Progresul, ianuarie-iunie 1865 (Anul 3, nr. 1-71)

1865-01-26 / nr. 9

No. 9. ROMANIA ANUL III PROGRESUL FOAEA PUBLICAŢITUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN IAŞI. IN IASSI prennvaeratiunea se face la Tipografia Minerzei, alifii Chiristegieî. Diarni se publica de la 36 coaie pe scptamana. Abonamentul pe an 111 Iei, pe patra luai 37 lei Iaşii. Marţi 26 Ianuarie 1865 in districtele României, prenumeratiunea se face la biurouri inserarea anul rând de 86 litere costă na len, curanî fiaocilt î postale. Iaşii 26 Ianuarie. Depeşa Telegraflor. Bucureşti 26 Ianuarie. Monitorul de astâzi conţine: 1. Numirea DD. Constantin Bozianu Ministru de Interne Agricole, Lucrărilor Publice şi Preşedinte Consiliului de Miniştrii, Gheorghie Vernescu la Justiţie Culte şi Instrucţiunei Publice,Ioan Strat la Finanţe. 2. Mai multe nominaţiuni la posturi, între altele I. L. Steege la Curtea de Casaţiune. 3. Conductorii Telegrafo-Postala sunt autorizate a umbla armate în eserciţiul însercinarel lor. Alaltaeri la 1ori care, în ziua serbare! Naţionale de 24 Ianuarie, Eminenfia Sa Locotenentul de Mitropolit, asistat de Inaltul cleru, au oficiat cu toata pompa un Te-Deum în Biserica Sf. Mitropolit. Toate autorităţile civile şi militare în mare ţinut acum şi un numeros public se aflau în Biserica, iar în Curtea Mitropoliei erau aşezate trupele garnizoanei în plina uniforma. După finirea Te-Deumului care au prelungit până la 12 oare, Eminenţia Sa cu înaltul cleru, toţi ancţionarii civili şi militari cum şi notabilii oraşului întrunindu-se în apartamentele Palatului Administrativ, la a cârnea întrare era aşezată muzica Militară, au prezentat D. N. Catargiu Prefectul Judeţului felicitările cele mai călduroase pentru astă serbare naţională. DD. Consult al Puterilor streine după ce au binevoit a asista la Te-Deum, au venit apoi la Palat şi au prezentat de asemene felicitările lor. La bisericele : Catholica, Armeană şi Protestantă s’au căutat de asemene Te Deum, asistând la fiecare câte un delegat al Guvernului, cum şi la Sinagoga cea mare, unde fu serbată eara şi astă mare zi. Sara tot oraşul fu iluminata. Pieţele publice resunau de muzice, şi un numeros public circula pe strade. La teatru s’au dat gratis de comuna oraşului o reprezentaţie gală. Tabloul şi imnul ce au precedat astă reprezentaţie, au atras mai cu osebire o mare mulţumire. Piaţa Teatrului cum şi interiorul lui erau frumos iluminate, lojele, stalurile şi parterul erau pline. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 1159. Din împrejurări neputăndu-se efectua vânzarea obiectelor sechestrate la Del Profira Gheleme, și publicate prin Foaea No. 162, se publică ca doritorii de a cumpăra niște asemenea obiecte să se prezinte în Camera acestei Prefecturi, la espirarea terminului de a 3 ea Vinere numerat de la data Foaei. No. 1340. La locuitorul loan Rotariu din diviziea a 5 a, picând de pripas o vacă la pâr porumbă, la trupa de mijlocii, coarnele ţapoşe, după cum D. Comisarii a acelieaşi despărţiri, prin raportul No. 112 încredinţazâ, se publică aflarea pâgubaşuluî. Prefectura district. Iaşii. No. 1106. Pe temeiul telegramei D. Ministru de Interne, se publică că la caz de a nu se putea găsi preţuri bune la licitaţie a antreprizuirei poştelor, Guvernul trebue a se pregăti de a ţinea poştele de cal în regie de la 1 Maiu viitor, prin urmare la asemene căzui urmând trebuinţa de 3000 cal, din care 2000 de 14 pumni în sus, iar 1000 de 13 pumni în sus. DD, proprietari de cal din acest judeţu, sânt invitaţi ca în termin de 10 zile sa facă ofertele lor la Prefectură de numărul cailor ce ar avea de vânzare în condiţiunele sus arătate precum şi de preţul lor. No. 832, în comuna Cioara, au picat de pripas unu gonitorii murgu închisa, coarnele