Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-12-03 / nr. 158

No. 15062. Fiind ca terminul de 40 zile înserat prin Foaea No. 123 din 17 a trecutei luni Septemvrie, pentru vânzarea productelor secvestrate de la D. Manoil Sâlceanu, spre îndestularea D. Gheorghie Chicoşu, cu suma banilor ce reclama, s’au zădărnicit, din cauza ca nu sau prezentat concurenţi, se publică din nou un asemenea termin de 40 zile socotit de la data Foael, cu aceasta, ca amatorii ce vor fi sâ se prezinte aice în cea mai de pe urmâ zi spre târguire, cunoscând câ mezatulu fiind silnic, se va vinde productele secvestrate cu orice preţu va eşi la licitaţie. No. 16329. Pe moşiea Cornii ,picând de pripas 4 vite cal, şi anume : o eapâ surâ închisâ albicîosâ la bot şi strâmtâ între nârî, coama asemenea surâ, coada râtezatâ, se cunoaşte câ ar fi ca de 7 ani, o eapâ la pârâ surâ închisâ, coama asemenea, cu coada râtezată, de 3 ani, are puţinâ roseturâ de ham la pept de amândoue pâr file, o eapâ la pâr neagră, coama asemenea, cu puţină steluţă în frunte, coada neagra râtezatâ, fârâ alte semne, s’ar cunoaşte ca de 8 ani, o eapâ la pâr neagră cu o steluţâ alba în frunte, pântânoagâ de amândoue picioarele de dinainte, alte osebite semne nu are, precum subprefectul de Siretia prin raportul No. 4098 informează, se publicâ terminul de 3 luni pentru aflarea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite sâ se înfăţoşeze aice de a le priimi. Prefectura district. Dorohoia. No. 13804. în privire ca terminul de 40 zile publicat prin Foaea No. 133, pentru vânzarea licitativ a 145 merţe popuşoî, asiguraţi de la D. Costachi Baita, spre plata tacsiei de transmitere, s’au zădărnicit din cauza neînfâţoşereî concurenţilor, se publică un alt termin de 40 zile spre finirea unei asemenea licitaţie. No. 13818. Pentru vânzarea a 7 oi, 1 căruţă şi 2 sâniiţî câte de un cal, secvestrate de la D. Nicolai Foca, spre îndestularea jidovului Smil sin Ioana curomâ bani, se publică terminul de 40 zile, ca concurenţiî ce vor fi sâ se prezinte aice la expirarea teriuinuluî, unde urmează a se fini mezatul. No. 13822. Pentru vânzarea unei paste amanetate de D. Dimitrie Caregea la D. Aieco Moţoe, pentru banii ce datoreşte, se publica terminul de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi să se prezinte în Camera acestei Prefecturi, unde urmează a se futi mezatul. Prefectura district. Faleia. No. 16,640. D. sub Prefect de Mijlocu, prin referatul No. 6488 încredinţazâ, câ pe moşiea Jigălia gâsindu se de pripasu vaca porumbă înferită cu literile C. B, mai înainte de a se pregăti formalităţile cuvenite, au perit de singe, rămâind numai pelea, de aceea se publică terminul legiuit de 3 luni, spre deşteptarea proprietarului ei, care sâ se prezinte cu argumentele cuvenite, necesare, spre a i se elibera pelea. No. 16,658. Pe moşiea Epurenii acest judel, gâsinduse de pripas un cal în pâr negru, cu mai multe pete albe pe spinare, se publicâ terminul legiuit de 3 lun , spre deşteptarea proprietarului lui, care sâ se înfâţoşezze aici cu argumentele necesare, spre a ’i se elibera. Prefectura district. Ismail No. 12705. Urmând a se vinde de 3 câtrâ Poliţia oraşului Reni, una moarâ de cal, a evreului Licba Caner, spre îndestul rea D. Costachi Pahopolu, se pubea ca la espirarea terminuluî de 40 zile socotit de la data Foael, concurenţii sâ se înfăţoşeze la zisa Poliţie. Prefectura district. Putna. No. 12631. D. sub Prefect plasei Bilieştii prin raportul No. 4074 informează, câ în comuna Sinaea pu picat de pripas un buhaiu la pâr murg coarnele cam.înainta, ca de 8 ani, fără alte semne, pe de o parte s’au înaintit cuvenitele publicaţii în tot cuprinsul acestui judetu, ear pe de alta se publica aflarea proprietarului acelui buhaiu. şi presentarea lui Ih zisa sub Prefectură cu dovezile ce va avea. Prefectura district. Tutova. No. 20936. Una Arestita Theoharidi, prin suplica ce au dat Prefecture! 1p 16 Octomvrie anul curent arata, câ cu ocazia unul voealu ce au făcut pânâ la satul Beneştii, au perdut unu pachetu cu hârtii, care cuprinde în el mai multe sunete și alte particularităţi scrisori, sunetele ar fi unul în valoare de 380 * PROGRESUL, galb. cu data din 1857 August 11, timbruit cu No. 50 din 1863 Noemv. 