Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-09-12 / nr. 122

bise.îepştl. şi de predarea de învăţătură în aceastâ artă- Ar fi da doriîu ca învâţâtoriul ce s’ar numi sâ fie câlugâr din sinul unei Monastirîj asemene suplici a D-lor concurenţi cu ofertele lor se vor priimi la aceastâ C. R- Agenţie şi General Consulat până la fi dtu! lumiii Septemvrie anul curent, dupre stilul vechiu spre mai departe lucrare, pentru a se contracti de câtrâ onorabilul Consistoriu Episcopal din Czernautzî, condiţiunile cuvenite cu acel barbatu, ce după ecsamicarea dovezilor de qualificaţiune ea va cunoaşte mai apt în sita sa- Prefectura district. Bacâu. No. 11/316 Fiind că la împlinirea terminuluî de 40 zile, înserat în Foaea No. 15, nu s’au putut vinde popuşoii 10 merte, asiguraţi de la D. C. Tulbao, în pretenţia D. Gh Petrini se publică un alt t ruin de 40 ziie, ca unul teren sâ se prezinte la sub Prefectura Tazlăul de gios, unde are a se face mezatul. Prefectura district. Botoşani. Nr. 12,169. Pentru vinderea a 45 oî, 2 vaci cu raânzaţiî lor, 1 capa cu mânzî, averea fostului vornic al comunii Dumbrâvnil Dimitrie Râdâuţeanu, c. * s’, a questrata de DD, membri al acestei comune, spre desdâuc rea tesaurului pentru 1341 lei dunaţă de numitul, după dâri fiscale în trimestrulu al III le din anul trecut 1863 se va ţine licitaţia în Camera acest. I Prefecturi dupâ eespirarea terminului de 40 zile socotit de la data Foad. Prefectura district. Dorohoiu. No- 10,045. Iu privire ca la respirarea terminuluî de 40 zile anansat prin Foaea No. 102, nu s’au ivit concurenţi a cumpăra 320 merte popuşoî, secvestraţi de la D- loan Ion Goeao, spre plata câştîuluî părţii de moşii a râpos. Zamfirachi Braha, se publicâ un alt termin, ca oncurenţi* ce vor fi sâ se prezinte in Camera acestei Prefecturi, unde urmeazâ a se vinde productul adgurat. Prefectura district. Neamţu. No. 11,287. Pentru câ din raportul sub-Prefectului plasei Peatra Ne- 2848 s ai luat încredinţare, câ pe moşiea comunii Girovu s’au pripăşit o capa cu străjuica ei, în corp mare, la pâr neagra, chioarâ de un ochu, puţin striectâ în spate, şi înferatâ pe şoldul stâng cu litera D. G., iar mânza la păr murga închisă se publică aflarea păgubaşului şi înfâţoşarea lui Prefecturâ cu dovezi în termin de 8 lunî. Municipalitatea de Bârlad. No 1146- Se publicâ de a treia oara texminile de 21 22 și 23 cu respectul de 24 oare la 24 ale curantei Iuti fuptemvre, antrepriza venitului de la mahalitii, înserat în Foaea No. 109 și 1 16. Iso. 1147. Se publica de a treia oară temenile de 22 23 și 24, cu respectul de 24 oare la 25 ale următoarei luni Repremvire, punerea în aplicaţie a ser- PROGRESUL viciului curăţirea bornilor de pe la locuinţile din acert oraşu, înserat în Foaea No- 109 şi 116. Municipalitatea S. Frumos. No. 344. De câtre acest Consinu, urmeazâ a se da în antrepriză facerea obiectelor mai gros însemnate, şi anume : 44 perechî ciubote, 22 pârechi câputâturi 44 cămeşi, 22 pârechî pantaloni de varâ, 22 galstrice şi 22 oghealurî de lâna, pentru soldaţii pompieri de la comanda din acest