Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-09-17 / nr. 123

I PROGRESUL No. 4827. Dupâ publicaţia înseratâ în Foaea No. 73 din 30 Mai trecut, pentru vânzarea caselor de la podul lui Ipsilant a judecatului Dimitris Voinescu, au picat în cursul lunei Iuliu (ce au fost vacantă) şi mezatul nu s’au putut efectua, pentru care Tribunalul au regulat amânarea adjudecaţiei pe a 3-ea Vinere de la data Foaei, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpâra arătatele case, sâ se prezenteze la acest Tribunal în arătata zi-No. 5053. Actul prin care D-na Paraschiţa Mardarie, în preţi de 50 galb., au vândut Sf. Sale preotului Gheorghie Jorescu, nişte case din Iaşi cu locul lor supus bezmănului câtru Monast. Sf. loan Gura de aur, se publica în toatâ a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţa, cu lămurire, ca toţi acei ce vor avea vre-o pretenţie cu orice drit asupra acestei vânzări, sâ o reclame la Judecăt, competenta în termin de 6 luni dând în ştire şi acestui Tribunal. ACT DE VECENICA VÂNZARE. Subscrisa prin acesta Paraschiţa Mardarie, fac cunoscut ca casele cu locul lor ce le am şi eu cumpărate de la D. Grigorie Antonaşi la anul 1860 Sept. 10 zile, în foburgul Mezal vechiu, pe loc supus bezmanului câtru Monast. Sf. loan Gură de aur, şi care loc dupâ masurile cuprinse în actul Monast. din 24 Dechemvrie 1860 sub No. 1835, din jur-imprejur cuprinde 29 st. 3 palme, şi anume: 7 st. 2 palme râseritul, 4 st. 2 palme mează-noapte, 8 st. apusul, şi 9 str. 7 palme ameazâ-zi; prin bunâ alcătuire le-am trecut în de veci vânzare câtrâ preotul Gheorghie Jorescu în preţi de 50 galb., pe care ’iaca şi priimit toţi deplin la facerea acestuea, şi dar de astăzi înainte Sf. sa va stăpâni arătatele case ne suparatu de câtrâ nimene, ca un cumpârâtoriu cu buna credinţâ, precum şi urmaşii D-sale din neam în neam, pentru care am dat acest act Sf. Sale cumpărătorul, întărit de autoritatea competenta, dinpreuna şi cu vechile documente mai sus aratate. Paraschita Mardarie. 1864 Martie 20. ToiusnaMA Lîfoa lIiei. Seriia 3-a. Conform jurnalului acestui Tribunal No. 629 din 1864 și a cerere! D-nei Paraschita Mardarie făcută câtrâ acest Tribunal prin suplica înregistrata la No. 3644 din 1864, legalizazâ Tribunalul acest act pre cât se atinge numai de semnătură, fârânici o alta răspundere. Președinte I. Niculescu, Gref. B. Tanasiadi. No. 3577. (L. P), în numele Mariei Sale Domnitorului Principatelor Unite Române Alecsandru loan I. TpiEHMiAiSJi lIieLi de laud Seuujea ea. Luându-se încredinţare că iscălitură de sub actul scris mai sus este adevârata a Dnei Paraschiţa Mardarie precum şi despre titlurile proprietâtei, Tribunalul conform încheiere! sale din 5 August anul curent No. 8 a protocol, fâcutâ pe cererea înregistr. la No. 2974, adevereşte provizor acest act, cu lămurire, că de câtrâ Tribunal nu se recunoaşte numărarea preţului, pănâ la statornica întâlniurâ, care se va face dupa urmarea legiuitei publicații de 6 luni, dacă nu se vor ivi cazuri împedecătoare, desteptandu se totodata prin aceasta pe D. cumparâtoriu de a se conforma rostirele 1530 din Codul Civil, facsa în suma de 15 lei 30 parcursul tesaurului s’au incasuit. loan E. Ianov, I. Anghelichi, (L. P). Grefier Pantazi, sub Grefier G. Giurcâneanu. No. 162. 