29, altul de 1800 galb. din 1857 Noemv. 7, timbruit sub No. 51 din 1863 Noemv. 29, altul de 1000 galb. din 25 Noemv. 1857, timbruit sub No. 52 din 1863 Noemv. 29, altul de 17054 lei, din 1855 Mart 25, de la o condică de socotele cuprinde 983 galb., după cum se vede publicate în Foaea No. 21 din 20 Fevruarie 1864, un bilansu de socotele, în cuprindere de 8953 lei și 20 par. din 1857 Noemvrie 10, timbruit sub No. 262 din 1862 Mal 12, altul de 120 galb. din 1857 Noemvrie 19, timbruit sub No. 90 din 1862 Fevruarie 14, și un contract pentru 150 fălci pâmănt din 1857 August 9, tinbruit sub No. 261 din 1862 Noemvrie 12, se publică aflarea unor asemenea acte perdute, înse prin aceasta nu se probează suplicantei vreun act. Prefectura district. Vaslui. No. 11205. La neurmarea D-luî Mihalachi Motășfi, de a plăti banii 3 galb. cu care datorește lui Iancu Tiron, împlinindu-se 4 oi, se publica vânzarea lor în termin de 40 zile de la data Foael, la Camera sub Prefecture de Stemnic, şi obstite prin Foile No. 132, 141 şi 150, s’au des-* tinat din nou pentru ţinerea a unei singure concurenţe cu restricţia peritoscel ziua de 15 Dechemvrie curent, se publicâ dar conform celor ce conţin precedentele obştiri urmate în Foile menţionate, ca doritorii ce ar fi, sâ se prezenteze în citata zi cu garanţii legale spre aterisire, urmând a se adgiudeca mezatul unui aşa ot cup în Camera Primăriei asupra persoanei ce ar da cel mai folositoriu preţu pentru casa comuna. Primâriea de Hârlâu. No. 152. Conform decisiunei onorabilului Consiliu al acestei urbe Hârlau, în şedinţa a 3-ea din 23 Septemvrie, pentru adaosul impus la eratele băuturilor şi altele, acordate de Guvern şi publicate în Monitorul No. 248 curentul an . Primâriea având în videre câ încuviinţarea Guvernului asupra acestor adaosuri au sosit târziu, având în videre câ daca acestea adaosurî s’ar publica cu fermiile obicinuite pânâ acuma pentru darea lor în antrepriză, n’ar rămânea timp de a se pune în aplicaţie stăpânirea lor, conform cu vechile contracte ce sânt încă în lucrare, şi având în videre câ adaosul acest creat din nou trebuie a se pune în lucrare tot din zioa cănd sânt contractate vechile erate, apoi pe baza celor eespusâ, se publicâ următoarele: 1). la vadra de rachiu pe lângâ 2 lei 16 parale ce se ea astâzi, s’au adaos încă 1 leu 24 parale, 2). la vadra de pâcurâ pe langâ 1 leu ce se ea astâzi s’au adaos încâ 20 parale, 3). Ir.oca de flutini de foc pe lângâ 10 parale ce se ea astăzi s’au adaos încâ 30 parale, 4). la baierea cu bere pe lângâ 1 leu și 5 parale ce se ea astâzi s’au adaos încâ 1 leu și 5 parele, 5). la vadra de vin pe lângâ 6 parale ce se ca astâzi s’au adaos încă 16 parale, 6). la coborâtul unei vedre vin în pivniţa, şi de scos pe lângâ 12 parale ce se ea astâzî pentru amândoue sau adaos încâ 2 parale, 7). la cotitul vaselor cu vin s’au rahin pe lângâ 2 parale ce se ea astăzi, s’au adaos încă 1 para; toţi aceşti bani se vor strânge şi plâti de antr prinorul ce ar fi, în cursul fiscului cu începere de la 1 in Ianuarie 1865 pe timp de un an, terminul acestor este la 3 Dechemvrie curent, iar respectul de 24 oare la 4 Dechemvrie, când urmează a se încheiea şi contractele respective, pentru urmarea stăpânirea feţei ce ar rămâne conţine tanta dupâ condiţiile ce vor videa în Foaea de licitaţie, duorî fiind înse Dudi concurenţi a se înfăţoşa cu garanţiile dictate de legea antreprizelor productelor comunale. Primăriea de Botoşani. No. 1408. Dupâ publicaţia înseratâ în Suplementul la Foaea No. 150 din 14 a trecutei, la 24 Dechemvrie curent fiind cea întâi zi după espirarea terminului de 40 zile, când urmează a ţine licitaţia strigarei întâi, pentru antrepriza craiului cântarului, pe timp de 3 ani începători de la 1 Ianuarie 1865, după condiţiile publicate prin citatul Suplement. Primâria terminând şi celelalte 2 strigari pentru 28 şi 29 Dechemvrie curent, cu definitiva adjudecaţie prin reapedarea celor 24 oare legiuite pentru peritocicà, se pubica de a 2-a oară această antrepriza spre ştiinţa concurenţilor, carii în sus citatele zile sâ se prezenteze