Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-10-22 / nr. 139

No. 139 ROMANIA. ANUL IL FOAEA I'UBLICA'TOMLCE OFICIALE DIU 1iESORTUL CUIÎTEI DE APEL DIN IASI. IN JASSi prenumeratiimea h9 face la Tipografia Minerve!, nlifia ChirÎHtegiel. Diaul se publica de la 3—6 coale pe septamana. Abonamentui pe an 111 le!, pe patru înni 37 Ici. lasii, Joi 22 Octomv. 1864. in districtele României, prenumeratiuniea se face la binronrd înserarea vnxil rând de 35 litere costa nu ien, cursul fiscului postale, Iaşii 22 Octomvrie. Comitetul de Inspecţiune Scolara. No. 897. Se publica deschiderea de concurs pentru ocuparea postului de Profesore de desemn la şcoala de fete din Bârlad. Ziua concursului va fi în 8 Noemvrie viitoriu, de la Candidaţi ce cere : a) . Atestate de cursurile făcute şcoala de desemn din streinatate sau din teara. b) . Prezentare de lucrări făcute în acele şcoli, verificate de direcţiunele respective, înscrierile la concurs se fac pana atunci în cancelaria Comitetului. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 17757. D. Cosma Andrei, pe târga suplica ce au dat Prefecture!, au alăturat un sunet pe suma de 300 galb. dinpreuna cu o adeverinţa a registraturei Tribunalului de Iaşi Secţiea a II-a, cu arătare, că le-au gâsit( pe o strada a oraşului, se publică spre obşteasca ştiinţă) că persoana ce va fi perdut nişte asemene hârtii, să se prezinte la această Prefectură cu dovezile cuvenite de a lor proprietate. No. 18097. La terminul publicat prin Foaea No. 119, din osebită împregiurare, nu s’au putut vinde obiectele biujeterii, amanetate la D. Costachi Casiean de D. Costachi Sion, a couta unei sume de bani, se publică un alt termin de 40 zile socotit de la data Foaei, ca concurenţii ce vor voi a cumpăra acele biujeterii, în ziua ecspirarei terminului, să se prezinte la Camera acestui Oficiu, când are a se face adjiudecaţia. No. 17466. Spre a se pute constata validitatea reclamaţiei Ds. Safis, soţia râpos. Haralamb Teodor Chiriac, cu zestrea şi cheltuelile înmormântarei râpos, seu soţii, regulându-se un termin de înfâţoşeli pentru 10 ale viitoarei luni Noemvrie, se publică pentru deşteptarea reclamantei, precum şi a Dorsale Vasile şi Elena Chirieac, clironomi răposatului, de a se presenta la această Prefectură cu dovezi autentice ce va fi posedând în acest căzu. Prefectura district. Iaşii. Mo. 14707. Pentru canele publicate în Foaea No. 133, şi pentru acelea Sf. Trei-Erarhi, începând de la No. 1607 şi până la 1619, conform oficiei Ministeriului de Finance, s’au regulat termin la 25 ale curentei pentru a le arenda de la Sf. Dimitrie curent, se publică asemenea arendare care se va face în acea zi în Camera Prefecturei. Prefectura district. Dorohoia. No. 1155. Se publică din nou termenul de 40 zile pentru vânzarea a 12 epe cu mânzi, 10 epe sterpe şi 4 armasarî, eecvestraţi de la D. Şarbanfi Canano, spre îndestularea D. Iorgu Iorga, cu suma de 11000 lei şi 30 galb. cu a lor dobânzi, aşa precum la exspirarea terminului publicat prin Foaea No. 116, nu sau putut efectua vânzarea, iar acum concurenţii ce ar fi, să se prezinte la Prefectură în ziua terminului, unde urmează a se sevârşi mezatul. No. 11705. Din raportul D. sub-Prefect plasei Prutului de gios No. 2245 se informează, câ într’unu lanți de popuşoi pe moşiea Darabanii, s’au pripăşit o capâ în pâr murgă, inferată la spata stângă dinainte, împreună cu o şea cu 2 oblânce, la oblâncul de dinainte cu 2 coboare pentru ţinerea pistoalelor, cu un taftur şi cu scările de fer, cu presur într’o cură, fiind însă, un oblânc de dinapoi lupt, publică spre deşteptarea păgubaşului, carile în