1864 Septemvrie 4. No. 5022 Evreul Aron Simon Juvaergiu ce tot el după lămurirea data de Prefectura oraşului, se numeşte şi Aron Smiller Iacob, după obligaţia intabulata de acest Tribunal la 28 Iunie 1863 sub No. 152, s’au împrumutat de la Epitropia bisericei Evangheliei cu 400 galb., cu dobânda legiuita plâtitâ din 6 în 6 luni, şi cu condiţie ca aceastâ soma sâ fie dator numitul a o înapoi Epitropiei ori şi când ’i se va cere dupâ trecerea vnse a unui termin de 6 luni de la zioa încunoştiinţerei ce ’i s’ar face întru aceasta, ear la caz de a nu fi următor regulat cu plata procentelor sau cu înapoirea capitalului dupâ modul şi în terminul prescris, atunce sâ fie libera a se îndestula prin vânzarea amanetului ce este fondul binalelor cu locul lor supus bezmănului câtrâ Dvoraninul loan Manole, aflătoare aice în oraşi la uliţa mare mahalaua Muntenimei de sus, iar la 14 August anul curent D. Preşedinte a Comunitâţei Evanghelice prin adresa No. 14, arâtând câ de câtrâ numitul datornic (care acum se aflâ mort), neplâtindu-se Epitropiei de la un timp procentele cuvenite, au cerut a se scoate în vânzare hipoteca spre îndestularea Epitropiei cu banii împrumutaţi căpiţe şi procente, din aşa motiv Tribunalul având în vedere ca cazuri împedecâtoare nu urmează prin lucrări, în temeinia rostirei precitatei obligaţii şi a § 605 din Codul Civil, art. 10 din Soborn, Hrisov şi Ofisul No. 28, încuviinţind silnica espropriere a mencionatului fond, pe puterea documentelor, se publica terminul de 6 luni spre ştiinţă, ca toţi acei ce vor avea vre-o pretenţie asupra acestei vânzări cu orice drita, sa o reclame la instanţia competenta în lâuntrul arătatului termin, dând în ştire şi acestui Tribunal. Tribunalul district. Bacau. No. 4343. Vânzarea moşiei Glodurile cu părţile din Băimacu acest district, a insolvabilului Mihail Botezu, din causa lipsei de concurenţi, nu s’au putut adgiudeca la respirarea terminului publicat în Foaea No. 48, se publicâ terminul de a 3-a Vinere spre deşteptare, cu atât concurenţii ce vor fi pentru aceasta, la a lui împlinire sâ se arăte la Tribunal când urmează a se face adgiudecaţia, cu respectarea posesiei de 6 ani, începuţi de la 23 April 1862, cât şi a Domnilor creditori, spre a declara mulţumire s’au nenaulţumire asupra preţului ce ar eşi. Tribunalul district. Covurlina. No. 912. în urmarea supliceî ce s’au priimit de la evreul Meier Bronfman din acest oraşi Galaţii, acest Tribunal în conformitatea art. 188 din Codul Comercial, declarându-l de falit, au rânduit judecâtor comisar pe membrul acestui oficiu D. Ioan Hagi Ianusi şi sindici provizori pe DD. Folquier Blanc & C-nie şi Nicolai P. Chichi, se publica spre obşteasca ştiinţa ca falitul dupâ art. 191 din Codul Comercial perindu’şi dreptul de a ocârmui orice avere a sa, apoi orice pretenţii de daturi şi luaturi, sâ se îndrepte la sindici, tot într’un timp creditorii ce se găsesc afarâ din Galaţi, sâ se prezenteze la DD. sindici şi D. judecâtor comisar cu titlurile ce vor avea, spre lichidare în termen de 30 zile de la data Foaei. No. 5994. Dupâ mijlocirea Tribunalului districtului Bacau cuprinsă prin adresa No- 6627, regulându se închirierea prin mezat de acest Tribunal a hambarului