în Camera Primăriei cu garanţii legale, spre a se pute adjudeca mezatul asupra persoanei ce ar da prețul cel mai avantajos pentru casa comuna. No. 1472. Dupâ decisiunea Onor. Consiliu comunal cuprinsă în protocolul No. 65, încheiet în ședința a 13-a estreordinarâ din 17 a trecutei, emanatâ o asemene dupâ ordinul D. Ministru de Interne, Agricultura şi Lucrări Publice No. 28.677, de la 1 Ianuarie viitor urmând a se trage în folosul case! comunale venitul de pe cărţile de joc ce s’ar consuma în acest oraş, prin antreprezuirea pe timp de un an începător de la 1 Ianuarie citat, cu tacsele ce şi până acum se tragi de Municipalitatea de Iaşi pe nişte asemene, adecâ , câte 10 lei curs. pieţei pentru părechea cârţî de joc, în conformitatea cum a decişiuni, s’au terminat a se opera licitaţia acestei antreprize în zilele de 21, 22 şi 23 Dechemvrie, cu îespestirea oaelor de peritoc câ, accasîa înse în privinţa scurtului timp ostre nu permite a se înainta formalitâţiie licitaţiei dupâ legiuirea mezaturilor din 1861, obştitâ pi in Monitorul No 317, se publicâ aceastâ antrepriza spre ştiinţa generala a amatorilor, carii în susit citatele zile sâ se prezinte în Camera Primăriei cu garanții legale, spre a se adjudeca mezajul asupra persoanei ce ar da prețul în favoarea casei comun . No. 1474. Dupa decisiunea Onor. Consiliu comunal cuprinsă în protocolul No. 65, încheiet în ședința a 13-a extraordinara din 17 a trecutei, emanata o asemene dupâ ordinul D. Ministru de Interne ,Agriculturâ și Lucrâri Publice No. 28677, dela 1 Ianuarie viitor urmând a se trage în folosul casei comunale venitul de pe tudunul turcesc ce s’ar consuma în acest orașu, prin antrepriza pe timp de un an începător de la 1 Ianuarie citat, cu tacsele ce şi până acum se trage de Municipalitatea de Iaşi pe nişte asemene, adecâ, câte 4 lei curs. fiscului pentru fiecare oculution turcesc, în conformitatea căriea decisiuni, s’au terminat a se opera licitaţia acestei antreprizi în zilele de 17, 18 şi 21 Decemvrie cu respectarea oarelor din peritodea aceasta în priivinţa scurtului timp care nu permite a se înainta formalitâţie licitaţiei dupâ legiuirea mezaturilor din 1861, obştitâ prin Monitorul No. 317, se publicâ această antrepriza spre ştiinţa generală a amatorilor, carii în sus citatele zile sâ se prezinte în Camera Primăriei cu garanţii legale, spre a se adjudeca mezatul asupra persoanei ce ar da prețul în favoarea casei comune. No. 1477. Dupâ împrejurări neputându se efectua mezatul antreprizei adaosului de bâuturi cu supratacsâ impusa din nou asupra-le, la terminale ficsate Primâriea de Leova. No. 149 * Pentru ântreprizuirea apaltului cărților de joc, tacsa flutiunului (tabac), ce se consumâ în a- I*st târg în anul 1865, regulându se zile de meztfi la 15, 16 și 17 Dechemvrie curent, cu legiuita peritoeî*â de 24 oare, se publica spre ştiinţa tuturor doritorilor de a lua asupra-le aceste articole, sâ se înfăţoşeze la Primărie cu garanţiile formale, unde li se va ceti şi condiţiile. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Trib. Civil de laşi Secţia l-iu No. 12 469. Binalele situate în strada Beilica, remise de 1 mort. Evtrm Sírul Halm, decidându se de Tribunal a se închirie cu formă de mez, pe timp de 3 ani, începători de la 26 Octomvrie trecut anul curent, pe conta actualului chiragiu Davida L Ib sin Sfrul Halm, fiiul numitului mortu, asupra carnea la mezatul urmat la 19 Octomvrie trecut adgiudecându se cu prefula de 75galb pe an, s’auHIB a subscrie foaea de licitaţie, se publica această închiriere cu termin de a 3 a Vinere socotită de la d la Foael, spre cunoştinţa concurenţilor amatori, de a se prezenta la Tribunal în atâtata zi, cârda urmează a se face adgiudecaţia asupra celui ce va oferi preţul cel mai avantagios preţu pentru casă. Secţiea a 3-a. N. 6508. D-na Sofia Costachi prin petiţiunea adresata acestui Tribunal la 24 r. trecutei luni Noemvrie, şi înregistrată la No. 6069, au arătat ca vroind a vinde prin mezat de buna voe şi cu toate pricinile, casele ce are aicea în Iaşi în suburbia Muntenimii de sus, au cerut a se proceda lucrările cuvenite, în urmarea aceştia, Tribunalul cercetând tit-