Progresul, ianuarie-iunie 1865 (Anul 3, nr. 1-71)

1865-06-03 / nr. 60

le cu adjudecaţia de 24 oare de la împlinirea terminului de 15 zile socotit de la data Foaei, se publică spre obşteasca ştiinţă. Primăria Comun. Cârnicenii. No. 524. Licitaţia pentru darea în antrepriză a accizelor pe vina, rachiu, bere şi păcura ce se va specula în lâuntrul teritoriului supus jurisdicţiunei comunei pe timp de la 23 Aprilie 1865 până la 1 Ianuarie 1866, regulându se a se ţine licitaţia de Szile cu adjudecaţia de 24 care, de la împlinirea termicului de 15 zile socotit de la data Foael, se publică spre obşteasca ştiinţă. Primăria Comun. Epurenii. No. 331. Licitaţia pentru darea în antrepriză a accizelor vinii, rachiu, bere şi pâcura ce se va specula în lâuntrul teritoriului supusă jurisdicţiunei comunei pe timp de la 23 Aprilie şi până la 1 Ianuarie 1866, regulându-se a se ţine licitaţia de 3 zile cu adjudecaţia de 24 oare, de la împlinirea termicului de 15 zile socotit de la data Foael, se publică spre obşteasca ştiinţă. Primăria Comun. Hermeziu. No. 514. Licitaţia pentru darea în antrepriză a accizelor vin, rachiu, bere şi păcura ce se va specula în lâuntrul teritoriului supus jurisdicţiunei comunei pe timp de la 23 Aprilie şi până la 1 Ianuarie 1866, regulându se a se ţine licitaţia de 3 zile cu adjudecaţiea de 24 care de la împlinirea terminului de 15 zile socotit de la data Foael, se publică spre obşteasca ştiinţă. Primăria Comun. Zabolotenii. No. 278. Licitaţia pentru darea în antrepriză a accizelor vina, rachiu, bere şi păcura ce se va specula în lâuntrul teritoriului supus jurisdicţiunei comunei pe timp de la 23 Aprilie şi până la 1 Ianuarie 1866, regulăndu-se a se ţine licitaţia de 3 zile cu adjudecaţia de 24 oare de la împlinirea terminului de 15 zile socotit de la data Foael, se publică spre obşteasca ştiinţă. Primăria Comun. Perienii. No. 344. Licitaţia pentru darea în antrepriză a accizelor vina, rachiu, bere şi păcura ce se va specula în lâuntrul teritoriului supus jurisdicţiunei comunei pe timp de la 23 Aprilie şi până la 1 ianuarie 1866, regulându-se a se ţine licitaţia de 3 zile cu adjudecaţia de 24 care, de la împlinirea terminului de 15 zile socotit de la data Foael, se publică spre obşteasca ştiinţă. Primăria Comun. Roşcanii. No. 587. Licitaţia pentru darea în antrepriză a accizelor vina, rachiu, bere şi păcura ce se va specula în lâuntrul teritoriului supus jurisdicţiunel comunei pe timp de la 23 Aprilie şi până la 1 Ianuarie 1866, regulându se a se ţine licitaţia de 3 zile cu adjudecaţia de 24 care, de la împlinirea terminului de 15 zile socotit de la data Foael, se publică spre obşteasca ştiinţă. Soria în târg. Neamţului, pentru neplata bezmanului unei velniţe de pe proprietatea Monast. Neamţului, din nou s’nu terminat spre a se cerceta la 25 a curentei luni Iunie, se publică acest termin spre deşteptarea lui Calman Fârnariu, pe care nu s’au putut afla nici înmâna citaţiile din urmă, unde ar fi, ca la zioa arătată să se prezinte la această Curte cu toate dovezile ce ar poseda, căci la din contra procesul se va hotărâ conform cu art. 371 din Reglement sau la nestăruința nemuritea se va închede prin părăsire. No. 2748. Procesul reclamat de D. Manolachi procuratore soţiei sale D-na Catinca născută Nicolau, contra D. Alecu Avram procuratore D-nei Maria Sion, pentru 14 fălci 25 pr£j, pământ din hotarul Dâmieuil, de cătră această Curte din cauza necomplectărei dosarului cu adeverinţa D. Galeri, s’au terminat din nou spre cercetare pentru 24 a curentei Iunie, despre care pe de o parte s’au făcut cunoscut împricinaţilor citaţi mai sus. Dar pe de altă parte se publică acest termin spre ştiinţa împricinaţilor de ori unde ar fi, că la cazu când pe vre una din părţi nu s’ar găsi cu citaţia Curţei, sau n’ar vroi a o priimi procesul se va hotărâ pe temeiul publicaţiei care va servi drept adeverinţă. Trib. Civil de Iaşi Secţia 1-ea, No. 4574. Se publică moartea repos. Ioan Lázár cu termen de 100 zile, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor acelor ce ar avea vreo pretenţie cu orice dictu asupra averei remase, să se arate în prescrisa vreme la acestu Tribunal. Comitetul Permanent al judeţului Cahul. No. 366. Urmând a se ţinea licitaţiune în sala Comitetului, pentru