ce casa repos- Panaite Ianoli are în acest orașl cu 9 ochiuri și o casa cu 6 odâi, aflătoare pe locul din vale, pe timp de 2 ani începători de la 26 Octomvrie anul curent, se publicâ aceasta închiriere în termin de 40 zile spre ştiinţa concurenţilor ce vor fi, carii acompaniaţi de cuvenitele garanţii, sâ vie la Tribunal în toate tinerele interioare, spre târguire şi haredituire în cea întâi Vinere dupâ espirarea acelor 40 zile (fârâ scâderea zilelor vacante), în prezenţa şi a epitropului casei, care va declara mulţemire cu preţul ce ar eşi. Tribunalul district. Dorohoia. No. 1991. Pentru a se putea constata adevăraţii moştenitori ai avere defunct. Nicu Scânteie, precum şi pretenţiunele ce ar fi asupra averei acestuea, urmând a se îndeplini cele stipulate prin circulariul No. 9 din 1858, se publica legiuitul termin de 100 zile pentru deşteptarea tuturor acelor ce ar avea oarecare pretenţiuni în averea numitului defunct, carii sâ se prezinte la acest Tribunal în lâuntrul zisului termin cu reclamaţii lămuritoare anume şi sprijinite de legale dovezi, căci în urmâ nu se vor mai considera. Tribunalul district. Putna. No. 8559. Testamentul repos. Ghiţâ Dimitriu din 8 Iunie 1860, se publica în toatâ a lui cuprindere cu termin de 100 zile, spre deşteptarea celor cu legiuite pretenţii asupra averei cuprinsâ în testament, carii în lâuntrul terminului, sâ se prezinte la Tribunal cu reclamaţii sprijinite pe dovezi, conform circularei Ministerului Justiţiei No. 9 din anul 1858. TESTAMENT. Trecerea omului din aceasta viaţă vremelnica, ne-, fiind cunoscuta nimârui, apoi în deplina întregime a minţei mele şi în numele Sf- Treimi a Tatălui şi al Fiului şi a Sf. Duh, statornicesc hotărârea me cea de pe urmâ cum sâ se urmeze cu averea mea în cazu cănd ma’şi sevârşi din viaţâ. 1) Pe toatâ averea mea mişcătoare şi nemişcătoare de prin toate locurile pe unde ea se află, în case în Focşani şi locuri, în vii, în vite şi în producte, în bani cu împrumutare şi în pojijie a casei şi prin alte locuri, las deplina stăpână şi ocârmuitoare acestei averi pe iubita me soţie Maria Dimitriu nâscută Câliman. 2) Din toatâ aceastâ avere a mea se va scoate zestrea iubitei mele soţii dupâ foaea din 1848 Fevruarie 19, de pe care va despoza cum va vroi D-nei. 3) Fiindcâ într’un cursa de 12 ani am trâit cu iubita me soţie Maria Dimitriu nâscutâ Câliman în toatâ liniştea, şi traiul nostru au fost destul de fericit, şi mi au fost tovarăşa la agonisirea acestei puţine averi, apoi pe acest teraeiu eu îi dau toatâ încrederea şi o las a despoza de toatâ averea de fârâ a fi opritâ întru nimic de nimene întru aceasta, a înmulţi aceastâ avere, a da educaţia cea mai bunâ copiilor noştri Mariţa şi Profiriţa, şi la vremea cuvenitâ a le mârita. 4) Opresc pe ocârmuire de a nu avea nici un amestec întru nimic la averea mea, şi iubita me soţie nu are a da samâ de ocârmuirea acestei averi şi de despoziţia ce va face, nici ocârmuirei nici Comisii Epitropiceşti, nici neamurilor mele nici a D-sale. 5) Aiu traiul meu cel îndelungat cu scumpa me soţie Maria Dimitriu mama dreapta şi legiuita copilelor noastre Mariţa şi Profiriţa, încredinţindu-mâ de dragostea ce totdeauna mi-au arătat de iubire pârinţască ce are asupra copiilor