mici cam butace, după cum , sub Prefect de plasa Codru, prin raportul No. 4096 încredinţazâ, se publică aflarea păgubaşului acelui gonitorit, care cu dovezi legale să se înfăţoşeze la acest oficiu spre a’şi ’i priimi. No. 392- Spre îndestularea D-nei Elena Suţu proprietara moşiei Bivolarii, cu câştiurile acei moşii, reclamate de la posesorul D. Temistocli Baltachi, împlinindu-se de la debitoriu, prin D. sub Prefecta plasei Turia, 10 stoguri fân, 32 stoguri pae, înse 21 st. de grâîi, 7 de orzi şi ovăs şi 4 de malaiu, 20 merţe malaiu, 12 merţe 5 demerlil popuşoî, se publică terminul legiuit de 40 zile pentru vânzarea unor asemenea, cu deşteptarea concurenţilor, ca la împlinirea acestui termin, mezatul urmează a se desevărşi în Camera acestei Prefecturi, dar vroind a se informa despre calitatea unor asemenea producte, în timpul publicaţiei se pot adresa la D. sub Prefecta de câtră care sau împlinit. Prefectura district. Bacau. No. 509. Pentru aflarea sigiliului comunei Vidraşcu din acest judeţ, se publică ca ori unde loe va găsi unui asemenea sigiliu, să se aducă la Prefectură. No. 553. De la D. Vasilie Tataru arendaşul moşiei Scorţânii, a casei îapos. Sandu Chirieac, asigurându se 120 Etanjini fânu şi 332 merţâ popuşoî, a conta câştiuriloru neachitate de Domniea sa, din anul trecut, pentru posesie a acei moşii, se publică terminul de 40 zile, spre ştiinţă, ca muşterei, ce vor fi, să se înfăţoşeze la împlinirea acelui termin, la sub-Prefectura plasei Tazlaul de jos, unde urmeză a se face mezatul vindere! arătatelor producte. No. 225. Neputându-se efectua mezatul vindere! calului asigurat de la D. Mihalachi Rafana spre îndestularea D. Aristide Fornorachi, se publică unu din nou termin de 40 zile, ca mușterei, doritori la împlinirea terminului să se prezinte în camera sub Prefecture Tazlaul de gips, unde are a se face mezatul. No. 613. De la posesorul moșiei casei râpos. Iordachi Istrati pentru neachitarea câştiurilor Sf. Gheoghie şi a Sf. Dimitrie anul contenit, sau asigurat 102 merţe popuşoî, se publică terminul de 40 zile pentru ştiinţa concurenţilor, ca la împlinirea terminului să se înfăţoşeze în Camera Prefecturei, unde urmează a se vinde. No. 336. Urmând a se vinde licitaţiv un număr vite mari şi mici cornorate, şi altele mărunte, precum şi nişte obiecte casnice, asigurate de la locuitorii comunei Orâşa mare, în pretenţia D. Colonel Iorgu Stratulat, se publică pentru ştiinţa concurenţilor terminul de 40 zile, ca să se înfăţoşeze în Camera sub-Prefecturei Tazlaul de gios, unde urmează a se ţine licitaţia-No. 713. Asigurându-se de la urna din locuitorii Comunei Drâgugeşti, spre îndestularea D. Temistocli Bistachi, 2 topoare, 3 barzi, 1 cojoc de mei, 2 cergi, 1 cal, 1 glundi, 2 ceaune, se publică terminul de 40 zile, ca concurenții să se prezinte în Camera sub Prefectură Tazlaul de gips, unde urmează a se face mezatul. Prefectura district. Bolgrad. No. 261, în domenie. Cișmele, au picat de pripas 2 epe, una la trup mare, părul negru, coama în stânga, coada lungă, inferată la şoldul drept decapol cu litera b, de 8 ani, şi al 2-lea la trup de mijlocii, la par murgă închisă, coama în 2 părţi, coada cam scurtă, picioarele de dinainte puţin albe, inferată cu litera III, de 9 ani. Prefectura publică spre cunoştinţa generală şi deşteptarea păgubaşilor, carii în terminul legiuit să se prezinte la ea cu dovezile cuvenite, spre a le priimi. Prefectura district. Calmi. No. 315. D. sub-Prefect de Costangaliea, prin referatul No. 124 încredfinţazâ, că pe moşiea Baîmaclia, au picat de pripas o capă în pâr roaiba, coama în sârga, brează în frunte» danga la piciorul stărg denapoi şi dinţii rşî, se publică terminul legiuit de 3 luni pentru aflarea păgubaşului, care cu dovezi legale, să