Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-09-11 / nr. 101

PROGRESUL, luni August, fiind scoasă iarăşi în vânzare prin împosebuire moşia Arămeştil din acest judeţă, a D. Iordachi Popovicî, spre satisfaracerea banilor 30 galb. şi procentul, ce au mai remasu a respunde Da. Rucsanda Şerbinschi, din suma de 110 galb. cu începere de la 23 Aprilie 1866, pe atâta timp cât, cu banii anticipaţi ar salvă datoria, se publică terminul licitaţiei de 400 file, ca concurenţii să se prezinte la Tribunal în toate Vinerile ce ar fi în lâuntrul terminului, cum şi la cea întâi Vinere după espirarea lui (li lucrătoare, când are a se face adjudecaţia pregătiţi cu garanţii, iar starea moşiei este acea publicată în Foaea No. 30 din 1853 anul curent. No. 6407. D. A. Şeptelici din acest district sevârşinduse din viaţa, se publică termicul de 1000 jile, conform circul. Minist. No. 9 din 1858, pentru ca toţi acei ce ar avea vreo pretenţie, sâ reclame la Tribunal în lâuntrul lui cu legale dovedi. No. 6488. Pentru încasarea banilor 100 galb. împrumutaţi din Tribunal de D. Iancu Gheorghiu şi 2662 lei 20 par. de D. G. Meleca şi procentul, fiind deja scoasă în vânzare silnică casele hipotecate a D. Gheorghiu, cu locul lor în măsuri: 16 st. 4 palme faţa curmezişul, 16 st. 5 palme mijlocul, 14 st. 5 palme fundul, 58 st. 4 palme lungul, din gardul ce vine despre moara veche, pe puterea documentelor şi a stâpânirei de faţă, conform circul. Minist. No. 868 din 1863, se publică legiuitul termin de 6 luni, în alâuntrul carnea sâ se prezinte la Tribunal toţi acei ce ar avea vreo pretenţie asupra acestui fond. No. 6490. Conform cerirei D. Costache Popovici, urmând a se vinde vecinie casele cu locul lor ce are în acest oraş pe şose cu mezat de bună voie dupâ documente şi fâră nici o sarcină, pe conta cumpârâtorului, se publicâ terminul licitaţiei de 40 olile, ca concurenţii sâ se prezinte la Tribunal în toate Vinerile acestui termin la strigările ce au a se face, cum şi la cea întâi Vinere după a lui împlinire, când are a se face adjudecaţia, preparaţi fiind şi cu garanţii necesare. No. 6496. Regulânduse termin de 500 zile de la data Foael, pentru pâşirea D. Supleant spre a face alegere a 53 st. pământ din hotarul Brăteştil vândut de Maria .M ăndrea D. loan Sion, pe de o parte s’au făcut cunoscut siu partaşilor, dar pe de alta se publicâ acest termin spre ştiinţâ cu deşteptare, ca la împlinirea lui sâ asisteze la faţa locului din părtaşii cu documentele. No. 6390. Sub No. 6389, legalizănduse în câte priiveşte adevăratele iscălituri şi fâră altă consideraţie, cesia fâcutâ de D. T. Bellicciu cu învoirea D. D. Paraschivu, prin care trece contractul arendei moşiei Slobozia Meiului a D. Paraschivu, cu toate driturile şi îndatorirele inei cuprinse, Dnel Elena Feştila, cu începere de la 23 Aprilie trecut anul curent, se face obşteşte ştiut. No. 6397. Testamentul lasata de Arhimandritulu Paisie Tutoveanu, se publica în toatâ a lui cuprindere în termin de 100 elile, spre ivirea tuturor celor ce ar avea vreun drept saui pretenţie în averea testatorului. TESTAMENT. Findcâ sfârşitul e necunoscut chiar îngerilor din Ceriu, după cuvântul Domnului şi fiind că boala ce mă consumă de cătva timpu, poate sâ puie finit firului vieţei mele; de aceea pânâ când