noştri, apoi hotârâsc ca iubita me soţie pe lângâ zestrea ei sâ’şi opreascâ din averea me remasâ, atât pe cât îi va trebui spre a trâi bine şi în linişte potrivit poziţiei ce ’iam dat în lume, ear toatâ ceialantâ avere drept în 2 şi în pârţi drepte frăţeşti sâ se deie scumpilor mele copile Mariţa şi Profiriţa la mâritare sub garanţie, alegându-le de barbaţi oameni cinstiţi şi cu purtări bune. 6) Dupâ sevârşirea din viaţâ a iubitei mele soţii, averea ce ia au oprit pentru traiul seu pomenite la art. 5) pe cât ea va arâta, sâ se întoarcâ earâ la copilele noastre Mariţa şi Profiriţa în parte dreapta frâţascâ fieştecăria din ele şi numai de zestrea sa să lasâ cui va vroi. 7) Scumpa mea soţie îmi va purta grijele, atâta pe cât ea mâ iubeşte. Aceasta fiind hotărârea me cea de pe urmâ, poftesc pe toţi cărora se cuvin de a o respecta, şi pentru care am iscâlit eu singur eu mâna me, rugând şi pe alte onorabile persoane de a iscâli de marturi. G. Dimitriu, Focşani, 1860 Iunie 8. Ca doctor curant, adeverez câ D-lui Ghiţâ Dimitriu au făcut acest testament în toatâ întregimea minţei sale. Comis, şi Cavaler Dr. Milbahâr, S. Rozali I martur (o iscălitura nediscifrata). Poftiţi fiind, Dimitriu martur, Iordachi Hagi martor, Costachi Popovici am fost faţă, Hagi Şarban Nicolau. Poftit de cumnatul meu Ghiţa Dimitriu care au dictat şi eu am scris acest testament, adeverez eu a me iscâliturâ. Focșani, 1860 Iunie 8. G. Caliman. No. 6827. Hotarnicile în minier de 5, făcute de I. Supleant al acestui oficiu, pentru măsuristea și stârpirea fondurilor arâtate prin ele, a D. Costachi Neagu din acest district, ce dupâ mijlocirea D-lui Prefect local No. 3379 din anul curent, urmeazâ a se vinde de veci cu mezat, spre îndestularea D. Nicolai Angonescu, cu suma de 565 galbeni ce are a lua, se publicâ în toatâ a lor cuprindere, în termen de 6 luni socotit de la data Foaei, spre deşteptarea tuturor acelor ce ar avea legiuite pretenţii asupra fondurilor arâtate, carii în lâuntrul lui, sâ se arate la Tribunal cu reclamaţii formale conform art. 306 din Reglement, şi o legiuire de la pagina 241 a Colecţiei V. al 2-lea. HOTARNICÂ. Mâsoriştea şi stârpirea locului casei D. Costachi Neagu din comuna Câliman , 29 st. partea despre raeazâ-zi megieşitâ cu Vasilie Tutovanu şi Gheorghie Cotea, 33 st. 4 palme partea despre râsârit la drum, 24 st. partea despre meza-noapte la alt drum, 22 st. laturea despre apus megieşitâ cu loan Bâtrănu, adecâ 108 st. 4 palme împrejur, stănjinul de 8 palme gospod, cu adăogire, câ casa are 4 odăi cu sala, pareţii de piatrâ, acoperită cu şindilâ, 1 cuhne în deosebi cu 2 odâi, pivniţa sub ele, un hambar şi şura cu grajdiu, acoperite cu şindilâ şi gard împrejur, şi locul vecinic. Candidat Musdacev. Eu Ioan Bâtrânul megieşi, Vasilie Tutovanu, cu Gheorghie Cotea. KonsuisA Komeneî Koliman. Mâsoriştea de faţâ fiind adevâratâ, se confirma şi de noi. Vasilie Tutovanu, loan Cotea, loan Zamfir, membri. No* (L. S.) 1864 Mai 25. Mâsoriştea locului cu hana D. Costachi Neagu, aflătoare în comuna Câliman, care s’au si stâlpii, cu adăogire câ locul este vecinie : 52 st. 4 palme partea despre apus megieşitâ cu Stancu Prohiroi, 12 st. partea despre meazâ-noapte în ţarina, 51 st. 5 palme partea despre râsârit me-3