terminul legiuit de 3 luni, să se înfăţoşeze aice cu legale dovezi spre a i’ se face cuvenita îndestulare. No. 11707. Din raportul D. sub-Prefect plasei Prutului de sus No. 2504 se informează, câ între vitele îngrijitoriului moşiei Cordorenii, s’au pripăşiţii un bou mare, la pâr roşieticu, la coarne ţapoşu, se publică spre deşteptarea păgubaşului, carile în termin de 3 luni să se înfăţoşeze aice cu legale dovezi, spre a ’i se face cuvenita îndestulare. No 11781. D. Politaia acestui oraşii, prin raportul No. 2353 informează, câ la 3 a curentei s’au găsit de pripas un cal murg închis, cu pişcătură la urechea dreaptă» se publică sp redeşteptarea păgubaşului, carele în termin de 3 luni să sa înfăţoşeze aice cu legale dovezi spre a li se face cuvenita îndestulare. Prefectura district. Falciu. No. 14674. Tinerii : Gheorghie Scripcariul din comuna Brâdiceştii, plasa Crasna, care au scos sortul No. 146, în etate de 20 ani, statul de mijloc, pârul capului galben închis, ochii caprii, nasul, gura potrivite, musteţile înfireazâ, osebite semne n’are; Suhar Moisi din Vutani plasa Mijloc» idem No. 69, în etate de 23 ani, statul nalt, faţa balae, pârul castaniu, musteţi şi barbă n’are, sprincenile castanii, ochii albaştri, nasul, gura potrivite, osebite semne n’are ; Nicolai Caraiman din Covasna, plasa Podolenii, idem No. 178, statul de mijloc, faţa roşcovană, ochii caprii, părul, sprincenile castanii, nasul, gura potrivite, musteţile, barba înfireazâ, Caraiman Ioan idem, sortul No. 125, statul de mijloc, faţa rotundă, ochii câprii, sprincenile castanii, nasul, gura potrivite, muşeţite, barba înfireazâ, Carp Costantin din Ghermâneşti, plasa Podolenii, statul de mijloc, faţa balae, ochii câprii, pârul castaniu, r..usteţile înfireazâ, Ioan Geanta din Huşi, idem No. 17, în etate de 20 ani, statul de mijloc, faţa smadă, ochii negri, pârul capului negru, musteţile asemenea, nasul, gura potrivite, barbarade, portul moldovinesc, osebite semne n’are; Ioana Vadanii Zamfira din Soleaţi districtul Vaslui, idem No. 35, în vroaţa de 22 ani, statul de mijloc, faţa roşcovană, ochii negri, pârul capului castaniu creţii, nasul, gura potrivite, mustăţile înfireazâ, portul moldovinescu, osebite semne n’are; Sava Ştefan din Huşi, în vrâsta 22 ani, statul de mijloc, faţa smadă, pârul capului negru, musteţile înfireazâ, barba asemenea, nasul, gura potrivite portul moldovinesc, osebite semne n’are; Anton Bejan idem No. 43, în vrăsta de 20 ani, statul de mijlocii, faţa albineată, pârul capului galben, ochii caprii, nasul, gura potrivite, musteţile, barba înfireazâ, portul europeenescu, alte semne n’are ; Anton Gheorghiu, idem No. 45, în vrâstâ de 20 ani, statul de mijloc, faţa roşcovană, pârul capului castaniu, ochii caprii, nasul, gura potrivite, musteţile, barba înfireazâ portul soldat pompier; Burah Moisi, idem No. 50, în vrâstâ de 20 ani, statul de mijloc, faţa albineaţă, pârul capului castaniu, ochii caprii, nasul, gura potrivite, musteţile, barba castanii, portul evreescu, osebite semne n’are; Gabriel Moafisa, idem No. 12, în vrâsta de 20 ani, statul de mijloc, faţa smadâ, pârul capului castaniu închis, sprincenile negri, ochii caprii, nasul, gura potrivite, musteţile, barba înfireazâ portula moldovinescu, osebite semne n’are, care trâgându la sorţi în acestu judeţii pentru contigentali anului curentu, mai înainte de a se présenta consiliului de revizie, s’au făcut nevăzuţi, se publica spre ştiinţa tuturor autorităţilor administrative, pe care se invită a lua măsuri de cercetare şi prinderea numiţilor, trimiterea lor aice, anansindu-se ca datâ în terminul prescris în