sunt în toată întregimea raniţei, am hotărât să regulezu puţinulu meu avut (ca se mărgineşte în un hanu la Bacău şi în câteva sunete de bani), dupâ cum mai grosu se arată; şi fiind câ n’am moştenitori de spiţa suitoare ori pogorătoare, de aceea lasa deplin clironom pe duhovnicescul meu fiu Petru Cantemir fiul D- Ioan Cantemir, ce l’am priimit din Botezu (născut în Rosnov district, Neamţul). Mai întâi ca om singuratic viu în ajutorul umanităţei nevoeşâ cu un sunet de 500 galb. austriac, cu data din 1859 Iunie 15, sub-scris de D. Costachi Tumurug posesor pe Trifeşti, proprietatea D. loan Ivaşcu district. Iași, lasa acest sinet cu procentul seu pânâ în prezent Ospitalului din Bacău din casele D. Pavalachi, eara sinetul D. Vasilie Ichimu din Roman de 200 galbeni austriaci, cu data din 1863 Iunie 20, precum şi 120 galbeni austriaci cu unu si nete de valori mai mare, subscris de D. Costachi Stamatopul din Iaşi, şi cu data din 1863 Fevruarie 27, remân în dreaptă proprietatea fiului meu Petru, dinpreunâ cu o jumătate banu din Bacâu, care jumătate din acelaşi hanu lasa copilei cel mai mici............................a D. I. Zernescu din Bacǎu, ca sâ le fie pentru creşterea şi învâţătura lor. Ecsecutor acestui testament lasa pe cucernicul Iconom Gheorghie Albu de la biserica Precista din Bacâu, care va lua sub inspecţia sa pe pe fiul meu Petru, şi va avea de aproape îngrijire pentru eliteara dupâ sevârşirea a 4 clase primare, elu va da la D. Vasile Ichim în Roman ca să înveţe regulile negoţului, unde venind în vrâstă legiuită şi dând probe de un bun creştin şi adevărat cetâţân, atuncea numai va putea priimi deplin clironomia arâtatâ; ear la din contra şi aceastâ avere va fi în folosul «coaielor din Bacâu. Aceasta este vroinţa mea cea de pe urmă, pe care o întârescu cu a mea iscălitura, rugând şi pe D. Primare respectivâ a’la legaliza dupâ formâ, ear cât priveşte pentru mormântarea şi grijele pânâ la 7 ani, lasa bani în numărătoare în mâna Ieromonahului Varsanufie petrecâtoriu în Monast. Bogdana, unde urmează a fi mormântat corpul meu. Tot aice mai lâmurescu ca lucrurile mele ce sunt în pastrarea părintelui Gheorghie Albu, remân tot în folosul tânărului. Arhimandrit Paisie Tutoveanu. Marturi: loan Popa, Gheorghie Marin, Dumitrachi Mocanul, Postolachi Patrichi, loan Matei fatâ, Costandin Protosingel duhovnic. Eu rugat de testator am scris acesta: A. Andoniu Ilpimapie Komsneî Eordana na suntere. Fiind chtemat chiar de dâtătoriul testamentului de faţă, Sf. sa Arhimand. Paisie şi în fiinţa noastră au iscălit mai sus cu însuşi mâna sa, declarând câ aceasta este cea mai de pe urmâ voinţa, de aceea se legalizazâ. Primaria, G. Luca,"P. Radu. (L. S. C. Bogdana). No. 47. 1865 Martie 15. Tribunalul district. Botoşani. No.1488. Se publicâ terminul de 100file spre deşteptarea tuturor persoanelor ce ar ave legiuite drituri asupra repos. Iordachi Nacu, sau alte pretenţiuni, ca sâ reclame în acest interval sprijinite de dovezi, căci în urmâ nu vor fi ascultaţi. No. 2924. Averea mişcâtoare rămase după repos. Dimitrie loan, urmând a se vinde licitativ în piaţa oraşului, se publica terminul de 400 file, spre deşteptarea amatorilor de a se prezenta la D. Supleant Tribunalului, de către carele urmează a se ţine licitaţia în cea întălli