17 Mai când s’aîî împlinit terminul de 40 zile, publicat prin Foaea No. 46, pentru vânzarea unor producte prevăzute în aena Foae, împlinite de la D. Costachi Tumurugu, posesorul moşiei Trifeştii lui Păun, spre îndestularea 1. I. Ivaşcu proprietariu acei moşii şi alţi 01*Dolitori a numitului debitor, neputându se efectua mezatul din cauză că nu s’au înfăţoşat nici un concurent doritori şi a cumpăra nişte asemenea, se pu- blicâ din nou, în termin de 40 zile, pentru vânzarea unor asemene, cu condiţia prevâzutâ în citata mai rus Foae. Prefectura district. Bacâu. No. 6461. Asigurându-se de la unia din răzâşii, comunii Odobeştii 60 merţe popuşoi, spre îndestularea preotului Dimitrie Popa, se publică terminul de 40 zile, ca muştereii să se prezinte la sub-Prefectime Bistriţa de sus, unde are a se face mezatul. No. 6553. Fiind câ h împlinirea terminuluî de 40 zile publicat în Foaea No. 137 din 1863, nu s au putut vinde câruţa de un cal şi o panche hamuri, asigurate dela 'Gheorghie Manoflu, apre îndestularea Jon,i Fan fr.. Nou'â re publică un alt termin de Prefectura district, Tecueiu. No 2635. Spre îndestularea comunii Corodu, cu banii ce au sfitarisit fostul notar la acea comună G. Mantu, şi lucrurile ce din negligenţa sa s’au perdut, precum şi a D. Panaite Mihalopolu cu 112 lei, asigurându-se de câtra sub-Prefectul de Bârlad, 1 caţaveică de postav cu vulpe, şi pele albă, 1 besecte, 1 surtuc de doc vechiu, 2 cămeşi bune, 3 cămeşi rupte, 2 jeletce vechi, 1 pălărie veche de pac, 1 pâreche colţuri noi de bumbac, 1 pâreche şoşoni vechi, 1 pâreche izmene, se publică vinderea lor în termin de 40 zile spre cunoştinţa muştereilor, carii sânt invitaţi a se adresa la pretoriul zisei sub-Prefecturi, unde are a se ţine licitaţiea. No. 5414. La neurmarea indivizilor Marin Lazer şi Ioan Condrachi, cu răspunderea banilor ce datoresc D. Andrei Columbi, asigurându-se de câtva sub- Prefectul de Zeletin, de la cel întâi un cal, şi cel al doile un mânzat, se publică vinderea lor în termin de 40 zile spre cunoştinţa muştereilor, carii la respirarea lui se vor adresa la pretoriul zisului sub- Prefect, unde are a se da finit mezatului. No. 5415. Pentru câ la respirarea terminului de 40 zile, publicat prin Foaea No. 44, nu s’a şi arătat concurenţi a cumpăra 117 chile 16 demetrii grâu, asigurate de la D. Ştefan Iamandi, a conta cheltuelelor întrebuinţate de evreul Aizie sin Avram cu secerea, strânsul şi trierul acelui grâu, se publică din nou vinderea lui earaşi în termin de 40 zile socotit de la data Foaei, ca amatorii ce vor fi să se prezenteze în ziua respirarei terminului la pretoriul sub-Prefecturei de Zeletin, unde are a se da ființa mezatului, iar Domnii concurenţi se pot încredinţa despre calitatea grâului, şi mai înainte de termin, de la zisul sub-Prefect, publicaţia JUDE CATOPEŞTI. Trib. Civil de Iaşi Secţ. 3-a. No. 3523. Tribunalul de Iaşi Secţia l-iu, prin adresa No. 3731, mijlocind la acest Tribunal, a scaate în vânzare între alte fonduri şi casele cu locul lor din acest oraş, ce au rămas de la râpos. Vasilie Drâghici, fiind câ după semnele ce au dat când se afla în vieaţâ, pentru administrări a avere! casei râpos. Iordachi Porfiriu, n’aîî achitat suma de 78664 lei şi procentul lor, cu care au, rămas tatrai câtrâ zisa casă de la finele lui Octoruvrie 1860, și pânâ la numărătoare, Tribunalul acesta observând titluri- IU le numitelor casă, între care este hotarnica din 1862, (ce se publică mai jos în toată aci cuprinderere) pe acest temeiu și pe temeiul mijlocirea numitului Tribunal, prin încheierea din 15 a trecutei No. 5 a protocolului, a fi încuviinţat vânzarea arătatelor casa, cu publicarea terminului de 6 luni, se publică spre deşteptarea tuturor celor ce ar avea vre-o pretenţie cu orice drit, să o reclame la Tribunalul competent in citatul termin, dând în ştire şi acestuea. HOTARNICA. Anul 1862 luna Martie 15 zile, sub iscâlitul Candidat Judecătoriei districtului Iaşii Secţia I-iu, în urmarea însărcinării ce ’i s’au pus de cătrâ a sa Cameră prin adresa No. 11.389, spre