se preziste la această Prefectură, spre a ’i se da întru îndestulare* No. 362. Poliţiea residenţialâ, prin raportul No. 110 încredinţazâ» că la un harman a D. Gâlan, s’au pripăşit o capă la pâr murgă închisă, coada scurtă, la ochiul drept cu albaţa, şi la trup mare, se publică terminul legiuit, pentru ivirea păgubaşului, care cu dovezi legale, să se prezinte la această Prefectură, spre a ’i se da întru îndestulare. Prefectura district. Covurluiu. No. 326. D. sub-Prefect a plasei Siretiul, prin raportul No. 6267 încredinţazâ, că la comuna Fileştii, la 10 ale espiratei luni Dechemvrie 1864, au picat de pripas unu bou la pâr porumbă, coarnele cam ţapoşe, în faţa coarnelor amândoue inferate, iar cornul stâng inferat şi în dosit, la urechea drepta vârful tăet, se publică pentru aflarea păgubaşului, care în terminul legiuit, să se prezinte aicea cu dovezi legale spre a l i se putea libera vita. No. 485. La satul Merşeni, ataşat de comuna Cornii, în ziua de 26 Decemvrie anul trecut, au picat de pripas 3 vite cornorate la Mocişeni, şi una la Corni, a cârora semne sunt: un juncan la păr plavitu, coarnele ţapoşe, la vârful urechilor negru, o gonitoare porumbă, coarnele ţapoşe, 1 gonitoare porumbă, coarnele butace, botul strâmbu, la urechea stângă pişcătură, la dreapta furculiţă, un mânzat negru, buhâeşî şi coarnele ţapoşe, după cum încredinţazâ D. sub Prefect de Siretia, prin raportul No. 6379, se publică aflarea păgubaşului, care în terminul legiuit să se înfăţoşeze aicea cu acte legale, spre a i se elibera vitele. Prefectura district. Putna. No. 662. D. sub-Prefect a plasei Bilieştii, cu referatul No. 44 încredinţazâ, că în comuna Vulturul de sus, au picat de pripasă cal, unul la păr negru, coama lungă, stricat la spinare, şi altul la pâr murg, în vârful botului o steluţă albă mică, stricat carâşl la spinare, pe de o parte s’au regulat cuvenita publicaţie în acest district, iar pe de alta se publică aflarea proprietarului acelor cai şi presentarea lui la zisa sub-Prefectură cu dovezile ce va avea. No. 667. D. sub-Prefect de Bilieşti, cu referatul No. 60 încredinţazâ că în comuna Bizigheştii au picat de pripas o capă la pâr murgă, coama neagră, pe spinare pete albe şi de picioarele denapoi pămânoagâ, pe de o parte s’au regulat cuvenita publicaţie în acest district, iar pe de alta se publică aflarea proprietarului acel epe şi presentarea lui la zisa sub-Prefecturâ cu dovezile ce va avea. No. 672. D. Poliţai de oraşul cu referatul No. 180, au trimes Prefecture! unu bou la pâr vânăt deschis, la tcrupa de mijloc, coarnele cercuri!, la urechea dreaptâ cu furculiţă, şi la acea stângă preductiâ, arătând că l’au găsit 3 locuitori din comuna Cârligele judeţul Râmnicul sarat, anume: Marin Olteanu cu al sei, la 13a curentei, în venirea lor la orasu, în gropile de lut, lungit rosu, legat de câte patru picioarele, care bou dându-se în păstrarea sub Prefecture de Biliești, pe de o parte s’au făcut cuvenita publicaţie în judeţ, iar pe de alta se publică legiuitul termin, pentru aflarea proprietarului acelui bou şi presentarea lui la această Prefectură, cu dovezile ce va avea. No. 675. D. sub Prefect de Bilieşti, cu referatul No. 57 încredinţezât câ în comuna Câlienii, au picat de pripas un bou la pâr porumbă, inferat la un cornu, coarnele latişe, fără alte semne, pe de o parte s’au îaintit cuvenitele lucrări în acest judeţ, iar pe de alta se publică legiuitul termin, pentru aflarea proprietarului acelui bou şi presentarea lui la zisa sub Prefectură cu dovezile ce va avea. Prefectura district. Tecuciu. No. 465. La comuna Buceștii au picat de pripas o vacă la păru plăvae cam galbena, și îuferată la cornul stâng cu o literă necunoscută, se publică ca proprietarul unei asemenea vite, să se prezinte