Mercur!, dupâ espirarea terminului spre a se rezulta vânzarea. No. 2492. Legalizindu-se provizor actul şi hotarnica, cu care neguţitoriul Strul Leib Orenstamn, au vândut vecinie o casâ cu locul el domnesc din acest oraş şi, altuea anume Leiba sin Lazăr Tinichigiu, se publica terminul de 6 luni şi 15 zile, spre a reclama toţi acei ce ar ave vre-o pretenţie de ori ce natură sprijinită cu dovezi, cum şi a megieşilor, carii n’au adeverit în hotarnicâ, căci în urmâ nu vor fi ascultaţi. No. 6396. Tribunalul Iaşi- Secţia III prin adresa No. 1188 din 13 Martie anul curent se spune, ca D. Scarlat Pastia fiind creditor hipotecar evreului Falbișu Alamaria, din vânzarea amanetului s’au îndestulat cu suma de 391 galb., râmăind a mai lua încă 237 galb. 19 lei 33 par., cu care sumă îl recomandă de creditor acelui evreu, iar D. Pastia prin suplica ce au adresat acum, cerând a ’i se regula satisfacerea din vânzarea caselor ce debitorele poseda în acest oras fi, și avânduse în priivire ca pentru silnica despropriere a acelui imobil, spre îndestularea Muunicipalitatei de Peatru (acum Primârie), prin Adaosul Buletinului din 21 Iulie 1856, s’au publicatu terminul de 6 luni, şi pe când urma a se efectua adjudecaţia, s’au priimitu ordinul Ministeriului Justiţiei de a se revoca mezatul, având în priivire cu creansa conservată de I). Pastia este intabulată de Alisul Tribunal, care prin emisa adresa aratâ câ are a lua de la pomenitul evreu suma menționatâ, încăt numai este necesitate a se procede la lichidare, și în fine avânduse în vedere § 605 din Codul Civil, acest Tribunal în acord și cu conclusiunile Dlui Substitut de Procuror, au încuviințat aceces proprie silnic aratatul imobil; se publicâ terminul de 6 luni, cu explicaţie, că vânzarea se face după lămuririle publicate mai înainte (în cât priiveşte de mârimele locului şi a acaretelor de pe el), spre deşteptarea atât a Primăriei de Peatru, cărnea şi de a dreptului s au avansat, câ dacă in acest termin nu va lâmuri ce bani are a mal lua, dupâ garanţia ce s au fâcut în plisul imobil şi nu o va înfâţoşa la Tribunal, atuoce se va considera ca destabulatâ, privind’o pe dânsa consecvenţiile, cftt şi a acelor ce ar avea vre o pretenţie de orice natură asupra acestei vâr-âleri, spre a o reclama în lâuntrul arătatului termin, sprijinite cu dovedi legale, căci în urmâ nu se vor lua în consideraţiune. No. 2107. Adjudecaţia arendărei unei mori de cal din acest oraşă, remasâ de la mortul Iosub sin Litman, pe timpi de 3 ani începători de la 26 Octomvrie viitor, neputându se rezulta la ecspirarea terminului de a 3 ea Vinere înserat în Foaea No. 9, din cauză câ nu s’au prezentat amatori, s’au amânat adjudecaţia pe a 3-ea Vinere de la data Foaei, se publică citatul - termin (fârâ scăderea filelor vacante), spre ştiinţa amatorilor. No. 3545. Dupâ publicaţia înserată în Foaea No. 94 din 8 Iulie 1864, espirând terminul de 6 luni precum şi acele 15 zile de respectă, şi în lâuntrul lor neivinduse nici un caz, împedecâtor silnicei rănleri a caselor din acest oraşu a evreului Strul Făclierul, spre plata banilor ce au împrumutat din depozit, se publicâ terminul de 40 elite (fârâ scăderea elitelor vacante), spre ştiinţa amatorilor, de a se prezenta la Tribunal în toate Vinerile din lâuntrul lui, spre