târg, pe anul viitoriu 1860, se publică aceastâ antrepriză spre obşteasca ştiinţa, a celor ce ar vroi a lua asuprale. Carii sânt poftiţi a se prezenta în Camera acestui Consiliu, acompaniaţi de garanţiile legiuite în termin de 40 zile socotit de la data Foaeî, când are a se opera strigarea întâi, iar celelalte 2 strigăi şi peruperia de 24 oare, ce are a se urma dupâ a Ili-a strigare, în urma se vor avansa. Prefectura district. Soman. No. 8300. D. Ifrim Brailescu, neurmând cu plata banilor 255 galb și a lor procent, tacsa de 4 galb, ce datorește Ds. Dimitrie Teodor Cuza, validizatî de Tribunalul ţinutal, precum anuncie sub No. 3880, s ac asigurat prin sub Prefectul plasei Siretiul de sus de pe moşiea Vovmeştrii 200 merţe popuşoî intr’un fi coşeru, 75 merţe sacavâ într’o gireadâ de 12‘/2 tâni, 30 masculi, 6 vaci cu viţel, o vacâ stearpă, 1 bivoliţă, o droscâ acoperita, şi 2 calarm.sari cu hamurile lor, care urmeazâ a se vinde limitativ, se publicâ terminal de 40 zile socotit de la data Foaei, la împlinirea cârtea amatorii de a le cumpăra, sâ se printe în Camera acestei Prefecturi, unde are a se face mezatul. Prectura district. Suceava. No. 8579. în comuna Modeiu pârâul Cârjiî, s’au găsit 2 iepe de pripas, una în păr murga deschisâ, striata de şea ne spinare ţintată în frunte, şi una neagra earâşi stricata de şea ţintită în frunte, se publica aflarea păgubaşului, care în terminul legiuit cu dovezi legale sâ se înfăţoşeze la sub Prefectura de Munte spre a’şi priimi paguba. Municipalitatea de Bacâu. No 673. Se publicâ spre obşteasca ştiinţă, câ doritorii de a se angja cu ţinerea curăţeniilor uliţilor sâ se prezinte la Municipalitate la 20 Sept. cu formale granţiî, unde li se vor ceti şi condiţiile. Municipalitatea de Hârlâu. No. 315- Se publicâ terminul al treilea a dârii în antrepriza a eratului cotul, care este de 10 zile şi se împlineşte la 20 Septemvrie, iar respectul legiuit va fi în ziua de 21. No. 316. Se publicâ terminul al treilea a dării în antrepriza a eratului mâhstitul care este de 10 zile şi se împlineşte la 20 Septemvrie, iar respectulu l lgiuit va fi în ziua 21. No. 317. Se publicâ terminul al 3-le a dârii în antrepriză a etatului morfosopiei vitelor, care este de 15 zile, și se împlinește la 30 Septemvrie, iar respectului legiuit de 24 care va fi în ziua de 1 Octomv. No. 318. Se publicâ terminul al 3-lea dării în antrepriză a eratului prosturapa masculilor, care este de 15 zile, şi se împlineşte la 30 Septemvrie,ar respectul legiuit de 24 care va fi în ziua 1 Oct. Municipalitatea T. Ocna, No. 683. Avându-se în consideraţie, câ dupâ publicaţiile obştite în anul trecut 1863, D. Ghiţa Neculescu, proprietariul dugheniîor înscrise la No. 550 şi 551, şi epîtropieî casei râpos. Petcu Sârbu, proprietara dughenii înscrise la No. 549 din acest oraşu, pentru a pune în aplicaţie dararoarea lor, negreşit până la 14 Mai anul curent, ca unele ce sânt câzute în categorie de baratee, şi în care stare nu se mai pot tolera a esista, nici pânâ acum n’au pus în aplicaţie daramarea lor. Municipalitatea publicâ câ dacâ nici