următoarele obiecte necesare poştelor rurale, 3 mese mari de lemn, fiecare cu doue cutii încuete, cu 16 ochiuri deasupra, pentru distribuit scrisorile, şi acoperite cu muşama, 18 scaune îmbrăcate cu piele, 3 părechi calâmuri cu nisiperniţe, 6 sfeşnice de alamă, 3 dulapuri, 3 table pentru indicarea staţiei, se publică terminul de 20, 21 şi 22 a curentei luni iunie, spre deşteptarea concurenţilor, carii vor depune ofertele lor sigilate şi garanţiile în regulă. No. 368. Urmând a se ţinea licitaţie în sala Comitetului, pentru următoarele obiecte: 2 mese, 6 scaune, 1 gardirole şi 1 laviţă, se publică spre cunoştinţa concurenţilor, termenele de 10, 11 şi 12 iunie curent, carii vor depune ofertele lor sigilate din preuna cu garanţii în regulă. No. 367. Fiind vacante în judeţu de 3 posturi de ecspeditori rurali, se deşteaptă doritorii de a le ocupa, condiţiile admiterei consistă în depunerea prealabilă la staţiunea telegrafo-poştala a reşedinţei judeţului, unul esamin despre scriere, geografie a ţereî, diferite cractere şi slove, şi 4 lucrări simple aritmetice. I SUSSE SUL. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Curtea de Apel din Iaşi. No. 2559. Procesul reclamat de Minist. Finanţelor contra evreului Calman Fainariul, ce era veţui Secţiei a 3-ea. No. 2571. După amânarea înserată în Foaea No. 50 din 8 a trecutei, la 28 Mai fiind a 3-ea Vinere zi de adjudecaţie pentru vânzarea caselor Ds. Costachi Ţone cu locul lor vecinica aflătoare în Iaşi, şi Tribunalul pe temeiul cererei a doi din creditorii D. Ţone, au încuviinţat amânarea adjudecaţiei pe a 3-ea Vinere de la data Foael, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra arătatele case după lamurirele publicate mai înainte, să se prezenteze la acest Tribunal în arătata zi. No. 2577. D. Constantin Chiruşu, cu obligaţia legalizată de acest Tribunal la 10 Mai 1863, sub No. 93, împrumutându-se de la D. Ferdinand Clauber cu 300 galb. pe termin de trei ani cu dobândă legiuită, şi sub hipoteca viea sa de pe moşiea Ezarenil a Monast. Socola, şi pe Haropazu a Monast. Cetâţiea, cu aşezare de bezmăn anual câte 180 lei, cu condiţie înse că dacă D. creditor ’iar cere să se plătească banii mai înainte de termin, atuncea acesta să fie dator a încunoştiinţa pe debitor prin înscris cu trei luni mai înainte ca să aibă timp de a găsi bani, şi dacă nu va plăti creditorul, să fie în drept a scoate viea în vânzare spre a se îndestula, iar la 8 Dechemv. 1864 D. creditoriu Clauber, prin petiţiunea ce s’au înregistrat la No. 6314, cerând a ’i se face îndestulare cu suma citată, Tribunalul în conformitatea condiţiilor obligaţiei au făcut cunoscut D. debitoriu Chirusu la 8 Ianuarie anul curent, spre a regula îndestularea creditoriului seu, înse din motivul petiţiunel din nou primită de la creditoriu la 6 a trecutei luni, că nu s’a fi mai putut căpătă îndestularea, Tribunalul considerând că condiţiunea obligaţiei este: că dacă creditorul ar cere banii mai înainte de termin, atuncea să încunoştiinţeze pe debitoriu cu 3 luni mai înainte, considerând că Tribunalul în urmarea cerireî creditoriului au făcut cunoscut debitorului prin adresa No. 79, considerând că de la priimirea acei adresă au respirat termenul de 3 luni, şi debitorul n’au respins banii şi considerând că asupra fondului viei hipotecară nu urmeaze cazuri împiedecatoare, Tribunalul pe temeiul § 1210 şi 650 din Codul Civil, au regulat a se scoate hipoteca în vânzare pe temeiul documentelor, se publică ca toţi acei ce vor avea vreo pretenţie cu orice drit asupra acestei vânzări, să o reclame la Judecâtoriea competentă în termen de 6 luni, dând în ştire şi acestui Tribunal. No. 2578. D. Scarlat Pastia, trecând cătră D. Marcu Grosman dreptăţile sale pentru suma banilor ce are a lua di la D. Nicolai Avramiu Heiban fără vreo obligă din partei, carnea şi-au încredinţat şi garanţia de 112 galb. legalizată de acest Tribunal în fondul caselor cu locul lor vecinie ce D. Heiban are aice în oraş la uliţa pronumitâ a Bucşenescului din mahalaua Bâlbocaril, se publică aceasta spre obşteasca ştiinţă. Tribunalul district. Bacau. No. 4161. D. Solomon Bernstam, au arătat Tribunalului că documentul cu care au cumpărat o dugheană de la Zamfira fiica lui Vasilie Bacalu, confirmat provizorii la 