a se face strigarî, şi în prima Vinere după exspirarea a 40 elile adjudecaţia. No. 3616. Se publicâ în termin de 40 elile ivirea amatorilor ca sâ cumpere 2 cai şi o trăsură târaaaâ de la mort, evreu Iancu Harabagiu, care urmează a se efectua de D. Supleantul acestui Tribunal în piaţa oraşului în cea întâi Mercureli de târg dupâ espirarea acelor 40 elile. No. 8444. Dr. Grigorie Crupenschi și Iorgu Vărnav, esecutori testamentului repos. Catinca Catiano, au adresatu cerira Tribunalului de a se scoate in vecinica vânzare prin mezati de bună voe, moşiea Făntănelele cu cotunele ei din acest district, proprietate remasâ dupâ repos, testatoare, declarând DD, ezecutori că urmează a se vinde numai partea de pâmânt cu pădurea cât va remâne după delimitarea pământului ce are a se da în înproprietărirea locuitorilor clacaşî, dupâ constatare, pe baza nouei legi rurale, împreuna şi cu macareturile aflătoare pe acea moşie, cerând totodată a se deştepta şi pe toţi legatorii cuprinşi în testamentul publicat prin Foaea din 23 Ianuarie anul prezent No. 8, ca să vie spre a asista la mezat, din care motiv,, se publica terminul de 400 file spre înştiinţarea amatorilor, ca sâ se prezenteze la concurenţă în cea întâi Vinere dupâ espirarea terminului arâtat, cum şi a celor 15 (file de respect, încuviinţate prin lege, fărâ scăderea vacanţiei, când are a se urma licitaţia în prezenţa DD. executori şi în fiinţa legaturilor ce se vor înfăţoşa, lâmurinduse totodatâ câ aceastâ vânzare se va face pe puterea titlurilor de proprietate prezentate de DD, executori testamentari, și pe cât pământ cu pădure și acareturi va remâne dupâ delimitarea pământului ce se dâ în înproprietarirea locuitorilor clacașî. Tribunalul district. Cahuhi. No. 8416. La 26 Iunie trecuta, legalizinduse de Tribunal procura prin care Dna Salba Bunarschi autorizază pe D. advocat Gheorghie Popovici a stărui pe la instanţele competente, pentru scoaterea banilor dotati ce pretinde din averea defunct, el consorta Iosif Bunarschi, se publica asemene legalizare spre obşteasca ştiinţa. No. ’3417. La 25 iunie trecuta, legalizindu se de Tribunal procura prin care Comunitatea israeliţilor târgului Leova, autorizazâ pe D. Altar Dorfman, pentru a priimi din partea lor de la guvernul Rosian un rest din banii tacsel daţi mai mult de numita comună a contopărilor fiscale pe anul 1857, se publici asemene legalizare spre obşteasca ştiinţâ. No. 3425. La 28 iunie trecut, legalizinduse de Tribunal procura prin care râzeşii de Cociulcea, autorizazâ pe D. advocat Panaite Cristea, a stărui in procesul priivitoriu la hotarâle moşiei lor Cociulea, se publicâ asemene legalizare spre obşteasca ştiinţă. No. 3677. în priivire câ D. Nicolai Lupu au achitat suma de 2600 galb. ce debita D. Lelba Cahana, dupâ obligaţia din 28 Mai 1863, legalizatâ de Tribunal sub No. 11 şi asiguratâ în fondul moşiei Chioselia mică din acest district, şi aceasta cu titlul provizor de despăgubirea sumei de 97.782 lei 30 par, preţul pământului împărţită sătenilor de pe arătata moşie, se publicâ spre obşteasca ştiinţă, câ obligaţia menţionatâ mai bus pentru viitor se consideră destabulatâ şi fârâ vreo putere esecutorie mai mult. No. 3801. Tribunalul la 24 August trecut, legalized numai în cât priivește adevărata iscălitură din