pânâ la 20 Septemvrie anul curent, numiţii proprietari nu vor darama acele baratee, sau nu se vor presenta a lua lemnele, Municipalitatea ie va darama însâşî şi materialul îlu va lasa acelora ce se vor înflercina cu aceastâ operaţie. No. 733, în consideraţie câ nici la terminul de 20 August, publicat prin Foaea No. 102, pentru antrepriza casâpieî, mangerieî şi pitâriei din acestu oraşul pe anul viitoriu, nu s’au înfăţoşat nimine din musterei. Municipalitatea regulând din nou cel mai de pe urma termin la 22 ale curentei, cu respectu de 24 oare, se publicâ spre obşteasca ştiinţâ, ca muştereii ce vor dori a lua în antrepriza nişte asemene articole, pregătiţi de garanţiile cuvenite în sipa aratata sâ vie în Camera sa. Municipalitatea de Tecuciu. No. 637. La 30 a curentei luni Septemvrie, se împlineşte terminul de 40 zile, publicat prin Foaea No. 113, pentru antrepriza încânjarei cu şanţu şi formarea de gard viu a locului de cimitiriu din acest oraş şi, când are a se ţine întâea licitaţie, se publica spre cunoştinţa amatorilor, cu a 2-a şi a 3-a licitaţie are a se ţine la 1 şi 2 Octomvrie, cu adgiude- I caţia la 4 tot a acel luni. PUBLICAŢII JUDECATOREŞTÎ. Curtea de Apel din Iaşi. No. 4291. Chestia formalităţilor mezatului vănzârii unei mori şi a unei vila repos, Izrail Chitariul, de pe noştea Miroslava Galaţii, precum şi acea a lucrărilor urmate în procesul avut, de Izrail Chitariul, cu Anita Gustoae pentru nişte datorii, fiind recomendate de Curtea de Casaţie a sa desbate , de câtru aceasta Curte, in prezenţa îrapritinaţilor, s’au terminat din nou spre cercetare pentru 30 a viitoarei luni Octomvrie, despre care pe de o parte s’au făcut cunoscut împricinaţilor şi anume: D sale Altar sin Izrail Chitariul, D. Dimitrie Stefanov proprietaria viei de la Galata, şi D. Alecu Beldiman, plenipotent soţiei sale Dna Smaranda Beldiman, proprietară morii citate mai sus, iar pe de alta se publica acest termin spre ştiinţa tuturor părtaşilor în cheftie, ca pe aluneca sâ vii la Curte spre înfâţecare, în persoană sau prin fermali vechili, pe carii singuri urmeazâ ai încunoştiinţa, cu toata documentele relative în chestie» cad la din contra se va da otârârea pe temeiul art. 371 din Regulament( în fiinţa numai a părţii stârnitoare. Curtea de Confirmaţie. No. 5761. Dupâ mijlocirea Prefecturei oraşului Iaşi, cuprinsă în adresa No. 1576, urmând a se scoate în vânzare cu aplicaţia legiuire de la pag. 152 a Colecţiei partea I, viea Ds. Nicolae Uran, şi soţia sa Savasta, spre îndestularea evreului Iancu Rainiorn, cu suma de 1646 lei 24 parale şi a lor procent de la 27oeruvrie 1661, şi avându-se în priivire ca titlul înfăţoşat de creditoriu nu se vede legalizat de vre o autoritate» prin oficiu No. 841 s’au scris Gînd. «ie Iaşi! secţie a l-iu, ca în prezenţa megieşilor să facâ hotarnica viei şi inventariu de starea acaretelor şi altor îmbunătăţiri aflătoare pe acel fond ; er de la ea cu raport. No. 5059, s’au priimit hotarnica săvârşită de Candidatul el D. Zdiarov, (ce se publică aice mal gios în toata a el cuprindere,) aceastâ Curte de. întări