1851 l’au perdut, se publică termin de 100 zile pentru aflarea lui. No. 4200. Pe temeiul decisiunei consiliului familial, aprobându-se emanciparea Ds. Ilie Condurat, fiul defunctului V. Condurat, de sosit în etatea majoră şi demnita’şî ocârmui de sine avutul, conform art. 333 Codul Civil, se publică spre obşteasca ştiinţă. No. 4201. Sâvârşindu-se din vieaţa evreulu Meer Behler din acestu oraş , în conformitatea circularei No. 9 din 1858, se publică termin de 100 zile pentru ivirea celor ce ar avea vreo pretenţie asupra averei cu orice drept. No. 4202. La împlinirea terminului de 40 zile înserat în Foaea No. 30, neputându-se efectua arendarea a 2 st. moşie a lui Petrea Chrihan, spre satisfacerea lui Costachi Matei, mezatul s’au suspendat pentru a 3 ea Vinere, se publică acest termin ca concurenţii să se prezinte la Tribunal în acea a 3 ea Vinere spre efectuarea mezatului. No. 4105. Testamentul lasat de repos. Maria Lupaşcu, se publică în toată a lui cuprindere cu termen de 100 zile, spre ştiinţa moştenitorilor şi a celor ce ar ave pretenţii în averea repos., carii să reclame la Tribunal cu dovezi legale, căci în urmă nu vor fi primite, şi aceasta conform circularei Ministerului Justiţie! No. 9 din 1858. TESTAMENT. Ca tot omul muritoriu, am găsit de cuviinţă, prin Testamentul de faţă a’uit regula puţinul avut ce am după săvârşirea mea din vieaţă, în chipul urmatoriu: fiindu că afară de 40 condeie de zestre, date fiicei mele Elencu Genadiu (repos, acum), prin Foaea de teatre din 28 Ianuarie 1849, când s’au căsătorit cu D-lui Costachi Genadiu, ’iam mai fost hărăzit din averea mea, jumătate din hanul cel am în Bacău, şi jumătate din 17 pogoane vie ce li am la podgoriea Crucii ţinutul Putnii după documente, şi ceelaltă jumătate din han şi vie fiicei mele Catinca, ca după săvârşirea mea din vieaţă să stăpânească amândoue hanul şi viile, cu îndatorire ca mai întâi sâ’mi facă toate grijile creştineşti, la sfârşitul meu înse dotinul providenţii aducându că fiicele mele să treacă din vieaţâ mai ’nainte de mine, am rămas singură fără nici un sprijin, altul decât numai de mai micul meu frate Banu Iorgu Anastasiu, în nevoile şi suferinţele mele, de acea dar pentru răsplătirea fratelui meu Iorgu, pe lângă iubirea frâţască cel port, viu în favoarea fiilor săi Vasilica şi Efrosina, şi le las după săvârşirea mea din vieaţâ jumătate din hanul cu locul lui, ca s’îl stăpânească şi să’l despozeze după vroinţâ, car ceelaltă jumătate din han împreună cu jumătate din vie lăsate repos,mele filei Elencu, prin arătata foae de zestre( trecu la legiuitul ei fiu Costachi Genadiu ; şi prin urmare îndatoresc pe cel întâi Vasilica şi Efrosina, ca după moartea mea macar ori şi unde mi s’ar întâmpla sfârşitul, să fie datori a’mi aduce trupul meu la Schitul Horâiia, fără vre-o înpotrivire sau împedecare despre cineva, căci la din contra toţi acei ce ar împotrivi voinţa şi hotărârea mea, vor da samă înaintea înfricoşatului judeţu al lui, căci aceasta este voinţa şi hotărârea mea la Schitul Horâiţa a mă înmormânta , la care schit mai îndatorescu pe numiţii nepoţi a număra 80 galb. în priimnirea Egumenului şi a soborului, pentru toate grijile a îngropării şi celelaite după legile bisericeşti şi datoria creştinească, şi desgroparea la vremea cuvenită, această îndatorire va primi de o potrivă în partea Ds. pe nepotul meu Costachi Genadiu, a da aşa precum este îndatorita maică sa prin foaia de zestre, dar ceelaltă jumătate din viea de la Cruce, le las Sf. Schit Horâiia, pentru pomenirea mea şi tot neamul în eternitate mai ales că sânt şi ctitoră, mai îndatorescu pe nepoţii Vasilica şi Efrosina, ce sa dele 1500 lei nepotului de fiică Costachi Genadiu, 300 lei fratelui meu Grigorie, acum Gavril monah, 10 galb. vor mai da rudelor acelora care ar mai avea dreptate legiuită în avere, pe care din neştiinţă nu l-am arătat prin aceasta. Aceasta este ce mai de pe urmă voinţa a mea cuprinsă prin acest testament făcut în toată deplina mea libertate, care se va eczecuta în toată a lui cuprindere, căci alte dispoziţii n’am făcut, şi pentru aceasta declar că ori ce înscris s’ar mai ivi după săvârşirea mea cu a mea iscălitură din greşala s’au cu vre-o schivarie, să nu se ea în nici o consideraţie nici de o autoritate, fiind