a face mâsoristea locului şi prescriere de stareacaretelor râpos. Vasilie Drâghici, aflat are aicea în capitalie la uliţa podului verde, care urmează a se scoate în vânzare silnică, pentru îndestularea cu o sumă bani a casei râpos. Iordachi Porfiriu, astăzi au păşit la faţa locului, unde pe stăpânirea de faţă cu stânjinul domnesc de 8 palme, s’au făcut rausoriştea locului II în următorul chip, adecă : 15 st. 2 palme despre apiu faţa la zisa uliţă, 53 st. lungul alăturea cu ulîţa mergătoare spre Asachi, 15 st. fundul despre locul D. Costachi Zdrobici, partea despre răsărit, şi 51 st. tot lungul despre casele D. Costin Catargiu, partea despre meazâ-zi până la locul de unde întâi s’au început cu măsura pe acest loc care este vecinie, se afla 1 pâreche casâ cuprinzătoare de 7 odăi şi un antret, cu pâreţii de cărămidă, pe temelie de pieatrâ, acoperite cu şindilâ, la faţă cerdac, asemenea şi la dos, de desupt un beciu, deosebit în ogradă alte 3 odăi, dintre care 1 bucătărie, o lemnărie, o şură şi un grajdiu, iar de desuptul lor o pivniţă mare de pieatrâ, toate de cărămidă pe temelie de pieatrâ, sub un acoperemânt de şindilâ, o fântână de pieatrâ, 2 reterezi de lemn, grădină, deosebit o lemnărie, o fânarie de scânduri unde este şi o gheţărie, zaplajî de scânduri înprejurul ogrăzii, şi la faţa parmaclâcuri, prin urmare după chipul arătat, mai bus, luând sfârşit mâsoriştea locului şi prescrierea acaretelor râpos. Vasilie Drâghici, s’au făcut ei aceasta hotărnicii. 1 G. Zaharova. TpinsnciASJi llierA de Iaiul Semţiea Jea. Ilotarnica prezentă fiind sevârşitâ prin lucrarea Candidatului acestui Tribunal, se legalizazâ spre a se comunica Curţii de Intârituri. Cardaşi, S. Manu, Director Cinibalâ. (L. S.) Pentru Şef M. Arghiropolu. No. 5384, 1862 Aprilie 2. No. 3524. Tribunalul de Iaşi secţia I, prin adresa No. 3731, mijlocind la acest Tribunal, a se scoate în vânzare între alte fonduri şi o vie de la Galata, ce au râmas de la râpos. Vasilie Drâghicî, fiind ca după semele ce au dat când se afla în vieaţâ, pentru administrarea averei casâi râpos. Iordachi Porfiriu, n’aîî achitat suma de 78664 lei şi procentul lor, cu care au rămas dator câtrâ zisa casă, de la finele lui Octomvrie 1860 şi pânâ la numărătoare, Tribunalul acesta observând titlurile numitei vii, intre care este hotarnica din 1861, (ce se publică mai jos I în toată a el cuprindere), pe acest temeiu și pe te- r- meiul mijlocire! numitului Tribuna, prin încheierea din 15 a trecutei No. 5 a protocolului, nu încuviin- I t.it vânzarea arătatei vii cu publicarea terminului de 6 luni, pentru care se publică spre deşteptarea tuturor celor ce ar avea vre-o pretenţie cu orice drit, să o reclame la Tribunalul competent în citatul termin, dând în ştire şi acestuia. II O T A R N I C A. Anul 1861 luna August 9 zile, sub iscolitul Candidat Tribunalului districtului laşii Secţia I, în urmarea însărcinare ce î sau pus de câtrâ a sa Cameră prin adresa No. 166, spre a face hotarnica locului caselor din capitalie şi viei din podgoria Galata, proprietăţi a D. Vasilie Drâghici, asupra cartea urmează a se lua măsuri pentru înplinirea părţii de avere cuvenită spre vâranicului Costachi Porfiriu, astăzi au pâşit la pomenita vie, unde după ce mai întâi a’au luat informaţie câ ea se găseşte în stăpânirea D. Drâghici, apoi cu stânjinul domnesc de 8 palme, pe stăpânirea de faţă, ’i le’au făcut mâsorişte în următorul Lip, adecâ: 106 st. la râBCrit parte» despre apa Bwhluiului din ahtipul Butții pânâ în viia Di Vorilib Niorlal DncâlV,110 et. partea despre nu azâiroapte' alăturea Vhlâi^u! viei Municipalitatea de Galali. No. 1297. La 6 a curentei luni Iunie, cu cdgiudecația după 24 oare, fiind a treia strigare pentru antreprizuirea facilei furajului trebuitor, pentru hrana a 32 cai din comanda pompierilor acestui oraşu, după condiţiile imprimate prin Foaea cu No. 25. Municipalitatea publică de a 3-a oară ca doritorii ce vor fi a lua asuprale această antrepriză, să se înfăţoşeze la Tratatul termin în Camera ei, cu garanțiile legiuite.