tun pe acestu temeiu şi a mijlo ire! Prefecture!, încuviinţând sâlnica eepropriere a fondusului arătat, se publicâ în termin de 6 luni ca acel ce or avea vre o pretenţie cu ori ce drit asupra acestei vânzări s’au a masurilor din hotarnicâ, sâ o reclame la Gînd, competentă în citatul termin, dănd în ştire şi Curteî. HOTARNICA. Anul 1862 luna Mart în 18 zile, sub iscâlitul Candidat Giudecătoriei districtului Iaşii secţia l-iu, dupâ lucrările înaintite în urmare«. însărcinării ce ’i s’au pus de câtrâ a sa Cameră prin adresa No. 3043, cu care ’i s’au recomenduit în original ofiçia Curţeî de întârituri No. 841, spre a face hotarnicâ vie! Ds. Nicolaî Ursu şi soţiea sa Savasta» ce urmeazâ a se vinde prin mezat spre îndestularea jidovului Iancu Ratnhorn cu o sumâ bani, astâzi la zioa terminuluî au pâşit la faţa locului, adecă la moşiea Goronii unde este viea datornicului, şi s’au luat informaţie ca ea se alcâtueşte numai de un pogon vie lucrătoare, şi mai de la vaie puţină pădurice micâ cu câţiva copaci roditori şi puţin loc slobod, dupâ care apoi cu st domnesc de 8 palme, s’au măsurat lin mârimea locului acelui pogon vie, şi s’au gâsit 25 st. 3 palme parte despre apus alâturea cu gardul despărţitorii de viea Ds. loan Deliu, din marginea gardului viei Ds Ghiorghie Frunză, până la luni. de hat despărţitorii! de viea Ds. Vasilie Ursu, 40 st. 2 palme partea despre raeaza-noapte prin mijlocul hatului despărţitorii! de viea Ds. Vasilie Ursu, din marginea gardului viei Deliului, până în hatul despărţitorii! de viea Ds. Costachi Ursu, 24 st. 4 palme despre răsărit alâturea cu hatul despârţitoriu de viea Ds Costachi Ursu, şi 42 st. 3 palme partea despre meazâ-zi alăturea cu viea Ds. Petrachi Holboceanu, şi cu a lui Gheorghie Frunza, pânâ la locul de unde l-iu s’au început cu măsura, fiind însă cu păduricea cu locul arătat, mai sus este mal la vals deosebit de pogonul viei, s’aîi mânurat şi aceasta şi s’au gâsit 8 st. 5 palme partea despre apus alăturea cu viea Ds. Vasilie Ursu, 60 sfânj. 3 palme partea despre meazâ-noapte tot în megieşie cu Vasilie Ursu, 7 st. partea despre râsârit, şi 72 st. partea despre meazâzi alăturea cu viea Dr. Costachi Ursu, până la locul de unde 1-iu s’au început cu mâsura, pentru care s’au făcut hotarnica de faţă, cu adăogire, câ acareturi nu are şi nici osebite îmbunâtâţirî afarâ de acele prescrise mai sus. Candidat G 7,hvrov. Urmează legalizarea Giudecâtoricî de Iaşi secţia 1-ia sub No. 5960 din 31 Martie 1862. Comisia Epitropiceasca. No. 1960 Actul da emancipaţie eliberat de Cormisiune tânărului Ştefan Şendrea, sub No. 1958, se publica în toată a ei cuprindere spre obşteasca ştiinţă. ACTII. D nul Preşedinte a Tribunalului de Iaşi secţie a 1-ia, cu raportul sub No. 9023 au comunicat comisiunea prescriptul verbal» redigiat de Consiliu familiar a casei defunctului Costachi »Şendrea, cuprinzâtoriu între altele, cu tânărul Ştefan Şendrea fiul defunctului sosit acum în etatea legiuita, dovedind buna purtare și socotindu-se vrednic a se cârmui pe sine și averea sa, sa se emancipeze, pe baza unor ase.