regulamentul recrutaţiei, nu se vor presenta însuşi, se vor considera ca desertori, şi se va da în giudecatâ. No. 14920. D. sub Prefect de Crasna acest judeţu, regulând la 29 a curentei termin, pentru cercetarea tâerei făcuta în pădurea moşiei Tâlhâreştiî, proprietate a Statului, de câtrâ Arhimandritul Natanaila fosta Egumenita, Monast Dobrovâţul, se publică acest termin spre deşteptarea atât a delegatului din partea proprietăţii, care la termin sâ se prezinte la faţa locului, cât şi a Sf. sale Arhimandritului, carele de asemenea eâ se înfâţoşie, şi care la multe termine anterioare n’au urmat a se înfăţoşa, notau du se câ se va cerceta şi în lipsă, dacă vre una din pârţi n’ar urma a se presenta. Prefectura district. Tecuciu. No. 11444. După telegrama D. Ministru Finanselor No. 34874, urmând la 12 Noemvrie a se vinde pe lângâ vinul şi 91 boi, 16 vaci, 2 mănzaţi, 281 stupi dela Monast. Râchitoaia, se publica spre cunoştinţa muştereilor, mezatul înse te face la Răchitoasa. Prefectura district. Tutova. No. 17995. A conta banilor ce D-na Catinca Vrabie are a lua de la fimeia Margheoala, asigurănduse de la soţul debitoarei lordachi Taga un bou, se publică cu concurenţii ce se vor găsi a cumpăra arâtatul bou, sâ se înfâțoșeze la Camera Prefecture! dupâ împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foaei, când are a se fiui mezatul cu forma cuvenita. No. 17997. Pentru îndestularea D-lui Nicolae Maori, cu suma banilor ce are a lua ele la individul Teodor Taban, asigurându-se de la acest 2 berbeci o oae şi o cârlană, se publica ca concurenţii ce se vor găsi a cumpăra arătatele vite, să se înfâţoşeze la Camera Prefecturei dupa împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foaei, când are a se fini mezatul cu forma cuvenita. Prefectura district. Vasluiu. No. 9322. De la lordachi Ciolan, asigurându sa 2 boi, 5 godini și 2 racle de curechin de grâdinârie, întru îndestularea D. Dimitrie Pagoni, se publicâ vânzarea lor în termin de 40 zile de la data Foaei, la sub Prefectura Racova. No. 9594. Urmând a se vinde la sub Prefectura de Stovnic, 6 oi împlinite de la Danilâ Roşu, întru îndestularea Frasinei soţie a dascălului Gheorghie cu suma de 102 lei, se publica vânzarea lor în termen de 40 zile de la data Foaei. Primârie a Comunei Iaşii. No. 638. Membrii epitropiei israilite din asta Urba, cu adresa No. 333, au trimis Primâriei suma de 10 galb , spre a se distribui la 4 cetăţeni, carii prin espunerea în pericol a vieţei lor, au scapat pe acea a altor 2 persoane ce erau aproape a se perde îu o pivniţâ din Sf. Vineri, din cauza aerului infect provenit din fierbirea vinului nou vârât în pivniţâ, subsemnatul mulţemind D lor epitropi pentru asemenea ofrandă, la care legământul social al omenirei erau îndemnat, are onoare a publica aceasta spre ştiinţa gneralâ. Primaria D. Gusti. Primâriea de Chilia. No. 77. La 17, 25, 26 cu adjudecaţie la 27 Octomvrie, se publica pentru a 2-a oară tassa rachiului de 6 lei la vadră pe anul viitori 1865, publicat prin Foaea No. 120. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Comisia Epitrop. din Iaşi. No. 1168. D lui D. Panainte Cazimir, tutorul casei defunctului Paharnic Vasilie Hânţescu, prin suplica dată Comisiunei înregistrată la No. 1041, au declarat câ tânărul Costantin Hânţescu fiiul defunctului emancipat despre Tranie s’au căsătorit, şi se pare câ au luat cel mai bun drum pentru a se conduce în societate, şi a’şi putea apăra şi administra de sine interesele sale, această declaraţie a D-lui Cazimir, se publica spre obşteasca ştiinţă de a se cunoaşte pe D-lui Costachi Hânţescu ca desăvârşit la vrâstâ.